Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2478
Heisann på deisann
Eg trenger deres syn på denne saken, eg ikkje kan så mye om dette fra før men eg har mine mistanka. Håper dere kan lese og svare megå hva dere tenker ang deTTe.

Såhhhhh, hvor skal eg begynne. eg har datet en i ca 2 år. Den gang eg startet med å date personen var det et par mennesker som sa i fra om at « h*n bruker en del kokain». Dette var ikkje noe eg trodde på da eg ikkje kjente personen på den måten.
Så etter en stund (nå) ser eg ting som er litt skremmende.

H*n er veldig aggressiv når h*n inntar alkohol.. Det varer som regel en times tid, deretter kommer tårene. H*n har gjort mye rart i situasjoner hvor sinnstilstander har vært lignende, men nekter for bruk av narkotika.
H*n har også ved fler annledninger blødd neseblod, blir ekstremt selvopptatt og det virker som at h*n ser på seg selv som kongen på toppen i denne tilstanden.
Dette minner meg mye om kokain, men h*n blir Sur om jeg tar det opp og nekter for det.
Nå trenger eg deres mening. har eg grunn til å være bekymret?
Sist endret av Damentil; 9. desember 2018 kl. 22:24.
Såklart har du god grunn til å tro at han bruker kokain.
if it looks like a duck swims like a duck and quacks like a duck then it probably is a duck.
Du har nokk rett i misstankene dine ja
Høres ut som cola ja, men spiller det egentlig noen rolle?

Med den oppførselen er det bare å komme seg vekk så fort som mulig uansett hva det skyldes.
Bare for å være djevelens advokat: En underliggende angst eller lignende som først blir lettet, så forverret av alkohol (av den grunn bør jeg personlig ikke drikke, kan gi skumle utslag) og en random tendens til å blø neseblod?
Men jeg holder nå en knapp på kola, ja...
Trådstarter
6 0
Men @Splooge999, han har mye aggresjon latent grunnet diverse ting som kommer opp i fylla som regel.. Eg synes dette e så vanskelig når eg ikkje veit helt sikkert fordi han nekter for det.. men for meg så virker det som st han tar cola i fylla..

Sitat av Relevant Vis innlegg
Såklart har du god grunn til å tro at han bruker kokain.
Vis hele sitatet...
Men hvordan går jeg frem og « tar» han på det???

Takk for alle svar men hvordan går eg frem og buster en person på dette??
Sist endret av Damentil; 10. desember 2018 kl. 09:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan ikke komme på noe annet enn sånne utrivelige ting som å gå gjennom lommene hans, snike deg etter ham for å ta han på fersk gjerning, teste pisset hans, etc.
Nå vet ikke jeg hva du egentlig ønsker med å skulle "ta" han, men er forholdet noe du ønsker å ta vare på tror jeg det ville vært en bedre løsning å heller velge å tro på han for øyeblikket og istedet prøve å snakke om de andre tingene. Kanskje han trenger profesjonell hjelp?
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Kan ikke komme på noe annet enn sånne utrivelige ting som å gå gjennom lommene hans, snike deg etter ham for å ta han på fersk gjerning, teste pisset hans, etc.
Nå vet ikke jeg hva du egentlig ønsker med å skulle "ta" han, men er forholdet noe du ønsker å ta vare på tror jeg det ville vært en bedre løsning å heller velge å tro på han for øyeblikket og istedet prøve å snakke om de andre tingene. Kanskje han trenger profesjonell hjelp?
Vis hele sitatet...
Tenker det er bedre og skulle løse opp i en sånn konflikt før man går videre i forholdet.

Om han lyver om narkotikabruken sin så er det et ganske så rødt flagg. Ingen partnere burde bli stått ovenfor en usikkerhet rundt rus. Det er respektløst. Hva om TS kommer hjem til politi på døren? Overdosa partner? Voldelig partner? Mishandling? etc. Alt dette kan lede til såpass sterke mentale opplevelser som kan sette ned livskvaliteten mange hakk i fremtiden.

Det er viktig å kunne være åpent i et forhold, uansett årsak. Fordi det styrker bondet mellom begge to. Å skulle lyve til partneren din viser er ganske så rottent gjort.

Regner med at partneren din @Damentil skjuler narkotika bruken sin for deg av enten to grunner;
1. At han sliter med noe psykisk og at det skulle være vanskelig å ta opp problemene sine eller er redd for å ta opp problemene sine
2. At han driter litt mer i deg enn du skulle tro

Selvfølgelig kan det være andre grunner og en miks av begge. Men, jeg tenker at det bare er å droppe han om dere ikke får snakket åpent med hverandre.
Sist endret av Sopphuet; 10. desember 2018 kl. 17:53.
Ja, helt enig i det du sier, Sopphuet. Tanken min var bare å angripe saken fra en annen vinkel, siden det tydeligvis ikke virker å spørre om det direkte (og at det er en liten mulighet for at det ikke er noe kola i bildet).
Trådstarter
6 0
@Sopphuet
Ja, jeg har tenkt mye igjennom det du sier der, og jeg forstår selv at det å droppe han er det beste. Men jeg føler samtidig et visst ansvar om han ikkje har det bra på en måte.. Nei fy søren dette er ikke lett
Sitat av Damentil Vis innlegg
@Sopphuet
Ja, jeg har tenkt mye igjennom det du sier der, og jeg forstår selv at det å droppe han er det beste. Men jeg føler samtidig et visst ansvar om han ikkje har det bra på en måte.. Nei fy søren dette er ikke lett
Vis hele sitatet...
Jo det er ekstremt lett. Faktisk noe av det letteste du kan foreta deg. Du har absolutt null ansvar for den personen og det er bare å ditche h*n. Det er ikke ditt problem, og du har datet mennesket i 2 måneder. Det er ingenting.
Sist endret av iColdman; 12. desember 2018 kl. 11:53.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke ditt problem, og du har datet mennesket i 2 måneder. Det er ingenting.
Vis hele sitatet...
Vedkommende har datet han i 2 år, ikke måneder.
Drikker han fort? Min erfaring er at dette like gjerne kan være alkoholindusert, om svaret på spørsmålet er ja. Ingenting skaper større idioter enn alkohol.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vedkommende har datet han i 2 år, ikke måneder.
Vis hele sitatet...
Det er litt lengre. Uansett er ikke dating eksklusivt og man har fortsatt ikke noe ansvar for personen. H*n har gjort dumme valg om må ta konsekvensene av det. Vedkommende kan bare skylde på seg selv. Jeg hadde aldri giddet å slite meg gjennom ett forhold hvor dama ble narkis/alkis. Én ting er 100% sikkert og det er at det tar slutt uansett og da kan man like gjerne stoppe det nå, istedet for å kaste bprt tiden på elendighet.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Drikker han fort? Min erfaring er at dette like gjerne kan være alkoholindusert, om svaret på spørsmålet er ja. Ingenting skaper større idioter enn alkohol.
Vis hele sitatet...
Enig her. Tror nok alkoholen er den største synderen her.