Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2464
Tre mnd har gått siden jeg solgte iPhonen min, men herregud som jeg savner og ha en smarttelefon, og ingen overgår iPhone. Så må kjøpe meg en ny. Det er jo hele tiden rykter om denne iPhone 5, og at den kommer i høst osv. Og det jeg lurer på er om 4S vil settes ned i pris dagen iPhone 5 når markedet? Og når er egentlig det?
Er du en Apple whore så burde du vente, men trenger du en smart enkel sak så 4S.
Har hørt rykter at Galaxy slår iphone rett i dass men det vet ikke jeg, aldri hatt en smarttelefon og skal heller ikke ha
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Oktober. iOS6 kommer også da.
Har selv tenkt på å kjøpe 4 eller 4S etter 5 blir sluppet (5 kommer til å være så jævlig dyr)
Ville ikke kjøpt ny telefon nå så lenge du ikke er interesert i toppmodellene til Android, da disse er i mine øyne overlegne akkurat nå

Da er det bedre å vente på nye Iphone
Sist endret av mr_james; 28. juli 2012 kl. 13:25.
Det tar nok en stund fra den nye iPhone blir lansert til den blir (lett) å finne i Norge, men hvis du kan vente, så gjør det. Enten du vil ha den aller nyeste, eller går for 4/4S så kan det lønne seg, forrige modell blir gjerne satt ned i pris når det kommer en ny.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Husk at iPhone 5 får ny kabel, så alt ditt gamle iUtstyr er waste :/
iOS er jo utdatert. Hjem skjermen er kjedelig og det har ingen widgets. Android er open source og har mye flere funskjoner til en lavere pris.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Oktober. iOS6 kommer også da.
Har selv tenkt på å kjøpe 4 eller 4S etter 5 blir sluppet (5 kommer til å være så jævlig dyr)
Vis hele sitatet...
Alt fra Apple er jo jævlig dyrt.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Ok, da venter jeg til ny iPhone kommer på markedet Er forøvrig ikke interessert i å diskutere med applehatere hvorvidt iPhone er så god som noen vil ha det til. Jeg blir bare irritert når jeg bruker Android, kjedelig interface og ikke like ... logisk og simpelt som ios. Sorry å måtte skuffe dere, det blir apple på meg
ITavisen har skrevet en god artikkel på Android vs iOS.

http://www.itavisen.no/899462/derfor-hater-de-hverandre
Greit nok at noen liker Apple/iPhone bedre, det er jo sikkert en god telefon, men det jeg synes er latterlig er prisen. Du betaler jo flere tusen bare for at det skal være et eple bakpå telefonen... Sorry ass, men iPhone er ikke verdt pengene
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
iOS er jo utdatert. Hjem skjermen er kjedelig og det har ingen widgets. Android er open source og har mye flere funskjoner til en lavere pris.
Vis hele sitatet...
iOS ser fortsatt bra ut, og det fungerer uten å konstant ha masse irriterende feil, som android og mobiler som kjører android har. Widgets er helt ubrukelig da telefonen åpner apper fortere enn du rekker å reagere uansett.
Det eneste jeg savner på iOS er muligheten til hurtsnarveier fra lås-skjerm.

Nok offtopic, dette er ikke en Apple-hate tråd.
Det er helt opp til deg Arsis42, akkurat som det er opptil de som syns det er verdt prisen å kjøpe produkter fra Apple. Les artikkelen i Itavisen som det er linket til over, der får du svar.
1. Ingen vet nøyaktig når iPhone kommer.
2. Ingen vet om prisen vil settes ned, da ingen vet hvor mye iPhone 5 ev. vil koste.

Til tross for at ingen vet noe som helst, er det noen antagelser fra min side: iPhone kommer rimelig sikkert til høsten - september/oktober. Erfaringsmessig vil ikke prisen på iPhone 4S bli satt ned samtidig som 5-eren kommer. Det vil trolig bli lansert en 8 GB-utgave av 4S-en, som vil være priset rimeligere og som blir lansert 1-2 mnd etter 5-eren. På dette tidspunktet vil også 4S synke i pris. Innen et par mnd fra lansering vil skummingen av markedet for iPhone 5 være over, og den vil synke marginalt i pris samtidig som 4-eren blir enda litt rimeligere.

EDIT: Vil ikke starte noe diskusjon om det her og vil heller ikke blande meg inn i diskusjonen som ser ut til å starte over meg her, men siden du virker så bestemt, skal jeg være like bestemt

Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
...ingen overgår iPhone.
Vis hele sitatet...
Feil.
Sist endret av m0nte; 28. juli 2012 kl. 16:30.
Hver sin smak, problemet er at noen kjøper fordi det heter iPhone og er laget av en gud som kalles Apple. Ikke fordi de liker produktet.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hver sin smak, problemet er at noen kjøper fordi det heter iPhone og er laget av en gud som kalles Apple. Ikke fordi de liker produktet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror de aller fleste som er villig til å bruke 4-5 000 kr på en smartelefon gjør det fordi de liker produktet. Uansett så skjønner jeg heller ikke hvorfor det er et problem noen hipsterkids kjøper iPhone for å flashe den offentlig. Litt som å si at det er et problem at folk kjøper Bjørn Borg boxere fordi det står BB på de og ikke fordi de er behagelige og av kvalitet.
Dere som tror at den nye iPhonen kommer til å bli dyrere, tar nok feil. Apple har hele tiden prøvd å ikke gå opp i pris på de nye iOS produktene sine, og vil nok fortsette med denne taktikken.
Husker selv når iPhone 3GS ble lansert, var en tusenlapp billigere enn iPhone 3G.
Men det er to ting vi ikke kan uttale oss om her i verden, den ene tingen er Gud, og den andre Apple. De overrasker som regel nesten alltid..

Men jeg tror at hvis den nye iPhonen skal bli dyrere må den ha utviklet seg veldig mye fra iPhone 4S, som den trolig ikke kommer til å gjøre.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
off-topic: Å sammenligne Gud med Apple vil jeg si er litt som å sammenligne Veronica Maggio med Kurt Cobain...

Det du burde gjøre er jo å vente til femmer'n kommer ut for så å se på specs (om du er typen) og sammenligne det med pris på firer'n. Det er egentlig noe du må vurdere selv.
Kjenner jeg Apple rett er det vel én større nyhet som de markedsfører som å finne opp hjulet på nytt og en del andre minor justeringer som ikke er verdt å nevne. Siri, stemmestyring? Virkelig?
Problemet når alle skal ha høyest mulig specs er at batteriet tåler det ikke. Apple har gjort det bra der med å matche batteri og specs sånn at man får best mulig ytelse samtidig som et brukende batteri. Men slik legger ikke specs horer merke til som skal sammenligne gamingmaskiner mot en MacBook.
Jeg foreslår også at du venter, for det er nok ikke så lenge til nestemann kommer ut!
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hver sin smak, problemet er at noen kjøper fordi det heter iPhone og er laget av en gud som kalles Apple. Ikke fordi de liker produktet.
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt ikke et problem at de kjøper det av en den eller andre grunnen, så lenge de har en telefon de er fornøyd med.