Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4019
Hei. Jeg og dama slo opp for noen uker siden og siden da var jeg veldig depriment så begynte jeg å røyke weed. Nå har jeg begynt å røyke hverdag igjen og jeg vil ikke tilbake til det gamle stonerlivet som jeg klarte å bryte seg ut av det. Klarer seg fint i dagliglivet, men før jeg skal legge meg så røyker jeg weed for da pleier jeg tenke på forskjellige ting. Selvfølgelig tenker jeg på eksen min, så når jeg røyker weed så tenker jeg på andre ting. Vet jeg kommer ikke merke det før om noen uker at jeg er blitt passiv og sløv som jeg var i det gamle stonerlivet mitt for 2-4 år siden. Jeg vet meget godt at rus er ikke løsningen til å glemme problemene mine og at det gjør verre for meg selv.

Jeg og eksen min er gode venner idag, men likevel elsker jeg henne fortsatt.

Får satse på at jeg klarer å la være å røyke inatt. Oppdater dere i morgen.

En ting til: Aldri bruk rusmidler når du føler deg trist eller depriment. Den tabben gjorde jeg, derfor advarer jeg dere til dere som vil bruke eller vurdere for å glemme problemene.
Sist endret av Tokis; 26. mars 2012 kl. 17:22.
Tror du har kjærlighets sorg jeg. Folk gjør så meget rart når de depper, spiser is, drikker etc. bare la være å røyke det så går det bra. man er ikke avhengig fordi om man har lyst på et trekk. man er ikke alkoholiker fordi man har lyst på en pils heller.

Å sitte foran mekkebladet og bongen der du bruker å røyke hjelper heller ikke.

Men fortsatt, å ha lyst på en ting, er ikke avhengighet
Sist endret av Sondre; 26. mars 2012 kl. 17:29.
hvis du ikke må ha det stille når du skal sove så kan du stt på en halv kjedelig film på kvelden istedenfor og røyke. da kan det hende at du ikke tenker på exen din isteden for og flykte med weed.

var nære på og gå i samme fella selv, bare fordi jeg kjeda meg på kveldene og ikke fikk sove. så gikk jeg tom for weed og fant ut at jeg måtte slutte.

lykke til!
Kom deg ut på byen og treff andre damer istedet for å sitte hjemme og deppe. Finn på noe som holder deg opptatt så du slipepr å sitte hjemme å fyre. Gå på kino, tren spill på data/ps3 etc.
Befinner meg i samme situasjon som deg:P god venn med exen, og sliter med at jeg begynner å få følelser for henne igjen... Men når det skjer fyrer jeg opp for å tenke på noe annet. Vet det er dumt, menmen, bestemte meg for å ikke kjøpe noe frem til sommerferien. Det beste er vel å ta en pause mens leken er god lykke til
Ofte er avhengigheten kombinert med en avhengighet til sigaretter. Røyker du 2-3 gram pr. dag blir det ofte 5-6 sigaretter pr. dag.
Avhengigheten til cannabis er definert av toleransen x tid og inviduelle faktorer.

Ta en dag av gangen Jeg har klarte det (og jeg røykte 8-10 joints pr dagen før jeg bestemte meg å slutte - i form av 2-3 g ice-o-lator hasj pr dag).
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Ofte er avhengigheten kombinert med en avhengighet til sigaretter. Røyker du 2-3 gram pr. dag blir det ofte 5-6 sigaretter pr. dag.
Avhengigheten til cannabis er definert av toleransen x tid og inviduelle faktorer.

Ta en dag av gangen Jeg har klarte det (og jeg røykte 8-10 joints pr dagen før jeg bestemte meg å slutte - i form av 2-3 g ice-o-lator hasj pr dag).
Vis hele sitatet...
hva mener du egentlig med tid? Er det hvor lenge du har røyket? er det hvor lenge du var høy forrige gang? eller hvor lenge du gjennomsnittlig er høy?
Sist endret av Membranplan; 26. mars 2012 kl. 18:25.
Få deg ett ligg, fort som faen.

Nettopp vært gjennom samlivsbrudd selv, jeg røyker ingenting og driver ikke med narkotika i det hele tatt. Bare ett vennlig tips, det hjelper!
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Ofte er avhengigheten kombinert med en avhengighet til sigaretter. Røyker du 2-3 gram pr. dag blir det ofte 5-6 sigaretter pr. dag.
Vis hele sitatet...
Bullshit. Hvem har 2:5-forhold weed/tobakk? Det var vel fordi du røyket ice-o-lator... Selv bruker jeg mengde tobakk lik bredden på pekefingeren min. Du har helt klart et poeng, men her er det rimelig obvious at ts bruker weed som flukt fra virkeligheten. Dette er skummelt!!!! Anbefaler deg å holde deg til røyking på bestemte dager og begrense bruken. Weeden kan godt hjelpe deg litt ut av en vanskelig tid, men da må det begrenses sterkt.

