Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 21931
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du faktisk går rundt og spør tilfeldige personer om du ser full ut, så er du antakeleg full.
Vis hele sitatet...
Hmm, ja tenkte det samme....
har også opplevd at jeg var for full selvom jeg faktisk ikke hadde drukket den kvelden, har også opplevd å ha vært på 4 forskjellige steder som jeg ikke engang kan huske å ha vært på siden jeg sikkert hadde en promille på 4. De fleste utesteder er privateid afaik så de kan vel egentlig slippe inn akkurat de de vil, med mindre det går på å nekte folk med viss hudfarge eller seksualitet.
Mister en nattklubb/utested skjenkerett er det som regel over og ut så er kanskje en grunn til at dørvaktene har fått streng instruks?
Sitat av king123 Vis innlegg
Hadde han sett at jeg hadde tatt speed hadde han ikke sagt at jeg var såpass drita at jeg måtte forlate stedet.
Vis hele sitatet...
Jeg forsøker å unngå å anklage folk for lovbrudd, så jo, vi sier gjerne at du er for full når vi ser at det er noe annet enn alkohol.

Sitat av sweem Vis innlegg
Ett hvitt kritt på innerlomma er veldig kjekt å ha. Da kan en utfordre dørvakten i å hoppe paradis på fortauet. Blir han ikke med gjør du det bare selv. Tegn også opp en rett strek på ca 10m og hink denne bortover kun på ett bein. Lander en perfekt hver eneste gang, med den hvite streken midt under skosålen er det jo vanskelig å si at en er dritings? Spor så om du kan komme inn siden du nå har bevist at du faktisk er mer ved dine fulle fem enn dørvakten selv, eller om du må ringe alle vennene dine på innsiden slik at dere drar ett annet sted for å legge igjen pengene.

Tru gjerne litt extra med krittet hvis du ikke slipper inn
Vis hele sitatet...
Har sett folk som er helt møkrings klare skikkelige circuskunster. Det er ikke alle som reagerer likt på alkohol. Det eneste du oppnår med «trikset» ditt er å kaste bort tid hos en ordensvakt som har bestemt seg, i stedet for å gå videre og prøve et annet sted.


Sitat av king123 Vis innlegg
Men om jeg så, så jævla drita ut da, hvorfor ble jeg slept inn i utgangspunktet? og kasta ut 15 min senere?

å hvorfor slapp jeg inn på det andre stedet om jeg var så drita som han vakta påsto?
Vis hele sitatet...
Fordi vaktene er to personer (og fordi det tidvis er stor forskjell på kvaliteten på vaktene), og fordi ikke alle utesteder har den samme respekten for alkoholloven.

Har hatt personer som har kastet opp, som knapt kan stå på bena, som snøvler frem at de drar til sted x om de ikke kommer inn på møkkasted y, og har i ettertid funnet ut at joda, de kom rett inn hos sted x. La det være klart at sted x helt konkret bryter loven ved å slippe inn den aktuelle gjesten.
Sitat av nomix Vis innlegg
Jeg forsøker å unngå å anklage folk for lovbrudd, så jo, vi sier gjerne at du er for full når vi ser at det er noe annet enn alkohol.


Har sett folk som er helt møkrings klare skikkelige circuskunster. Det er ikke alle som reagerer likt på alkohol. Det eneste du oppnår med «trikset» ditt er å kaste bort tid hos en ordensvakt som har bestemt seg, i stedet for å gå videre og prøve et annet sted.



Fordi vaktene er to personer (og fordi det tidvis er stor forskjell på kvaliteten på vaktene), og fordi ikke alle utesteder har den samme respekten for alkoholloven.

