Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1981
Hei. Håper noen har svar på dette!

Når jeg ble kunde hos Canal Digital måtte jeg kjøpe en HD reciver(ikke pvr) for og kunne bli kunde hos dem. Nå har jeg anskaffet meg en hd pvr og tenkte så at siden jeg da ikke har bruk for den tidligere dekoderen så selger jeg den på finn.no , har nå solgt den til en kar i Oslo og fikk i stad en oppringing av en kundekonsulent hos Canal Digital som sa at da måtte jeg si opp mitt abbonoment hos Canal Digital heretter kalt cd. Da skulle jeg også sende med mitt kundekort til den jeg har solgt dekoderen til.

Synes dette høres rart ut at de ikke klarer og overføre hans kundeNR til den mottakeren som jeg har solgt til han.
Hadde en gang i tiden Viasat og gjorde akkurat det samme der helt uten problemer de eneste de måtte var og sette opp hans kort på den mottakeren jeg solgte til han.

Det jeg også prøvde og si til henne i cd var at jeg har KJØPT mottakeren og at det nå er min "eiendom" da sa hun at det stemte men jeg måtte avslutte mitt abonnoment hos cd om dette skulle gå imellom ? Er det meg som er dum eller kan ikke hun jobben sin overhodet? Jeg prøvde da også og si at siden dette ikke går greit og overføre så kan jeg likesågodt sende dekoderen tilbake og kreve pengene mine igjen av cd siden dette tydeligvis ikke er mitt, med andre ord jeg har kjøpt noe som ikke er mitt ?!

Noen som er med meg på dette? Noen som kan svare meg fornuftig.? Jeg fikk også en frekk beskjed av hun på cd om og roe meg ned selv om jeg pratet helt rolig. Samboeren min satt her og syntes hele greia virka rar.

Takker for absolutt alle svar !
Canal Digital er noen møkka jævler.. Rett før jeg bestilte abbonoment (eller hvordan det staves) så sto det at utstyret er her innen 2-3 virkedager.. også dagen etter får jeg en mail at det vil ta innen 1-2 uker og få utstyret nå har jeg ventet siden den 13.9 og ikke fått noe!!!!
Bare for å være litt 14-iss; Viasat FTW!!!
Du har fått erfare at ting er litt tungvint ser jeg :P

Fikk ikke helt taket på problemstilling her desverre, men dersom du kjøper/selger en dekoder må du og kjøper/selger foreta et eierskifte på denne.

Der skal også kortet følge med.
For å ta et eksempel; dersom du kjøper en dekoder og selgers kundenummer avsluttes, vil du ikke lenger ta i mot oppdatering. Det er derfor det er viktig at kundenummer stemmer overens med kortnummer/dekodernummer.

Men utifra hvordan du forklarer det her synes jeg det høres ut som KB hos CD ikke helt greide å framstille problemsstillingen.

Det at du ble bedt om å si opp kundeforholdet ditt (?) var kanskje for å unnga at du blir sittende med to abonnement i ditt navn?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Samme enn hvor man kjøper til canal digital.Feeltselgere, telefon, internett osv...Så står det 1-2 uker...Så hvor du har fått de dagene i fra vet jeg ikke!
Noen som veit om jeg får kjøpt flere hd dekodere fra canaldigital? For vi trenger 1 til i stua. Alltså den som følger med, og ikke den PVR
Selvsagt. Du får så mange du vil, men om du betaler en engangssum eller leie av boksen er jeg usikker på. Men hvorfor spør du om det? www.canaldigital.no og 06090 ordner det for deg... Har du ny TV kan du forresten bare kjøpe deg en CAM på nærmeste elektroforhandler som er forhandler for CD kabel. Den koster 999,- og så må du i tillegg ut med 200,- o året i kortavgift. Ingen ekstra boks, ingen ekstra fjernkontroll bare deilig deilig digital TV!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Alle får du kjøpt på kundeservce 06090. Eller på nettet Ekstra kortavgift kommer i TILLEGG da på 299,-
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Noen som veit om jeg får kjøpt flere hd dekodere fra canaldigital? For vi trenger 1 til i stua. Alltså den som følger med, og ikke den PVR
Vis hele sitatet...
Ligger masse HD tunere på f.eks finn som fint funker med CD kort. Så f.eks en som het Opticum 9500HD der nå på et raskt søk.