Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  125 16665
One of the good guys
2rs1's Avatar
Noen som vet hvordan det er med flexus-systemet fungerer? Dama fornya nylig studentkortet sitt, men reiste bort en tur. Nå bruker jeg bare hennes istedet. Får de opp navn når de sjekker flexuskorta? Kan bare huske at de beeper den kjapt i leseren og går videre til nestemann. Studentbevis har jeg hvis de skal sjekke det, men er navnet som eventuelt er problemet.
Sist endret av 2rs1; 29. juli 2011 kl. 13:02.
Sitat av espen1812 Vis innlegg
Kan noen bekrefte eller avkrefte om det fungerer og er lovlig å bare gå av t-banen og nekte å vise leg. (ingen legitimasjonsplikt i Norge) Eller har kontrollørene lov til å holde deg igjen?
Vis hele sitatet...
Søk på forumet. Debatten har vært tatt mange ganger før. Forrige tråd hadde alt av referanser til lovverk. Konklusjonen er klar: Ja, de har lov til å holde deg igjen.
Sitat av 2rs1 Vis innlegg
Noen som vet hvordan det er med flexus-systemet fungerer? Dama fornya nylig studentkortet sitt, men reiste bort en tur. Nå bruker jeg bare hennes istedet. Får de opp navn når de sjekker flexuskorta? Kan bare huske at de beeper den kjapt i leseren og går videre til nestemann. Studentbevis har jeg hvis de skal sjekke det, men er navnet som eventuelt er problemet.
Vis hele sitatet...
Jeg så et skilt på t-banestasjonen i dag at du har lov å låne bort reisekortet ditt dersom du ønsker det. Siden dere begge er studenter kan jeg ikke tenke meg at det er noe problem.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Oioi, snakk om nedlatende søring/vestlending
Vis hele sitatet...
Jeg er fra Midt-Troms.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Bundy Vis innlegg
Funker også å kjøpedagsbillet, eller flexus og si "oi, beklager jeg glemte å stemple"
Vis hele sitatet...
Sikker på det?
Last ned bilett kontroll appen (om du har telefon som gjør det mulig) ellers er det veldig mye kontroller både på buss. T-bane osv i Oslo.

Med studentbevis skal du få 10 soner for 450 om jeg ikke husker feil.
Det er mange bussførere som roper i høytaleren at på neste stopp er det kontroll, og noen gjør ikke det.
så det er bare og altis sitte på høyre side av bussen og se ut om det står noen vektere på neste stopp.
Om du ikke får det med deg og vist de først kommer på så skjekker de ikke alle sammen, de er bare 3 stk som regel og går som regel av i løpet av de 2-3 neste stoppa, men ja det er kontroll gangske ofte i oslo jo.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Sikker på det?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvor troverdig du er. Jeg visste ikke at kortet måtte stemples da jeg flyttet til Oslo, og forklarte dette i kontroll. Kontrolløren ble med og stemplet kortet, og forklarte det var en vanlig måte å snike på, og at de stort sett gav gebyrer for slik.
Hva med å kjøpe enkeltbillett og stemple den når det er kontroll?
Koster 210,- for 30 dager med buss i Hedmark og Oppland + 50,- i engangsgebyr for kortet.
Sniker hele tiden i Oslo, 0 stress. Jeg har aldri blitt tatt. Om det kommer kontroll så er det ikke vanskeligere enn å gå av på stasjonen der de kommer på.
Sitat av Torst3in Vis innlegg
Koster 210,- for 30 dager med buss i Hedmark og Oppland + 50,- i engangsgebyr for kortet.
Vis hele sitatet...
Hvordan hjelper det på sniking i Oslo? Jeg kan godt dra opp prisene i Berlin, men det vil ikke hjelpe.
Var kontroll på trikken i går i Oslo, og på bussen i dag
Klarer ikke skjønne hvor vanskelig det kan være å bare løpe når de kommer for å sjekke deg
Sitat av Marr Vis innlegg
Klarer ikke skjønne hvor vanskelig det kan være å bare løpe når de kommer for å sjekke deg
Vis hele sitatet...
Løpe når du er på bussen og det er midt mellom to stasjoner?
Sitat av sali Vis innlegg
Løpe når du er på bussen og det er midt mellom to stasjoner?
Vis hele sitatet...
Man er jo smart nok til å sjekke om det kommer kontroll på vettu
Sitat av Marr Vis innlegg
Man er jo smart nok til å sjekke om det kommer kontroll på vettu
Vis hele sitatet...
Har du aldri møtt på sivilkontroll du eller?