Har hatt personer som har kastet opp, som knapt kan stå på bena, som snøvler frem at de drar til sted x om de ikke kommer inn på møkkasted y, og har i ettertid funnet ut at joda, de kom rett inn hos sted x. La det være klart at sted x helt konkret bryter loven ved å slippe inn den aktuelle gjesten.
Vis hele sitatet...
Hvorfor blir jeg servert alkohol om jeg så såpass drita ut? bare det bryter skjenkebevilgningen, eller? vet ikke om du har prøvd speed men uansett, du blir mer opplagt av speed og føler deg ganske mer edru, og jo man kan virke mye mer edru for andre mennesker uansett om man har en høy promille.

Sitat av Oshugon Vis innlegg
Hmm, ja tenkte det samme....
har også opplevd at jeg var for full selvom jeg faktisk ikke hadde drukket den kvelden, har også opplevd å ha vært på 4 forskjellige steder som jeg ikke engang kan huske å ha vært på siden jeg sikkert hadde en promille på 4. De fleste utesteder er privateid afaik så de kan vel egentlig slippe inn akkurat de de vil, med mindre det går på å nekte folk med viss hudfarge eller seksualitet.
Mister en nattklubb/utested skjenkerett er det som regel over og ut så er kanskje en grunn til at dørvaktene har fått streng instruks?
Vis hele sitatet...
Er det så unormalt? man blir frustrert. Hadde jeg gått random rundt på byen og spurt hadde vært en helt annen ting.
Sist endret av king123; 3. november 2015 kl. 21:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av king123 Vis innlegg
vet ikke om du har prøvd speed men uansett, du blir mer opplagt av speed og føler deg ganske mer edru, og jo man kan virke mye mer edru for andre mennesker uansett om man har en høy promille.
Vis hele sitatet...
I ditt eget hode - ja. Blant folk i samme miljø - ja.

For alle som har sett folk på fart før - nope.
Sitat av king123 Vis innlegg
Hvorfor blir jeg servert alkohol om jeg så såpass drita ut? bare det bryter skjenkebevilgningen, eller? vet ikke om du har prøvd speed men uansett, du blir mer opplagt av speed og føler deg ganske mer edru, og jo man kan virke mye mer edru for andre mennesker uansett om man har en høy promille.



Er det så unormalt? man blir frustrert. Hadde jeg gått random rundt på byen og spurt hadde vært en helt annen ting.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk intrykk av at "folk på gata" kanskje var randoms, ja det kan være litt irriterende når du vet du har rett men alikevel må kaste inn håndklet å gå til neste utested isteden for å diskutere med en vakt som ikke kommer til å gi seg før du er ute.
Sitat av bleh Vis innlegg
I ditt eget hode - ja. Blant folk i samme miljø - ja.

For alle som har sett folk på fart før - nope.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder ikke alle, så du er klar over det.

folk reagerer forskjellig på speed, streite folk har sett meg på speed flere ganger, dem merker ikke. så og ha den oppaftningen der er helt feil.

Snakker med politiet på speed, tror du ikke dem har sett folk speeda før eller?
Så eieren av utestedet sa unnskyld til en rusmissbruker for at han ble hivi ut?.. Dummeste jeg noen gang har lest..
Sitat av Picard Vis innlegg
Er du helt fjern eller? Du hadde drukket fire pils, og en lisse med speed. Og uansett om du var helt edru vil du ikke få en unnskyldning.

Og by the way; Speed gjør deg ikke mindre full. Promillen din forblir akkurat den samme. Du føler deg derimot mindre full, men det er ikke nødvendigvis at du ser noe mindre fullere ut.
Vis hele sitatet...
"men det er ikke nødvendigvis at du ser noe mindre fullere ut"
Du må jo være helt tura, Har du noen gang tatt pepper når du er dritings?
Evt jussa opp en pers som er dritings? Anyway,Skal love dæ at pepper'et gjør at du SER mindre full ut. om du e helt på tryne og så vidt klare og stå/prate. Etter en juss så e person helt oppegående igjen og både ser og føler sæ ok igjen
Sist endret av Fittesmurf; 3. november 2015 kl. 23:29.
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
Så eieren av utestedet sa unnskyld til en rusmissbruker for at han ble hivi ut?.. Dummeste jeg noen gang har lest..
Vis hele sitatet...
Herregud for noen kommentarer da!

