Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6495
Hei, jeg har tenkt litt på om jeg vil jobbe som vekter, og det er jo greit betalt for en student. Men problemet er at det koster mye penger å gå på vekterkurs. 6500 kr for trinn 1
4000 kr for trinn 2
8500 kr for trinn 3

Til sammen blir det 19000 kr for å bli vekter. Og man må også ta eksamen som koster ca 350 kr til slutt.

Er det verdt? Jeg har mye gjeld fra før, og grunnen jeg ønsker jobben som vekter er å betale gjeldet mitt. Er det kanskje noen muligheter å få penger fra nav til å betale kurs?

securitas vekterkurs
Du kan tjene like godt som ufaglært i helsebransjen. Med mindre kjipe arbeidstider og slikt er noe som frister ekstremt mye så gjør det isteden.

I min korte tid som vekter i 2008 så betalte Securitas kurset med lønn.
Søk jobb som vekter og la de sende deg på kurs? Problem solved.
Jeg tok vekterkurset gratis i militæret, så det er sikkert ikke aktuelt for deg :P
Uansett, etter å ha jobbet 3 år som vekter og kun gått på natteskift så er helsa mi helt ødelagt. Anbefaler deg å ikke jobbe for mye nattskift, det ødelegger deg!
Nerd på deltid
Hvis arbeidsgiver ikke vil betale kurs er det bare å ta trinn 1. Det er som oftest nok til å få jobb, og trinn 2 og 3 vil de sende deg på senere.
Har gått 5 uker i strekk på vakt i militæret, hvor jeg jobbet 12 timer hver natt. Har vært hjemme nå en uke og døgnrytmen er fortsatt ganske fucka. Legger meg mellom 23.00-24.00, våkner opp 04.00, lys våken, klarer ikke å sove mer, selv om jeg var oppe 15-16 timer før jeg la meg.
Tør ikke å tenke på hva 3 år med natteskift gjør med én.
Sist endret av xcitu; 28. november 2011 kl. 15:18.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg er 18år gammel og har data elektronikk vgs.1 og 2, og generell studiekompetanse. Jeg vurderer å bli vekter, og lurer på følgende:

- Er det en ulempe å se ut som jeg gjør - vanlig trent jente, 160cm høy og ser generelt veldig hyggelig ut. Vil jeg stille bak i køen viss en muskuløs fyr søker på samme jobben med de samme spesifikasjonene? Eller er det tvert i mot en fordel å se litt "snill" ut?

- Kan jeg ha med hunden min på jobb? Vi skal starte med IPO trening nå, og da fins det vel vekterkurs (?) for hund. Er forresten en veldig lydig og rolig rottweiler.

- Er det en fordel å ta kurset del 1 og så søke jobb, eller søke jobb og få de til å dekke kursene for deg?



Håper det er greit jeg dytter en gammel tråd! Blir litt teit å lage enda en vektertråd...