Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 7050
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har opplevd partnervoldtekt og fått gjennomslag på rettsfronen?

Sku lagt det under diskusjon. Men vil være annonym.

Slå opp, ha det på melding. så etter det om det eventuelt skjer IGJEN så kan det bevises med tester. når du også grunner breakupen si at det er FORDI han voldtokk deg. tilståelse på telefon kan hjelpe
Har du noe form for bevis er det nok grei skuring.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta opp en innrømmelse eller diskusjon om det på lydopptak. Og anmeld!
Og selvfølgelig dump driten!
Det er dessverre veldig vanskelig, men anmeld uansett. Selv om det skulle bli henlagt, kan det tas opp om noen senere skulle anmelde ham for noe lignende. For alt du vet kan han ha blitt anmeldt før også.

Lydopptak og meldinger er selvsagt bra, skaff en app som tar opp samtaler til/fra ham.

Ta vare på deg selv.
Eksen min var blitt utsatt for flere tilfeller av grov partnervoldtekt og fikk fyren dømt (han ble ihvertfall dømt til å betale henne voldsoffererstatning eller noe i den duren) uten noen sterke beviser. Hun anmeldte grisen et par år etter hun gjorde det slutt med han etter jeg oppfordret henne til å ikke bare la han slippe unna. Noe som styrket saken hennes var at han var blitt anmeldt for tilsvarende saker av tidligere kjærester. Anbefaler deg å anmelde uansett, om han ikke blir dømt i dette tilfellet så kan det hjelpe et av hans ofre i fremtiden!
Sist endret av SkurtNilsen; 24. januar 2020 kl. 08:45.
Jeg var meddommer i en lignende sak, men da var det snakk om år med frihetsberøvelse og tvang i tillegg til voldtekt. Han ble dømt.
Er ikke voldtekt i intime forhold (kjærester/ektepar) i det overveiende et oksymoron?
Sist endret av Ahmed Nordmann; 24. januar 2020 kl. 13:21.
Sitat av Ahmed Nordmann Vis innlegg
Er ikke voldtekt i intime forhold (kjærester/ektepar) i det overveiende et oksymoron?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ka du mener, men nei. Det at en er i et intimt forhold eller en fastslått relasjon gir ikke den ene parten rett til fri bruk av den andre parten. Det vil heller ikke ved inngåelse av et forhold bli ansett som en carta blancke for å fritt forsyne seg mot den andre partens vilje.

Selv etter 12 års ekteskap så får jeg av og til nei fra hustruen, og det får en bare akkseptere
Sist endret av Don P; 24. januar 2020 kl. 13:25. Grunn: Grammatikk
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Ahmed Nordmann Vis innlegg
Er ikke voldtekt i intime forhold (kjærester/ektepar) i det overveiende et oksymoron?
Vis hele sitatet...
..som i at man ikke har lov til å si nei eller nekte ektefelle sex?
Isåfall vil jeg på det sterkeste si nei!!
Sitat av Ahmed Nordmann Vis innlegg
Er ikke voldtekt i intime forhold (kjærester/ektepar) i det overveiende et oksymoron?
Vis hele sitatet...
Du har ikke noe mindre rett til å bestemme over egen kropp fordi du er i et parforhold.
Sitat av Don P Vis innlegg
Jeg forstår ka du mener, men nei. Det at en er i et intimt forhold eller en fastslått relasjon gir ikke den ene parten rett til fri bruk av den andre parten. Det vil heller ikke ved inngåelse av et forhold bli ansett som en carta blancke for å fritt forsyne seg mot den andre partens vilje.

