Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1376043
PST sier han handlet for 121 NOK fra Keten.

Mest sannsynlig var dette Sodium Nitrite som beskrevet i manifestet med en verdi på 10 euro, hvor det også sikkert tilkommer frakt.

PST sier de ikke syntes dette virket suspekt fordi

1. Beløpet var lavt
2. De visste ikke hva pakken inneholdt

Er det noen som vet hva som skjedde med sendingen av Aluminiumspulveret som ble bestilt av samme leverandør?

Han beskriver i manifestet at han ikke fikk denne leveringen:
Ordered and paid in mid December. As of March 1st 2011, I have still not received it. The supplier is really unprofessional and has ignored my 5 last emails. 3 x 50 kg containers are supposed to be shipped to a Schenker store in Karlstad, Sweden, where I will make a pickup and transfer it to Oslo.
Vis hele sitatet...
Hadde PST fått også denne bestillingen på radaren (som hadde et betydelig beløp og vekt) hadde han sikkert blitt mer aktuell å se nærmere på.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
A german newspaper article says: "Even in their deepest sorrow the norwegians don't get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country."

Dette beviser hvor sterke vi som befolkning er jeg blir veldig glad når jeg ser slikt
Vis hele sitatet...
Jeg synes også det varmet å lese dette. MEN også desto trist når jeg nå har sett video og bilder fra aggresjonen som utspant seg mot bilene folk trodde fraktet ABB. Se nøye på video og bilder, prøv å se de folka som er aggresiv, hvem består de hovedsaklig av? Jeg sier ingenting, folk får gjøre opp sin egen mening.
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
K. Men effedrinen og koffeinet virker det bare som han brukte bare var for selve utførelsen? (Har ikke totaloverblikk, jeg må innrømme det.)

Så det vil være riktig å tro at han kommer til å ha det jævlig med seg selv i stigende grad nå? Det virker ikke som han har planlagt det aspektet ved fengslingen.

Hvordan funker "cyclene" han tar? Altså, hvor ofte må han dose seg osv?


Bra du svarer! Er ikke ute etter å dømme, langt i fra. Jeg setter stor pris på at du kommer med dine førstehåndserfaringer.
Vis hele sitatet...
Han trenger eff/koff blanding hver dag, og steroider 2- 3 ganger i uken for å opprettholde verdiene, samt at dosene må økes over tid da reseptorene i kroppen tilvenner seg disse stoffene.
Men, han har nok desverre beregnet dette er jeg redd, slik at han skal få et sammenbrudd i varetektstiden, for så å bli overført til psykiatrisk. (gammelt triks) for å få bedre soningsforhold.
Hva om neste del av planen til denne mannen er at det går av en bombe til i Oslo nå, når så utrolig mye folk er samlet der. Det er jo utallige plasser han (evt. de) kan ha gjemt bomber rundt om kring der. Er jo tusenvis av personer der nå, gatene er stappfulle.
Sist endret av staM; 25. juli 2011 kl. 18:59.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Det er mulig at formuleringen i henhold til norsk rettskrivning er mangelfull. Setningens formål var åpenbart(?) å si at verken første eller andre delsetning automatisk var sann.
Vis hele sitatet...
Ah, ok sånn ja. Da ble jeg litt mindre provosert. Egentlig skrev jeg en hel masse annet her men ser det blir OT så jeg sparer det til en senere anledning. Misforståelse oppklart men påstanden min om skytinga står fortsatt ved lag da ...
Sitat av Korsfareren Vis innlegg
Jeg synes også det varmet å lese dette. MEN også desto trist når jeg nå har sett video og bilder fra aggresjonen som utspant seg mot bilene folk trodde fraktet ABB. Se nøye på video og bilder, prøv å se de folka som er aggresiv, hvem består de hovedsaklig av? Jeg sier ingenting, folk får gjøre opp sin egen mening.
Vis hele sitatet...
Spiller det egentlig noen rolle?
Sitat av LGee Vis innlegg
Han trenger eff/koff blanding hver dag, og steroider 2- 3 ganger i uken for å opprettholde verdiene, samt at dosene må økes over tid da reseptorene i kroppen tilvenner seg disse stoffene.
Men, han har nok desverre beregnet dette er jeg redd, slik at han skal få et sammenbrudd i varetektstiden, for så å bli overført til psykiatrisk. (gammelt triks) for å få bedre soningsforhold.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke så behagelig å få sammenbrudd? Og hvis han må overføres til psykiatrisk har han det nok ikke så bra uansett soningsforholdene.
Sitat av Siggydoll Vis innlegg
Spiller det egentlig noen rolle?
Vis hele sitatet...
Mulig du ikke synes det. Men de understreker jo bare litt av det ABB tror på og mener. Synes han som gikk mest berserk er en skam, for det første underbygger han ABB sine ideologier og hans ego, men sverter også vårt gode navn og rykte som et sivilisert samfunn, nå som dette er overskrifter som går verden over.
Sist endret av Korsfareren; 25. juli 2011 kl. 19:06.
Sitat av LGee Vis innlegg
Han trenger eff/koff blanding hver dag, og steroider 2- 3 ganger i uken for å opprettholde verdiene, samt at dosene må økes over tid da reseptorene i kroppen tilvenner seg disse stoffene.
Men, han har nok desverre beregnet dette er jeg redd, slik at han skal få et sammenbrudd i varetektstiden, for så å bli overført til psykiatrisk. (gammelt triks) for å få bedre soningsforhold.
Vis hele sitatet...
Tvilsomt om det skjer i varetektstiden. Det er liten forskjell på psykiatrisk isolat og isolat i fengselet. Psykiater kan lett arrangeres til fengselet. Mye ro og hvile vil han garantert få på isolatet så soningsforholdene er omtrent det samme isolat-isolat.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Dette er et utmerket eksempel på hvor mange som har rasistiske holdninger blandt unge nå for tiden. Liker ikke det jeg ser.