Hadde han skjønt at jeg hadde inntatt speed så hadde han da for faen ikke ringt og sagt unnskyld...

Sitat av Fittesmurf Vis innlegg
"men det er ikke nødvendigvis at du ser noe mindre fullere ut"
Du må jo være helt tura, Har du noen gang tatt pepper når du er dritings?
Evt jussa opp en pers som er dritings? Anyway,Skal love dæ at pepper'et gjør at du SER mindre full ut. om du e helt på tryne og så vidt klare og stå/prate. Etter en juss så e person helt oppegående igjen og både ser og føler sæ ok igjen
Vis hele sitatet...
Tviler på at han har gjort det, utifra hva han skriver.
Sist endret av king123; 3. november 2015 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Hmm, ja tenkte det samme....
har også opplevd at jeg var for full selvom jeg faktisk ikke hadde drukket den kvelden, har også opplevd å ha vært på 4 forskjellige steder som jeg ikke engang kan huske å ha vært på siden jeg sikkert hadde en promille på 4.
Vis hele sitatet...
Si meg, har du et alvorlig alkoholproblem? Du må være skikkelig tilvendt, altså at du drikker mye nesten hver dag. Ellers så må dette være blank løgn, da personer begynner å dø ved en promille på 4, og nesten alle er død ved en promille på 5,5. Døden kommer her av at pustesentret i hjernen blir lammet. Så det å komme inn på et utested med 4 i promille ser jeg på som usannsynlig!..

Sitat av Fittesmurf Vis innlegg
"men det er ikke nødvendigvis at du ser noe mindre fullere ut"
Du må jo være helt tura, Har du noen gang tatt pepper når du er dritings?
Evt jussa opp en pers som er dritings? Anyway,Skal love dæ at pepper'et gjør at du SER mindre full ut. om du e helt på tryne og så vidt klare og stå/prate. Etter en juss så e person helt oppegående igjen og både ser og føler sæ ok igjen
Vis hele sitatet...
Men hvis du hadde sett pupillene, til noen med denne kombinasjonen (amf. og alkohol). Så behøver man ikke å hete Einstein, for å skjønne at en er påvirket av noe. Og da er dem faktisk pliktige til å kippe en ut.
Sitat av amdb73 Vis innlegg

Men hvis du hadde sett pupillene, til noen med denne kombinasjonen (amf. og alkohol). Så behøver man ikke å hete Einstein, for å skjønne at en er påvirket av noe. Og da er dem faktisk pliktige til å kippe en ut.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, flere grunner til at pupillene blir store feks alkohol.
Er det mørkt er det ingen som legger merke til det, derfor politiet lyser på øya dine om dem har mistanker (pga pupillene trekker seg langsomere inn)
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Si meg, har du et alvorlig alkoholproblem? Du må være skikkelig tilvendt, altså at du drikker mye nesten hver dag. Ellers så må dette være blank løgn, da personer begynner å dø ved en promille på 4, og nesten alle er død ved en promille på 5,5. Døden kommer her av at pustesentret i hjernen blir lammet. Så det å komme inn på et utested med 4 i promille ser jeg på som usannsynlig!..

