Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 8375
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av missjones Vis innlegg
Fra gutter er 15-20-25 kaller de hverandre homo for alt mulig, alt er homo, alle er homo bortsett fra meg. Homo, homo. Det går på usikkerhet tror jeg, og det at de er i puberteten og rett og slett ikke vet nok om homofili. Ikke at det er veldig mye å vite, homofile er mennesker de og, og det er vel kanskje ikke det alle ungdommene alltid ser.
Vis hele sitatet...
Er enig i at homo er et skjeldsord som blir brukt alt for mye. Selv bruker jeg det bare på en venn som har hatt litt homofobiske tedenser, men det har med internhumor å gjøre.
Jeg synes rett og slett synd på deg. Hvis vennene dine som er opp til 25 år gamle oppfører seg sånn er det på tide å skaffe seg nye venner. I min vennekrets snakker vi om det når én av oss har det vanskelig og det er ingen som blir harselert med for dét. Husk at jentene man tiltrekker seg med å leke tøff i grå joggebukse ikke akkurat er av typen man vil tilbringe livet sitt sammen med. Greit, sikkert greit å få litt kjøtt på staken på bygdefest en gang i blant, men i det lange løp betyr det veldig lite! Vær deg selv du, fungerer alltid best til slutt
Personlig synes jeg folk flest er mye mer følsomme idag generelt, det er i allefall mye mindre tabu og vise følelser. kort sagt, dagens menn og gutter utvikler seg til å bli en eneste stor betagenerasjon.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Men nå lever vi ikke i naturen men i ett moderne samfunn hvor trivsel og velvære er viktig, samt det å kunne oppføre seg blandt folk.

Ufattelig usaklig innlegg.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig det er sånn overalt? Nerden får ikke jenta, irl er ikke Chuck.
Naturen har innvirkninger her, det er det jeg ville frem til i innlegget.
Det hender såklart hele tiden at folk forelsker seg i personligheten til en annen, men at selvtillit, kontroll og fysikk har mye å si er fremdeles et poeng.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Gutter skal altid være så tøffe som mulig, og vise minst mulig følelser blandt kompisene. Der jeg bor(ei lita bygd) blir man kalt femi/homo osv, hvis man f.eks blir rørt eller liker noe som ikke er barskt. man skal ikke ha dårlig samvittighet for og ha banket noen, bare angre fordi politiet ble innblandet.
Gutter skal ikke mene at en sang er fin, men chill hvis den er rolig. Hvis jeg sier at en sang er fin så blir jeg kalt femi.

Jeg kan f.eks ikke si at jeg liker denne sangen uten og bli sett rart på i min vennegjeng, jeg kan ikke inrømme at jeg blir rørt av denne sangen eller lignende sanger, uten og bli sett rart på.

Dette kan bli et problem hvis en gutt er lei seg og trenger støtte fra kompisene sine siden det er vanskelig og utveksle følelser siden man ofte er usikker på hvordan de andre reagerer.

Hvorfor er det slik? Gutter har da følelser de også, hvorfor skal det være så tabu og vise dem?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke dette helt jeg heller.
Mange gutter og mange jenter har jeg hjulpet flere ganger.
Mange blir mobbet på skolen, er det noe vits i å mobbe andre?
En ting er at jenter er modigere enn gutter, de tør å vise følelser, men gutter er faktisk ikke så modig tydligvis.
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Jeg skjønner ikke dette helt jeg heller.
Mange gutter og mange jenter har jeg hjulpet flere ganger.
Mange blir mobbet på skolen, er det noe vits i å mobbe andre?
En ting er at jenter er modigere enn gutter, de tør å vise følelser, men gutter er faktisk ikke så modig tydligvis.
Vis hele sitatet...
Har lest to innlegg av deg i dag. Har ikke skjønt noe av noen. Prøv å formuler deg på en forståelig måte.

Og hvorfor kan ikke gutter være modig selv om de ikke viser følelser. Er jenter feig fordi de ikke drar til Irak?
Sitat av Sinken Vis innlegg
Har lest to innlegg av deg i dag. Har ikke skjønt noe av noen. Prøv å formuler deg på en forståelig måte.

Og hvorfor kan ikke gutter være modig selv om de ikke viser følelser. Er jenter feig fordi de ikke drar til Irak?
Vis hele sitatet...
Jeg har dysleksi så det sikkert noe med det å gjøre.

