Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 7107
Kan umulig bli verre når de bruker SÅ mye ressurser på å holde orden i byene om helgene. Da er det bedre om noen avogtil tar seg en filmkveld hjemme med bongen på bordet.
Sitat av haakon466 Vis innlegg
men han har et poeng der.
Vis hele sitatet...
Nei, det har han ikke. Hvorvidt noe er naturlig eller unaturlig er helt uvesentlig ift. hvor farlig det er for mennesket å innta.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Jeg har et problem med å godta legalisering, og det er at nordmenn ikke ser ut til å takle alkohol spesielt bra. Det er mye problemer rundt bruk av alkohol, og jeg tror ikke det blir mindre problemer av å innføre et nytt rusmiddel i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Du glemmer at cannabis allerede er "innført i samfunnet".
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Du glemmer at cannabis allerede er "innført i samfunnet".
Vis hele sitatet...
Jeg bruker meg og mitt som grunnlag. jeg ville røyket mer og oftere om jeg kunne handle det i butikk.

og jeg ville ikke kuttet ned drikkingen, hvis jeg kjenner meg selv rett.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Jeg bruker meg og mitt som grunnlag. jeg ville røyket mer og oftere om jeg kunne handle det i butikk.
Vis hele sitatet...
Meget mulig, men dette er knapt noe godt grunnlag for å trekke slutninger om hvordan samfunnet ville reagert om cannabis ble legalisert. Dessuten er det forskjell på å innføre et nytt stoff og på at enkelte velger å bruke et stoff mer som følge av en lovendring.
Jeg presiserte at det var min personlige mening og la til at det var basert på meg og mitt senere, med andre ord mine erfaringer og det jeg har lest og sett i løpet av årene. Hvor mener du jeg skal finne grunnlag for meninger?

At jeg ville følt noe bekymring for russituasjonen i samfunnet hvis cannabis ble legalisert er vel opp til meg?
Sitat av haakon466 Vis innlegg
at det var sunnere og røyke vanlig tobakk fordi det skadet ikke lungene like mye... (jeg vet at det er tull, men sånn sa de det...)
Vis hele sitatet...
Det er faktisk fakta. Det er mer tjære i cannabis enn i tobakk. Derfor skader det lungene mer, men så kan man sette det i perspektiv. Man røyker jo ikke like ofte som man ville gjort med tobakk. Det betyr jo at om man bare røyker cannabis en gang i blandt ville det vært sunnere enn om man røyker tobakk hele tiden.
Jeg er for legalisering fordi for det første er jo hasj veldig behagelig, pluss istedenfor å drepe hjernecell så bedøver dem i forhold til alkohol som rett og slett dreper de.

Men legaliser med restriksjoner. Kanskje noe lignende som Nederland, hvor det er i regi av "Coffee shops" men hvor hver norsk statsborger fikk lov til å kjøpe maks kanskje 10g pr mnd. Slik at folk ikke bruker alt for mye og blir "junkies"
Kanskje barer kunne solgt. dette er jo bare en ide
Sitat av tipot Vis innlegg
Det er faktisk fakta. Det er mer tjære i cannabis enn i tobakk. Derfor skader det lungene mer, men så kan man sette det i perspektiv. Man røyker jo ikke like ofte som man ville gjort med tobakk. Det betyr jo at om man bare røyker cannabis en gang i blandt ville det vært sunnere enn om man røyker tobakk hele tiden.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er vel ikke samme type skadelige tjære. Det har aldri blitt bevist at cannabis er kreftfremkallende eller fører til lungeskader. De viser frem svarte lunger til folk som røykte tobakk, tror du ikke de hadde brukt dette for alt det er verdt hvis cannabis hadde ført til det samme? På grunn av egenskapene til røyk er det ikke så bra å røyke det, men det har ikke noe med cannabis i seg selv å gjøre.