Jeg tror faktisk det for mange lønner seg å snike, men det forutsatt at man betaler boten med en gang man får den.

Selv betalte jeg nettopp nesten 10.000 i gamle og glemte trikkebøter.
Ble tatt i kontroll fra ca 2 timer siden, satt helt rolig på bussen og plutselig så sto det en securitas vakt i hver dør. Umulig å stikke av fra den kontrollen hvertfall, klarte imidlertid å snakke meg ut av det ved å si at jeg hadde elektronisk klippekort (flexux kortet mitt) og at hvis han sjekker det så mister jeg ett klipp :P

BTW: Jeg tror helt seriøst at fyren som sjekket meg hadde downs syndrom, er det vanlig at personer med downs får slike jobber?
Sitat av fetter Vis innlegg
Har du aldri møtt på sivilkontroll du eller?


Jeg tror faktisk det for mange lønner seg å snike, men det forutsatt at man betaler boten med en gang man får den.

Selv betalte jeg nettopp nesten 10.000 i gamle og glemte trikkebøter.
Vis hele sitatet...
Har aldri møtt på sivilkontroll. Men om det er tilfellet, så er det likevel ikke så vanskelig å lure seg unna. Vi har flere tråder om dette på forumet.

Min personlige favoritt er å ha en haug med brukte billetter i baklomma, for å så gi de til dem. Tar lang tid å sjekke gjennom alle, og imens de sjekker så må jo du tilfeldigvis av på neste stasjon.
Sist endret av Marr; 24. august 2011 kl. 15:10.
Kjøp klippekort, prøv og unngå og bruke det

Sitat av gamernuub Vis innlegg
Kjøp klippekort, prøv og unngå og bruke det
Vis hele sitatet...
Du kan også late som du sover når de som skjekker biletten kommer, det er et par som la være og vekke deg

Lykke til
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Om du ikke får det med deg og vist de først kommer på så skjekker de ikke alle sammen
Vis hele sitatet...
Ikke? De gjør det hver gang jeg ser dem.
For et år siden sneik jeg på buss/trikk/tog i ca. 6 måneder. Jeg regna på det, og fant ut at hvis jeg hadde betalt for alle turene, så hadde jeg kommet opp i over 2000 kr.

Siste dag i sommerferien ble jeg tatt i kontroll på toget. Uheldigvis for meg kjøpte ikke denne konduktøren historien min om at flexus kortet var ladd, men ikke funka. Endte med 900 kr i bot. Så jeg vil si at jeg absolutt tjente på det.

En ting du kan gjøre er å kjøpe månedskort, og sette deg på ubetjent (uten å ha aktivert det), vente til kontroll, slik at konduktøren aktiverer det da. På denne måten kan du dra litt brukstid av månedskortet..
Sitat av Marr Vis innlegg
Har aldri møtt på sivilkontroll. Men om det er tilfellet, så er det likevel ikke så vanskelig å lure seg unna. Vi har flere tråder om dette på forumet.

Min personlige favoritt er å ha en haug med brukte billetter i baklomma, for å så gi de til dem. Tar lang tid å sjekke gjennom alle, og imens de sjekker så må jo du tilfeldigvis av på neste stasjon.
Vis hele sitatet...
synes du er litt vel overlegen i holdningen din nå, poenget med sivilkontroll, hvis du vet hva sivil betyr er at du ikke kan se de før de er på transport-middelet du bruker, og hvis du hadde lest samferdsdepartementets paragrafer som gjelder for ruter så har de faktisk lov til både det ene og det andre, de holder deg lett igjen og hele kjøretøyet om nødvendig, eller bare går av inntil politiet kommer.
Det som har funka bra for meg er simpelt hen å nekte å samarbeide med kontrollørene. Vær for all del hyggelig empatisk og imøtekommende, men nekt enhvert forsøk på å se billett, se leg og oppgi personalia.