http://bildr.no/thumb/934539.jpeg
Vis hele sitatet...
Liker det at du stryker ut alle, bortsett ifra de som liker det. Da kan man søke på dem, også gå innpå å se hva de har kommentert. Men samma det :P spessielt at du sier at folk har rasistiske holdninger, mens du sammtidig liker statusen hans/hennes.
Sist endret av IphoneFreak; 25. juli 2011 kl. 19:10.
Sitat av Korsfareren Vis innlegg
Mulig du ikke synes det. Men de understreker jo bare litt av det ABB tror på og mener. Synes han som gikk mest berserk er en skam, for det første underbygger han ABB sine ideologier og hans ego, men sverter også vårt gode navn og rykte som et sivilisert samfunn, nå som dette er overskrifter som går verden over.
Vis hele sitatet...
Det vil alltid være slik, men synes media burde styre unna det å intervjue tilfeldige "demonstranter", slik som her:

- Jævla landssviker!
Alexander (24) angrep bil på utsiden av Oslo tinghus.

http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...ivik/17450101/
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 19:10.
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
Noen med litt innblikk i steroidebruk som leser her?

Som tidligere nevnt vil testosteronnivået hans krasje, og det hardt. Men hvor fort? Hvordan vil utviklingen være?
Vis hele sitatet...
av egen erfaring så pleier man å føle seg som en kastrert hingst ca 4 uker etter siste injeksjon
med dalene selvfølelse ,deprimert osv
Sist endret av skukketrure; 25. juli 2011 kl. 19:10.
Ridder av 1. klasse
Sitat av staM Vis innlegg
Hva om neste del av planen til denne mannen er at det går av en bombe til i Oslo nå, når så utrolig mye folk er samlet der. Det er jo utallige plasser han (evt. de) kan ha gjemt bomber rundt om kring der. Er jo tusenvis av personer der nå, gatene er stappfulle.
Vis hele sitatet...
Det har jeg og tenkt på... Men samtidlig han snakker jo om at han ikke vil skade uskyldige sivile, som ikke er innen for det han kaller forædere i klassen A, B og C?

Må jo også ha hvert vanskelig, tilnærmet umulig å si når denne forsammlingen av folk ville skje... I så fall må han ha noen som kan sette av bomben i det rette tidspunktet
Sist endret av Mchjort; 25. juli 2011 kl. 19:11.
Sitat av Bjeff Vis innlegg
Riktig, og da var akkurat den biten av massemordene dårlig planlagt, ikke sant? Tenk å ha brukt 3 mnd ++ på å lage bomber etc, nesten gitt opp flere ganger, og så har du ikke tenkt at makteliten er på ferie, og folk har gått hjem. Ganske langt unna de 4848 nordmennene som skulle drepes.
Vis hele sitatet...
Når hovedmålet er Utøya så sier det seg selv at han vet nøyaktig når på året dette er. Si meg, troller du?