A 1997 UCLA School of Medicine study (Volume 155 of the American Journal of Respiratory & Critical Care Medicine) conducted on 243 marijuana smokers over an 8-year period reported the following: "Findings from the long-term study of heavy, habitual marijuana smokers argue against the concept that continuing heavy use of marijuana is a significant risk factor for the development of chronic lung disease." "Neither the continuing nor the intermittent marijuana smokers exhibited any significantly different rates of decline in lung function as compared with those individuals who never smoked marijuana." The study concluded: "No differences were noted between even quite heavy marijuana smoking and nonsmoking of marijuana."
Sist endret av Don Veto; 16. november 2011 kl. 17:10.
Jeg er for legalisering i og med at cannabis har kommet for å bli. Kriminaliseringen og stigmatiseringen fører kun med seg uheldige konsekvenser.

-Slik det er i dag er cannabis et gateaway drug, i og med at man må inn i uheldige miljøer for å skaffe.
-Det er KUN de kriminelle som tjener penger på kriminaliseringen. Tenk så mye penger som går rett i vasken som heller kunne gått til staten!
- Jobbmuligheter, CV, vennegjenger og familier blir ødelagt.
-Stigmatisering fører ofte til uheldige grupperinger og miljøer, noe som ofte fører til økt bruk og økt kriminalitet.
-Det koster EKSTREMT mye for staten å jakte på- og fengsle totalt harmløse mennesker. Pengene kunne gått til å forebygge rusproblemer istedet får å skape enda større problemer for de som har det vansklig nok fra før.

Det er sikkert noe av det jeg har skrevet som folk vil være uenig i, og det er sikkert mange viktige argumenter som som er bedre og viktigere, men èn ting er sikkert: Det fungerer ikke slik det er i dag!
Det at det ikke er en kreftfremkallende tjære er jo bra i seg selv, men tjæren i seg selv, øderlegger de små hårene inne i lungen som gjør at vi tar opp oksygen dårligere. Men da må man jo røyke no inni helvette mye weed.... xD jeg er fortsatt ikke helt overbevis om at cannabis er sunnt for lungene, men jeg er FOR legalisering da det hjelper mot kreft og andre sykdommer. Det kurer ikke kreft i seg selv, men kurer det ved å gi kreftpasienter en bedre følelse som igjenn gjør at de klarer å proppe i seg nok næring til at de overlever behandlingen.
Sitat av tipot Vis innlegg
jeg er fortsatt ikke helt overbevis om at cannabis er sunnt for lungene
Vis hele sitatet...
Ingen som har sagt at cannabis er sunt for lungene
Det blir uansett helt feil å bare si at det er mer tjære i cannabis enn i tobakk, som antyder at det er mer farlig for lungene å røyke cannabis enn tobakk. En merkelig påstand når de kan ikke vise frem en eneste lunge som de kan si er blitt brun eller svart pga cannabis.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
En merkelig påstand når de kan ikke vise frem en eneste lunge som de kan si er blitt brun eller svart pga cannabis.
Vis hele sitatet...
Dette var nyheter for meg. Er det ikke bevist at det gjør mer skade på lungene å røyke weed?
Sitat av Stratops Vis innlegg
Protip: Hampklær er lovlige i Norge så det er bare bullshit.
Vis hele sitatet...
Vent litt, betyr det at man i teorien faktisk kan "røyke sokkene sine"?
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Vent litt, betyr det at man i teorien faktisk kan "røyke sokkene sine"?
Vis hele sitatet...
Det har du da alltid hatt mulighet til.
Sitat av fetter Vis innlegg
Det har du da alltid hatt mulighet til.
Vis hele sitatet...
Let me rephrase myself; Betyr det at man i teorien da kan få effekt av å røyke sokkene sine?
Sist endret av CatastrophicRoadKill; 17. november 2011 kl. 13:04.
Industriell hamp har såpass lav konsentrasjon av thc at du ikke hadde fått noen effekt av å røyke sokken din.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av koqftw Vis innlegg
Industriell hamp har såpass lav konsentrasjon av thc at du ikke hadde fått noen effekt av å røyke sokken din.
Vis hele sitatet...
industriell hamp må ha en thc konsentrasjon mindre enn 0,2% så det er ikke mulig og få en rus på dette med mindre du på en eller annen måte får tatt ut thc'en...