Selv etter 12 års ekteskap så får jeg av og til nei fra hustruen, og det får en bare akkseptere
Vis hele sitatet...
Det forstår jeg fullstendig og sier meg selvfølgelig enig i. Imidlertid kan det problematiseres med tanke på det bevismessige, altså hvorvidt en eventuell anmeldelse er berettiget, har grunnlag i sanne påstander. For det tilfelle at den (antatte) fornærmede person saksøker sin kjæreste/ektefelle på uberettiget grunnlag, kan man spørre seg hvor tung vekt de ulike påstander i saken skal tillegges. Dette så fremt det skorter på tilstrekkelig bevis for med sikkerhet å fastslå for den ene resultat eller den andre.
Sitat av Ahmed Nordmann Vis innlegg
Imidlertid kan det problematiseres med tanke på det bevismessige, altså hvorvidt en eventuell anmeldelse er berettiget, har grunnlag i sanne påstander.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke så annerledes enn andre voldtekter egentlig. Bevis på at sex har funnet sted er ikke nødvendigvis et bevis på manglende samtykke. Vitner er det sjelden i noen av tilfellene.

Det sagt, så kan det være psykologiske mekanismer og maktforhold i et parforhold, som gjør det lettere å tvinge noen uten bruk av fysisk makt. Det gjør det selvsagt vanskeligere.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Ahmed Nordmann Vis innlegg
Det forstår jeg fullstendig og sier meg selvfølgelig enig i. Imidlertid kan det problematiseres med tanke på det bevismessige, altså hvorvidt en eventuell anmeldelse er berettiget, har grunnlag i sanne påstander. For det tilfelle at den (antatte) fornærmede person saksøker sin kjæreste/ektefelle på uberettiget grunnlag, kan man spørre seg hvor tung vekt de ulike påstander i saken skal tillegges. Dette så fremt det skorter på tilstrekkelig bevis for med sikkerhet å fastslå for den ene resultat eller den andre.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det vanskeligere å sannsynliggjøre.
Det meste blir sikkert ikke anmeldt nettopp av den grunnen.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Selvsagt er det vanskeligere å sannsynliggjøre.
Det meste blir sikkert ikke anmeldt nettopp av den grunnen.
Vis hele sitatet...
Og av den grunn at mennesker som har levd i slike parforhold gjerne har fått selvfølelsen så systematisk nedbrutt at de knapt nok er i stand til å komme seg ut av forholdet, langt mindre gå i krigen etterpå.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av *pi Vis innlegg
Og av den grunn at mennesker som har levd i slike parforhold gjerne har fått selvfølelsen så systematisk nedbrutt at de knapt nok er i stand til å komme seg ut av forholdet, langt mindre gå i krigen etterpå.
Vis hele sitatet...
.. og hvis de til slutt klare, risikerer de å bli møtt med:

"Er ikke voldtekt i intime forhold (kjærester/ektepar) i det overveiende et oksymoron?"
Sitat av vindaloo Vis innlegg
"Er ikke voldtekt i intime forhold (kjærester/ektepar) i det overveiende et oksymoron?"
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant...
Sitat av Ahmed Nordmann Vis innlegg
Mener du å si at alle som anmelder slike forhold taler sant og bare sant?
Vis hele sitatet...
Det er ingen som sier det. Men det du ble sitert på var, forutsatt at du skjønner ditt eget fremmedord, at ingen av dem snakket sant.

