Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 15755
Hei på dere, kjære freaks.

La oss se på dette scenariet:

Tre ungdommer i alderen 14-15 år blir tatt av sine foreldre i å drive med marihuana. Det fører til mye diskusjon fra foreldrenes side, noe som ender med at de (med navnet på dealern) velger å anmelde h*n til politiet. Noe som kanskje ikke er en så stor overraskelse for mange..

Vel.. La oss nå tenke at dette er en faktisk hendelse, (jeg er ikke involvert) og det jeg lurer på er hvilke konsekvenser dette kan ha for de forskjellige partene involvert?

Hvis det er noen andre som har noen opplevelser med lignende, eller kanskje noen er dealer og har blitt anmeldt selv(?), del gjerne deres opplevelser, meninger osv..
Idiot som vil annmelde det. Hvis du er så dum å kjøpe, burde du klare å holde kjeft hvis du blir tatt.
Om man blir anmeldt er det jo bare å nekte, ingen bevis ingen dom. Mulig det blir raid da..
Hvis dealern har solgt till 14-15 åringer så regner jeg med han kan få en brukbar straff. (håper også han får det)
hvis dealern er "små gangster" så kan han vel prøve å straffe de som tysta på han, men ettersom det er 14-15 åringer så blir det bare for teit. de er jo bare barn
Mitt spørsmål må jo bli: Hvordan i helvetet fant de navnet på fyren? Regel nr. 1 INGEN NAVN
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Mitt spørsmål må jo bli: Hvordan i helvetet fant de navnet på fyren? Regel nr. 1 INGEN NAVN
Vis hele sitatet...
Eeh.

Kids + Foreldre = Admit
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av twixtor Vis innlegg
Eeh.

Kids + Foreldre = Admit
Vis hele sitatet...
Jo, men dealeren skal jo aldri oppgi navn da.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jo, men dealeren skal jo aldri oppgi navn da.
Vis hele sitatet...
Så legger vi sammen to og to og finner ut at dealern nesten garantert er en bekjent av kidsa..
If you play the game....

Først et returspm til TS. Tenker du på de strafferettslige konsekvensene eller er du redd for å få juling av dealeren?
Eller er det dealern som lurer på hvor mye julig han skal gi kidsa?
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Eller er det dealern som lurer på hvor mye julig han skal gi kidsa?
Vis hele sitatet...

Godt poeng!


Mitt tips er at når dere alle er så dumme at foreldra deres kan navnene på dere og dealeren, samt at politiet er involvert.

Så skal det jævlig lite mattekunnskaper til for å legge 2+2 sammen om kidsa får juling.

Det beste tipset her er at alle holder kjeft og holder seg unna hverandre.

Om noen begynner å tulle nå så er det som å signere på egen retardasjon/tilståelse og be om mer trøbbel fra onkel.
For å svare på noen av spørsmålene..

Sitat av Eodor Vis innlegg
Idiot som vil annmelde det. Hvis du er så dum å kjøpe, burde du klare å holde kjeft hvis du blir tatt.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jeg enig med deg i.


Sitat av Skille(D) Vis innlegg
hvis dealern er "små gangster" så kan han vel prøve å straffe de som tysta på han, men ettersom det er 14-15 åringer så blir det bare for teit. de er jo bare barn
Vis hele sitatet...
Ja, dette er helt klart en reel mulighet som jeg til en viss grad "frykter" på de involverte sine vegne..

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Mitt spørsmål må jo bli: Hvordan i helvetet fant de navnet på fyren? Regel nr. 1 INGEN NAVN
Vis hele sitatet...
Som Twixtor så fint sa, han er mest sannsynlig en bekjent av kidsa. For ikke å snakke om store deler av miljøet.


Sitat av jalig Vis innlegg
Først et returspm til TS. Tenker du på de strafferettslige konsekvensene eller er du redd for å få juling av dealeren?
Vis hele sitatet...
Vel... Både og.. Men spørsmålet var mest rettet mot de strafferettslige konsekvensene.
Vel om folk snakker får dealeren dom på seg for salg av droger.