off topic: hvor kan man få kjøpt hamp klær?
Sist endret av StålSkuff; 17. november 2011 kl. 14:33.
Sitat av fetter Vis innlegg
Dette var nyheter for meg. Er det ikke bevist at det gjør mer skade på lungene å røyke weed?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan det være bevist når titusenvis av dødsfall årlig blir direkte relatert til tobakk, mens ingen blir det til marijuana?
Sist endret av Don Veto; 17. november 2011 kl. 14:52.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hvordan kan det være bevist når titusenvis av dødsfall årlig blir direkte relatert til tobakk, mens ingen blir det til marijuana?
Vis hele sitatet...
Bare fordi det ikke dreper deg er det jo aldri direkte bra å røyke planterester, uavhengig av hvilken plante det er. Hvis du vil skade lungene mindre, er vaporizer et godt alternativ.


Min mening er at cannabis er ulovlig fordi det åpner sinnet ditt til en viss grad. Sike stoffer vil ikke myndighetene ha; alkohol og tobakk er godtatt fordi man stiller seg ikke kritisk til staten og samfunnet vi lever i når man drikker.
/tin foil hat
Sitat av Bonziamo Vis innlegg
Bare fordi det ikke dreper deg er det jo aldri direkte bra å røyke planterester, uavhengig av hvilken plante det er. Hvis du vil skade lungene mindre, er vaporizer et godt alternativ.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er jeg helt enig i at det uansett ikke er bra å røyke opphetet plantemateriale. Men at cannabisrøyk er skadeligere enn tobakksrøyk har jeg ikke sett noe bevis på. Uansett er jo kreft og dødsfall den ultimate skadevirkningen, og som blir direkte relatert til røyking av tobakk.
Sitat av pr0tonion Vis innlegg
Jeg er for legalisering fordi for det første er jo hasj veldig behagelig, pluss istedenfor å drepe hjernecell så bedøver dem i forhold til alkohol som rett og slett dreper de.

Men legaliser med restriksjoner. Kanskje noe lignende som Nederland, hvor det er i regi av "Coffee shops" men hvor hver norsk statsborger fikk lov til å kjøpe maks kanskje 10g pr mnd. Slik at folk ikke bruker alt for mye og blir "junkies"
Kanskje barer kunne solgt. dette er jo bare en ide
Vis hele sitatet...
http://www2.potsdam.edu/hansondj/Hea...103162109.html

Eksisterer sikkert bedre kilder, så er bare å søke selv.



The idea that alcohol kills brain cells has long been promoted. The early temperance writers made this assertion and also insisted that the alcohol in their blood could cause “drunkards” to catch fire and burn alive. 1 This combustion argument against drinking was dropped long ago but many anti-alcohol writers continue to promote the idea that even moderate drinking causes brain cells to die.

Scientific medical research has actually demonstrated that the moderate consumption of alcohol is associated with better cognitive (thinking and reasoning) skills and memory than is abstaining from alcohol. Moderate drinking doesn’t kill brain cells but helps the brain function better into old age. Studies around the world involving many thousands of people report this finding. 2

Of course, years of alcohol abuse can cause serious neurological damage, including Wernicke-Korsakoff syndrome. Harm can be done to message-carrying dendrites on neurons in the cerebellum, a part of the brain involved in learning and physical coordination. But even in such extreme cases, there’s a lack of evidence that alcohol kills brain cells. 3

However, abstinence after chronic alcohol abuse enables brains to repair themselves, according to new research involving rats. 4
Sist endret av sneipen; 17. november 2011 kl. 21:10.
Jeg har en stebror som startet å røyke hasj i 13-14 årsalderen. I begynnelsen hadde det lite å si, men etter hvert som det ble mer og mer av det, falt han utenfor. Han forsov seg til skolen og var lite interressert i å gjøre noe når han først var der. Han var på vei til å bli en god fotballspiller, men sluttet når rusen ble en større del av hverdagen hans.
Han fikk andre venner, tvilsomme typer og folk som er domfelt mange ganger pga. diverse biltyveri, ran og besittelse. Disse kjøpte han selvfølgelig også hasjen sin av.. Han var en del av det miljøet i mange år og sitter nå med flere dommer selv, f.eks. innbrudd, kjøring i påvirket tilstand (rohypnol, alkohol, amfetamin og hasj), biltyveri, vold mot offentlig tjenestemann, besittelse. Han har prøvd "alt" av rusmidler og det grundig. Nå går det ikke an å ha en normal samtale med han, fordi han virker lobotomert. Han tilhører en annen verden, på en måte. Ingen sosial intelligens overhodet.