Det er heller ingen andre typer offer som hele forbanna tiden blir slått i hodet med "men hva med alle de som er uskyldig anklaget! Tenk på hvor fælt de har det!" Det er bare når voldtektsofre står frem at den kommer, og det er tilnærmet hver eneste gang, også her inne.
Sist endret av *pi; 24. januar 2020 kl. 14:35.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Ahmed Nordmann Vis innlegg
Mener du å si at alle som anmelder slike forhold taler sant og bare sant?
Vis hele sitatet...
..nei.
Men jeg tror at alle som annmelder voldtekter må igjennom såpass lite hyggelige ting, f.eks. tekniske undersøkelser av kroppen for å sikre spor og omfattende avhør, hvor man må "bevise" at man selv ikke har lagt opp til dette, at jeg tror veldig, veldig få gjør dette for å frame noen.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Ahmed Nordmann er et troll. Garantert.
Vis hele sitatet...
..mest sannsynlig, og det er synd. TS fortjener bedre!
Sitat av Ahmed Nordmann Vis innlegg
Beklager hvis mitt innlegg var slem på noen som helst måte det var ikke meningen. Det er bare at jeg ikke er opprinnelig norsk, og der hvor jeg komme fra skal kone adlyde ektemann. Jeg trodde at det var sånn det var også i Norge fordi norske stat er glad i muslimer. Jeg hører ofte i nyheter at det foregår en islamisering av norge, og dette er jo positivt for mine muslimske brøder. Fordi islam er fredens religion.
Vis hele sitatet...
Og der sier vi takk til deg. Til dere andre: Jeg lar dette stå som et skolebokeksempel på rasisttrolling. Jeg siterer meg selv, her:
Sitat av Myoxocephalus
Dette er god, gammeldags trolling.
Vi har en håndfull såkalte sinte hvite menn som pleier å registrere trolleprofiler her inne. Typisk modus operandi er å opprette en tråd der de utgir seg for å være innvandrere, LGBTQetc eller kvinner. De stiller så helt hinsides idiotiske spørsmål og følger opp med å avsløre totalt fravær av moral ettersom diskusjonen skrider frem. Hensikten er å bekrefte absolutt alle fordommer folk måtte kunne tenkes å ha mot gruppene de vil rakke ned på.
Dersom en nyregistrert bruker oppretter en tråd som får en til å sette kaffen i vrangstrupen, så stopp opp litt og tenk: Er dette rimelig? Ville en person i den situasjonen uttrykt seg slik? Er akkurat det ordvalget tilfeldig? Jeg pælma ut trollet, så han får ikke fulgt opp diskusjonen, men temaet i seg selv er interessant - om enn av litt mer akademiske enn praktiske årsaker. Derfor lar vi tråden stå. Carry on!
Vis hele sitatet...
Om man nekter idioter ytringsfrihet så skaper de sine egne lukkede ekkokamre, noe som er langt farligere. Idioter trenger å bli fortalt hvorfor deres meninger er dumme med skarp og saklig argumentasjon. Om man forsøker å tie de ihjel ved å banne dem fra alle stuerene møteplasser så feier man bare driten under teppet.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Om man nekter idioter ytringsfrihet så skaper de sine egne lukkede ekkokamre, noe som er langt farligere.
Vis hele sitatet...
..ytringsfrihet bør alltid henge høyt. Men det betyr ikke at mann skal tillatte eller akseptere dritt slenging og hatefulle eller rasistiske utrop av den grunn.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
..ytringsfrihet bør alltid henge høyt. Men det betyr ikke at mann skal tillatte eller akseptere dritt slenging og hatefulle eller rasistiske utrop av den grunn.
Vis hele sitatet...
Den eneste formen for ytring som bør være straffbar er direkte oppfordringer til vold. Å bannlyse et så flytende og vagt konsept som "hatkriminalitet" er så håpløst naivt at jeg blir helt lam. Om 10 år kommer selv mild kritikk mot politikere i sosiale medier til å bli regnet som hatkriminalitet om vi fortsetter i det sporet vi er i nå.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Den eneste formen for ytring som bør være straffbar er direkte oppfordringer til vold.
Vis hele sitatet...
klarer ikke å være helt enig i dette.
Tenker at å gå rundt å skrike n**** bare fordi man har rett til det, er så lite hensiktsmessig og gjør såpass mye skade, på samfunnet generelt men også på sjelen til den de treffer at man ikke bør tillate det og også ha mulighet til å kontrollere i hvilken grad det skal skje (rasismeparagrafen)
Sitat av vindaloo Vis innlegg
klarer ikke å være helt enig i dette.
Tenker at å gå rundt å skrike n**** bare fordi man har rett til det, er så lite hensiktsmessig og gjør såpass mye skade, på samfunnet generelt men også på sjelen til den de treffer at man ikke bør tillate det og også ha mulighet til å kontrollere i hvilken grad det skal skje (rasismeparagrafen)
Vis hele sitatet...
lol alle de "eksotiske" folka jeg kjenner er langt mer tykkhuda enn den gjennomsnittlige nordmann og ville fått latterkrampe om de så en crazy jævel gå gatelangs i Oslo og skrike nigger nigger nigger nigger nigger av full hals med null kontekst. Personlig ville jeg antatt personen var rusa på englestøv og holdt meg langt unna. Åssen gjør det mye skade at enkelte idioter driter seg fullstendig ut ved å hyle rasistiske gloser ut i eteren? I mean who cares, politiet og rettsvesenet har viktigere ting å deale med enn å passe på at folk snakker pent og høflig til hverandre.
Sist endret av SkurtNilsen; 24. januar 2020 kl. 16:59.
BRAND ∞ STRONG
kanskje ikke en gærning.
Men hva med 2-300 stykker som marsjerer i takt.
Det går i bølger. Jeg husker godt fremmarsjen av de folka der på 90 tallet (oslo)
og også selvsagt hvordan antifascistene mobiliserte. Masse heavy slåssing bla. i gamlebyen hvor jeg
bodde på den tiden. Om det ikke ødela for samfunnet, var det i stor grad en negativ faktor på Oslo
Om disse 2-300 skinheadsa angriper uskyldige forbipassende helt uprovosert så bør man ringe politiet og evt. forsøke å hjelpe ofrene om man er fysisk i stand til å gjøre en forskjell.

