Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2368
Jeg slettet facebook kontoen min for et par uker siden, og som kjent blir den deaktivert i 14 dager før den slettes, om du ikke logger på igjen.
Etter en uke glemte jeg meg ut og logga på tinder, som jo er koblet til fb kontoen, og vips var kontoen aktivert igjen. Når jeg så går inn på facebook står det øverst "Sørg for at kontoen din er sikret og enkel å bruke. Legg til mobilnummer blabla", og i feltet for tlfnummer står et nummer som ikke er mitt, men som tilhører en i nabolaget.

Jeg tar screenshot og publiserer på wallen min, med spørsmål om hva dette kan skyldes. Kontoen beholdes aktivert, og etter en uke kommer den samme meldingen opp, bare med et nytt nummer, denne gangen et nummer registrert på et firma.

Etter en tur på døra til vedkommende, viser det seg at han jobber for nevnte firma, og jeg er, av ulike årsaker, rimelig sikker på at det ikke er han som står bak. Ergo tenker jeg at noen andre med tilgang til hans nummer, både privat og jobb, har brukt hans tlf for å prøve å tilegne seg mitt passord....?
Uansett, hvem ville være så dumme å bruke sitt eget nummer til den slags?

Er det i det hele tatt mulig å be om passord request basert på min epost eller fb navn + random nummer? Hvordan skulle ellers disse to numrene, som er linka sammen via uskyldig 3. part, ha kommet opp som forslag til nummer jeg kan lagre?
Mener jeg har et kontrollspørsmål liggende inne også.. hvor i prosessen kommer det opp?


Prøvde nettopp å logge meg på uten passord, uten google konto, og valge "jeg har ingen av disse", men måtte da fylle inn en annen epost, som jeg ikke har og gadd ikke lage meg en ny. Uansett vil jeg ikke klure for mye rundt der i frykt for at det kan gå i "vranglås".



Noen som har en ide om hva som foregår?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det nummeret er den beste gjetningen som Facebook har til ditt telefonnummer. Jeg har aldri gitt nummeret mitt til de av prinsipp, og har ikke en gang appen installert. Likevel vet de nummeret mitt, antageligvis gjennom andres telefonbok og offentlige oppføringer. Det er viktig å merke deg at det er et *forslag* til nummer som de vil du skal legge til.
Før jeg deaktiverte/sletta kontoen, sletta jeg alle bildene mine + nummeret mitt fra profilen, så fb vet allerede nummeret mitt.
Personen som har begge numrene som kom opp som forslag har verken fb eller smart telefon.

Synes det høres merkelig ut om fb da skulle komme opp med begge numrene hans som forslag, i løpet av en uke?
Innstillinger - Sikkerhet - Hvor du er innlogget

Sjekk om det er noe der du ikke kjenner igjen og avslutt aktiviteten.
Hvordan har det seg at det ikke er noen innlogginger etter juni 2016, og så få i 2016 i forhold til 2015? Ingen i år?

Galaxy 4 er også litt rart, da jeg aldri har logga på noen tlf, som jeg kan huske hvertfall... meen.. det er jo mulig jeg har logga på en single gang i nøden, uten å huske det

Du vil ikke motta varsler eller måtte bekrefte identiteten din når du logger inn fra disse enhetene:

Samsung Browser på Samsung Galaxy S421. juni 2016 · Fjern
Firefox på Windows16. april 2016 · Fjern
Opera Mini on Opera25. november 2015 · Fjern
Tinder28. september 2015 · Fjern
Android on Samsung Galaxy Tab 2 10.111. juli 2015 · Fjern
Android on Samsung Galaxy Tab 2 10.11. juli 2015 · Fjern
Android on Samsung Galaxy Tab 2 10.127. mai 2015 · Fjern
Android on Samsung Galaxy Tab 2 10.122. mai 2015 · Fjern
Firefox on Windows11. mai 2015 · Fjern
Firefox on Windows22. april 2015 · Fjern
Det du ser der er så gammelt at du burde avsluttet alle for lengst.
Jeg har ikke engang visst om denne oversikten, men det besvarer dessverre ikke spørsmålene mine..