Jeg har sett hva det kan gjøre mot en familie. Om han først kom hjem, kunne han være aggresiv, sløv, gira eller rett og slett omtrent besvisstløs. Det skaper en stor utrygghet på et sted som skal være trygt.
Faren hans kjørte natt og dag, for å lete etter sønnen, mens moren var hjemme og utviklet gradvis angst. Pappa måtte også takle å se ambulansepersonell sette tre sprøyter i rumpa hans (ikke kunnskap til å uttale meg om hva de satte), når han lå på sofaen uten pust og puls. Når han kom på sykehuset, stoppet hjertet tre ganger. Jeg har heldigvis ikke hjemme den natten, men jeg så hva det gjorde med pappa. Situasjonen rev en bra familie i filler.

Samtidig er jeg veldig splittet i mitt syn på legalisering. Hadde det vært legalt helt fra begynnelsen, ville ikke lugubre miljøer oppstått, fordi det hadde vært fritt tilgjengelig for alle og man hadde sluppet å oppsøke miljøene. Samtidig faller jeg litt på "innfallsport-teorien", når jeg har sett det i praksis.. Mennesket vil alltid hige etter noe nytt og bedre, instinktivt. Nysgjerrige av natur.

Jeg har også en bestefar som i tillegg til å være dement, har parkinson. Jeg har veldig lyst til at han skal prøve grønt. Å se han sitte i en stol, neddopet på all drit de gir han, gjør meg sinna, lei meg og oppgitt. Da er det i hvert fall verdt forsøket å se om han blir bedre av mary-j.

-
Cannabis er et rusmiddel, et ulovlig sådan. Det er ingen som burde uttale seg om at dette er 100% ufarlig.
Men mennesker har bevisst flere ganger at det finnes noen som sliter med selvkontroll. Jeg har sett selv folk falle utenfor pga cannabis. Men det gjelder å ta seg selv i nakken å skjønne at man har et problem. Skal også nevnes at dette er mennesker som ikke har hatt verdens beste dømmekraft eller viljestyrke fra før.

Tingen man må spørre om er om det er cannabis som har skylden eller om disse menneskene syns det bare er lettere å skylde på cannabis enn seg selv.
Jeg er for en legalisering av cannabis gjennom hele Europa, med full statlig kontroll og moms og skatt osv på produktet.
Dette tror jeg vil føre til en bedring av økonomikrisen gjennom Europa.
http://www.youtube.com/watch?v=pEos_...eature=related
Følte nesten jeg måtte slenge med denne her. Ganske komisk

Selv er jeg for REKLAMERING rundt dette temaet i Norge, fordi så si alle godt voksne i norges land tror cannabis kommer på lik linje som heroin eller kokain og vet alt for lite om det rett og slett. Samme gjelder en del ungdommer.

Når det kommer til legalisering så synes jeg det blir alt for dumt å slå så hardt ned på noe som er så ufarlig, når politiet drar rundt på fester å ikke gjør annet med drita fulle 15åringer enn å tømme ut drikken å kanskje gi de en kjøretur hjem når det helt klart er 18årsgrense på alkohol, men hvis de oppdager litt røyking eller en liten plate på innerlomma på noen så er det rett i arresten og full pakke.

I dag har vi også kommet så langt med etterforsking av cannabis at vi har funnet ut at bla.a
-Alkhol er mer skadelig
-Det er ikke avhengighetsskapende (Kun vanedannende)
-Stoffet er både avslappende og bedøvende, å de aller fleste av mørke sider ved bruk av det forsvinner hvis man tenker over hvor ofte man røyker
-Det er umulig å dø av overdose
-Mange som sliter med smerter trenger ikke å få hjelp i dag fordi de for eksempel ikke tåler de smertestillende pillene, da kommer cannabis inn som en veldig mulig løsning


Kommer aldri til å skjønne noe av dette styret rundt cannabis, enkelt og greit.