Om disse 2-300 skinheadsa bare masjerer i takt og skriker dumb shit som en gjeng med amøber, la dem masjere i fred til de går lei.

Det som definitivt IKKE hjelper er om det møter opp 2-300 blitzere for å beskytte minoritetenes ære ved å oppføre seg like mongo som nynazistene. Det ender alltid opp med fullstendig kaos og det hjelper absolutt ingen. Det gjør faktisk alt verre for begge sider blir enda mer polariserte og ekstreme.
BRAND ∞ STRONG
+ når jeg bruker ordet eksotisk, så er det som regel snakk om frukt eller reisemål, ikke folk.

Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
lol alle de "eksotiske" folka jeg kjenner
Vis hele sitatet...
Sist endret av vindaloo; 24. januar 2020 kl. 17:17.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
+ når jeg bruker ordet eksotisk, så er det som regel snakk om frukt eller reisemål, ikke folk.
Vis hele sitatet...
Hva skal jeg si da? Brune folk? Det finnes ikke et bedre begrep enn eksotisk som inkluderer arabere, indere, pakistanere, afrikanere osv. Du vet, de som man skulle tro tok seg mest nær av ordet "nigger". Det er ganske tåpelig når hvite folk er blitt mer sårbare for semantikken rundt etnisitet enn det innvandrere selv er... ville du blitt fornærmet om du f. eks. bodde i Japan og en lokal japaner sa du var eksotisk?
Sist endret av SkurtNilsen; 24. januar 2020 kl. 17:25.
BRAND ∞ STRONG
+++ nå ødelegger vi snar like mye for TS som han gærning som var her i sted.
Får bli egen tråd i såfall

"Hva skal jeg si da? Brune folk? Det finnes ikke et bedre begrep enn eksotisk som inkluderer arabere, indere, pakistanere, afrikanere osv. Du vet, de som man skulle tro tok seg mest nær av ordet "nigger". Det er ganske tåpelig når hvite folk er blitt mer sårbare for semantikken rundt etnisitet enn det innvandrere selv er... ville du blitt fornærmet om du f. eks. bodde i Japan og en lokal japaner sa du var eksotisk?"

Selvsagt rasisme finnes overalt mellom alle mulig grupperinger.
Det blir ikke bedre av den grunn
Sist endret av vindaloo; 24. januar 2020 kl. 17:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå forteller ikke TS i noen ting om hendelsesforløpet. Hun/han hevder den har vært offer for voldtekt. Om det finnes noen form for bevis vil du få dette igjennom i retten. Norsk politi tar voldtektssaker veldig seriøst.