Men hvis du hadde sett pupillene, til noen med denne kombinasjonen (amf. og alkohol). Så behøver man ikke å hete Einstein, for å skjønne at en er påvirket av noe. Og da er dem faktisk pliktige til å kippe en ut.
Vis hele sitatet...
hehe, nei sikkert ikke så høyt, det vare bare en måte å si at jeg var veldig drita på men du tok den tydeligvis ikke, det var promille nok til en blackout en 4-5 timer ihvertfall, men helt sikkert ikke opp i 4 nei : - )
Ganske tåpelig med trynefaktor og sånt, men det er helt tydelig at det skjer. Jeg er en ganske søt og hyggelig utseende jente med store, uskyldige øyne, og jeg har aldri blitt nektet inngang eller blitt kastet ut selv om jeg har vært helt på trynet full, og noen ganger ikke bare full heller. Har også blitt stoppet i trafikkontroll og tilfeldigvis ikke hatt med meg førerkortet et par ganger (lagt det igjen i feil jakke), har da sluppet bot ved at de spør om annen leg og går og søker meg opp, noe de KAN gjøre, men de må ikke, de kunne gitt meg bot. Har også bare fått advarsel en gang det var noe feil med lysene på bilen, som egentlig kunne gitt bot. Kjekt for meg, men trasig for folk som får dårligere behandling pga trynefaktor...
Sitat av candela Vis innlegg
Ganske tåpelig med trynefaktor og sånt, men det er helt tydelig at det skjer. Jeg er en ganske søt og hyggelig utseende jente med store, uskyldige øyne, og jeg har aldri blitt nektet inngang eller blitt kastet ut selv om jeg har vært helt på trynet full, og noen ganger ikke bare full heller. Har også blitt stoppet i trafikkontroll og tilfeldigvis ikke hatt med meg førerkortet et par ganger (lagt det igjen i feil jakke), har da sluppet bot ved at de spør om annen leg og går og søker meg opp, noe de KAN gjøre, men de må ikke, de kunne gitt meg bot. Har også bare fått advarsel en gang det var noe feil med lysene på bilen, som egentlig kunne gitt bot. Kjekt for meg, men trasig for folk som får dårligere behandling pga trynefaktor...
Vis hele sitatet...

og folk tror enda at kvinner og menn blir behandlet likestilt her i landet.
Sitat av candela Vis innlegg
Ganske tåpelig med trynefaktor og sånt, men det er helt tydelig at det skjer. Jeg er en ganske søt og hyggelig utseende jente med store, uskyldige øyne, og jeg har aldri blitt nektet inngang eller blitt kastet ut selv om jeg har vært helt på trynet full, og noen ganger ikke bare full heller. Har også blitt stoppet i trafikkontroll og tilfeldigvis ikke hatt med meg førerkortet et par ganger (lagt det igjen i feil jakke), har da sluppet bot ved at de spør om annen leg og går og søker meg opp, noe de KAN gjøre, men de må ikke, de kunne gitt meg bot. Har også bare fått advarsel en gang det var noe feil med lysene på bilen, som egentlig kunne gitt bot. Kjekt for meg, men trasig for folk som får dårligere behandling pga trynefaktor...
Vis hele sitatet...

Kan jeg spørre hva du mener med trynefaktor? Kan bety flere ting. Så bare litt nysgjerrig

Men ja, er helt på trynet at det skal være sånn.
Sist endret av king123; 5. november 2015 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Liten oppdate: Endte med og få 3 øl + mat .
Vaktene gjør som de vil..er så jævla tryne faktor på sånne steder, liker de deg ikke bruker de "for full" som unnskyldning.
Har selv blitt kastet ut av at jeg selv har fått skikkelig bank av fler enn en person ved to annledninger, og en etter å ha fått et ølglass i hode som knuste..men det var vist fordi jeg "hade bedt om det"
Bedre å drikke hjemme med ålreite folk...eller aleine, for så og heller stikke på næsj syntes jeg. Men nå liker jeg ikke gå ut sånn som for 10 år siden heller da.
Bedre å finne en chill pub i såfall, føler de er mer tollerante/ålreite slike steder.
Enig med deg der KjellFresh, liker best hjemmefester eller vorsen før man drar ut.

Seriøst? Er helt på trynet hvordan utestedene på byen har blitt! maktsyke mennesker..

Prata med flere av folka som jobba der, den dagen jeg pratet med sjefen. Som slo av en prat med meg,som hadde fått med seg hendelsen. Ifølge dem har dem fått en del klager fra sammme vakt som kasta meg ut, og de på jobben sa rett ut at dem ikke likte han noe særlig.

