Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1546
Hei

Har kjøpt noen grindere fra kinda tidligere, men det har vært litt ymse kvalitet. De har blitt sløve etter en stund og har endt i søpla tilslutt. Tenkte å kjøpe en ny, men er lei av dårlige grindere og vil ha noe ordentlig.

Noen som har noen tips? Gjerne som kan kjøpes i Oslo, men funker å bestille på nett også.
Gå på Ebay å kjøp deg 3-4 forskjellige grindere der. Får 3 stykk for 100 lappen der.
Shangri-la selger mest sannsynlig grindere, de har nettbutikk så du kan sjekke der
Jeg er sykt fornøyd med denne.

iLC Grinder Crusher Mühle für Tabak,Spice,Kräuter,Gewürze,Herb,Kaffee mit Pollen Scraper 2" - Gemacht aus Schwer Titan - 4 Teiliges - Diamantförmige Zähne (Schwarzes) https://www.amazon.de/dp/B01N0EL6JL/..._dsraCb4XJ18BC

Funket bra i ca et år nå, eneste man må passe litt på er at man renser kanten på toppen en gang i blant. Ellers kan det bli litt sticky og et helvete å få opp grinderen igjen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Erfaringsmessig så kan du styre unna alt som er plastikk, og sleng i noen ekstra kroner så varer de lenge.

Selv har jeg en i 4 deler, den har en kief-fanger i bunnen og er av denne typen, du finner sikkert lignende i lokale butikker, tror jeg ga 2-3 hundrelapper for den, og jeg har hatt den i 6 år før jeg har dum nok å bruke et skrujern for å få løs noe som ett fast mellom tennene i lokket.

Den fungerer fint enda, aldri opplevd sløvhet. Jeg har vasket den et par ganger i blåsprit etter hele greia omtrent limte seg fast.
Sist endret av Dodecha; 30. november 2018 kl. 12:29.
Bruker ikke grinder fast selv, men støtter å holde seg unna plastikk. De har alltid vært de verste jeg har kommet borti.
Hvordan vasker du den i blåsprit Dodecha? Legger du hele greia i et bad av det bare? Og hvor lenge i såfall? Skulle ha renset toppen på min igjen og men bør kanskje styre unna kniv denne gangen da jeg lagde noen riper i den sist jeg gjorde det.
Har selv en 4-delers alugrinder som jeg kjøpte på E-bay, betalte ca 300,- med frakta.
Den gjør jobben sin meget godt, hører flere sier at gjengene kan være litt vrien på alugrinders, men det er bare en tilpasningssak.

@Dodecha , er det ikke mulig å vaske grindern, eller legge den i et lite Acetonbad, for så å la acetone fordampe så man eventuelt kan skrape opp all THC-oljen som ligger igjen?
Min er værtfalll smekkfull av sort olje langs gjengene, som er umulig å sitte å pilke av, for hånd fra grindern.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fyllte en liten skål med blåsprit og bare dypper grinderen ned i, virkningen er omtrent instant. Og ja, jeg lot spriten fordampe og så skrapte jeg opp restene og røkte det. 10/10 would do again.
Sist endret av Dodecha; 30. november 2018 kl. 14:55.
Thank you
Har endel oppbevaringsbokser som også kunne trengt seg en grundig vask.
Skal prøve

Èn ting til.
Eneste butikken her er Coop`en, men vanlig neggelakkfjerner er vel Aceton som duger til jobben?
Sist endret av Eyeamare; 30. november 2018 kl. 14:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Aceton ville jeg ikke ha brukt: Det er særdeles heftige greier som kan løse opp mye mer enn det isopropanol kan.
Så avhengig av hvilke beholdere du bruker for å gjøre vaskingen kan du ende opp med å løse opp mye mer enn bare oljen fra cannabis, om isopropanol står det:
Isopropyl alcohol dissolves a wide range of non-polar compounds. It also evaporates quickly, leaves nearly zero oil traces, compared to ethanol, and is relatively non-toxic, compared to alternative solvents.
Vis hele sitatet...
Så det er et mye tryggere alternativ.

Klart, om du bruker beholdere som du vet aceton ikke løser opp og du passer litt på, skal det gå helt greit: Det er bare mer som kan gå feil.


Edit: Her er en video av prosessen, denne fyren bruker tannbørste i tillegg, noe jeg ikke skjønner vitsen av. Grinderen blir som ny bare av å dyppes i isopropanol, i verste fall må den ligge et lite minutt.
Jeg skjønner heller ikke hvorfor han mener man skal skylle med varmt vann, isopropanol fordamper fort i vanlig romtemperatur.
Sist endret av Dodecha; 30. november 2018 kl. 15:00.
Da blir det Isopropanol, lurte litt på akkurat det med plastikk å Aceton.