Men vennligst tenk deg om før du går til rettslig gang. Jeg kjenner få menn som har blitt uskyldig anmeldt, folk har til tendens å glemme hvilke følger det kan få å bli beskyldt for å være voldtektsmann.
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Den eneste formen for ytring som bør være straffbar er direkte oppfordringer til vold.
Vis hele sitatet...
Hva tenker du om pedosverting?
Hvis noen systematisk og målrettet går inn for å ødelegge en annens liv og rykte, bør det ha ytringsfrihetens beskyttelse? At en bavian står og roper "SkurtNilsen er en pedo!!" på et gatehjørne er nå én ting. Han vil bare avsløre seg selv som et pykiatrisk kasus som ingen tar alvorlig. Men så er det de som er litt mer subtile. De som setter ut de rette ryktene på de rette plassene. Som oppretter blogger som henviser til hverandre, som lager fiktive identiteter på nett som forteller sin historie. Så blir det slik at det første som treffer deg når du søker opp SkurtNilsen er grelle historier fra ofrene. Når du sjekker ofrene, så finner du tilsynelatende ekte mennesker med bilder, jobb og identiteter på nett... Det er en form for angrep det er ganske umulig å forsvare seg mot og det blir aldri borte.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva tenker du om pedosverting?
Hvis noen systematisk og målrettet går inn for å ødelegge en annens liv og rykte, bør det ha ytringsfrihetens beskyttelse? At en bavian står og roper "SkurtNilsen er en pedo!!" på et gatehjørne er nå én ting. Han vil bare avsløre seg selv som et pykiatrisk kasus som ingen tar alvorlig. Men så er det de som er litt mer subtile. De som setter ut de rette ryktene på de rette plassene. Som oppretter blogger som henviser til hverandre, som lager fiktive identiteter på nett som forteller sin historie. Så blir det slik at det første som treffer deg når du søker opp SkurtNilsen er grelle historier fra ofrene. Når du sjekker ofrene, så finner du tilsynelatende ekte mennesker med bilder, jobb og identiteter på nett... Det er en form for angrep det er ganske umulig å forsvare seg mot og det blir aldri borte.
Vis hele sitatet...
Du er en luring du, dette var en vrien nøtt Pedosverting vil vel regnes som æreskrenkelse og være straffbart... og æreskrenkelse er teknisk sett bare en form for ytring med onde men ikke nødvendigvis voldelige hensikter. Fuck. Touché!

På en annen side så kan man kan argumentere for at om man pedosverter noen så er det mer eller mindre det samme som å ytre en direkte oppfordring til vold mot offeret. Det er vel det nærmeste vi kommer fatwa i Vesten lol, vi vet jo alle hva som skjer med pedoer når de blir fengslet... men jeg ser poenget ditt. Om absolutt ALT utenom direkte oppfordringer til vold ble tillatt så ville vi endt opp med et satans kaos.
Mann med utenlandsk opprinnelse begår voldtekt. Folk: Hvor er gønnern så jeg får tatt jævelen?

Kvinne forteller om voldtekt: men har vi garanti for at hun snakker sant? shit's weird!
Sist endret av equimanthorn; 24. januar 2020 kl. 18:59.
Men hvorfor skriver du det du gjør i en tråd som dette? Det er ikke uten grunn at *pi sier det hun gjør. Man snakker om voldtekt og du fokuserer plutselig på falske anklager? Det er alltid påfallende at en eller annen skal gjøre det, hver gang!
Bare meg som synes det er trist hvor langt denne tråden har sklidd ut?

