Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3482
Hey!

Lurer på om det er mulig og sende mail til mobilen som en SMS? Jeg har Telenor, vet at det er mulig med andre abonnement rundt verden!

prøvd alt
Går fint hos meg, jeg har Phonero, dette kreves mms oppsett. Avsender på sms blir:

Krever at jeg attacher mms innhold, vanlig text only funker ikke. Eventuelt må jeg tvinge mobilen til å sende sms som mms, dette gidder jeg ikke teste/prøve om går.
Er da rimelig sikker på at Telenor hadde en slik tjeneste før i tiden. Ring kundeservice på 09000 og spør?
Trådstarter
10 0
Sitat av meitemark Vis innlegg
Er da rimelig sikker på at Telenor hadde en slik tjeneste før i tiden. Ring kundeservice på 09000 og spør?
Vis hele sitatet...
Hun jeg prata med hadde null peiling. Jeg finner masse gammle poster om at det funka da, men ingenting nå. heller ikke på Telenor sine sider.. er nesten redd for at jeg må ha bedrift for å kunne gjøre dette.
Dette funket før <tlfnummer>@<operatør>.no
Men jeg tror de fleste operatører har sluttet å tilby denne tjenesten, du kan prøve <nummer>@mobilpost.no som var en av de gamle adressene til Telenor.
Netcom hadde <nummer>@sms.netcom.no.

Epostløsningen til telenor (online.no) hadde også sms varsling ved epost tidligere, kanskje den finnes enda?

EDIT: Jeg ser også at telenor tilbyr denne tjenesten til noen av de andre landene de opererer i, men i Norge ser det stengt ut.
"Sending e-mail -> SMS
To send e-mail to SMS, use the following format for e-mail address:
35989xхххххх@sms.telenor.bg, where 35989xхххххх is the mobile number of the recipient.
The length of the electronic message should not exceed 480 symbols, including the address of the recipient and the subject (35989xxxxxxx@sms.telenor.bg and subject). Content exceeding this volume will not be received."
http://www.telenor.bg/en/services/me...-and-e-mailsms
Sist endret av Cybergasm; 17. januar 2017 kl. 22:16.
Trådstarter
10 0
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Dette funket før <tlfnummer>@<operatør>.no
Men jeg tror de fleste operatører har sluttet å tilby denne tjenesten, du kan prøve <nummer>@mobilpost.no som var en av de gamle adressene til Telenor.
Netcom hadde <nummer>@sms.netcom.no.

Epostløsningen til telenor (online.no) hadde også sms varsling ved epost tidligere, kanskje den finnes enda?

EDIT: Jeg ser også at telenor tilbyr denne tjenesten til noen av de andre landene de opererer i, men i Norge ser det stengt ut.
"Sending e-mail -> SMS
To send e-mail to SMS, use the following format for e-mail address:
35989xхххххх@sms.telenor.bg, where 35989xхххххх is the mobile number of the recipient.
The length of the electronic message should not exceed 480 symbols, including the address of the recipient and the subject (35989xxxxxxx@sms.telenor.bg and subject). Content exceeding this volume will not be received."
http://www.telenor.bg/en/services/me...-and-e-mailsms
Vis hele sitatet...
wut... jævelig rart