Jeg sier ikke gutter er ikke modige, men jenter er litt modigere for at de tør å vise følelser.
Men faktisk reiser også jenter til Irak, men gutter har noen sider som de er modigere enn jenter att.
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Jeg har dysleksi så det sikkert noe med det å gjøre.

Jeg sier ikke gutter er ikke modige, men jenter er litt modigere for at de tør å vise følelser.
Men faktisk reiser også jenter til Irak, men gutter har noen sider som de er modigere enn jenter att.
Vis hele sitatet...
"men gutter er faktisk ikke så modig tydligvis."

Her sier du tydelig at gutter ikke er modig. Poenget mitt var ikke at ingen jenter dro til Irak. Det finnes også gutter som er veldig åpen.
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Jeg sier ikke gutter er ikke modige, men jenter er litt modigere for at de tør å vise følelser.
Vis hele sitatet...
Det er jo mange gutter som tør å vise følelser, selv har jeg begynt å grine f.eks en gang når jeg har sett på My Little Pony. Så kom nå ikke her og si at gutter ikke tør å vise følelser (gjelder forsåvidt flere i denne tråden).
Sitat av Sinken Vis innlegg
"men gutter er faktisk ikke så modig tydligvis."

Her sier du tydelig at gutter ikke er modig. Poenget mitt var ikke at ingen jenter dro til Irak. Det finnes også gutter som er veldig åpen.
Vis hele sitatet...
Skjønn litt da, jja jeg vet at noen gutter er modigere en andre gutter.
jeg for eksempel kan vise følelser, men når jeg sier at jenter er modiger mener jeg at det er flere jenter enn gutter som viser følelser
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
jeg for eksempel kan vise følelser, men når jeg sier at jenter er modiger mener jeg at det er flere jenter enn gutter som viser følelser
Vis hele sitatet...
Det betyr ikke nødvendig vis at jenter generelt er modigere enn gutter.
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Skjønn litt da, jja jeg vet at noen gutter er modigere en andre gutter.
jeg for eksempel kan vise følelser, men når jeg sier at jenter er modiger mener jeg at det er flere jenter enn gutter som viser følelser
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at å vise følelser = å være modig?
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Jeg skjønner ikke dette helt jeg heller.
Mange gutter og mange jenter har jeg hjulpet flere ganger.
Mange blir mobbet på skolen, er det noe vits i å mobbe andre?
En ting er at jenter er modigere enn gutter, de tør å vise følelser, men gutter er faktisk ikke så modig tydligvis.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er man modig om man tørr å vise følelser? Sånn jeg ser det, er det veldig individuelt hvor følsom man er, og hva man blir rørt av, hva man tåler å se osv. Jeg for min del viser sjelden følelser, hverken positive eller negative, er jeg et feigt menneske da, fordi jeg ikke er følsom?

Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Jeg sier ikke gutter er ikke modige, men jenter er litt modigere for at de tør å vise følelser.
Men faktisk reiser også jenter til Irak, men gutter har noen sider som de er modigere enn jenter att.
Vis hele sitatet...
Jeg har lyst til å høre din definisjon av ordet "Modig".
Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Det betyr ikke nødvendig vis at jenter generelt er modigere enn gutter.
Vis hele sitatet...
Du må tenk logisk, se de andre jeg har skrevet.
Jeg sier at gutter er modiger enn jenter på noe også.
Jeg sier at mange gutter tør ikke å vise følelser, men mange gjør det.
Men flere jenter viser mer følelser også offisielt.

Gutter som viser følelser er modiger enn gutter som ikk tør det.
Da er du som er modigere enn de som ikke tør.

Kjenner du noen som ikke tør vise følelser offisielt?
Gjør du det?

Ble det lettere og skjønne hva jeg mente nå?
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Du må tenk logisk, se de andre jeg har skrevet.
Jeg sier at gutter er modiger enn jenter på noe også.
Jeg sier at mange gutter tør ikke å vise følelser, men mange gjør det.
Men flere jenter viser mer følelser også offisielt.

Gutter som viser følelser er modiger enn gutter som ikk tør det.
Da er du som er modigere enn de som ikke tør.

Kjenner du noen som ikke tør vise følelser offisielt?
Gjør du det?

Ble det lettere og skjønne hva jeg mente nå?
Vis hele sitatet...
Skjønte stort sett ikke en dritt av det du skrev, så nei.'