Kidsa får sikkert bot for kjøp og bruk. Alternativt et pisseprogram om onkel er snill. Helt sikkert 6 års husarrest også.
Kanskje dealeren ikke burde deale til fjortisser i første omgang?

Sier seg selv at det er mye mer risikabelt å deale til kids enn litt mer vosne folk. Forelde, bo hjemme, blir en tatt blir hele gjengen tatt, dumme unger, osv
Sist endret av Bombasa; 28. november 2011 kl. 17:32.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kanskje dealeren ikke burde deale til fjortisser i første omgang?

Sier seg selv at det er mye mer risikabelt å deale til kids enn litt mer vosne folk. Forelde, bo hjemme, blir en tatt blir hele gjengen tatt, dumme unger, osv
Vis hele sitatet...
Helt enig! Hadde vært noe annet om det hadde vært folk over atten år. Ikke fordi man er myndig, men fordi det sier jo seg selv at å selge til litt mer voksne folk er mindre risikabelt. Hadde KANSKJE syntes synd på denne dealern om det ikke var små kids.
Hadde mine foreldre anmeldt en dealer hadde jeg klikka totalt. Hva godt kan det føre med seg?? Ungene kan fortsatt kjøpe hasj på hvert hjørne, men nå risikerer de hardcore juling i tillegg
Hvis du faktisk er en av "kidsa", å dere ikke har anmeldt/gitt fra dere navnet til dealeren enda, anbefaler jeg at dere ikke gjør det. Gylden regel her i bygda hvertfall, er nok slik overalt.
Sist endret av Kruppy; 28. november 2011 kl. 17:42.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Hvis du faktisk er en av "kidsa", å dere ikke har anmeldt/gitt fra dere navnet til dealeren enda, anbefaler jeg at dere ikke gjør det. Gylden regel her i bygda hvertfall, er nok slik overalt.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke en av "kidsa" nei.. Selv ser jeg på det som en selvfølge, og tror ikke de er så stoka på det selv. Dessverre har de ikke mye de skal ha sagt mot foreldrene sine.

Men en ting til, han selger mest sannsynlig til flere personer. Det må da være mulig å gjøre det anonymt? Dette burde også vært en selvfølge, spesielt med tanke på at det er barn det er snakk om.
Selger du til ungdommer på 14-15 vet du selv hva risiko du setter deg i. Dermed ikke gitt at den personen å se på det slik om han får noe vesentlig straff/mister produkter med endel verdi i. Men regner med foreldra må ha tatt det her til ettertanke når de valgte å anmelde personen som solgte, så det er vel mest sansynlig en i samma vennegjeng(?)
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hadde mine foreldre anmeldt en dealer hadde jeg klikka totalt. Hva godt kan det føre med seg?? Ungene kan fortsatt kjøpe hasj på hvert hjørne, men nå risikerer de hardcore juling i tillegg
Vis hele sitatet...
Sorry mac, men når foreldra dine sponser huset ditt så kan du følge deres regler.

Hva du gjør i ditt eget hus er din sak. Men når du bor hos noen så er det de som bestemmer. Om du klikker totalt burde du kanskje tenkt nøye igjennom konsekvensene av dine handlinger før du begynte å gjøre noe.
vel kommer jo helt ann på om kidsa tørr og vitne i mot dealern i en eventuel rettsak om de kan dømme han? eller tar jeg helt feil? holder vel ikke med et avhør av dem bare også kalle inn dealern for hvis han tier så er det jo ikke noe spess og gå på? så lenge de ikke finner noe spor på tlf og heller ikke noe varer hjemme hos han?..

og isåfall om kidsa vitner i mot dealern sin så kan de nok forvente seg et helvete....

men altså er man så dum at man selger stuff til små unger så får man jo for gudskyld tåle at det der kan bli et utfall om dem blir tatt...

