Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 705
Først og fremst må jeg beklage at jeg oppretter nok en tråd for kjøp av laptop til redigering og gaming istedenfor å benytte meg av eksisterende tråder, men det ser ut til at det har skjedd mye på denne fronten i løpet av høsten + at faenskapet jeg bruker nå, en Acer TravelMate 8372 som såvidt henger sammen, gjør at jeg lider.
Vennligst vis litt medfølelse og hjelp en tarvelig freak som ikke har peiling på maskinvare og datamaskiner generelt.

Jeg har et budsjett på 20 000.

Stasjonær PC er totalt uaktuelt fordi jeg nekter å ha det jævla rotet stående og ta opp plass, samle støv og gjøre renhold vanskeligere for meg. At jeg får mer for pengene spiller ingen trille.
Mac er heller ikke aktuelt å lære seg.

Jeg ønsker å presisere at jeg er urokkelig mtp. mine avgjørelser angående innkjøp så eventuelle Apple-fanboys bes finne seg en annen tråd. Det er uaktuelt som sagt.

Noen anbefalinger?
- Har du noe preferanser innen skjermstørrelse eller generelt størrelse/tyngde?
- Hvilke spill spiller du? Dette spørsmålet samt hvor framtidsrettet du ønsker å være henger sammen med hvilket skjermkort du bør gå for.

Jeg ville prøvd å fått tak i en laptop med GeForce GTX1070, da dette er temmelig heftig til gaming. Fordelen med den nye GPU serien til nVidia (10xx) er at de er mye mindre strømkrevende og genererer mindre varme, ergo passer de spesielt bra til laptop.

Til 20.000 så ser det ut til at du har 3 valg hvis du vil gå for GTX1070. Enten ASUS ROG, Acer Predator eller Multicom. Jeg personlig har hatt 1 Multicom PC, men det er ganske mange år siden, og jeg var meget fornøyd med byggekvaliteten. De høster også meget god kritikk fra DinSide og andre testsider. De er en god del billigere enn konkurrentene, så her kan du spare litt penger eventuelt få en heftigere PC til samme sum.

Håper dette hjalp en smule inntil videre
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
- Har du noe preferanser innen skjermstørrelse eller generelt størrelse/tyngde?
- Hvilke spill spiller du? Dette spørsmålet samt hvor framtidsrettet du ønsker å være henger sammen med hvilket skjermkort du bør gå for.

Jeg ville prøvd å fått tak i en laptop med GeForce GTX1070, da dette er temmelig heftig til gaming. Fordelen med den nye GPU serien til nVidia (10xx) er at de er mye mindre strømkrevende og genererer mindre varme, ergo passer de spesielt bra til laptop.

Til 20.000 så ser det ut til at du har 3 valg hvis du vil gå for GTX1070. Enten ASUS ROG, Acer Predator eller Multicom. Jeg personlig har hatt 1 Multicom PC, men det er ganske mange år siden, og jeg var meget fornøyd med byggekvaliteten. De høster også meget god kritikk fra DinSide og andre testsider. De er en god del billigere enn konkurrentene, så her kan du spare litt penger eventuelt få en heftigere PC til samme sum.

Håper dette hjalp en smule inntil videre
Vis hele sitatet...

Mange takk for at du gidder å ta deg tid til å svare skikkelig, det setter jeg pris på.


Vekt og størrelse spiller ingen rolle, ei heller batteritid da maskinen stort sett skal benyttes hjemme.
En enkel SSD er tilstrekkelig fordi jeg kommer til å benytte meg av ekstern hardisker.

Jeg kunne godt tenke meg å spille litt BF, COD og disse store spillene fra 2010 og frem til nå.
Å kjøre grafikk på ultramegasega5000 er ikke et absolutt krav, men jeg hadde satt pris på å kunne spille med tilfredsstillende grafikk uten lagg.

Hvor fremtidsrettet den skal være har jeg egentlig ikke peiling på ettersom jeg ikke vet noe om hvordan grafikkmotorene og kravene utvikler seg, men la oss si at det hadde vært greit å ihvertfall kunne henge med et par år fremover hvis jeg blir nysgjerrig på eventuelle kommende utgivelser av interessante spill.

Takk for tipsene! Jeg skal sjekke ut dette!

Oppdatering: Jeg gikk for en ASUS ROG GL502VS.

Regner med at jeg blir storfornøyd mtp. hva slags søppelmaskin jeg har brukt siden 2010...
Takk for hjelpen.
Sist endret av Knask; 29. november 2016 kl. 06:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.