Så dem skulle huske meg til neste gang (også sjefen) og hvis dette skjedde igjen så skulle dem følge med på han om dette gjentok seg (om det ikke var noen rimelig grunn for han og kaste meg ut da).
Sitat av king123 Vis innlegg
Ikke nødvendigvis, flere grunner til at pupillene blir store feks alkohol.
Er det mørkt er det ingen som legger merke til det, derfor politiet lyser på øya dine om dem har mistanker (pga pupillene trekker seg langsomere inn)
Vis hele sitatet...
Du får ikke store pupiller av sentraldempende stoffer som alkohol. Det eneste du kan lese ut av pupillene om noen har drukket alkohol er at de gjerne reagerer litt sent.

Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Vaktene gjør som de vil..er så jævla tryne faktor på sånne steder, liker de deg ikke bruker de "for full" som unnskyldning.
Har selv blitt kastet ut av at jeg selv har fått skikkelig bank av fler enn en person ved to annledninger, og en etter å ha fått et ølglass i hode som knuste..men det var vist fordi jeg "hade bedt om det"
Bedre å drikke hjemme med ålreite folk...eller aleine, for så og heller stikke på næsj syntes jeg. Men nå liker jeg ikke gå ut sånn som for 10 år siden heller da.
Bedre å finne en chill pub i såfall, føler de er mer tollerante/ålreite slike steder.
Vis hele sitatet...
I ditt eksemplet ville jeg ringt politiet med en gang, fått sikret at de tok personalia av angriperen, og forklart på saklig måte hvordan du var blitt behandlet av vaktene. Forhåpentligvis ville det blitt tatt opp i alvorlig tone med utestedet ved en senere anledning...

Sitat av king123 Vis innlegg
Prata med flere av folka som jobba der, den dagen jeg pratet med sjefen. Som slo av en prat med meg,som hadde fått med seg hendelsen. Ifølge dem har dem fått en del klager fra sammme vakt som kasta meg ut, og de på jobben sa rett ut at dem ikke likte han noe særlig.

Så dem skulle huske meg til neste gang (også sjefen) og hvis dette skjedde igjen så skulle dem følge med på han om dette gjentok seg (om det ikke var noen rimelig grunn for han og kaste meg ut da).
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at du ikke fortalte at du hadde vært påvirket av blandingsrus, blant annet amfetamin?
Sitat av nomix Vis innlegg
Du får ikke store pupiller av sentraldempende stoffer som alkohol. Det eneste du kan lese ut av pupillene om noen har drukket alkohol er at de gjerne reagerer litt sent.

Jeg regner med at du ikke fortalte at du hadde vært påvirket av blandingsrus, blant annet amfetamin?
Vis hele sitatet...
Legger meg litt flat der , men vet alkohol kan, men i svært liten grad, gi forstørrede pupiller. Men det samme kan en situasjon under stress og angst eller adrealin gjøre til at pupillene blir støre.

Nei jeg sa ikke det, som sagt lenger opp i tråden, så hadde ingenting med pupille størelsene mine og gjøre.

Hadde det hvert grunnen hadde jeg forstått det, men dette var for at han mente jeg var for full (noe di ansatte selv så jeg ikke var).

Men ble fornøyd utfallet, ikke ofte man får gratis øl og mat etter en klage
Sitat av Rusisus Vis innlegg
og folk tror enda at kvinner og menn blir behandlet likestilt her i landet.
Vis hele sitatet...
Hvem tror det?

Slenger meg på trynefaktor selv. Aldri blitt kastet ut fra noe som helst utested, og har alltid kommet inn hvor enn det skulle være. Er ei lita, nett jente. Ser vel relativt uskyldig ut, vil jeg tro. Med min vekt skal det egentlig ikke så mye til før jeg er dritings heller. Har rett og slett snublet meg inn i lokaler uten at noen så mye som foretrakk en mine. Dette er vel egentlig ikke så mye å gruble over, egentlig. Vil også legge til at det ikke alltid er så lett å være kritisk til egen atferd når man inntar sentraldempende stoffer som Alkohol. Just sayin'.
Kan hende det var litt få jenter i lokalet når du ble kastet ut, eller noe.
Meget mulig det, var mest gutter jeg så der.

