Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1591
Hei! :-) Beklager at det kommer nok en slik tråd, men fant ingen tråder med samme kriterier som meg.

Trenger en ny TV som skal brukes til Xbox 360 og PS2 spilling, og mye blue ray film se´ing. Spillene dreier seg mest om sport og litt skyting.

Har lyst på en 40 tommer ++ i en prisklasse mellom 4000 - 5000,- kr.


Noen som har noen gode tips om hvilken TV som er bra til disse behov/kriterier?

Tusen millioner takk for all hjelp! Er så lei av butikkhjelpen rundtom som er så uproffesjonell og ikke klarer å forklare noenting..
Samsung
Plasma tv med høy hz til sport.

Full hd til blu ray

Innenfor budsjettet
Har ikke mye peiling på TV-er, men abonnerer på Kompletts nyhetsbrev, og denne uken er det tilbud på Samsung LED 46"
Jeg har selv den Chronic420 linker til og den er fantastisk.
Veldig godt bilde og mange fine funksjoner.

Du har en TV og et "lite" nettbrett i ett. Kan koble til tastatur og surfe i nettleseren, snakke på skype osv hvis du koble tv'en til nettet
http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...-tv-ue40eh6035

- Holder budsjettet

- 3D

- 40"

- Ikke plasma-tv, så egner seg bedre for spilling.
Hvis bildekvalitet og mye for pengene er viktig, ville jeg sett på Panasonics siste generasjons plasma-TVer. De scorer alltid høyt i tester når det kommer til bildekvalitet, og om du skal ha 3D har de gjennom flere år hatt den beste 3D-teknologien på markedet.

Jeg vil si at at dagens plasma-TV egner seg BEDRE til spilling LCD og LED-LCD. Der responstid på LCD-paneler måles i millisekunder måles responstid i plasmapaneler i nanosekunder. Jeg har selv koblet både PC og spillkonsoll til min plasma, og ved flere anledninger sovnet fra statiske skjermbilder over flere timer uten å få problemer med innbrenning.

Jeg tror dog ikke du får smart-TV funksjonalitet innenfor ditt budsjett dersom du velger Panasonic.

En ting Samsung scorer høyere enn Panasonic på er design. De er helt klart penere å se på, selv om Panasonic har kommet langt med sin x50-serie. Erfaringsmessig når Samsung dessverre ikke helt opp når det gjelder bildekvalitet på sine LED budsjettmodeller, og feilraten er høyere.
Takk for svar! :-)

3D er ikke en ting jeg trenger, så jeg vil ikke invistere i det.

Jeg tror jeg heller vekk i fra Plasma, i forhold til tidligere erfaringer med det.


Hvordan er det med LED 50hz i forhold til LCD 100hz? Og er det stor forskjell på 100hz LED og 50hz LED? Vil det merkes mye med tanke på at jeg skal bruke det til sport spilling, og blue ray filmer?
Sitat av Master Yoda Vis innlegg
Takk for svar! :-)

3D er ikke en ting jeg trenger, så jeg vil ikke invistere i det.

Jeg tror jeg heller vekk i fra Plasma, i forhold til tidligere erfaringer med det.


Hvordan er det med LED 50hz i forhold til LCD 100hz? Og er det stor forskjell på 100hz LED og 50hz LED? Vil det merkes mye med tanke på at jeg skal bruke det til sport spilling, og blue ray filmer?
Vis hele sitatet...

50 Hz og 100 Hz er ikke stor forskjell hvis du ikke skal se på HD filmer osv.
Men siden du skal se blue-ray filmer og spille så ville jeg valgt 100 Hz.

Hvis du setter en 50 Hz og en 100 Hz av samme type tv opp imot hverandre så ser du forskjeller.
50 Hz tv'en kan du se at "henger" litt etter med bildet på HD filmer. Man kan se litt hakking i kantene når kamera beveger seg osv.

Med 100 Hz så går det smooth, og du ser ikke disse hakkingene.
Du kan gå i en butikk og sjekke. For som regel så står 50 Hz og 100 Hz skjermer ved siden av hverandre der så man kan sammenligne de.

Så for ditt bruk så er 100 Hz det du bør satse på.
Tusen takk! :-) Så da er den 46" Samsung LED tv´en på komplett meget god som du sa?

Hvordan tror du den er i forhold til den 40" 3D´en som ThwiX linka?

Eller hvordan er denne i forhold?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744574#info
Jeg ville ha gått for 46" Samsung tv'en.
Har utrolig dårlig erfaring med plasma generelt. Har enda ikke hatt en plasma TV som det ikke har vært noe galt med.

Den du linket til er bra den. Ingenting galt med den. De er sånn ca like bra. Litt flere tillegsfunksjoner på den 46" Samsung tv'en. Men det avhenger av hva du skal bruke tv'en til utenom spilling og film
Den er god :-)

Kunne du ha svart på en siste? :-P

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...-tv-ue40eh5305

Hva tror du om den?
Folk må slutte å komme med råd som er basert på feilaktig informasjon eller eventuelt en shitty opplevelse.

Det er INGENTING galt med plasma. Det er en fabelaktig teknologi. Det er noe galt med dårlige TV'er, og de finner du flust av, av alle typer.