Som oftest forteller jeg gjerne at de ikke har juridisk rett til å kontrollere meg, da deres ufyselige handlinger er hjemlet i vedtekt i fra samferdselsdepartementet og at de på denne bakgrunn ikke har noen rett til å gi meg BOT. Denne vedtekten er igjen basert på straffelovens paragraf 403 . Når jeg sier at de kan tilkalle politiet for å anmelde at de tror jeg ikke har billett basert på §403 ender det gjerne med 1 av 3 ting. De kaster meg av/de forsøker å tilkalle politiet (aldri skjedd) og jeg venter /de overser meg, eller t.o.m slenger noen stygge gloser. Alle handlinger krever at du er ute i god tid, og tåler en forsinkelse. Det er også viktig at du tåler litt forsøk på maktmisbruk uten å bli DUM.

Når det gjelder å "spotte" kontroller: For trikk og Bane i Oslo er det relativt enkelt. Disse fascistene opererer i grupper du ser ikke holder i sammen som venner, d.v.s. at det er lett å se at 2-3 eller flere henger i sammen mer som kolleger i arbeidslivets kunstige bånd. Følger du med på holdeplassene du kommer til er disse Lette å oppdage. Da, går du bare av. På buss er de nesten alltid uniformert, og arbeider for securitas.
Skulle du ta bane til sentrum er det oftest kontroll på sentrumsholdeplassene grønland til nationalteateret. På kvelder, spess i helgene liker de å kontrollere alle passasjerer på grønland østfra, og nationalteatert vestfra.

Lykke til!
Sitat av Bundy Vis innlegg
Social engineering is the way to go

Har sniket i 6 år, fått maks 3 bøter, med daglig bruk av busser i asker og bærum(MYE kontroller). Har jo alltid blitt tipsa, da. Etterhvert ble jeg kjent med bussjaførene og konduktørene, og da lot de meg snike

Bare vær hyggelig mot bussjaførene også blir du sluppet av hvor det ikke er busstop, og får sitte på busser som ikke er i trafikk
Blitt kjørt hjem ca 3000 ganger, enda det ikke er hvor de skulle ^^
Vis hele sitatet...
haha sykt nice! =D Kan jeg spørre hvordan du kom i så god kontakt med sjåførene? ;>
Det er en facebookside som vistnokk skal varsle når og hvor billettkontrollon befinner seg. Et ganske enkelt prinsipp hvor medlemmer varsler andre medlemmer om hvor kontrolørene befinner seg

https://www.facebook.com/pages/Bille...21276504574314
Sitat av iMoan Vis innlegg
Ble tatt i kontroll fra ca 2 timer siden, satt helt rolig på bussen og plutselig så sto det en securitas vakt i hver dør. Umulig å stikke av fra den kontrollen hvertfall, klarte imidlertid å snakke meg ut av det ved å si at jeg hadde elektronisk klippekort (flexux kortet mitt) og at hvis han sjekker det så mister jeg ett klipp :P