Til og med manifestet er jo bare et copycat verk.
Vis hele sitatet...
Halvparten av det, ja.

Sitat av Bjeff Vis innlegg
Det er ren spekulasjon fra din side. Hva i sitatet får deg til å tro at han ville spare uskyldige mennesker? 15.30 er ikke lenge etter stengetid.
Vis hele sitatet...
Han sier jo faen meg rett ut i manifestet at målet ikke er å ramme uskyldige, men at man må regne med at uskyldige blir rammet! Det er da ikke så jævlig vanskelig å skjønne, er det vel?

Dessuten kom det i dag frem at målet hans ikke var å drepe så mange som mulig, men å strupe rekrutteringen til AP og sende en melding det ikke gikk an å ta feil av. Så Utøya var det egentlige målet, som sagt.

Hadde der vært målsetningen, hvorfor ikke sprenge midt på natten, reise til Utøya og skyte alle som ligger og sover? Max impact!
Vis hele sitatet...
Du er ikke seriøs nå? Vær så snill, si at du bare troller. Hadde han gjort det midt på natten hadde ikke alle fulgt med nesten i sanntid på alt som skjedde. Da hadde ikke hele Norge fått det med seg før dagen etter. Det ville gitt en dårligere PR-effekt.

Herregud, bruk hodet litt da.
Sitat av Korsfareren Vis innlegg
Mulig du ikke synes det. Men de understreker jo bare litt av det ABB tror på og mener. Synes han som gikk mest berserk er en skam, for det første underbygger han ABB sine ideologier og hans ego, men sverter også vårt gode navn og rykte som et sivilisert samfunn, nå som dette er overskrifter som går verden over.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er en helt legitim reaksjon å klikke litt i affekt - omstendighetene tatt i betraktning. Men jeg skal ikke gi dette mer fokus - peace.
Sitat av Qirrel Vis innlegg
Er vel ikke så behagelig å få sammenbrudd? Og hvis han må overføres til psykiatrisk har han det nok ikke så bra uansett soningsforholdene.
Vis hele sitatet...
Vel, sammenbrudd er relativt. Jeg vil vel heller kalle det en nedtur , men man får verdier i kroppen som gjør at legene gir deg så mye dop du bare ønsker. Og soning er vel ikke vanskelig på en rosa sky hvor man ikke har tidsperspektiv.
Glenn Beck: youth camp attacked in Norway sounds "like the Hitler Youth"
http://www.newstatesman.com/blogs/st...way-disturbing
Modig og sterk Statsminister vi har som står åpent foran 150K mennesker i Oslo ..
Sitat av LGee Vis innlegg
Vel, sammenbrudd er relativt. Jeg vil vel heller kalle det en nedtur , men man får verdier i kroppen som gjør at legene gir deg så mye dop du bare ønsker. Og soning er vel ikke vanskelig på en rosa sky hvor man ikke har tidsperspektiv.
Vis hele sitatet...
Stemmer for så vidt med det dopet. Ser jo hvordan de er når jeg er på Ila og handler. Allikevel tror jeg ikke det er et fantastisk liv de lever. Jeg tror den verste straffen han kan få er å sitte inne til han forstår hva det er han faktisk har gjort.
Sitat av Mrd607 Vis innlegg
Modig og sterk Statsminister vi har som står åpent foran 150K mennesker i Oslo ..
Vis hele sitatet...
All denne hyllingen av Stoltenberg forstår jeg ikke helt.

Han gjør det ENHVER statsminister får betalt for å gjøre i en slik situasjon, det at han skriker ut om "VI MÅ STÅ SAMMEN" er vel noe alle hadde gjort? Media i utlandet skryter av hvor "sterke vi er", hva faen er det vi egentlig har gjort som tilsier at vi er så sterke? Forventer folk at vi som fortsatt lever skal legge oss ned i senga og aldri stå opp igjen eller?

Når London, Madrid, NY osv. ble rammet ble nøyaktig det samme skrevet om England, Spania og USA. De gjorde også nøyaktig det samme som Norge har gjort.

Er det bare jeg som stusser på dette?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Når London, Madrid, NY osv. ble rammet ble nøyaktig det samme skrevet om England, Spania og USA. De gjorde også nøyaktig det samme som Norge har gjort.

