Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372722
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Gi faen i å spekulere i navn basert på intet annet enn bostedsadresse i en blokk. Alle innlegg som inneholder spekulering om navn inntil en offisiell uttalelse om det foreligger kommer til å bli slettet.
Sist endret av nso; 23. juli 2011 kl. 00:49.
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...o-3544610.html

meget lik han jeg fant på facebook
Vis hele sitatet...
Det er identisk.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Gikk litt over stokk og stein der ja. Men stemmer forsåvidt med bildene til tv2.
Ved nærmere ettertanke så foretrekker jeg å ikke ta en 14-dagers ferie.
Enkelt å finne selv med det som er her.
Ser at facebookbildet hans er det de brukte på tv2.no. Må nok være han ja.
FF ftw! Ganske drøyt at FF members vet navnet på han før media går ut med det!
isje gale, sitter å ser på facebook profilen hans nå...
Fant han lett på face jeg også.

For å finne han;
Finn addressen som er postet i tråden.
Gule sider -> person nr. 3 (begynner med A)
facebook -> søk navnet ^
Sky news har gått ut med navn på mistenkte. Stemmer overens med hva en selv kan finne.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Wow ass, fakkin amazing, hvis det er personen fra innlegget over!?
Står mye suspekt på både info og veggen!
hahaha, addressen så var resten barnemat
interessene hannes er ganske relatert til politisk historie, men når man kommer til wallen er den fylt til randen med trance musikkvideoer:S
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Engelske media sier navnet nå, samme som jeg fant litt tidligere. Han har twitter også, og facebook.
Friend Request Sent
Vis hele sitatet...
Men dette begynner å bli rimelig sykt. Dessverre er det en del som er hard skadet på sykehus, i tillegg er det unge som har druknet mens de har forsøkt å komme seg over til fastland.
Får en følelse av at jeg har gjort noe riktig, selv om mange andre også brukte samme framgangsmåte.
Vi var sikkert kjappere med researchen en det media var! Hadde vi fått adressen likt hadde vi vunnet lett!
Greit å dra en rødstrek mellom bomben og øya når man ser arbeidstedet hans....
Med tanke på hvordan han postes på flere og flere tråder på Face nå så begynner det å bli litt vel lynsjestemning. Håper ingen finner på noe overilt...
Da mangler det vel bare at noen finner ut at denne navngitte personen også har en virksomhet som driver med "dyrking av grønnsaker", og følgelig bør ha grei tilgang til kunstgjødsel og andre kjemikalier.

Tenk om det er feil person som er navngitt...
Han eier jo også Breivik Geofarm, så kunstgjødsel er vel ikke noe han har hatt problemer med å skaffe tenker jeg. Eller hva?
Etter litt googling ser det ut som det er litt planlagt. Det jeg sier uten å røpe for mye:
- Mann født i 1979 bosatt i Oslo
- Konservativ
- Kristen (altså ikke muslim som alle vil ha det til)
- Utseendet passer til beskrivelsen
- For få uker siden opprettet han et selskap som skulle dyrke "grønnsaker, meloner, rot- og knollvekster" (hovedsaklig sukkerproduksjon) på en leid går i Hedmark

Ut ifra dette er det ikke mulig å identifisere personen, men det er mistenkelig at en mann på adressen som ble ransaket tilfeldigvis opprettet et firma som skulle dyrke grønnsaker (grunn til å kjøpe kunstgjødsel) på en leid går rett før angrepet skjedde. Moderatorer kan slette hvis dere mener det blir feil å legge ut dette.
Fant Facebook profilen etter litt søking; og bildet stemmer med en blurret-versjon fra TV2.
Hero of Time
bronze's Avatar
Merkelig:
Alt på profilen er lagt til 17. og 18. juli. Bildene, youtube-videoene, etc.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
- For få uker siden opprettet han et selskap som skulle dyrke "grønnsaker, meloner, rot- og knollvekster" (hovedsaklig sukkerproduksjon) på en leid går i Hedmark
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke. Ifølge Brønnøysund ble selskapet opprettet i 2009.
Folkens, please, slutt å leke liksomdetektiver. Vi har funnet navnet for mange poster siden. Følg med på hva som skjer her. Bruker du mer enn 20 sekunder på å skrive innlegget ditt så henger du allerede jævlig langt etter, og tror du at du har funnet noe stort har noen allerede funnet det før deg.
Han var fan av Max Manus...!?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Han var fan av Max Manus...!?
Vis hele sitatet...
Var? titegn
Navnet er offentliggjort av noen utenlandske medier.

Viral, incoming.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Var? titegn
Vis hele sitatet...
ER da...

Om du troller eller ei
Sitat av Simplicity Vis innlegg
ER da...

Om du troller eller ei
Vis hele sitatet...
Neinei, ville bare vite om det var noe jeg ikke hadde fått med meg.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette, i tillegg til facebooken hans, er opprettet rundt 17. juli. Det er åpenbart at han har villet etterlate et inntrykk når folk finner ut hvem det var.
Hva het han?
Tydeligvis mange innlegg av gjerningsmannen på document dot no
Hvordan har det seg at utenlandske medier rapporterer om navn før politiet har bekreftet det?
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fy faen! Jævelen var frimurer i tillegg!
Kan vi forvente mer informasjon iløpet av natten eller er det bare å legge seg og vente til i morgen?
Sitat av capidog Vis innlegg
Da mangler det vel bare at noen finner ut at denne navngitte personen også har en virksomhet som driver med "dyrking av grønnsaker", og følgelig bør ha grei tilgang til kunstgjødsel og andre kjemikalier.

Tenk om det er feil person som er navngitt...
Vis hele sitatet...

http://www.nettkatalogen.no/firmainf...1988178538.htm
Jeg fant feil person på twitter, der ser man hvor galt sånt kan gå... Ville ikke likt å ha samme navn som han nå.
Om du søker han opp på brreg er foretaket registrert i 2009. Planlagt dette en stund er det første som slår meg.
Og hans eneste twitter "One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests."
Fant han på facebook ja,
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
nei, skal nok finne på noe bedre en det. men syntes at noe annet en dødstraff kunne blitt gjort som f.eks å bure personen inne til han dør av alderdom, slik at han får tenke over hva han har gjort og slite med det.
Vis hele sitatet...
Tror nok han tenker stolt tilbake på det... Når man sprenger av en bombe i sentrum og etterpå drar for å slakte ungdommer personlig tviler jeg på at man så veldig mye samvittighet å plages med...

Største straffa mot han er vel om kommunisme blir innført
Sitat av QuePasa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vil tro det er søsteren

ninjaedit; iom. at han er singel
Sist endret av Vegardino; 23. juli 2011 kl. 01:18.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.