I køen etter jeg ble kastet ut stod det en del nye jenter, men det kan jo bare være helt tilfeldig at jeg ble kastet ut akkurat da (sarkasme).
Sitat av king123 Vis innlegg
Kan jeg spørre hva du mener med trynefaktor? Kan bety flere ting. Så bare litt nysgjerrig
Vis hele sitatet...
Jeg siktet til det at fysisk utseende har noe å si for hvilken behandling man får.
Som det at jeg kommer unna med hva som helst, kan være overstadig ruset på hva som helst og aldri ha problemer med å komme inn på byen, og aldri bli kastet ut. Antagelig bare på grunn av at jeg er pen og sexy, med et pent og sjarmerende ansikt og store, bedårende, uskyldige øyne.

Altså, i mitt tilfelle er det jo uansett "riktig" å la meg være inne på utestedet, da jeg aldri har skapt noen problemer og faktisk er snill og grei. Og det er faktisk sant at de vennene mine som har et mer thug utseende, tribal tattoos, skinhead osv, de HAR faktisk en mye større tendens til å havne i bråk og være plagsomme gjester ute på byen, enn de vennene mine som ser streite ut. Det ER en viss korellasjon mellom utseende og personlighet, hos de fleste. Men det er åpenbart ikke slik at alle skinheads med tribals slåss på byen...

Og når det gjelder å la meg slippe unna bøter fordi jeg ser søt og uskyldig ut... JEG klager jo ikke, men det er ganske dårlig moral!
forstår hva du mener, mitt fysiske utseendet er ganske bra (etter hva jeg har hørt av flere, eller at jeg har blitt lagt ann på av jenter).

Så tror den trynefaktoren er mer for dere jentet enn oss gutter.

Er uansett feil, men sånn det har blitt.
Hehe, godt å høre at selvtlliten er på topp king! Trynefaktor lever i beste velgående ingen tvil om det, går ikke en kveld på byen uten at man vitner til et slikt tilfelle, selv kommer jeg alltid inn på utesteder blir sjeldent kastet ut med mindre jeg blir tatt på fersken i å gjøre noe dritt som for eksempel å unngå betale for drikke gjentatte ganger, men selv da, om man tar på seg dådyr øynene og forklarer at "jeg trodde jeg hadde betalt" eller noe annet random piss kommer man seg unna det meste
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Hehe, godt å høre at selvtlliten er på topp king! Trynefaktor lever i beste velgående ingen tvil om det, går ikke en kveld på byen uten at man vitner til et slikt tilfelle, selv kommer jeg alltid inn på utesteder blir sjeldent kastet ut med mindre jeg blir tatt på fersken i å gjøre noe dritt som for eksempel å unngå betale for drikke gjentatte ganger, men selv da, om man tar på seg dådyr øynene og forklarer at "jeg trodde jeg hadde betalt" eller noe annet random piss kommer man seg unna det meste
Vis hele sitatet...
Hehe selvtillit er viktig det!

Skulle vært fler kvinnelige vakter . Så kanskje vi gutta kunne ha utnytta oss litt å.

En må vel dra på en jæ## homsebar for og få den behandlingen jentene får på utesteder.
Ja, kvinnelige vakter er nok løsningen. Har hørt at de fleste jenter finner berusede gutter veldig attraktivt. Enda bedre med litt speed i nesa.