Er det bare jeg som stusser på dette?
Vis hele sitatet...
Det handler om respekt.
Folk forventer at vi skal stå sammen! Og du har kanskje rett i at alle hadde gjort det samme. Men nå er det ikke alle som er statsminister, og det er vel fler grunner til det. Syns han gjør en flott figur jeg!
Sitat av Simplicity Vis innlegg
All denne hyllingen av Stoltenberg forstår jeg ikke helt.

Han gjør det ENHVER statsminister får betalt for å gjøre i en slik situasjon, det at han skriker ut om "VI MÅ STÅ SAMMEN" er vel noe alle hadde gjort? Media i utlandet skryter av hvor "sterke vi er", hva faen er det vi egentlig har gjort som tilsier at vi er så sterke? Forventer folk at vi som fortsatt lever skal legge oss ned i senga og aldri stå opp igjen eller?

Når London, Madrid, NY osv. ble rammet ble nøyaktig det samme skrevet om England, Spania og USA. De gjorde også nøyaktig det samme som Norge har gjort.

Er det bare jeg som stusser på dette?
Vis hele sitatet...
Vi tenker ikke likt dessverre, i dag har jeg lagt skepsisen til side, noe jeg syntes flere bør gjøre.
Sist endret av Mrd607; 25. juli 2011 kl. 19:34.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
All denne hyllingen av Stoltenberg forstår jeg ikke helt.

Han gjør det ENHVER statsminister får betalt for å gjøre i en slik situasjon, det at han skriker ut om "VI MÅ STÅ SAMMEN" er vel noe alle hadde gjort? Media i utlandet skryter av hvor "sterke vi er", hva faen er det vi egentlig har gjort som tilsier at vi er så sterke? Forventer folk at vi som fortsatt lever skal legge oss ned i senga og aldri stå opp igjen eller?

Når London, Madrid, NY osv. ble rammet ble nøyaktig det samme skrevet om England, Spania og USA. De gjorde også nøyaktig det samme som Norge har gjort.

Er det bare jeg som stusser på dette?
Vis hele sitatet...
Også handler det vel om å ikke la seg skremme, men ta gatene tilbake. Som en annen skrev. Vil man virkelig drepe mange, er det jo NÅ det kan skje.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
All denne hyllingen av Stoltenberg forstår jeg ikke helt.

Han gjør det ENHVER statsminister får betalt for å gjøre i en slik situasjon, det at han skriker ut om "VI MÅ STÅ SAMMEN" er vel noe alle hadde gjort? Media i utlandet skryter av hvor "sterke vi er", hva faen er det vi egentlig har gjort som tilsier at vi er så sterke? Forventer folk at vi som fortsatt lever skal legge oss ned i senga og aldri stå opp igjen eller?

Når London, Madrid, NY osv. ble rammet ble nøyaktig det samme skrevet om England, Spania og USA. De gjorde også nøyaktig det samme som Norge har gjort.

Er det bare jeg som stusser på dette?
Vis hele sitatet...
Du klarer i hvertfall ikke å se hvorfor Norge er sterke i denne situasjonen, det er helt sikkert.

Det ABB har gjort er så barbarisk og ille at det ikke kan tenkes engang. Norge har taklet dette ekstremt bra ved å holde tilbake alt raseriet, og vise vår kjærlighet i stedet.
Selvom du tror at Stoltenberg gjør som alle andre ville ha gjort, så føler jeg at han fortsatt har gjort noe mer, han er så sterk, samtidig som dette går så hardt inn på han.

Har etter de siste hendelsene fått bekreftet at Norge er et fantastisk land!
Sitat av razh0r Vis innlegg
Det handler om respekt.
Vis hele sitatet...
Da er det vel mye bedre å skrive kondolanser og "vi er med dere" (jeg er selvsagt klar over at det også har blitt gjort), det å si at vi er så jævlig sterke samt all denne HYLLINGEN AV STOLTENBERG(!?!) føler jeg blir feil og på mange måter en slags løgn, nesten litt "plastikk-respekt".

Blir nesten litt provosert over hvor mye fokus Stoltenberg får og "hvor fantastisk han er" "tidenes beste og største statsminister".

