Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5988
Heisann !

Jeg er en 13 år gammel gutt som har spilt Minecraft en god stund, og har blitt litt lei ac det...
Jeg lurer på om dere vet om noen spill som jeg kan spille ?
Liker btw ikke spille som LoL, Dota og Wow.

Takk på forhånd
Sist endret av Pope; 25. september 2014 kl. 08:21.
Leter du etter singel player eller online spill og er det noen sjangere du liker bedre fremfor andre?
Av de spille jeg spiller mest, både online eller offline alene er:

Online
- Counter-Strike: Global Offensive
- Left 4 Dead 2
- Age of Mythology
- Borlderlands 2
- Garry's Mod
- Pay Day 2

Singel player
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Assassin's Creed IV: Black Flag
- Far Cry 3

Alle disse spille finne på du på Steam.
Bare å starte på Battlefield Dreper fort noen tusen timer da.
Støtter alle de spillene ovenfor, spesielt Far Cry 3, Battlefield og PayDay 2. Kan også anbefale Civilization V hvis du liker strategi.
Top Stalker :3
Trådstarter
82 3
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Leter du etter singel player eller online spill og er det noen sjangere du liker bedre fremfor andre?
Av de spille jeg spiller mest, både online eller offline alene er:

Online
- Counter-Strike: Global Offensive
- Left 4 Dead 2
- Age of Mythology
- Borlderlands 2
- Garry's Mod
- Pay Day 2

Singel player
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Assassin's Creed IV: Black Flag
- Far Cry 3

Alle disse spille finne på du på Steam.
Vis hele sitatet...
Jeg leter etter ett spill som på en måte er litt strategi, gratis, og kansje litt sånn rpg type spill, må ikke være skytespill da.
Vil egentlig ikke ha sånn som cod, skjønner ikke hvordan folk på min alder syns det er så gøy og pwne nabs 24/7 på sånne skytespill...
Red Alert 1 som jeg vokste opp med gratis er det også
Når jeg var like gammel som deg startet jeg med SAMP. Spiller på en RolePlay server. Når du skjønner konseptet er det noe av det morsomste du kan spille (imo). Du kan gjøre omtrent alt du vil der.
Enten du vil jobbe lovlig i butikk eller smugle narkotika. Du kan også være politi, fbi eller militær. Det finnes ingen grenser. Kan anbefale deg p se noen videoer på youtube, søk etter SAMP with Kevin and Melissa (tror jeg) gidder ikke finne link da jeg er på mobilen.
Men kan love deg at du vil digge dette spillet

Edit: søk etter: "Adventures in san andreas" på youtube
Sist endret av iColdman; 21. september 2014 kl. 23:08.
Prøv Kerbal Space Program. Fullversjonen koster 27 dollar, men du kan laste ned en gratis demo og prøve
Quake Live er gratis på steam nå
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fallout

Hvis du ikke liker de eldre spillene er det de nye, men då vil jeg anbefale Fallout: New Vegas
Hvis du vil ha et gratis spill kan jeg anbefale robocraft. Det blir beskrevet som en blanding av World of tanks og minecraft.
Jeg kan også varmt anbefale wolfenstein the new order. Mitt game of the year. Kanskje ikke noe for en tretten åring pga den ekstreme volden. Men fortsatt veldig bra. Hvis du liker voldelige skytespill og god historie må du også prøve bioshock serien
Assasins creed! Fantastiske spill med fantastisk story! Start med de første spillen og spill deg oppover, så får du med deg storyen. Hvis du liker freeroam/parkour/assasinations etc. kommer du til å kose deg i hjel

Selv om du sier du ikke liker det, vil jeg fortsatt slå ett slag for LoL. Sa selv at lol var dritt en stund, helt til jeg virkelig satt meg ned å prøvde det. Falt (desverre?) pladask for det, og har brukt (alt for) mye tid på det. I tilegg er det også "gratis".
For å foreslå noe litt spesielt vil jeg anbefale dere å prøve "To The Moon".
Jeg spilte gjennom det i romjulen og ble svært overrasket. Knallbra historie.

For å foreslå noe litt spesielt vil jeg anbefale dere å prøve "To The Moon".
Jeg spilte gjennom det i romjulen og ble svært overrasket. Knallbra historie.
Sist endret av Pope; 9. januar 2015 kl. 02:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som andre har nevnt så burde du komme med litt flere kriterier, for å oppsummere det du har kommet med.

Du liker Minecraft men er lei av det spillet.
Du liker RPG og Strategi som er gratis.

Du liker ikke Moba sjangeren (LoL, DotA, Strife, HoN osv.)
Du liker ikke MMORPG (WoW, SWTOR, GW, AO osv.)
Du liker ikke FPS (CS, BF, Border Lands osv.)

Det er vanskelig å finne bra spill som er gratis etter min mening (pirating er så klart en mulighet)

Vil anbefale:
Heroes of Might and Magic
Dragon Age
The Elder Scrolls
Age of Empires
Settlers
Civilization
Warcraft3
Sitat av TommyParty Vis innlegg
Jeg leter etter ett spill som på en måte er litt strategi, gratis, og kansje litt sånn rpg type spill, må ikke være skytespill da.
Vil egentlig ikke ha sånn som cod, skjønner ikke hvordan folk på min alder syns det er så gøy og pwne nabs 24/7 på sånne skytespill...
Vis hele sitatet...
Det er ikke gratis, koster ikke mer enn 50kr på steam vil jeg tro, men garrys mod har akkurat det du leter etter. Det er noe som heter for dark_rp der hvor du kan få deg forskjellige jobber, lage deg butikker, sette opp narkonettverk osv.

Eneste minuset er at det er en del trolling på noen av serverene, så det gjelder å finne seg en serriøs server
Hva med Trove? Usikker på tilgjengeligheten til spillet for øyeblikket, men skal være mulig å få tak i en betakey et sted. Er et slags minecraft-rpg.
Mine anbefalinger med kort forklaring (som ikke er MOBA, MMORPG eller CoD-like)
  • RUST (140kr på Steam) Overlevelsessimulator
  • DayZ (229,99kr på Steam) Overlevelsessimulator med zombier
  • 7 Days to Die (170kr på Steam) Overlevelsessimulator med zombier, crafting og "fully destructable world"
  • Team Fortress 2 (Gratis på Steam) Tror du kommer til å like det. Det er et FPS, men en helt annen sjanger enn CoD.
  • Don't Starve (100kr på Steam) Overlevelsesspill, men i fugleperspektiv.
  • Terraria (70kr på Steam) Overlevelsesspill i 2D.
  • Portal 2 (140kr på Steam) Hjernetrimspill.
Sjekk ut Path of Exile. Kort forklart så er det et f2p Diablo-lignende spill.
Hearthstone om du liker den type spill, har brukt noen hundre timer selv, og det er gratis
The Witcher 3, den har ikke kommet enda men kommer snart. Tipper du trenger en ganske god PC for å kjøre den, men det burde være verdt det. Endelig noen som lager spill for de med god PC.

Trailer
Sist endret av Xernox; 9. januar 2015 kl. 14:12.