Ja, trynefaktoren lever i beste velgående. Det har den alltid gjort, og kommer alltid til å gjøre. Om du er en av de som har problemer med dette så gjør noe med det. Kle deg finere, oppfør deg bedre og drikk mindre. Det er IKKE tilfeldig. Deal with it.
hehe ser denne episoden lett... kom innom ett utested i drammen på 17. mai i år, kom dit helt flunkende edru, men ble nektet adgang siden dørvakten mente at jeg hadde fått i meg nok. Jeg sa jeg kunn hadde fått i meg kaffe, kaker og mat men neida jeg var for full! Nå skal det sies at rekken med utesteder jeg var i drammen, er overfullt av overbola dørvakter!...
Du kan gjøre som du vil med deg selv, men de kan også bestemme over stedet de vokter.
Noe av problemet er at du trur på det dørvakta fortalte deg. Du kan ikke vite årsaken til hvorfor du ikke slapp inn, du vet bare hvilken årsak dørvakta ga deg. Jobben til dørvakta er ikke å være ærlig og informativ, men å holde ro og orden (ideellt sett )

Det er mange grunner til at dørvakta kan velge å si at du er for full istedet for å si at du ser speeda ut.
1. Han vil ikke henge deg ut som RUSMISBRUKER av DOP foran masse folk eller assosiere utestedet med speed.
2. Som arbeidstaker er det en fordel å virke som man ikke har peiling på dop, av åpenbare grunner.
3. Dørvaktas erfaring forteller at folk flest uansett hva de er rusa på, reagerer roligere på å bli fortalt at de er for fulle istedet for å bli anklagd for å være kriminelle.

For alt du veit så ligner du på en annen som de ikke ville ha inn, eller så likte bare ikke vakta trynet ditt den kvelden. Du er ikke en kunde som kan forvente gjensidig respekt, som om du var hos legen. Du er som kveg som skal guides inn til vannhullet uten å tråkke noen på tærne.
Sist endret av Bothrops; 24. november 2015 kl. 04:49.
1) Jeg slapp jo inn.

2) jeg fikk servering.

3) jeg lagde ikke noe bråk.

4) sjefen ringte personlig og beklaget hendelsen + fikk gratis mat og drikke.

5) dette er en vakt som har blitt gjentatte ganger klaget på av både kunder og ansatte.

6) han jobber ikke det mer.

Jeg vet hva du prøver og si, men det som irriterer meg er enkelte i tråden her som kommer med spydige kommentarer som er helt unødvendige.

Mvh
Bare sånn generelt...

Joda, skal man inn på et utested gjelder "trynefaktor", men det mange ikke tenker over (eller er klar over) er at vakten har full rett til å nekte deg inngang basert på "trynefaktor".
Vakten kan ikke diskriminere - det vil si nekte deg inngang på grunnlag av kjønn, hudfarge, legning ol, men forøvrig er et utested et privat område der eieren eller den h*n bemyndiger bestemmer hvem som får komme inn. At steder opererer med aldersgrense, dresscode eller lignende er bare fordi det er enklere når de kan peke på et skilt over døren. Om et utested vil slippe inn en 14-åring kan de fint gjøre det, men har da ansvar for at vedkommende ikke får servert alkohol. Når de setter aldersgrensen til 18 (20) år er det for å slippe å gå rundt hele tiden og sjekke legg på de som handler og drikker.
Forstår det nå. Men ifølge eieren av det utestedet vil han uansett om det er gutter eller jenter ha dem inn på plassen, så lenge di oppfører seg og ikke kommer i joggebukse og slik da. Og selvfølgelig ikke møkk dritings.

Jeg er alltid høflig, går fint kledd osv. Ser helt vanlig ut. av di som ikke vet jeg bruker, men av noen av dem som jeg har sagt det til, at jeg tar litt forskjellige ting i blant. Sier selv dem aldri kunne ha sett for seg at jeg bruker.

Samme med jenter jeg har vært sammen med.

Husker en episode i oslo, da jeg skulle ordne noe heroin for en kompis, alle trodde jeg var sivil snut.

Så ser ikke ut som en narkoman om det er hva folk her har fått inntrykk av.

Mvh king