Han var på "rett plass til rett tid" for å få den anerkjennelsen, skummelt og ekkelt, men sant.
Kan ikke TV-teamet fikse den jævlige lyden på sendingen fra Rådhusplassen? Slik det er nå så er det bedre å droppe hele sendingen...
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Da er det vel mye bedre å skrive kondolanser og "vi er med dere" (jeg er selvsagt klar over at det også har blitt gjort), det å si at vi er så jævlig sterke samt all denne HYLLINGEN AV STOLTENBERG(!?!) føler jeg blir feil og på mange måter en slags løgn, nesten litt "plastikk-respekt".

Blir nesten litt provosert over hvor mye fokus Stoltenberg får og "hvor fantastisk han er" "tidenes beste og største statsminister".

Han var på "rett plass til rett tid" for å få den anerkjennelsen, skummelt og ekkelt, men sant.
Vis hele sitatet...
Nå får du skjerpe deg. Stoltenberg har stått sterk som en bauta gjennom alt dette. Han har vært over alt der han har trengtes, han har en stor jobb oppi dette, samtidlig som han tar seg av pårørende osv.. Du/Vi ser kanskje på dette som en selvfølge å tar det forgitt, men det burde vi ikke.

Derimot, så har vi Siv Jensen som knekker sammen å står utenfor å griner fordi hun kommer med en VELDIG "uheldig" uttalelse, og noen tar henne for det. Har enda ikke sett Jens driti seg ut oppi dette.
Who can blame him. Stoltentrusa kan kan jo ikke gjøre mer enn å fortelle oss at vi skal stå sammen og holde hender. Dessuten er jeg enig med Simplicity. Vi gjør som alle andre land har gjort, som har vært utsatt for lignende katatrofer.

Noe jeg bare skyter ut mens jeg allerede er igang. Dette landet er en smule hjernevasket av å tro at vi er et demokrati når vi egentlig er alt annet enn et demokrati, for sannheten er jo at vi ikke får bestemme og vi blir hvertfall ikke hørt. Vi får ikke lov å være med å bestemme store avgjørelser som f.eks. DLD, noe jeg mener vi burde fått gjort da det handler om den personlige friheten til befolkningen, mener jeg om dette skal kunne kalles et demokrati. Det finnes flere eksempler på store saker som folket skulle fått kunne være med å bestemme med å gi stemme.

For å si det med litt gåseøyne, så er vi under et diktatur faktisk.
Sitat av Siggydoll Vis innlegg
Jeg syns det er en helt legitim reaksjon å klikke litt i affekt - omstendighetene tatt i betraktning. Men jeg skal ikke gi dette mer fokus - peace.
Vis hele sitatet...
Det er jo slike holdninger som fører til krig i verden. Der man svarer en voldshandling med en voldshandling. Selv om dette er satt på spissen, så er det samme prinsipp. Synes bildene og videoene av f.eks denne fyren er stygge bilder opp i all sorgen blandt nordmennene.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Da er det vel mye bedre å skrive kondolanser og "vi er med dere" (jeg er selvsagt klar over at det også har blitt gjort), det å si at vi er så jævlig sterke samt all denne HYLLINGEN AV STOLTENBERG(!?!) føler jeg blir feil og på mange måter en slags løgn, nesten litt "plastikk-respekt".

Blir nesten litt provosert over hvor mye fokus Stoltenberg får og "hvor fantastisk han er" "tidenes beste og største statsminister".

Han var på "rett plass til rett tid" for å få den anerkjennelsen, skummelt og ekkelt, men sant.
Vis hele sitatet...
Med fare for å gjenta meg selv litt ofte nå.. Vi tenker ikke likt, du ser ikke dette i sammenheng med det vi nå står oppe i..
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Who can blame him. Stoltentrusa kan kan jo ikke gjøre mer enn å fortelle oss at vi skal stå sammen og holde hender. Dessuten er jeg enig med Simplicity. Vi gjør som alle andre land har gjort, som har vært utsatt for lignende katatrofer.

Noe jeg bare skyter ut mens jeg allerede er igang. Dette landet er en smule hjernevasket av å tro at vi er et demokrati når vi egentlig er alt annet enn et demokrati, for sannheten er jo at vi ikke får bestemme og vi blir hvertfall ikke hørt. Vi får ikke lov å være med å bestemme store avgjørelser som f.eks. DLD, noe jeg mener vi burde fått gjort da det handler om den personlige friheten til befolkningen, mener jeg om dette skal kunne kalles et demokrati. Det finnes flere eksempler på store saker som folket skulle fått kunne være med å bestemme med å gi stemme.