BTW: Jeg tror helt seriøst at fyren som sjekket meg hadde downs syndrom, er det vanlig at personer med downs får slike jobber?
Vis hele sitatet...
Ja, du møter mye rart i securitas desverre...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Oioi, snakk om nedlatende søring/vestlending.
Vis hele sitatet...
Er nok heller slik at byaser som gjerne jobber som konduktør eller liknende, har mer tro på at en nordlending ikke bor et sted med kollektivtransport enn noen fra sør/vestlandet. Det er fakta at der er mindre store byer lengre nord, og dermed blir nordnorsk den ideele dialekten.
Jeg kjørte en safe stil og betalte for meg pr. singel-tur hver gang jeg brukte t-bane eller buss det første året etter jeg flytta til Oslo. Så selvfølgelig, den første gangen jeg jeg bestemte meg for å snike så ble jeg seff busta. Da skulle jeg "hevne" meg tilbake igjen og snike inn beløpet igjen noe som selvfølgelig endte med 3 av 4 bøter de 4 gangene jeg prøvde meg. FML FML FML
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ekspert på påstander
En kompis av meg (Lars) hadde glemt månedskortet hans hjemme, og ble selvfølgelig tatt i kontroll. Da den ene vekter (Mohammed) kom bort til han og spurte: "billett?" kompisen: "No" så spurte Lars Mohammed hvis han kunne slippe å betale gebyret fordi han glemte busskortet hans hjemme.

Vekteren snudde seg og nikket til en annen vekter (Vidar) om Lars kunne slippe å betale gebyret fordi han glemte busskortet hans hjemme. Men Vidar ristet på hodet og ropte at Lars må betale gebyret. Da spurte Mohammed Lars om bankortet hans, men Lars nektet å gi kortet fra seg. Mohammed spurte om personalia, nektet Lars også å gi personalia. Da kom tredjemannen (Ahmed) og begynte å true Lars om å ringe til politiet. Da sa Lars: "Gjør det" Ahmed ringte til politiet og bla bla bla... Ahmed sa til Lars at de kommer om 10 minutter og skal ta personalia til Lars. Men Lars nektet fortsatt å gi personalia og bankortet.

Da de gikk av på Jernbarnetorget og det var et stort kontroll på billettsonen. Da begynte de 3 vektene å holde Lars, men Lars klarte å ristet de vekk. Så kom det flere vekter som skulle holde Lars, men da begynte Lars å true de også. Da ble det munnhuggeri mellom vekterene og Lars. De var redd å holde Lars, fordi han er en av de beste slåsskjempene jeg har sett i livet mitt. Han har normal vekt, men har bare muskler på kroppen hans. Det fortsatte i 45 minutter, og etter det var Lars drittlei av kjeftingen og ga bankkortet til en vekter. Vekter skrev på gebyret, og spurte hvor Lars bor hen.
Han oppga adressen hans. Bankortet var en av kompis hans som bor på andre siden av landet, og de er mørkhudete begge to. Så gikk han for å hente kjæresten hans som har ventet nesten 1 time. Vekterne trodde selvfølgelig at de har vunnet, men egentlig har tapt.
Sist endret av IRead; 7. desember 2011 kl. 21:51.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av oneironaut Vis innlegg
Det som har funka bra for meg er simpelt hen å nekte å samarbeide med kontrollørene. Vær for all del hyggelig empatisk og imøtekommende, men nekt enhvert forsøk på å se billett, se leg og oppgi personalia.

Som oftest forteller jeg gjerne at de ikke har juridisk rett til å kontrollere meg, da deres ufyselige handlinger er hjemlet i vedtekt i fra samferdselsdepartementet og at de på denne bakgrunn ikke har noen rett til å gi meg BOT. Denne vedtekten er igjen basert på straffelovens paragraf 403 . Når jeg sier at de kan tilkalle politiet for å anmelde at de tror jeg ikke har billett basert på §403 ender det gjerne med 1 av 3 ting. De kaster meg av/de forsøker å tilkalle politiet (aldri skjedd) og jeg venter /de overser meg, eller t.o.m slenger noen stygge gloser. Alle handlinger krever at du er ute i god tid, og tåler en forsinkelse. Det er også viktig at du tåler litt forsøk på maktmisbruk uten å bli DUM.