jeg for min del gir ikke folk under 18 år stoff...

eller folk jeg ikke stoler på..
Sist endret av mr-martinss; 28. november 2011 kl. 17:52.
Sitat av hideout Vis innlegg
Selger du til ungdommer på 14-15 vet du selv hva risiko du setter deg i. Dermed ikke gitt at den personen å se på det slik om han får noe vesentlig straff/mister produkter med endel verdi i. Men regner med foreldra må ha tatt det her til ettertanke når de valgte å anmelde personen som solgte, så det er vel mest sansynlig en i samma vennegjeng(?)
Vis hele sitatet...
Det har du rett i..

Nei jeg tror faktisk ikke foreldra har tatt det i ettertanke (i særlig stor grad..). Hvis det du spør om er om dealeren er i samme vennegjeng(?) så er h*n dessverre ikke det. H*n er vel rundt 20 skulle jeg tro, og helt ærlig ville jeg dristet meg til å si at h*n heller ikke er helt mentalt stabil..
Er man med på leken, må man tåle steken. Om du røyker eller dealer. Samme ulla. Det er ulovlig.

Mye idiot kommentarer som kommer her. Forøvrig enig med Bombasa, skal man deale bør man ta noen forholdsregler.
Sist endret av stagg; 28. november 2011 kl. 17:50.
Tror ikke politiet vil ha noe godt av å vite navnet til Abdi som henger ved elva, uansett..
Sitat av Petoholic Panda Vis innlegg
Det har du rett i..

Nei jeg tror faktisk ikke foreldra har tatt det i ettertanke (i særlig stor grad..). Hvis det du spør om er om dealeren er i samme vennegjeng(?) så er h*n dessverre ikke det. H*n er vel rundt 20 skulle jeg tro, og helt ærlig ville jeg dristet meg til å si at h*n heller ikke er helt mentalt stabil..
Vis hele sitatet...
En dealer som selger til under kan godt være stabil hvis han selger til folk under 18. Tenk om de jugde? Du har ikke på noen måte rett til å uttale deg sånn. Mange folk som kjøper alkohol til mindre åringer, eller vanlig røyk. Er de også mentale ustabile?


Til han narkodealern som blir innkalt, han blir vel innkalt som mistenkt. Han går inn og nekter å uttale seg, saken blir henlagt. + Skjer ikke noe razzia hvis politiet ikke har beviser eller en sterk mistanke med klare beviser på at han driver med narkotika.
Sitat av stagg Vis innlegg
Er man med på leken, må man tåle steken. Om du røyker eller dealer. Samme ulla. Det er ulovlig.

Mye idiot kommentarer som kommer her. Forøvrig enig med Bombasa, skal man deale bør man ta noen forholdsregler.
Vis hele sitatet...
JA! Akkurat som jeg skulle sagt det selv! Gaad.. håper det ordner seg.

14-15 år... er jo bare rene ungdommene jo. Håper dealeren blir tatt, og holder seg med å deale til eldre / tryggere folk i fremtiden.
Sist endret av ClaesGreve; 28. november 2011 kl. 17:55.
Sitat av SwagSir Vis innlegg
En dealer som selger til under kan godt være stabil hvis han selger til folk under 18. Tenk om de jugde? Du har ikke på noen måte rett til å uttale deg sånn. Mange folk som kjøper alkohol til mindre åringer, eller vanlig røyk. Er de også mentale ustabile?
Vis hele sitatet...
Take a chill pill mister.

Det er TS du snakker om og det er jo den personen som har førstehåndskunnskap om situasjonen di diskuterer. Om TS opfatter denne dealeren som ustabil er jo det også et moment til diskusjonen betyr jo ikke at det står i journalen hans.