_Wall_Of_Text_

Så si alle ting vi får kjøpt i butikker kan misbrukes til ett eller annet, men vi kan da vel ikke ulovlig-gjøre alt fordi?
Sist endret av Teddybe4r; 19. november 2011 kl. 17:25.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg er for legalisering, eller i alle fall avkriminalisering av cannabis, rett og slett fordi det er flere argumenter for enn mot. F.eks. om vi ser på Portugal, hvor det har vært lovlig siden 2001, viser alle fakta og statistikk at det lønner seg. I gruppen 15-19 år har bruk av narkotiske stoffer gått ned, ikke opp som de fleste vil påpeke at den vil gjøre ved ev legalisering.
Også overdosedødsfall har falt kraftig. Og her tipper jeg bare, men det kan ha noe med at det er lettere å ringe etter hjelp om noe går galt eller man har tatt for mye når man ikke havner i fengsel/ blir straffet av det.
Om man legaliserer Cannabis, betyr dette at man ikke trenger å komme inn i tvilsomme miljøer for å få skaffet seg det, og man slipper unna kriminaliteten som henger rundt det nå til dags. I tillegg kan man kjøpe nettopp det man vil ha, uten å bli tilbudt andre, sterkere stoffer.

Og på toppen av alt dette: bare tenk på de økonomiske fordelene vi får med en legalisering. Skatter av alle slag, og vi slipper å bruke opp penger og arbeidskraft i form av politi på å ta alle de som driver med dette farlige stoffet..

Og nei, Jeg tviler sterkt på at Norge vil bli et nytt Amsterdam som får turister bare på grunn av at det er lovlig, fordi vi allerede har en slik plass, helt sikkert med bedre priser, med tanke på den overdrevne moms- og skatteavgiftene.
Sitat av Masken Vis innlegg
Jeg er for legalisering, eller i alle fall avkriminalisering av cannabis, rett og slett fordi det er flere argumenter for enn mot. F.eks. om vi ser på Portugal, hvor det har vært lovlig siden 2001, viser alle fakta og statistikk at det lønner seg. I gruppen 15-19 år har bruk av narkotiske stoffer gått ned, ikke opp som de fleste vil påpeke at den vil gjøre ved ev legalisering.
Også overdosedødsfall har falt kraftig. Og her tipper jeg bare, men det kan ha noe med at det er lettere å ringe etter hjelp om noe går galt eller man har tatt for mye når man ikke havner i fengsel/ blir straffet av det.
Om man legaliserer Cannabis, betyr dette at man ikke trenger å komme inn i tvilsomme miljøer for å få skaffet seg det, og man slipper unna kriminaliteten som henger rundt det nå til dags. I tillegg kan man kjøpe nettopp det man vil ha, uten å bli tilbudt andre, sterkere stoffer.

Og på toppen av alt dette: bare tenk på de økonomiske fordelene vi får med en legalisering. Skatter av alle slag, og vi slipper å bruke opp penger og arbeidskraft i form av politi på å ta alle de som driver med dette farlige stoffet..

Og nei, Jeg tviler sterkt på at Norge vil bli et nytt Amsterdam som får turister bare på grunn av at det er lovlig, fordi vi allerede har en slik plass, helt sikkert med bedre priser, med tanke på den overdrevne moms- og skatteavgiftene.
Vis hele sitatet...
Er ikke mulig å ta overdose av cannabis, just sayin'

Eller rettere sagt så kan du ta overdose, men det vil ikke være noe farlig. Skulle det vært dødelig å røyke cannabis så må du røyke 10.000 joints i sekundet ellerno
Sist endret av Marr; 29. desember 2011 kl. 02:03.
Sitat av Marr Vis innlegg
Er ikke mulig å ta overdose av cannabis, just sayin'

Eller rettere sagt så kan du ta overdose, men det vil ikke være noe farlig. Skulle det vært dødelig å røyke cannabis så må du røyke 10.000 joints i sekundet ellerno
Vis hele sitatet...
Snakket ikke bare om cannabis, men alle andre stoffer, siden de avkriminaliserte alle narkotiske stoffer
Ser vel nå at det ikke hadde noe med saken å gjøre, men jeg tok det likså gjerne med
Sist endret av Masken; 29. desember 2011 kl. 02:07.