Edit: Joda, men jeg er fortsatt uenig for du generaliserer noe jævlig...
Sist endret av EvveDevve; 7. mai 2012 kl. 11:46.
Jeg har lyst til å høre din definisjon av ordet "Modig". [/quote]

Jeg mener at noen gutter er tøffere som viser følelser, jeg mener ikke at de er feig for de ikke viser føleleser.
men hva er skummelt å vise følelser?
Synes du at det er skummelt å vise følelser?
Jeg spør, jeg har ikke kalt noen for figinger.
For å si det rett så er ingen anderledes enn andre.

Jenter og Gutter er ikke samma kjønn, men vi er like modige alle sammen.
Jenter er litt modiger for å vise følelser, men gutter er modigere for å klatre i tre for eksempel.
Skjønner du?
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Jeg har lyst til å høre din definisjon av ordet "Modig".

Jeg mener at noen gutter er tøffere som viser følelser, jeg mener ikke at de er feig for de ikke viser føleleser.
men hva er skummelt å vise følelser?
Synes du at det er skummelt å vise følelser?
Jeg spør, jeg har ikke kalt noen for figinger.
For å si det rett så er ingen anderledes enn andre.

Jenter og Gutter er ikke samma kjønn, men vi er like modige alle sammen.
Jenter er litt modiger for å vise følelser, men gutter er modigere for å klatre i tre for eksempel.
Skjønner du?
Vis hele sitatet...
Det var ikke en definisjon av modig. Du omgikk spørsmålet.
Sist endret av Sinken; 7. mai 2012 kl. 11:55.
Jeg er jævlig glad for at jeg vokste opp blant en gjeng hvor vi fortalte ALT til hverandre, og hvor det ble sett på som noe positivt å snakke om følelsene sine.

I min vennekrets er det faktisk motsatt, og vi ser HARDT ned på bygderetards som drukner seg i hjemmebrent mens de skriker "JÆVLA FITTE HOOOMOOO" til alle som ikke blaster den nye SKRILLÆX sangen fullt på anlegget i de ekle Volvo 240'ene sine. Vi er alle rundt 16-20 år gamle, men det har alltid vært slikt så lenge jeg kan huske. Til og med på ungdomskolen.

Jeg tror faktisk at det er en bygde-greie. Folk er som regel mer utviklet på akkurat dette punktet i byene.
Sist endret av Juicekongen; 7. mai 2012 kl. 11:58.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Jeg er jævlig glad for at jeg vokste opp blant en gjeng hvor vi fortalte ALT til hverandre, og hvor det ble sett på som noe positivt å snakke om følelsene sine.

I min vennekrets er det faktisk motsatt, og vi ser HARDT ned på bygderetards som drukner seg i hjemmebrent mens de skriker "JÆVLA FITTE HOOOMOOO" til alle som ikke blaster den nye SKRILLÆX sangen fullt på anlegget i de ekle Volvo 240'ene sine. Vi er alle rundt 16-20 år gamle, men det har alltid vært slikt så lenge jeg kan huske. Til og med på ungdomskolen.

Jeg tror faktisk at det er en bygde-greie. Folk er som regel mer utviklet på akkurat dette punktet i byene.
Vis hele sitatet...
Da er du nokså heldig, vi har det ikke sånt vi, som du skjønner er det mye snakk om dette
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Jeg er jævlig glad for at jeg vokste opp blant en gjeng hvor vi fortalte ALT til hverandre, og hvor det ble sett på som noe positivt å snakke om følelsene sine.

I min vennekrets er det faktisk motsatt, og vi ser HARDT ned på bygderetards som drukner seg i hjemmebrent mens de skriker "JÆVLA FITTE HOOOMOOO" til alle som ikke blaster den nye sangen til SKRÆLÆXX fullt på anlegget i den ekle Volvo 240'en. Vi er alle rundt 16-20 år gamle, men det har alltid vært slikt så lenge jeg kan huske. Til og med på ungdomskolen.

Jeg tror faktisk at det er en bygde-greie.
Vis hele sitatet...
Indeed, stort sett alle vennene mine vet at jeg f.eks. ser på My Little Pony, men ingen kaller meg homo av den grunn. Det kommer jo selvfølgelig alltids noen tørre vitser, men det er jo bare for humoren sin del og ikke noe jeg tar meg nær av.
Sist endret av EvveDevve; 7. mai 2012 kl. 12:03.
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Da er du nokså heldig, vi har det ikke sånt vi, som du skjønner er det mye snakk om dette
Vis hele sitatet...
...What?


Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Indeed, stort sett alle vennene mine vet at jeg f.eks. ser på My Little Pony, men ingen kaller meg homo av den grunn. Det kommer jo selvfølgelig alltids noen tørre vitser, men det er jo bare for humoren sin del og ikke noe jeg tar meg nær av.
Vis hele sitatet...
Tror du...
Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Indeed, stort sett alle vennene mine vet at jeg f.eks. ser på My Little Pony, men ingen kaller meg homo av den grunn. Det kommer jo selvfølgelig alltids noen tørre vitser, men det er jo bare for humoren sin del og ikke noe jeg tar meg nær av.
Vis hele sitatet...
Det er jo bra at du er ærlig
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Jeg har lyst til å høre din definisjon av ordet "Modig".
Vis hele sitatet...
Jeg mener at noen gutter er tøffere som viser følelser, jeg mener ikke at de er feig for de ikke viser føleleser.
men hva er skummelt å vise følelser?
Synes du at det er skummelt å vise følelser?
Jeg spør, jeg har ikke kalt noen for figinger.
For å si det rett så er ingen anderledes enn andre.

Jenter og Gutter er ikke samma kjønn, men vi er like modige alle sammen.
Jenter er litt modiger for å vise følelser, men gutter er modigere for å klatre i tre for eksempel.
Skjønner du?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg synes ikke det er skummelt å vise følelser, jeg er bare ikke typen til å vise følelser Og jo, du kaller indirekte de som ikke viser følelser for "feige", når du sier de ikke er modige. Og på en måte kan det bli riktig, men at folk ikke viser følelser kan blandt annet komme av frykt for reaksjoner, angst osv. Men feil blir feil ord å bruke idenne sammenhengen, "Privat" synes jeg blir mer riktig

Og jo, folk er ulike, heldigvis. Ingen er like, noe du sier selv i neste punkt, nemmelig at jenter og gutter ikke er av samme kjønn, og derfor også har ulik psykologi. Som igjen, ihvertfall meg bekjent gjør det mer bekjent at jenter ofte er mer åpne om følelsene sine, enn det gutter er, fordi det rett og slett ikke er mange gutters stil å være åpne om sitt emosjonelle liv. Slik har det også vært noen år, og derfor formet samfunnet på den måten, at det er slik idag, dessverre.

Og nei, sammenligningen din om følelser og trær gir null mening for meg.
Sist endret av T.J; 7. mai 2012 kl. 12:10.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Tror du...
Vis hele sitatet...
Joda, sant det.. Rettelse (nesten) ingen har kalt meg homo og ment det seriøst (som jeg har hørt).
Sitat av T.J Vis innlegg
Nei, jeg synes ikke det er skummelt å vise følelser, jeg er bare ikke typen til å vise følelser Og jo, du kaller indirekte de som ikke viser følelser for "feige", når du sier de ikke er modige. Og på en måte kan det bli riktig, men at folk ikke viser følelser kan blandt annet komme av frykt for reaksjoner, angst osv.

Og jo, folk er ulike, heldigvis. Ingen er like, noe du sier selv i neste punkt, nemmelig at jenter og gutter ikke er av samme kjønn, og derfor også har ulik psykologi. Som igjen, ihvertfall meg bekjent gjør det mer bekjent at jenter ofte er mer åpne om følelsene sine, enn det gutter er, fordi det rett og slett ikke er mange gutters stil å være åpne om sitt emosjonelle liv. Slik har det også vært noen år, og derfor formet samfunnet på den måten, at det er slik idag, dessverre.

Og nei, sammenligningen din om følelser og trær gir null mening for meg.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke gutter er modige.

Men jeg skjønner at du ikke sier til alle at du ser det og det, og spiller det og det. det skjønner jeg.
Men det jeg er ut etter er at hvorfor skal vi være redd for å vise føleleser?
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Jeg sier ikke gutter er modige.

Men jeg skjønner at du ikke sier til alle at du ser det og det, og spiller det og det. det skjønner jeg.
Men det jeg er ut etter er at hvorfor skal vi være redd for å vise føleleser?
Vis hele sitatet...
Ingen er redd for det. Det er bare i folks natur.
Den undervurderte
Altså. Jeg er en barsk, men følsom person. Jeg har mye respekt av vennene mine, så mye respekt at jeg faktisk hadde en hendelse for ikke så alt for lenge siden (Hendelsen henger ikke sammen med respekten, hvis noen lurer), hvor jeg fikk et sammenbrudd. Under sammenbruddet, presterte jeg å begynne å grine mens jeg var sammen med de. Da var det ikke noe ''Hahahaha, tøffingen griner'' men da var det allsidig respekt og spørsmål om hva som var gale og hvordan de kunne gjøre det bedre.