På samme måte som at jeg vil påstå at du overreagerte har TS sin fulle rett til å komme med sin vurdering av situasjonen og de involverte. Selvsagt er det noe annet om du er denne dealeren og vil motbevise påstanden?
Sitat av SwagSir Vis innlegg
En dealer som selger til under kan godt være stabil hvis han selger til folk under 18. Tenk om de jugde? Du har ikke på noen måte rett til å uttale deg sånn. Mange folk som kjøper alkohol til mindre åringer, eller vanlig røyk. Er de også mentale ustabile?


Til han narkodealern som blir innkalt, han blir vel innkalt som mistenkt. Han går inn og nekter å uttale seg, saken blir henlagt. + Skjer ikke noe razzia hvis politiet ikke har beviser eller en sterk mistanke med klare beviser på at han driver med narkotika.
Vis hele sitatet...
Skjønner at du reagerer sånn på det jeg skrev, det utsagnet er ikke noe jeg baserer denne ene handlingen på. Vil ikke uttale meg mer om det, bortsett fra at det var dumt av meg å nevne. Men holder fast ved det uansett..

Takk for svaret i alle fall.
Sitat av Petoholic Panda Vis innlegg
Det har du rett i..

Nei jeg tror faktisk ikke foreldra har tatt det i ettertanke (i særlig stor grad..). Hvis det du spør om er om dealeren er i samme vennegjeng(?) så er h*n dessverre ikke det. H*n er vel rundt 20 skulle jeg tro, og helt ærlig ville jeg dristet meg til å si at h*n heller ikke er helt mentalt stabil..
Vis hele sitatet...
Vel da er det kanskje på tide at en av de gutta manner seg opp og setter seg ned med foreldra og legger seg flat for det han har gjort men forklarer problematikken med å anmelde noe sånt. En person får som regel alltid fult innsyn i alle papirer rundt en sak, og å klare og holde det anonymt at det er fra dem anmeldelsen kommer fra er høyt usansynlig. Tviler sterkt på at noen oppegående foreldre vil ha noe problemer med å veie fordeler oppimot ulemper med å la ungene sine på 14 gå gjennom noe sånt.

Dog tviler jeg på at det vil få noe spesielt med etterspill for de. Til og med de sykeste kara pleier å innse at man ikke kan klandre barn for å ikke opprettholde lover og regler som blir satt i kriminelle miljø.
Sitat av SwagSir Vis innlegg
En dealer som selger til under kan godt være stabil hvis han selger til folk under 18. Tenk om de jugde? Du har ikke på noen måte rett til å uttale deg sånn. Mange folk som kjøper alkohol til mindre åringer, eller vanlig røyk. Er de også mentale ustabile?
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner TS og vet hvem det er snakk om, og dealeren er litt koko :L
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hadde mine foreldre anmeldt en dealer hadde jeg klikka totalt. Hva godt kan det føre med seg??
Vis hele sitatet...
Eh. Du får bank av dealeren og du lærer at hasj er fy når man er så ung?
Sist endret av Bombasa; 28. november 2011 kl. 18:07.
Syns det er mange rare svar her. Ungene bør få som hatten passer og dealeren skulle gjerne blitt sperra inne på livstid. Det søppelet av person selger narkotiske stoffer til andre, for ikke nevne til mindreårige, han ødelegger fremtiden og livet til andre. Bør få fingra kappet av og munnen sydd igjen slik at han aldri kan ta seg joint, i tillegg til å bli sperra inne på ubestemt tid.
Mine 50 øre.
Jeg mener det er veldig trangsynt, da barnet de har vil få en straff for kjøp av narkotika og det på rullebladet. Hvor smarte er de? Ikke særlig smarte.
Sitat av xcitu Vis innlegg
Syns det er mange rare svar her. Ungene bør få som hatten passer og dealeren skulle gjerne blitt sperra inne på livstid. Det søppelet av person selger narkotiske stoffer til andre, for ikke nevne til mindreårige, han ødelegger fremtiden og livet til andre. Bør få fingra kappet av og munnen sydd igjen slik at han aldri kan ta seg joint, i tillegg til å bli sperra inne på ubestemt tid.
Mine 50 øre.
Vis hele sitatet...
Så du vil med andre ord ha grotesk tortur og menneskemisshandling enn folk som selger dop?
Henger ikke helt på greip, men ok.
Sist endret av Bombasa; 28. november 2011 kl. 18:09.
Vel om barnet ikke lærer konsekvenser av sine handlinger av foreldrene så må kanskje staten gjøre det.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Eh. Du får bank av dealeren og du lærer at hasj er fy når man er så ung?
Vis hele sitatet...
Eller at du ikke får noe bank. Dealeren blir anmeldt og tatt, han blir dømt og sperret inne i fengsel der han hører hjemme, og nok et lite av mange samfunnsproblem er løst/forebygget.