Det er naturlig å være litt deprimert en stund etter et slikt brudd... Det er sånn det skal være What doesn't kill you can only make you stronger!
Sitat av Tokis Vis innlegg
Jeg og eksen min er gode venner idag, men likevel elsker jeg henne fortsatt.
Vis hele sitatet...


om du fortsetter å være "gode venner" med eksen, så kommer du langt..
Sudlabadel
Er nok bare kjærlighetssorg, ja. Kjipe saker. Ble slutt mellom meg og den første dama jeg har hatt ordentlige føleser for for nesten to måneder siden, og jeg har fremdeles føleser for jenta. Her skal det ikke weed til... Du må være med venner og trene! Det er det eneste som får meg til å slutte å tenke på henne. Går fremdeles rundt med et indre helvete som jeg holder skjult, men jeg merker større og større framgang for hver gang jeg ler og smiler.
Det kan ta tid. Dager. Uker. Måneder. Kanskje ÅR?! Men du må bare holde ut...
Lykke til!
Bitches aint shit! Tiden vil lege dine sår, bare la være å røyke hver dag.
Les en god bok. Kan anbefale The Game av Neil Strauss. Denne er også oversatt til norsk, og ditt lokale bibliotek bør ha den. Etter du har lest denne kan du kjøpe deg Rules of the Game som er en 30-dagers plan laget for å gjøre deg bedre på å sjekke jenter. Hva har du nå? En ny hobby + en utrolig god måte på å sosialisere deg med nye mennesker. Bonusen er at du nå har mulighet til å (om du gjør det riktig) ligge med en ny jente hver uke. Resultat= du kommer over eksen og får mye bra sex. Og sex er sunt! All in all: PROFIT!
kan ikke akkurat skylde på hasjen her med tanke på at du fortsatt elsker henne... slutt å tenk, røyk en fet en og tren yoga:-)
Å ikke ha kontakt med dama vil gjøre følelsene dine for henne mindre med tiden.

Og ut i fra det du skriver vil jeg nesten påstå at det egentlig er henne du er avhennig av. Og at weed'n kun er substitutt fordi du ikke kan få henne.
Jeg var som regel påvirket fra jeg sto opp til jeg la meg. Hadde en ekstrem toleranse til cannabis... så fyrte som regel hver time/halvtime. Itillegg kombinert jeg røykingen med en usunn livsstil (2-3 timer søvn hver dag, mye junk osv). Cannabis blokkerer følelsene dine, så det klarer å holde deg gående - helt til du avslutter røykingen (smell).

Chronic240: Ja, det var derfor. Men eks: røyker man 1-2 gram daglig med vanlig tjall blir det fort 1-2 sigaretter.
Heldigvis gir ikke kommersiell tjall høy toleranse (toleranse x tid = avhengighet).

- Kutt ut røykinga. Det er bare å bestemme seg.

http://www.erowid.org/plants/cannabi..._effects.shtml
Avhengighet til cannabis er svært individuell, for enkelte kan abstinensene oppleves som harde. Ikke gi opp.
Sist endret av sonmarak; 27. mars 2012 kl. 09:45.
Det jeg sier til alle som sier at de har lyst til å slutte med noe de er avhengig av, uansett om det er fysisk eller psykisk avhengighet: Ta en dag om gangen, og få tankene dine over på andre ting. Ikke tenk sånn at "Nå skal jeg slutte å røyke helt" tenk heller når du står opp at "I dag skal jeg ikke røyke". Skaff deg en hobby, kom deg ut, gå deg en tur, her på østlandet er det iallefall herlig vårstemning om dagen, og været er knall!

Og av erfaring så kan jeg si at det å være god venn med eksen når du fortsatt har følelser for henne ikke er en god idè, fortell henne det du føler og si at du trenger å kutte kontakten en liten stund for at du skal klare å komme deg videre. Snakk med noen venner om det, og få de til å hjelpe deg, kanskje du har noen stonervenner som også har lyst til å enten kutte ned eller slutte å røyke som du kan finne på ting sammen med?
Du har kjærslighets sorg gutt
Runk som et helvete til du sovner hvær eneste dag!

det er mange damer ute i havet, men bare ett eksemplar av eksen din (heldigvis)
nå er snart sommeren her, runk deg blank for "fysiske følelser\behov" og opphold deg i det offentlig der fisken er!

man bør "aldri" røyke cannabis over flere dager i strekk på noen måter med tanke på lommeboka og toleransen
Det mentale takler noen og andre ikke.. du er sikkert en av de som takler det mentale på cannabis
(medisinsk bruk er noe annet seff)

når du har begynt å blø av all runkinga så kanskje tenke på å få vaskebrett på magen eller et mål innen trening? trening gir mening vet du )))

alt går seg til, men damer\kjærlighets sorg er det kjipeste ever
Kjøp deg ei oppblåsbar ei :3
Kjærlighetssorg er viktig å la gå over av seg selv uansett hvor lang tid det tar. Tar du rus for å bearbeide\lindre\whatever så vil du frykte nye forhold enda mer seinere. La det gå over naturlig ellers vil det bli enda verre seinere.

Ting skjer for at du skal lære av det. Uansett hvor håpløst det virker.
Sist endret av Taurean; 27. mars 2012 kl. 22:20.
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
SKal gi dere oppdatering; Har ikke røyka weed i går og har ingen planer å røyke inatt heller selv om jeg har en del igjen. Var ute med eksen min og det gikk bra. Hun har fortsatt følelser for meg, men hun vil med tiden etterhvert kanskje bli sammen med meg igjen. Nå depper jeg ikke lenger og har innsett at det er livets gang. Har fortsatt kjærlighetssorg, men ikke like ille som for 2 dager siden. Når jeg tenker på det, har jeg plutselig mer fritid etter jeg slo opp med henne og er godt fornøyd med dagens situasjon.
begynn og trene, godt for helsa og hjelper meg ATM med og slutte med nikotin ^^
Det samme skjedde med meg for ett par 3 år siden, og jeg har røyket hver dag siden. Det positive med det er at alt dramaet med X-dama er forlengs glemt, selv hvis jeg velger å kutte ut røykings nå. Keep up the puff puff, bare ikke overdriv det!
Jeg har en liten guide her på forumet som kanskje kan være av interesse for deg? http://freak.no/forum/showthread.php?t=212752.