Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1780
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Halla!

Jeg interesserer meg for poker og gambling, da spesielt texas hold'em. Jeg har spilt en del, men jeg er ikke proff, for å si det sånn.

Er det noen som vet om gode bøker for å lære om matten i hold'em for å regne ut sannsynlighet og alle sånne greier? Helst norsk, men engelsk går fint
Kan anbefale Harrington on Hold 'em 1 og 2. Inneholder også mye sannsynlighetsberegning
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Trådstarter
Takk for det, hvilken av de synes du er best? Er de kjempelange? Engelsk/norsk?
Harrington on Hold'em 1 anbefales. Liker du den, leser du vol 2 også.
Har snart lest den første ferdig, det er den beste boken.

Forresten 375 sider lang, men lite tekst og mye tegninger. Veldig lettlest.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Trådstarter
Høres ut som noe som er midt i blinken! Er den lett å få tak i? Er det sånn at jeg kan gå på den lokale Norli typ butikken, eller må jeg på nettet?
Har lest harrington 1 og 2. Veldig gode bøker om du er nybegynner og vil lære deg enkle taktikker for å spille turneringer og sng. For meg personlig var det disse som gjorde en kickstart på pokeren for min del, men for mer avanserte taktikker kjøpte jeg med killPhil som jeg ikke leste stort av.
Disse bøkene er ganske så dyre, men jeg hadde tatt en titt på http://www.deucescracked.com om jeg hadde vært deg. Her ser du sessions fra turneringer med kommentarer og diskusjonsforum, anbefales.
Sitat av Dillinger Vis innlegg
Halla!

Jeg interesserer meg for poker og gambling, da spesielt texas hold'em. Jeg har spilt en del, men jeg er ikke proff, for å si det sånn.

Er det noen som vet om gode bøker for å lære om matten i hold'em for å regne ut sannsynlighet og alle sånne greier? Helst norsk, men engelsk går fint
Vis hele sitatet...
For å sette deg litt inn i matten i poker kan du lese Poker: Math That Matters skrevet av Owen Gaines. Han skriver godt, og det er lett å forstå med eksemplene han bruker.
Er ikke det beste å sette seg og regne selv? Da forstår man jo best...
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Trådstarter
Må jo ha et sted å lære å regne matten på...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er ikke det beste å sette seg og regne selv? Da forstår man jo best...
Vis hele sitatet...
psykologi > matematikk i poker
matten er dog en selvfølge å kunne for å bli god, men det kreves ikke stort annet et å vite om betalingen du gjør er verdt risikoen så du blir en vinnende spiller

psykologien er for å få inn de store summene når det gjelder, det er først da man vinner... følger du kun matematikken vil alle kaste kortene når du først betaler

det er ikke bare å regne, poker er et veldig komplekst system hvis du skal forstå alt
interesserer du deg for matten bak alt er hele spillet detaljert i denne boken av bill chen (men du blir du ikke noe særlig flinkere): http://www.amazon.com/Mathematics-Po.../dp/1886070253

enkle kalkuleringer mens du spiller finner du tonnevis av tutorials om på youtube

anbefaler harrington's vol 1 til å begynne med, eventuelt the theory of poker av david sklansky. matematikken du trenger er dekket i begge (fjerde del av harringtons bok om pot odds)

lykke til!

Sitat av Nopros Vis innlegg
For å sette deg litt inn i matten i poker kan du lese Poker: Math That Matters skrevet av Owen Gaines. Han skriver godt, og det er lett å forstå med eksemplene han bruker.
Vis hele sitatet...
god anbefaling, verdt å lese
Sist endret av Spirituell; 13. mars 2013 kl. 19:15.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Trådstarter
Psykologi spiller en stor rolle, det gjør det! Psykologien har jeg ikke noe problem med, vil bare lære med hvordan matten er, kanskje det ikke fungerer så bra i praksis annet enn kanskje i nettpoker? Hvis det ikke fungerer i praksis har jeg hvertfall blitt flinkere i matte