Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2728
Hei jeg ønsker å lage en stor piece til familien min og lurer på om det går bra å tagge på forskaling/tre plate på bakken eller må det tagges horisontalt? Det er lenge siden jeg har tagget sist, men jeg har begynt å skisse nå og ferdighetene er i orden nå
usertitle import
bleh's Avatar
Say what?

Forstår jeg korrekt at du spør om du kan legge ned platen eller ha den stående? Det er nok opp til deg, men mindre du bruker maling som renner som juling, evt underlaget gir den effekten. Hvis ikke skal det gå helt fint.

Har du ikke sett asfaltpieces? De kan være vill!
Spraybokser vil somregel bare skyte ut gass om du holder de vannrett/ litt på hodet da malingen går gjennom ett rør som er helt nedi bunnen.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Spraybokser vil somregel bare skyte ut gass om du holder de vannrett/ litt på hodet da malingen går gjennom ett rør som er helt nedi bunnen.
Vis hele sitatet...
Det går fint med kvalitetsmaling.

Se f.eks http://files.coloribus.com/files/adsarchive/part_1036/10365255/file/mountain-dew-transformers-pavement-graffiti-small-41098.jpg
Sitat av bleh Vis innlegg
Se f.eks http://files.coloribus.com/files/adsarchive/part_1036/10365255/file/mountain-dew-transformers-pavement-graffiti-small-41098.jpg
Vis hele sitatet...
Du er helt sikker på at det der er gjort med cans?

Til TS: hvorfor kan det ikke gjøres vertikalt?
Correct me if im wrong, men er ikke det bildet på bakken laget med kritt?
så ut som pastell det der, men kan jo være cans?
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
min erfaring med å spraye vannrett er at det kommer litt spray også litt gass også spray, det endte opp men en jævlig ujevn og elendig piece..
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Correct me if im wrong, men er ikke det bildet på bakken laget med kritt?
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke kritt, sånn med tanke på at det er en reklame for Mountain Dew som sikkert er ment å vare en stund (men ikke for alltid, og derfor virker det rart om de har brukt cans).
Kritt!
Ligner veldig på dette her som er blitt laget med kritt ihvertfall.
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Kritt!
Ligner veldig på dette her som er blitt laget med kritt ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Wow, det hadde jeg virkelig ikke trodd, men må gi meg der! Hva da med regn? Hmm
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
Sitat av bleh Vis innlegg
Say what?

Forstår jeg korrekt at du spør om du kan legge ned platen eller ha den stående? Det er nok opp til deg, men mindre du bruker maling som renner som juling, evt underlaget gir den effekten. Hvis ikke skal det gå helt fint.

Har du ikke sett asfaltpieces? De kan være vill!
Vis hele sitatet...
Ja spør om jeg kan legge ned platen eller ha den stående... Grunnen at jeg spør er at jeg at jeg vil ha ikke noe maling på asfalt eller på veggen, men tror det er lettere for meg at jeg har platen stående, fordi jeg er vant til å tagge på vegger, men problemet er at jeg ville ikke sprute på hus veggen deres. Kan jo bare legge sette på avispapir og teipe rundt platen på veggen, men jeg er livredd å sprute maling på husveggen til mine foreldre. Jeg ville ikke tagge ute på gaten min, for at jeg har lage en svær piece i nærheten av strøket mitt på en skole og det er mange kids som går på den skolen og er også naboene til foreldrene mine. Vanskelig situasjon her, og skal besøke dem om ikke veldig lenge. Må også nevne cansene mine som ligger hjemme er veldig bra.

Off-topic: Er det lov å ta med cansene på flyet? Tenker å legge cansene mine på bagasjen og sjekke inn bagasjen til flyet og tar med til byen hvor jeg bor i.