For å si det med litt gåseøyne, så er vi under et diktatur faktisk.
Vis hele sitatet...
Time and place...
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Who can blame him. Stoltentrusa kan kan jo ikke gjøre mer enn å fortelle oss at vi skal stå sammen og holde hender. Dessuten er jeg enig med Simplicity. Vi gjør som alle andre land har gjort, som har vært utsatt for lignende katatrofer.

Noe jeg bare skyter ut mens jeg allerede er igang. Dette landet er en smule hjernevasket av å tro at vi er et demokrati når vi egentlig er alt annet enn et demokrati, for sannheten er jo at vi ikke får bestemme og vi blir hvertfall ikke hørt. Vi får ikke lov å være med å bestemme store avgjørelser som f.eks. DLD, noe jeg mener vi burde fått gjort da det handler om den personlige friheten til befolkningen, mener jeg om dette skal kunne kalles et demokrati. Det finnes flere eksempler på store saker som folket skulle fått kunne være med å bestemme med å gi stemme.

For å si det med litt gåseøyne, så er vi under et diktatur faktisk.
Vis hele sitatet...
Slike innlegg kommenterer jeg sjeldent, men her et unntak..

Du vet ikke hva frihet er, mulig du tror du vet og hadde jeg hatt muligheten skulle jeg spandert en rundreise rundt til forskjellige land, slik at du hadde forstått bedre...
Sist endret av Mrd607; 25. juli 2011 kl. 19:46.
Sitat av emphi Vis innlegg
I denne sammenhengen er det verdt å nevne at politiet var ganske tidlig ute og fryktet at det kunne være to bomber til i Oslo sentrum, nå har jeg ikke helt oversikten over når politiet hevdet dette men jeg tror det var før de pågrep ABB på Utøya. Isåfall kan faktisk virke som at Politiet viste hvem de hadde med å gjøre før de pågrep han..

EDIT: ABB hadde jo beskrevet i manifestet at han planla to andre bomber også.
Vis hele sitatet...
Lette litt i tråden og fant dette, postet fredag ca 1700, altså en stund før utøya-skytingen og ABB ble pågrepet. Kan det faktisk tenkes at politiet hadde kjennskap til ABB før han ble pågrepet?

Sitat av RosaElefant Vis innlegg
"Flere bomber udetonert

– Dere kan ikke gå gjennom her, fordi det fortsatt er to bomber vi ikke vet hvor er, opplyser politiet på stedet til Aftenposten.nos reportere. "

Det er altså 2 bomber til, som kan gå av når som helst.
Vis hele sitatet...
Utrolig rørende det som skjer i Oslo nå!
Er det flere enn meg som får veldig merkelige lyder ut av sendingen til Tv2?
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Noe jeg bare skyter ut mens jeg allerede er igang. Dette landet er en smule hjernevasket av å tro at vi er et demokrati når vi egentlig er alt annet enn et demokrati, for sannheten er jo at vi ikke får bestemme og vi blir hvertfall ikke hørt. Vi får ikke lov å være med å bestemme store avgjørelser som f.eks. DLD, noe jeg mener vi burde fått gjort da det handler om den personlige friheten til befolkningen, mener jeg om dette skal kunne kalles et demokrati. Det finnes flere eksempler på store saker som folket skulle fått kunne være med å bestemme med å gi stemme.
Vis hele sitatet...
Det kreves ikke folkeavstemninger av enkeltsaker for å kalle det et demokrati. DLD har fulgt demokratiske prosesser ved at folket har valgt hvem som skal representere de, og disse representantene har innført DLD. At innføringen er verdig en folkeavstemning kan så være, men å kalle det udemokratisk blir helt galt.

For øvrig kan jeg legge til at jeg synes myndighetene har håndtert denne katastrofen på en helt utmerket måte på alle plan.
Sist endret av Provo; 25. juli 2011 kl. 19:50.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
All denne hyllingen av Stoltenberg forstår jeg ikke helt.