Når det gjelder å "spotte" kontroller: For trikk og Bane i Oslo er det relativt enkelt. Disse fascistene opererer i grupper du ser ikke holder i sammen som venner, d.v.s. at det er lett å se at 2-3 eller flere henger i sammen mer som kolleger i arbeidslivets kunstige bånd. Følger du med på holdeplassene du kommer til er disse Lette å oppdage. Da, går du bare av. På buss er de nesten alltid uniformert, og arbeider for securitas.
Skulle du ta bane til sentrum er det oftest kontroll på sentrumsholdeplassene grønland til nationalteateret. På kvelder, spess i helgene liker de å kontrollere alle passasjerer på grønland østfra, og nationalteatert vestfra.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Du er god til å lyve med andre ord, regner med at det er det som er poenget med posten din. Hadde det kun vært folk som deg i samfunnet hadde det ikke gått rundt. Hvis du tror du er smart med å nevne ord som "samferdspartementet" oll. så kan du jo ta en titt de lovene som faktisk samferdsdepartementet har gitt spesifikt til ruter så kanskje du blir overrasket, de står ikke i lovdata etter det jeg vet, men faktisk på ruters egne nettsider. Men regner med at poenget de var, "lie, lie and lie some more ..and loose you dignity"
Sitat av exceed Vis innlegg
Du er god til å lyve med andre ord, regner med at det er det som er poenget med posten din. Hadde det kun vært folk som deg i samfunnet hadde det ikke gått rundt. Hvis du tror du er smart med å nevne ord som "samferdspartementet" oll. så kan du jo ta en titt de lovene som faktisk samferdsdepartementet har gitt spesifikt til ruter så kanskje du blir overrasket, de står ikke i lovdata etter det jeg vet, men faktisk på ruters egne nettsider. Men regner med at poenget de var, "lie, lie and lie some more ..and loose you dignity"
Vis hele sitatet...
Trikk/tog turer er ikke lange, så det er bare snakke masse ufornuftig dritt, så går du av på stasjonen din
fatter ikke at dere tørr og snike, det er jo superskummelt. Jeg mener det
Sitat av exceed Vis innlegg
synes du er litt vel overlegen i holdningen din nå, poenget med sivilkontroll, hvis du vet hva sivil betyr er at du ikke kan se de før de er på transport-middelet du bruker, og hvis du hadde lest samferdsdepartementets paragrafer som gjelder for ruter så har de faktisk lov til både det ene og det andre, de holder deg lett igjen og hele kjøretøyet om nødvendig, eller bare går av inntil politiet kommer.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg er litt overlegen i holdningen min, men det jeg prøver å si er at det absolutt ikke er umulig å snike seg unna en billettkontroll. Senest idag hadde jeg en kompis som klarte å snike seg unna forelegg ved å bare være vennlig mot billettkontrolløren.

Har nå sneket i ca 9 måneder og har tatt buss/t-bane/trikk i gjennomsnitt 1 gang hver dag, ikke møtt på noen kontroll enda, så kanskje jeg bare er ekstremt heldig. Uansett så mener jeg at det å ha en lommebok full av gamle flexikort burde fungere ganske så greit uten å ha prøvd dette i praksis. Vil vel tro at det blir litt større problemer med å gjøre dette med de nye flexus-kortene og automatene. Får vel starte å samle på brukte kviteringer fra flexus-automatene isteden
▼ ... noen uker senere ... ▼
En liten bump det her, men er relevant for tråden. Hvor ofte det er kontroller varierer veldig fra rute til rute. På trikkene og bussene østover er det veldig ofte kontroll, her opplever jeg det så mye som en gang i uka. Skal jeg ta trikken til vestkanten, er det veldig sjeldent jeg har opplevd kontroll. Forskjellsbehandling ja, men det er vel kanskje fordi flere fra øst sniker og behovet for kontroll er større her.
Det kommer ann på hvor man sniker.
Da jeg gikk på ungdomskolen tok ca 100 ungdommer tbanen 2 stopp hver eneste dag i 3 år uten at det var kontroll, men helt på slutten av 10 klasse så var det det.
Det var desidert verdt det for dem å snike.

Selv kjører jeg mye tbane og trikk inn til Oslo, har blitt tatt i kontroll og fått bot 3 ganger, har blitt tatt i kontroll og sneket meg unna bøter 6 ganger. To av disse var for sykkel og hund.