Sitat av Tokis Vis innlegg
Ja spør om jeg kan legge ned platen eller ha den stående... Grunnen at jeg spør er at jeg at jeg vil ha ikke noe maling på asfalt eller på veggen, men tror det er lettere for meg at jeg har platen stående, fordi jeg er vant til å tagge på vegger, men problemet er at jeg ville ikke sprute på hus veggen deres. Kan jo bare legge sette på avispapir og teipe rundt platen på veggen, men jeg er livredd å sprute maling på husveggen til mine foreldre. Jeg ville ikke tagge ute på gaten min, for at jeg har lage en svær piece i nærheten av strøket mitt på en skole og det er mange kids som går på den skolen og er også naboene til foreldrene mine. Vanskelig situasjon her, og skal besøke dem om ikke veldig lenge. Må også nevne cansene mine som ligger hjemme er veldig bra.

Off-topic: Er det lov å ta med cansene på flyet? Tenker å legge cansene mine på bagasjen og sjekke inn bagasjen til flyet og tar med til byen hvor jeg bor i.

Vis hele sitatet...
Nei cans kan du ikke ha på flyet. Vet ikke med innenlands gikk ihvertfall ikke til utlandet.

Hva om du støtter platen med ett par pinner så du slipper å ha den inntil veggen, men uansett så er det ikke noe stort problem og bare dekke det til med avis eller poser og litt teip.
Du vil også få ett bedre resultat stående enn liggende pga trykket i boksen pumper malinga ut ujevnt om den ligger.
Sist endret av Aaatcho; 9. juni 2011 kl. 01:09.
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Nei cans kan du ikke ha på flyet. Vet ikke med innenlands gikk ihvertfall ikke til utlandet.

Hva om du støtter platen med ett par pinner så du slipper å ha den inntil veggen, men uansett så er det ikke noe stort problem og bare dekke det til med avis eller poser og litt teip.
Du vil også få ett bedre resultat stående enn liggende pga trykket i boksen pumper malinga ut ujevnt om den ligger.
Vis hele sitatet...
Okei. I will do it. Skal prøve ta med cans på flyet uansett, for i byen min har de ikke skikkelig cans, bare biltema og clas ohlson dritt
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det går ikke å tagge vannret med en vanlig can eller en montana can.
Da blir det bare kluss.
Med mindre du bruker en slik en : http://www.montanacans.net/sprayboks...erso-500ml.htm

Og det blir litt trågik og lage en piece i de fargene?

Case closed?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Tokis Vis innlegg
Ja spør om jeg kan legge ned platen eller ha den stående... Grunnen at jeg spør er at jeg at jeg vil ha ikke noe maling på asfalt eller på veggen, men tror det er lettere for meg at jeg har platen stående, fordi jeg er vant til å tagge på vegger, men problemet er at jeg ville ikke sprute på hus veggen deres. Kan jo bare legge sette på avispapir og teipe rundt platen på veggen, men jeg er livredd å sprute maling på husveggen til mine foreldre. Jeg ville ikke tagge ute på gaten min, for at jeg har lage en svær piece i nærheten av strøket mitt på en skole og det er mange kids som går på den skolen og er også naboene til foreldrene mine. Vanskelig situasjon her, og skal besøke dem om ikke veldig lenge. Må også nevne cansene mine som ligger hjemme er veldig bra.

Off-topic: Er det lov å ta med cansene på flyet? Tenker å legge cansene mine på bagasjen og sjekke inn bagasjen til flyet og tar med til byen hvor jeg bor i.

Vis hele sitatet...
Tror ikke du kan ha det i håndbagasjen på flyet men tror du kan ha det i beggen. Det går veldig fint med bil btw! (Eg vett eg svarte litt seint, prøve og få fart på tråden)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan i huleste klarer folk å lage slikt? det er jo helt sykt å se på.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
rett over signaturen ligger det noen biter med kritt, så jeg antar det er det som er blitt brukt her. ta det horisontalt, da er du garantert bedre resultat
Er generelt sett enklere å spraye horisontalt, så ser ikke noe poeng i å prøve å male på bakken når det uansett er på en løs sponplate, men det går ja.