Han gjør det ENHVER statsminister får betalt for å gjøre i en slik situasjon, det at han skriker ut om "VI MÅ STÅ SAMMEN" er vel noe alle hadde gjort? Media i utlandet skryter av hvor "sterke vi er", hva faen er det vi egentlig har gjort som tilsier at vi er så sterke? Forventer folk at vi som fortsatt lever skal legge oss ned i senga og aldri stå opp igjen eller?

Når London, Madrid, NY osv. ble rammet ble nøyaktig det samme skrevet om England, Spania og USA. De gjorde også nøyaktig det samme som Norge har gjort.

Er det bare jeg som stusser på dette?
Vis hele sitatet...
Det er ikke allle som hadde klart å takle en slik krise like bra som stoltenberg.., han viser at han er en verdig statminister... er ikke sikkert andre statminister kandidater hadde taklet det like bra...
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Er det flere enn meg som får veldig merkelige lyder ut av sendingen til Tv2?
Vis hele sitatet...
Både NRK og TV2 (da de samkjører), og ja - det gjør jeg. Jeg så TV2 nettopp beklaget i en rullende tekst. Det ødelegger hele sendingen.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 19:50.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Who can blame him. Stoltentrusa kan kan jo ikke gjøre mer enn å fortelle oss at vi skal stå sammen og holde hender. Dessuten er jeg enig med Simplicity. Vi gjør som alle andre land har gjort, som har vært utsatt for lignende katatrofer.

Noe jeg bare skyter ut mens jeg allerede er igang. Dette landet er en smule hjernevasket av å tro at vi er et demokrati når vi egentlig er alt annet enn et demokrati, for sannheten er jo at vi ikke får bestemme og vi blir hvertfall ikke hørt. Vi får ikke lov å være med å bestemme store avgjørelser som f.eks. DLD, noe jeg mener vi burde fått gjort da det handler om den personlige friheten til befolkningen, mener jeg om dette skal kunne kalles et demokrati. Det finnes flere eksempler på store saker som folket skulle fått kunne være med å bestemme med å gi stemme.

For å si det med litt gåseøyne, så er vi under et diktatur faktisk.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke starte noe politisk diskusjon, men jeg fatter ikke hva du griner over.. Vi lever faktisk i verdens beste land og har det ganske fritt. Virker ikke som om du har vært utenfor din egen bygrense, for hvis du tar deg en tur utenfor Norge så finner du nok ikke et land som har det så bra som vi.

Når det er sagt, så bør du komme med de eksemplene, hvis det da er flere av de, som du selv sier det er. Og det kan godt være at det er, ikke misforstå meg.

Uansett hvor mye gåseøyne du legger på, så ligger vi ikke under noe som er i nærheten av det som kan kalles diktatur. Virker ikke som om du har peiling på hva diktatur, eller demokrati er, over hodet.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Who can blame him. Stoltentrusa kan kan jo ikke gjøre mer enn å fortelle oss at vi skal stå sammen og holde hender. Dessuten er jeg enig med Simplicity. Vi gjør som alle andre land har gjort, som har vært utsatt for lignende katatrofer.

Noe jeg bare skyter ut mens jeg allerede er igang. Dette landet er en smule hjernevasket av å tro at vi er et demokrati når vi egentlig er alt annet enn et demokrati, for sannheten er jo at vi ikke får bestemme og vi blir hvertfall ikke hørt. Vi får ikke lov å være med å bestemme store avgjørelser som f.eks. DLD, noe jeg mener vi burde fått gjort da det handler om den personlige friheten til befolkningen, mener jeg om dette skal kunne kalles et demokrati. Det finnes flere eksempler på store saker som folket skulle fått kunne være med å bestemme med å gi stemme.

For å si det med litt gåseøyne, så er vi under et diktatur faktisk.
Vis hele sitatet...
Morsomt at du tar opp det med DLD nå. Nå som kanskje politikerene har rett ang. den avgjørelsen. Hadde DLD vært på plass hadde de kanskje fanget opp den store bestillingen på kjemikalier. Før var jeg også imot DLD, men nå, vet ikke helt jeg. Kanskje de har tatt avgjørelsen for mitt eget beste? Og det er vel ikke diktatur?
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Er det flere enn meg som får veldig merkelige lyder ut av sendingen til Tv2?
Vis hele sitatet...
Hehe, får det samme her
Sitat av lambador Vis innlegg
En definisjon av å være intellektuell er at man er høyt akademisk utdannet.
Vis hele sitatet...
Hva er det du babler om da?