Håper du får hjelp, trådstarter!
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vet det er vanskelig å følge opp i retten da det ofte blir ord mot ord. Han er voldelig ellers også og dømt for vold mot partner og andre. Har nylig funnet ut at han er beskyldt og anmeldt for voldtekt av andre kvinner ved flere anledninger, men sakene har blitt henlagt. Kan henlagte saker styrke min sak om jeg velger å gå videre?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet det er vanskelig å følge opp i retten da det ofte blir ord mot ord. Han er voldelig ellers også og dømt for vold mot partner og andre. Har nylig funnet ut at han er beskyldt og anmeldt for voldtekt av andre kvinner ved flere anledninger, men sakene har blitt henlagt. Kan henlagte saker styrke min sak om jeg velger å gå videre?
Vis hele sitatet...
Ja, og din sak styrker de henlagte sakene.

Er du ute og i trygghet nå?
Hvis jeg hadde spurt om hjelp om noe sånt som dette, og hele tråden gikk over til en endeløs diskusjon om statistikk og undersøkinger, så tror jeg helt ærlig jeg hadde tenkt meg godt om før jeg brukte dette forumet igjen. Dette her synes jeg er både respektløst og trist. :/ Greit nok at det omhandler temaet, men dette synes jeg crew burde håndtert bedre enn å føre diskusjonen videre. Hva med å ta det i en ny tråd? Det blir jo gjort i andre tilfeller...
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er ute nå ja. Har ikke så veldig lyst å ta kontakt med ham igjen.
Du kan også få tilkjent voldsoffererstatning selv om han ikke blir dømt, og det er et klart signal om at du har blitt trodd.
Vis hele sitatet...
Undersøk i såfall hva som kreves for voldsoffererstatning. Husker jeg snakket med ei som startet prosessen men som avbrøt pga urimelige krav hun ble møtt med og flere utspill til henne om at en evt. erstatning nok kom til å bli veldig liten. Dette er noen år tilbake så jeg vet ikke om det er gjort endringer, hva som kreves av offeret, om det er slik at saken må gå for retten eller om offeret kan få uttale seg til dommer uten at det trenger å skje i åpen rett.

Poenget mitt er at om dette stemmer slik jeg husker det så virker det som det er unødig stor byrde som legges til offeret som helt sikkert da er både sliten, skakkkjørt og som kanskje ikke egentlig ønsker å rippe opp i alt av sakens detaljer. Om det jeg husker er rektig så ble det vel sagt til henne at kanskje mellom 30-60 000 i erstatning. For meg høres beløpet alene ut som et hån mot et offer. Sikkert mulig å sjekke opp hva folk evt. har fått i erstatning men uansett utfall og størrelse på erstatning tror jeg at selve prosessen med å komme i havn med voldsoffererstatning er såpass komplisert og det er så mange krav at endel nok dropper hele greia slik min bekjente gjorde. dessverre var jeg på en plass i livet der jeg ikke hadde noe særlig å gi så klarte ikke gjøre mer enn å høre på henne, fikk ikke gjort noe for å bidra til undersøke dette eller assistere henne og det har jeg faktisk kjent på mange ganger etterpå at jeg burde ha klart noe.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Om det jeg husker er rektig så ble det vel sagt til henne at kanskje mellom 30-60 000 i erstatning. For meg høres beløpet alene ut som et hån mot et offer.
Vis hele sitatet...
Enig i det. Men hvis man først velger å gå gjennom en rettsprosess og så ikke får ham dømt, så er erstatningen i alle fall et signal om at du er blitt trodd selv om bevisene ikke var solide nok til en dom. Det kan nok føles godt etter å ha tapt en sånn runde. Men at 60 000 i seg selv ikke er verdt kampen og eksponeringen, det er er jeg fullstendig enig i.

Føler nesten det nesten er litt hyklersk å anbefale å anmelde, det er jo lett for meg å si. For det blir ikke enkelt. Men jeg håper du gjør det likevel, såfremt du har støtten du trenger for å gå gjennom det. Uansett utfall så er det mange som er takknemlige for de som tar den kampen.
Sist endret av *pi; 26. januar 2020 kl. 22:21.