Har merket at antall kontroller i Oslo har steget kraftig, spesielt på Majorstuen, Nationaltheateret og Stortinget.
Hvis det først er kontroll på tbanen på nationaltheateret og jeg ikke har billett har det fungert å gå ut av tbanen og sette seg på benkene til det kommer en tbane som kontrollørene ikke har tid til å sjekke, som du hopper på.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det kommer ann på hvor man sniker.
Da jeg gikk på ungdomskolen tok ca 100 ungdommer tbanen 2 stopp hver eneste dag i 3 år uten at det var kontroll, men helt på slutten av 10 klasse så var det det.
Det var desidert verdt det for dem å snike.

Selv kjører jeg mye tbane og trikk inn til Oslo, har blitt tatt i kontroll og fått bot 3 ganger, har blitt tatt i kontroll og sneket meg unna bøter 6 ganger. To av disse var for sykkel og hund.

Har merket at antall kontroller i Oslo har steget kraftig, spesielt på Majorstuen, Nationaltheateret og Stortinget.
Hvis det først er kontroll på tbanen på nationaltheateret og jeg ikke har billett har det fungert å gå ut av tbanen og sette seg på benkene til det kommer en tbane som kontrollørene ikke har tid til å sjekke, som du hopper på.
Vis hele sitatet...
Barn under 15 år har utrolig mye lettere for å slippe bøter, enn de som er over. Når jeg var rundt 15 år så fikk kameratene mine bare advarsler og nesten aldri noe bøter, jeg ble ikke "tatt" noen ganger.

Hvordan har du egentlig klart å snike deg unna 6 ganger, kanskje vi som sniker har noe å lære? Mine "triks" står forøvrig lenger opp i tråden her.

Triks som burde funke er å late som man er funksjonshemmet, og ikke skjønner noe av det som skjer. Ganske kleint og, men hva gjør man vel ikke for å slippe bøter? Btw, ikke testet ENDA.
Sist endret av Marr; 3. januar 2012 kl. 19:48.
Siste avsnittet der var faktisk ikke så dumt, Per. Har aldri tenkt på det før. Når kontrollørene har storaksjoner på de sentrale t-banestasjonene pleier de bare å gå inn på banen uten å sjekke de som går av, det tar kontrollørene ved utgangen seg av. Da er det jo faktisk ikke verre enn å bare late som man skal bytte bane. Lur du

Edit: Å snike seg unna er ikke så vanskelig. Det er bare å ta beina fatt og løpe som en idiot. Men det blir nok en politianmeldelse om du blir tatt etter å ha prøvd å stikke av.
Sist endret av Kronisk; 3. januar 2012 kl. 19:47.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Siste avsnittet der var faktisk ikke så dumt, Per. Har aldri tenkt på det før. Når kontrollørene har storaksjoner på de sentrale t-banestasjonene pleier de bare å gå inn på banen uten å sjekke de som går av, det tar kontrollørene ved utgangen seg av. Da er det jo faktisk ikke verre enn å bare late som man skal bytte bane. Lur du

Edit: Å snike seg unna er ikke så vanskelig. Det er bare å ta beina fatt og løpe som en idiot. Men det blir nok en politianmeldelse om du blir tatt etter å ha prøvd å stikke av.
Vis hele sitatet...
Prøvde ikke stikke av jeg?! MÅ REKKE VIKTIG MØTEE!
Sitat av Marr Vis innlegg

Hvordan har du egentlig klart å snike deg unna 6 ganger, kanskje vi som sniker har noe å lære? Mine "triks" står forøvrig lenger opp i tråden her.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa i min forrige post så har jeg en metode som fungerer på spesifike steder.
Hvis du har med sykkel/hund skal man egentlig betale to billetter, men jeg gidder ikke det, så det er bare å leke intetanende så gir de deg en advarsel.
Med disse nye bipe-kortene kan man droppe å bipe dem, så har du ikke validert kortet, så kan du kjøre på det teknisk sett til du blir tatt. Jeg ble tatt en gang den samme dagen som jeg kjøpte kortet og han ble skikkelig sur, men jeg slapp unna med advarsel. Andre gangen jeg ble tatt for å ikke bipe hadde jeg kjøpt billett om morgnen og ikke bipet, så når jeg skulle hjem om ettermiddaggen gadd jeg heller ikke å bipe så jeg bullshitta med at jeg kjøpte to kort den morgnen for å rekke tbanen som gikk rett etter jeg slutta på jobb, men "kanskje jeg bomma på biperen" da jeg skulle inn på tbanen?