Wikipedia: "Intellektuell kalles den person som egner sin tid til tenking og analyser. Intellektuell betegner det å forholde seg abstrakt, rasjonelt og objektivt reflekterende til sin omverden."
Sitat av LGee Vis innlegg
Morsomt at du tar opp det med DLD nå. Nå som kanskje politikerene har rett ang. den avgjørelsen. Hadde DLD vært på plass hadde de kanskje fanget opp den store bestillingen på kjemikalier. Før var jeg også imot DLD, men nå, vet ikke helt jeg. Kanskje de har tatt avgjørelsen for mitt eget beste? Og det er vel ikke diktatur?
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått DLD. Det handler om lagring av data, ikke overvåkning som sådan. Hvis han hadde vært under overvåkning ville de ha tatt han lett uten DLD.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LGee Vis innlegg
Morsomt at du tar opp det med DLD nå. Nå som kanskje politikerene har rett ang. den avgjørelsen. Hadde DLD vært på plass hadde de kanskje fanget opp den store bestillingen på kjemikalier. Før var jeg også imot DLD, men nå, vet ikke helt jeg.
Vis hele sitatet...
Nei, det kunne dei ikkje. Og det seier PST rett ut i dagbladet om du ikkje stoler på mi vurdering. Og om dei kunne det er forsåvidt irrelevant, all den tid det er så trivielt å omgå DLD. Viare så er ikkje total overvaking noko vi ønsker oss i samfunnet.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hva er det du babler om da?

Wikipedia: "Intellektuell kalles den person som egner sin tid til tenking og analyser. Intellektuell betegner det å forholde seg abstrakt, rasjonelt og objektivt reflekterende til sin omverden."
Vis hele sitatet...
SNL: intellektuelle, åndsarbeidere, særlig forfattere og forskere; personer med høy teoretisk utdanning.
Sitat av LGee Vis innlegg
Morsomt at du tar opp det med DLD nå. Nå som kanskje politikerene har rett ang. den avgjørelsen. Hadde DLD vært på plass hadde de kanskje fanget opp den store bestillingen på kjemikalier. Før var jeg også imot DLD, men nå, vet ikke helt jeg. Kanskje de har tatt avgjørelsen for mitt eget beste? Og det er vel ikke diktatur?
Vis hele sitatet...
Det går frem av manifestet at ABB brukte anonymiseringstjenester, så DLD ville trolig ikke hatt non effekt.
Sitat av lambador Vis innlegg
Jeg burde kanskje nevnt at ordbok.no er kilden min. Ordboka er mer kredibel enn meningene dine.
Vis hele sitatet...
Sitat av Voreah Vis innlegg
SNL: intellektuelle, åndsarbeidere, særlig forfattere og forskere; personer med høy teoretisk utdanning.
Vis hele sitatet...
Hele definisjonen:

intellektuell ~uel'l adj -elt, -e (fra fr) som hører til forstanden, intellektet intellektuelt var han fullt på høyde med de andre / subst: de i-e åndsarbeidere, særlig personer med høy teoretisk utdanning

Altså trenger man slett ikke være høyt utdannet.
Å komme med at andre land har det verre er bare irrelevant. Vi har det bra i landet Norge, men vi er handlingslammet og blir ignorert av politikerne om vi prøver å få ord inn i saker, og det misliker jeg veldig sterkt. Vi bør få være med å bestemme store saker som omhandler norges nasjonale trygghet. Vi visste ingenting om DLD når AP ble valgt. Synes det er latterlig at folk flest bare lener seg tilbake og godtar absolutt ALT Stoltenberg og AP innfører. Det er snakk om den nasjonale friheten til folk, og skal vi bli overvåket mister vi denne friheten.

Som sagt tidligere, Pappa jens behandler oss som barnehage-unger og vi får ikke lov å dra aleine på butikken for å kjøpe is.. De som ikke innser at vi blir fratatt mer og mer frihet bør få opp øynene fort som faen å slutte å sitte på fanget til jens å være godtroende til alt han sier.
Sist endret av Kunitsyn; 25. juli 2011 kl. 20:02.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Er det flere enn meg som får veldig merkelige lyder ut av sendingen til Tv2?
Vis hele sitatet...
Alex med felan körde med WOWwow...
Sist endret av moos; 25. juli 2011 kl. 20:02.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.