Dessverre finnes det mange dealere der ute som forsyner våre friske og raske unge på 13-15 med hasj, så slik er det.
Dette vil nok skape mer problemer en det fører godt med seg, syntes dere skal lære ungene ei lekse uten og gå så hardt til verks.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Eller at du ikke får noe bank. Dealeren blir anmeldt og tatt, han blir dømt og sperret inne i fengsel der han hører hjemme, og nok et lite av mange samfunnsproblem er løst/forebygget.
Vis hele sitatet...

Ja, barnet som kjøpte narkotikaen får en bot for å kjøpe narkotika. Vil minne deg om at rettsligstraffealder er 15, så staten anser deg egentlig som voksen etter 15.
Sist endret av SwagSir; 28. november 2011 kl. 18:18.
Sitat av SwagSir Vis innlegg
En dealer som selger til under kan godt være stabil hvis han selger til folk under 18. Tenk om de jugde? Du har ikke på noen måte rett til å uttale deg sånn. Mange folk som kjøper alkohol til mindre åringer, eller vanlig røyk. Er de også mentale ustabile?


Til han narkodealern som blir innkalt, han blir vel innkalt som mistenkt. Han går inn og nekter å uttale seg, saken blir henlagt. + Skjer ikke noe razzia hvis politiet ikke har beviser eller en sterk mistanke med klare beviser på at han driver med narkotika.
Vis hele sitatet...
Jeg finner det sykt at du i det hele tatt forsvarer en narkotika dealer som forpester samfunnet. Jeg blir nesten kvalm.

Det er da vel ingen som har plassert en pistol mot hodet til den dealeren og sagt at du skal bli en narkotika dealer ? I hvert fall ikke denne dealeren som TS snakker om.
Driver du med CRIME så får du do the time.
Karma is a bitch, right?
Sitat av xcitu Vis innlegg
Syns det er mange rare svar her. Ungene bør få som hatten passer og dealeren skulle gjerne blitt sperra inne på livstid. Det søppelet av person selger narkotiske stoffer til andre, for ikke nevne til mindreårige, han ødelegger fremtiden og livet til andre. Bør få fingra kappet av og munnen sydd igjen slik at han aldri kan ta seg joint, i tillegg til å bli sperra inne på ubestemt tid.
Mine 50 øre.
Vis hele sitatet...
vel vel... litt drastisk kanskje?
Kanskje litt drastisk ja, hadde selvsagt ikke gjort noe slik mot en person i virkeligheten men syns det forklarer hva jeg syns om dealere, på en litt grotesk måte som nevnt ovenfor.
Sist endret av xcitu; 28. november 2011 kl. 18:27.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Jeg finner det sykt at du i det hele tatt forsvarer en narkotika dealer som forpester samfunnet. Jeg blir nesten kvalm.

Det er da vel ingen som har plassert en pistol mot hodet til den dealeren og sagt at du skal bli en narkotika dealer ? I hvert fall ikke denne dealeren som TS snakker om.
Driver du med CRIME så får du do the time.
Karma is a bitch, right?
Vis hele sitatet...
Du er virkelig smart, skal ikke nekte det. De kjøpte narkotika leste jeg vel også?
Dette går under * Kjøp* paragrafen av narkotika. Leste vel også at noen av barna var over 15? Rettsligstraffe alder i Norge er 15 år. Da ser jeg vel også siden de kjøpte, får de også straff for kjøp?

