Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2453
Heisann

Nå har jeg bodd i Bergen i 1,5 år og fortsatt ikke klart å finne ut av om det eksisterer et undergrunnsmiljø her, og da tenker jeg mest på raves og den typen ting. Noen som har forslag til hvor jeg kan begynne å lete?
Heisann og velkommen til byen!

Lagde meg konto her for å svare på posten din.

Et likt miljø finnes definitivt her, spørs litt hva slags greie du er ute etter? Hvor involvert er du i byens "overjordiske" klubb-miljø, hvor/hva pleier du å gå når du er ute på byen etc etc? Kan ha mye å si for hvem man blir kjent med her i byen.

Vet ikke hvor du er fra og hvordan ting er der, har ikke så mye erfaring med undergrunnsmiljøet i andre byer. Mtp. raves/all-nighters er det flere mindre gjenger/kollektiver som liker sånt, men som gjerne holder seg litt for seg selv. Noen liker trance, noen d&b, noen techno, house, whatever. Det er ikke noe beef eller noe og de fleste liker jo litt av alt, men Bergen er en liten by og har derfor en del mangel på (store) lokaler nært sentrum. Ofte er det noen som kjenner noen som har et hus eller et øvingslokale eller en kjeller etc, og som en konsekvens blir det mye mindre fester rundt om kring, hvor kun et fåtall av de som digger det mest og kjenner de best blir invitert, da det er fare for å bli stoppet/miste tilgang til lokalet om det kommer ut av kontroll.

Kjenner du meg blir du kanskje invitert hit og kjenner du han blir du kanskje invitert dit, det er samme helg og kanskje 30 stykker hvert sted, forskjellig stemning. Om sommeren skjer det flere og litt større ting da man kan være utendørs osv, da slår forskjellige crews seg sammen og det er mer åpent for de fleste.

Skriver dette ganske så fjern så håper det gir mening, i fare for å framstå elitistisk, hehe.

Alle er veldig hyggelige, men noen er også kanskje mer tilbakeholde enn andre av ulike grunner. I bunn og grunn kommer det vel mye an på deg selv; jeg har møtt folk på byen et par ganger og invitert dem på flere fester da de viste seg å kule kiser, men om noen hadde kommet med dress og sleik (Ingenting i mot østlendinger, vil bare illustrere en type ) og bare "Halla gutta erre no´rave, eller?" hadde jeg sikkert bare sett litt dumt på dem.

tl;dr: Stikk der det ofte skjer ting du liker, bli kjent med folkene som også alltid er der.
Sist endret av tb303; 27. januar 2020 kl. 02:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
3 0
Hei igjen og takk for svar!

Det er litt i den samme stilen i byen jeg kommer fra, men flere ganger for året pleide det å være større, hemmelige fester hvor location droppes 1 time før! Det savner jeg! Så det er klart at det alltid er lurt å kjenne noen som kjenner noen. Ser også at lokale kan være problematisk i denne byen, men ikke om sommeren som du sier.

Jeg er glad i techno og trance, er ofte på byen, men sjeldent jeg gidder å danse fordi jeg får så lyst på div drugs. Noe jeg ville vært mer komfortabel med på et rave, om du skjønner? Så har i utgangspunktet ikke forsøkt å oppsøke dette miljøet iherdig, men synes det var litt rart at jeg ikke hadde kommet over noe enda
Sitat av Datarotte Vis innlegg
Hei igjen og takk for svar!

Det er litt i den samme stilen i byen jeg kommer fra, men flere ganger for året pleide det å være større, hemmelige fester hvor location droppes 1 time før! Det savner jeg! Så det er klart at det alltid er lurt å kjenne noen som kjenner noen. Ser også at lokale kan være problematisk i denne byen, men ikke om sommeren som du sier.

Jeg er glad i techno og trance, er ofte på byen, men sjeldent jeg gidder å danse fordi jeg får så lyst på div drugs. Noe jeg ville vært mer komfortabel med på et rave, om du skjønner? Så har i utgangspunktet ikke forsøkt å oppsøke dette miljøet iherdig, men synes det var litt rart at jeg ikke hadde kommet over noe enda
Vis hele sitatet...
Raves og lignende techno-sammenkomster pleier å planlegges litt her i byn så vidt jeg vet og mangler ikke på de. Vet ikke hva du gjør på fritid/jobb osv. men det handler nesten om å bli kjent med de rette folkene så dukker det opp ting titt og ofte.
Har vært raves oppi fjellene her selv i ganske hardt regn på høsten