Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1898
Hei!

Bestemte meg for å lage en tutorial for hvordan man lager Uranus i et gratis 3D program som heter Blender. Synes det er veldig rart hvor få som faktisk kan bruke 3D programmer når VR og 3D printere er kort unna fra å bli (ekstremt?)populære. Anbefaler å prøve 3D uansett, koding blant annet blir så mye mer spennende når det visualiseres i 3 dimensjoner.

Er ganske fornøgd med resultatet og håper jeg kan få noen tilbakemeldinger på videoen eller resultatet, helst kritiske da det er veldig nyttig. Er mye mer spennende å drive med noe når man faktisk forbedrer ting. Men skal ikke spamme dette forumet for mye, selv om det har godt av å ha flere tråder som ikke bare handler om kriminalitet og narkotika.

Håper noen der ute får nytte av dette, og ha en god søndag.

https://www.youtube.com/watch?v=7N4x...ature=youtu.be
Uten at jeg har prøvd meg på det du demonstrerer syns jeg dette ser ut som en bra tutorial. Jeg liker godt at enkelte ting fremheves med tekst – nesten som «tool tips» – dog kunne lesbarheten på disse vært noe bedre.

Ville likt å se hvordan man lager mer komplekse planeter, mange av de har jo ganske spesielle mønstre, for ikke å snakke om ringer (Uranus har jo også ringer, om enn noe tynne/svake).

Blir spennende å se mer av dette, skal ikke se bort fra at jeg prøver det ut etter hvert.