Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2235
er det mulig, hvis man ikke har mulighet til å registrere det på en annen person?

jeg mener en lovlig virksomhet! eller er jeg tvunget til å drive ulovlig i såfall?
spørs vell egentlig hva du har på rullebladet om du har fått noen karantene på noen måte.. Men om det er småsak så skal du kunne registrere firma.
Så lenge du ikke har konkurskarantene, eller en dom som sier at du er fradømt retten til å drive næringsvirksomhet, så kan du starte. Jeg vet likevel ikke hvordan det forholder seg hvis en fortsatt er under soning.
Trådstarter
7 0
kun fyllekjøring og andre idiotiske aktiviteter i fylla. ingen dop eller vold! sonet mine 24 dager.

da får jeg prøve! hørtes ut på lensmannen her som det var bare å glemme
Sitat av kukolf Vis innlegg
kun fyllekjøring og andre idiotiske aktiviteter i fylla. ingen dop eller vold! sonet mine 24 dager.

da får jeg prøve! hørtes ut på lensmannen her som det var bare å glemme
Vis hele sitatet...
Det er vel egentlig to muligheter som er omtrent like sannsynlige:
1: Lensmannen prater piss.
2: Lensmannen mener: "med det rykte du har fått kan du drite i å få kunder/kassakreditt i banken/kreditt hos leverandører"

Når noen sier noe sånt er det alltid nyttig å spørre: "Å? Hvorfor det?"

Forbud mot å drive næringsvirksomhet må framgå av dom, og gis bare når det er kriminalitet knytta til næring (typisk svindel).

For å registrere et enkeltpersonsforetak gjelder ett vilkår: Det at du driver næring. ANS og AS er litt mer komplekst, men det er heller ikke noen vandelskrav der. Med rulleblad bør du styre unna NUF med mindre du vil bli sett på som en skurk...
Trådstarter
7 0
aldri drevet noe næring før jeg. har heller ingen betalingsanmerkninger på meg lenger, og tror også at jeg har et nokså godt rykte! rett og slett skjerpet meg!!!
Har aldri hørt om at man ikke kan drive egen næring med rulleblad.
Kun hvis du har blitt fradømt retten til å drive. Det skal ganske mye til for at det skal skje også.
Som de andre sier så er jeg rimelig sikker på at det kun dom som kan ta fra deg retten.
Men hvorfor ikke bare prøve å registrere å se hva som skjer
Det å ha rulleblad er ikke i seg selv et hinder for å drive eget foretak. Likevel er det visse innskrenkninger du må ta over deg. Feks får du neppe godkjent vaktselskap, kjørelærer, drive barnehage etc med slike ting på deg. Det å opprette et enkeltpersonforetak koster 0 kr og gjøres på nett. Så med mindre du skal drive med noe som krever en særskilt godkjenning er nok ikke dette noe problem!