Det gjelder egentlig bare å være sleipere enn en ål og leke uskyldig og dum, så slipper du unna, men det er jo ikke alle kontrollører som blir bullshitta like raskt.
Pleier som regel å bruke månedskort nå da.
Sist endret av PerPerPerPer; 3. januar 2012 kl. 20:02.
En ting er ihvertfall helt klart; Det er MYE bedre å vise en utgått billett, enn å ikke vise noen ting. Sluppet unna to kontroller i år pga latskap/dysleksi fra kontrollørens side.
At man "ikke visste" at Flexus-kortene skal valideres, funker ikke lenger som unnskyldning. Det henger plakater overalt på holdeplasser og buss/bane/trikk i tillegg til at det står på kvitteringen når du kjøper billetten. Det er din egen plikt å lære seg og forstå hvordan det fungerer.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
At man "ikke visste" at Flexus-kortene skal valideres, funker ikke lenger som unnskyldning. Det henger plakater overalt på holdeplasser og buss/bane/trikk i tillegg til at det står på kvitteringen når du kjøper billetten. Det er din egen plikt å lære seg og forstå hvordan det fungerer.
Vis hele sitatet...
Fungerte for meg for to uker siden.
Da har du vært heldig med kontrollør. Eller så har du et engleutseendet.
Hørte om en App til iPhone som heter Billettkontroll. Av det jeg har lest ser den ut til å varsle deg direkte der du er om
forskjellige kontroller. Det virker som om appen baseres på brukere som tipser om hvor det er kontroll.
Så jeg vet ikke hvor mye man kan stole på den. Virker fortsatt som en nyttig ting å prøve ut.
Meld deg opp i et fag på UiO som du driter i. Du får masse studentfordeler.

(om de ikke har tettet dette smutthullet, da)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Det er din egen plikt å lære seg og forstå hvordan det fungerer.
Vis hele sitatet...
Dårlig unnskyldning. Men Ruter har dessverre monopol i Oslo, så de trenger ikke å yte service. De kan bare gi faen i kundene sine, som de også gjør.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Har nettopp flyttet inn i Oslo sentrum, mulig dette er ett idiotisk prosjekt, men jeg har lyst å prøve å snike ett par måneder og se om dette kan være lønnsomt i lengden.

Jeg er ikke student dette året jeg og jeg syns 2000kr er en ganske stiv pris å betale i måneden for å reise kollektivt. Jeg har tatt kollektivt i alle år og jeg har opplevd kontroll 1 gang i livet mitt. Da hadde jeg heldigvis billett.

Noen som har noe erfaring med dette? Fins det noen måter å finne ut hvor og når det er kontroll osv? Noen som vet hvor det er kontroll ofte etc...

Er forresten ikke ute etter moralprekener.
Vis hele sitatet...
Hohoho, velkommen til oslo, du kan jo teste det ett par månder og se hvor mye det lønner seg
Til TS; hvis du skal ta grønne busser, er det utrolig liten sannsynlighet for kontroll. Jeg har tatt buss i "grønn buss" sonen i 12 år, omtrent daglig, og det har aldri vært kontroll
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Til TS; hvis du skal ta grønne busser, er det utrolig liten sannsynlighet for kontroll. Jeg har tatt buss i "grønn buss" sonen i 12 år, omtrent daglig, og det har aldri vært kontroll
Vis hele sitatet...
Jeg opplevde kontroll på en grønn buss en gang, det var i 2009. Vet ikke helt hvorfor jeg husker det.