Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 564
-Rar på fulltid.
Hei!
Prøver å hjelpe en kompis med å få i orden en Dell INSPIRON 9400.
Problemet er at volumkontrollen er borte...
Feilmeldinga er slik:
Det er ingen tilgjengelige mikserenheter.
Programmet avsluttes.

Hva skal jeg gjøre!?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Han har ikke installert drivere til lydkortet, logisk nok.
-Rar på fulltid.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Han har ikke installert drivere til lydkortet, logisk nok.
Vis hele sitatet...
Hvordan får jeg tak i de?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du finner ut hvilket lydkort som står i maskinen eller går til produktsiden til maskinen og laster ned driveren, logisk nok.
-Rar på fulltid.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du finner ut hvilket lydkort som står i maskinen eller går til produktsiden til maskinen og laster ned driveren, logisk nok.
Vis hele sitatet...
Logisk nok, logisk nok...
Er ikke så lur jeg.
Men takk!
Sist endret av djrubber; 2. august 2012 kl. 19:51.
Jeg har akkurat samme maskin, og gjorde dette for kort tid siden. På alle Dell-maskiner er det er servicetag, du finner den på en hvit etikett på undersiden av maskinen. Deretter går du til dell.no - kundestøtte - nedlasting av drivere, og taster inn dette nummeret. Da får du en liste med drivere til maskinen.

Det er jo mulig at det er flere lydkort å velge mellom, og dermed flere drivere, men du kan også finne en side med opprinnelig konfigurasjon for akkurat din maskin, dermed vil du se hvilket lydkort den har, såfremt ingen har byttet det etter at maskina ble kjøpt. (Og om etiketten med service-tagen skulle ha blitt borte, er det bare å søke på maskintype.)
Sist endret av Seasick Pete; 2. august 2012 kl. 19:53.