Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1534
Hei.

Jeg trener styrketrening 4 ganger i uka.
Kan man ta så mange push ups og situps, man ønsker, ved siden av styrketrening?
Jo men om muskler er sår er det bedre og la være
Oftere du gjør pushups uten om treningsdagene, jo mer sliten vil du være i armer og bryst.
Da kan du ofte få en dårligere benkpress/skråbenk økt enn planlagt.
Anbefaler heller at du legger inn pushups og situps på treningsdagene og har 100% hvile de 3 andre dagene

Mat og hvile som bygger muskler, treningen river og drar i muskelfibrene.
Vil si nei, skal du gjøre noe på hviledagene så gå turer. Jogg, sykkle eller svøm, ting som får opp pulsen og mater hele kroppen med friskt oksygenfylt blod
Jada du kan ta så mange du vil hele tiden. Men vil det gi deg best treningsutbytte og beste resultater? Neppe. Styrketrening bryter ned muskelfibre og kroppen trenger hvile for å bygge de opp igjen. For beste resultat så må du ha en god balanse mellom trening og hvile. Kjør det programmet du har og om du føler for å gi mer så ta evt. lett kardio de andre dagene. Igjen, kroppen trenger å restituere seg og bygge seg opp mellom øktene.
Du tar benkpress 2x i uken, right? I så fall, leve it be. Situps og pushups er ikke magisk på annet vis enn at det kan gjøres i sengen på gutterommet.

Kjør en 3-split, and stick to it.
Fort gjort å få smerter i albuene om man gjør push ups hver dag. Muskelmessig er det helt okei.
Jeg vet ikke om dette stemmer, men har hørt fra flere, der i blant PT'er at magemuskler er en unik muskelgruppe som kan trenes hyppig, og som trenger lite restitusjon. Såvidt jeg har forstått så kan mangemusklene trenes både daglig og flere ganger om dagen, om ønskelig.
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Hei.

Jeg trener styrketrening 4 ganger i uka.
Kan man ta så mange push ups og situps, man ønsker, ved siden av styrketrening?
Vis hele sitatet...
Om du f.eks trener bryst mandag og push UPS tirsdag er det mer negativt en positivt. Brystet trenger hvile hvert fall 48T etter bryst øvelser. Det med tanke på slitasjer og musklebygging.

Sit UPS kan du trene hver dag eller annen hver dag uten noe problem.

Hvorfor vil du ta push UPS ved siden av styrke treningen?

Hilsen utdannet PT