Jeg mener at gutter som er ''tøffe'' og som faktisk kan grine foran vennene sine, ikke bør bli sett på som ''pingler, jentete, etc'' Det står stor respekt til folk som prøver å hjelpe, istedenfor å gni det inn eller mobbe.
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Men det jeg er ut etter er at hvorfor skal vi være redd for å vise føleleser?
Vis hele sitatet...
Tror egentlig at mange gutter vil vise mere følelser enn det de gjør, men siden samfunnet vi lever i forventer at gutter skal være store og sterke er det mange som ikke tørr fordi de er redd for hvordan samfunnet vill reagere.
Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Tror egentlig at mange gutter vil vise mere følelser enn det de gjør, men siden samfunnet vi lever i forventer at gutter skal være store og sterke er det mange som ikke tørr fordi de er redd for hvordan samfunnet vill reagere.
Vis hele sitatet...
Gjør det det? Da ser vi veldig forskjellig på verden.
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Altså. Jeg er en barsk, men følsom person. Jeg har mye respekt av vennene mine, så mye respekt at jeg faktisk hadde en hendelse for ikke så alt for lenge siden (Hendelsen henger ikke sammen med respekten, hvis noen lurer), hvor jeg fikk et sammenbrudd. Under sammenbruddet, presterte jeg å begynne å grine mens jeg var sammen med de. Da var det ikke noe ''Hahahaha, tøffingen griner'' men da var det allsidig respekt og spørsmål om hva som var gale og hvordan de kunne gjøre det bedre.

Jeg mener at gutter som er ''tøffe'' og som faktisk kan grine foran vennene sine, ikke bør bli sett på som ''pingler, jentete, etc'' Det står stor respekt til folk som prøver å hjelpe, istedenfor å gni det inn eller mobbe.
Vis hele sitatet...
Men det er dette jeg vil ha flere mennesker til.
sånn at du begynner å grine er jo modig gjort og enda bedre er at noen prøver å hjelpe deg.
men det fins flere plasser man ikke kan begynne å grine for der blir man mobbet for det. Og det vil jeg ikke ha noe av.
Skal liksom jeg mobbe dem vis de detter ned fra et stup.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Gjør det det? Da ser vi veldig forskjellig på verden.
Vis hele sitatet...
Jepp, sånn som jeg ser det står kjønnsrollene fortsatt ganske sterkt på visse områder. Og når jeg skrev "store og sterke" mente jeg det ikke helt bokstavelig og jeg tror at du har såpass stor hjernekapasitet at du skjønner sånn sikra hva jeg mente.
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Men det er dette jeg vil ha flere mennesker til.
sånn at du begynner å grine er jo modig gjort og enda bedre er at noen prøver å hjelpe deg.
men det fins flere plasser man ikke kan begynne å grine for der blir man mobbet for det. Og det vil jeg ikke ha noe av.
Skal liksom jeg mobbe dem vis de detter ned fra et stup.
Vis hele sitatet...
Modig er snilt
Følelser viser at modighet hos jenter
Jenter modigere menn
Menn ikke tøff viser følelser.
Den undervurderte
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Men det er dette jeg vil ha flere mennesker til.
sånn at du begynner å grine er jo modig gjort og enda bedre er at noen prøver å hjelpe deg.
men det fins flere plasser man ikke kan begynne å grine for der blir man mobbet for det. Og det vil jeg ikke ha noe av.
Skal liksom jeg mobbe dem vis de detter ned fra et stup.
Vis hele sitatet...
Forstår tankegangen din. jeg er enig i at det blir helt feil å mobbe av den grunn. Det er rett og slett dårlig gjort, ovenfor personen som kanskje har fått vite at mor eller far nettopp døde, eller at det har skjedd noe annet i historien til den personen som gjør at han kanskje er deppa.
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Forstår tankegangen din. jeg er enig i at det blir helt feil å mobbe av den grunn. Det er rett og slett dårlig gjort, ovenfor personen som kanskje har fått vite at mor eller far nettopp døde, eller at det har skjedd noe annet i historien til den personen som gjør at han kanskje er deppa.
Vis hele sitatet...
Det er bra at du skjønner meg da.
Da sier jeg endelig