Hvem vinner på dette? Ingen av partene!
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Hvem vinner på dette? Ingen av partene!
Vis hele sitatet...
Og det er slik det skal være.
Sist endret av xcitu; 28. november 2011 kl. 18:32.
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Du er virkelig smart, skal ikke nekte det. De kjøpte narkotika leste jeg vel også?
Dette går under * Kjøp* paragrafen av narkotika. Leste vel også at noen av barna var over 15? Rettsligstraffe alder i Norge er 15 år. Da ser jeg vel også siden de kjøpte, får de også straff for kjøp?

Hvem vinner på dette? Ingen av partene!
Vis hele sitatet...

De som vinner på dette er barna når de vokser opp, da har de forhåpentligvis lert en lekse. som cheff i southpark så fint sier det: thers a time and place for everything and its called college
Hvor gammel er dealeren?
Dumt det da, at barna skal få noe på rullebladet pga noe foreldrene. Hvem vil vel at sitt barn skal få noe på rulletbladet.
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Dumt det da, at barna skal få noe på rullebladet pga noe foreldrene. Hvem vil vel at sitt barn skal få noe på rulletbladet.
Vis hele sitatet...
Det er dumt, men vis man skall leke de voksnes lek så er det sånn det funker. Jeg er liberal så det holder, men hadde ikke hatt noe problem med att mine barn fikk rulleblad bare de lærte noe. er mange nok voksne som ikke klarer å kontrollere rusbruken sin. ingen vits i å ødelegge den ellers så fine barndommen med det også
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Dumt det da, at barna skal få noe på rullebladet pga noe foreldrene. Hvem vil vel at sitt barn skal få noe på rulletbladet.
Vis hele sitatet...
Veldig dumt. Er mer dumt hadde foreldrene gitt en faen, og latt barna sine fortsette med den dritten.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Veldig dumt. Er mer dumt hadde foreldrene gitt en faen, og latt barna sine fortsette med den dritten.
Vis hele sitatet...


Eller bedre at de tok tak i det og ga dem kjeft eller ga dem en bedre oppdragelse. Hvor blir det av alle de hasjrøykende her på Freak? Alle her prater jo om at weed burde legaliseres. Får de en bot, må vel foreldrene betale den?
Politiet kjefter ikke på dem, de gir dem en bot og gir faen. Det er foreldrenes skyld.

Selvom dealeren blir tatt, er det ikke problem for barna å finne en annen dealer?
Finnes tusen andre måter foreldrene kunne ha straffet barna sine, uten å blande politiet. Finnes absolutt ingen alders års grense på narkotika. Det er ulovlig
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Eller bedre at de tok tak i det og ga dem kjeft eller ga dem en bedre oppdragelse. Hvor blir det av alle de hasjrøykende her på Freak? Alle her prater jo om at weed burde legaliseres. Får de en bot, må vel foreldrene betale den?
Politiet kjefter ikke på dem, de gir dem en bot og gir faen. Det er foreldrenes skyld.

Selvom dealeren blir tatt, er det ikke problem for barna å finne en annen dealer?
Finnes tusen andre måter foreldrene kunne ha straffet barna sine, uten å blande politiet. Finnes absolutt ingen alders års grense på narkotika. Det er ulovlig
Vis hele sitatet...
Forundrer meg ikke at alle på freak prater om at det burde legaliseres, da mange her er aktive hasj-røykere.

Nei, det er nok ikke noe problem for barna å finne en annen dealer, so what? Anmelder foreldrene det, blir en dealer tatt av politiet, og jada, det finnes sikkert hundrevis av andre der ute.

Folk nå til dags babler om at politiet driter i alt og alle som har med narkotika å gjøre.

Ja, det er ulovlig. Er derfor de burde overlate saken til politiet, de har gjort noe ulovlig.