Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1326
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan blir folk tatt med rusmidler i bilen de kjører? Kan politiet søke gjennom bilen uten gyldig grunn hvis man blir stoppet i kontroll etc?
Om de mener de har grunn til det, ja. Det skal svært lite til.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er man tatt før er sjansene absolutt til stede for en ransaking. Samme hvis man har kjenninger eller åpenbart rusede personer i bilen.

Ellers regner jeg med at lukt eller uforsiktighet med plassering av dop og brukerutstyr er en av grunnene til at folk blir tatt.

Mange røper nok seg selv med at man blir nervøs og får en rar oppførsel om man har noe å skjule.
Hvis du har rent rulleblad så blir man sjeldent stoppet i det hele tatt. Med unntak av kontroller langs veien, som fartskontroller og promillekontroller.

Men politiet merker seg bilene til folk de har tatt og om de ser deg så vil de gjerne slå på litt blålys og huke deg inn for en prat. Spesielt nattestid.

Hvis du har blitt tatt i en narkosak før så gjør de mye mer ut av det når du blir stoppet i kontroll. Typisk stiller de spørsmål om hvorfor du er ute å kjører, hva du skal, hvem du har vært hos osv. Lyser deg gjerne i øya med lommelykt, lyser rundt i bilen for å se om du har noe liggende. Heller ikke uvanlig at de spør om å få lete rundt i bilen, det kan du sikkert nekte dem men de sikkert alltids dra en "jeg syns det lukter weed her" og ta det på skjellig grunn til mistanke.

Når det har gått noen år (og du har kjøpt ny bil) så slutter det å skje.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av drunkandhidonor Vis innlegg
Hvis du har rent rulleblad så blir man sjeldent stoppet i det hele tatt. Med unntak av kontroller langs veien, som fartskontroller og promillekontroller.

Men politiet merker seg bilene til folk de har tatt og om de ser deg så vil de gjerne slå på litt blålys og huke deg inn for en prat. Spesielt nattestid.

Hvis du har blitt tatt i en narkosak før så gjør de mye mer ut av det når du blir stoppet i kontroll. Typisk stiller de spørsmål om hvorfor du er ute å kjører, hva du skal, hvem du har vært hos osv. Lyser deg gjerne i øya med lommelykt, lyser rundt i bilen for å se om du har noe liggende. Heller ikke uvanlig at de spør om å få lete rundt i bilen, det kan du sikkert nekte dem men de sikkert alltids dra en "jeg syns det lukter weed her" og ta det på skjellig grunn til mistanke.

Når det har gått noen år (og du har kjøpt ny bil) så slutter det å skje.
Vis hele sitatet...
Jeg er en gutt på 23 år og tatt for hasj hehe. Bare lurer på en ting, har blitt stoppet tre ganger i mitt liv. Første gang ble jeg tatt med litt hasj, men de to andre gangene har jeg bare fått de spørsmålene du nevner.

Men hovedspørsmålet er: Vil de stille disse spørsmålene om du har for eksempel familie i bilen eller tar de hensyn? Hva er deres erfaringer rundt dette?
Min erfaring er at de ber deg bli med ut, så det kan snakkes på tomannshånd. Spørs hvem du møter.
Ja, politiet kan bare finne opp en grunn dersom de ikke har en gyldig en. Dette er ofte tilfellet om du har en som er tidligere straffet i bilen, eller om du er det selv.