Når de gjelder de du ser på vil nok Philipsen gi det beste bildet. Det er aldri lett å være sikker uten å kunne sammenligne tv'ene side ved side, men 5'serien til Samsung er ikke all verdens og både bevegelse og belysning er på papiret bedre på Philipsen enn på Samsungen.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Folk må slutte å komme med råd som er basert på feilaktig informasjon eller eventuelt en shitty opplevelse.

Det er INGENTING galt med plasma. Det er en fabelaktig teknologi. Det er noe galt med dårlige TV'er, og de finner du flust av, av alle typer.

Når de gjelder de du ser på vil nok Philipsen gi det beste bildet. Det er aldri lett å være sikker uten å kunne sammenligne tv'ene side ved side, men 5'serien til Samsung er ikke all verdens og både bevegelse og belysning er på papiret bedre på Philipsen enn på Samsungen.
Vis hele sitatet...


Ingen har sagt at det er noe galt med plasma. Hvis du leser litt bedre enn du gjorde, så står det at noen har hatt dårlig erfaring med plasma. Det er noe helt annet enn at det er noe galt med plasma.

5'serien til samsung er veldig god. Hvis du ikke har en selv så bør du egentlig ikke si så mye om den.
Philips tv'en er også god. Men som sagt, så avhenger alt av hva kunden vil ha og hva som er hans krav.

Sitat av Master Yoda Vis innlegg
Den er god :-)

Kunne du ha svart på en siste? :-P

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...-tv-ue40eh5305

Hva tror du om den?
Vis hele sitatet...
Jeg har den 40" der selv på kontoret Kostet 8k når jeg kjøpte den, men den er knall Den og 46" er ganske så lik. Egentlig bare størrelsen som er forskjell på dem
Jeg leste innlegget ditt akkurat som du skriver det. Du råder ts på bakgrunn av en shitty opplevelse istedenfor fakta og reell informasjon. Det må det bli en slutt på her på forumet.

Jeg har jobbet lenge nok med tv'en til å gi råd uten å eie samtlige modeller. Rådene mine er nøyaktige og korrekte, så får ts ta avgjørelsen selv.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg leste innlegget ditt akkurat som du skriver det. Du råder ts på bakgrunn av en shitty opplevelse istedenfor fakta og reell informasjon. Det må det bli en slutt på her på forumet.

Jeg har jobbet lenge nok med tv'en til å gi råd uten å eie samtlige modeller. Rådene mine er nøyaktige og korrekte, så får ts ta avgjørelsen selv.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg sa at JEG ville ha gjort det. Og hvis du leser, så skriver jeg at alt avhenger av hva han vil ha og at valget står på han uansett.
Du har jobbet mye med TV ja. Så da har du altså erfaring med alle tv'er du da. Ja selvfølgelig. og deg skal ALLE ta råd ifra uten å teste dem selv....


Du bør virkelig lese litt.
Sist endret av Nikon01; 27. juli 2012 kl. 13:55.
Jeg vet sannelig ikke hvorfor du blir så aggressiv her. Jeg leser alt du skriver, ikke bare "litt" og ingen trenger å ta imot mine råd. Når TS spør om råd får gir jeg mitt og så kan han, som jeg har skrevet allerede, velge selv.

Men når brukere som deg kommer med råd / erfaringer som er basert på feilaktig informasjon eller negativt fargede opplevelser som ikke er grunnlag for generalisering vil jeg selvsagt si imot.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg vet sannelig ikke hvorfor du blir så aggressiv her. Jeg leser alt du skriver, ikke bare "litt" og ingen trenger å ta imot mine råd. Når TS spør om råd får gir jeg mitt og så kan han, som jeg har skrevet allerede, velge selv.

Men når brukere som deg kommer med råd / erfaringer som er basert på feilaktig informasjon eller negativt fargede opplevelser som ikke er grunnlag for generalisering vil jeg selvsagt si imot.
Vis hele sitatet...

Erfaringer som er basert på feilaktig informasjon? Så mine 3 plasmaskjermer som fikk "brent" bilde er feilaktig det da?

Jeg snakker om personlige erfaringer med det og det. Det er bedre å spørre hva folk har vært borti og hva de syns om det og det produktet enn en som har lest spesifikkasjonene på et produkt og annbefaler deretter.

Jeg har enda ikke sagt at TS skal kjøpe det og det. Jeg skriver at valget er hans, men jeg kom også med en personlig erfaring med Plasma men at det er TS som skal ta valget.

Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du kommer her å absolutt skal kverulere på ALT og mene at jeg gir feil info til TS pga egen erfaring. Og at du sier at du leser alt, må være feil siden du mener at jeg frarådet TS det og det og sier han skal kjøpe det og det.

Jeg har sagt at alle TV'ene er bra, men at TS må ta valget utifra det han selv vil ha. Alle tv'ene linket her er så å si lik på papiret, men noen er anderledes hvis man ser på dem der i butikken / hjemmet.


Og når du mener at du gir TS råd og han kan velge selv. også gjør jeg det samme, men du rakker ned på mine råd? Skjerp deg.
Viss økonomien er litt trang for deg ts, så merk at plasma-tver bruker i gjennomsnitt mer strøm enn andre typer tver. Kommer selfølgelig ann på modellen men ser at de fleste ligger på rundt 150w-200w, mens LED og LCD ligger på rundt 26w-60w.