Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2025
har noe på rullebladet, tatt med tapetkniv og noe med hasj elns, men løy på esta søknaden. skal alt gå fint på flyplassen, eller kan de sjekke rullebladet ditt? har ingen dom men har en bot på nedbetaling.

har også hørt at det er en customs og border patrol fyr på flyplassen som bestemmer om du kan komme inn eller ikke, hvor ofte sjekker de rullebladet? er villig til å ta risken hvis den er mindre enn 5-10% tror jeg.
Sist endret av ttt123; 9. desember 2018 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har allerede laget en tråd om dette. Les der.
Det går helt fint. Har selv ting på mitt rulleblad. Blant annet dokument falsk, og bruk av eksplosiver.
Du lyver bare på ESTA så går det helt fint.

Politiet på Gardemoen (Passkontrollen) sjekker ikke opp i rulleblandet ditt. De sjekker kun at passet er gyldig.
Når du kommer til USA så skal du igjennom en grensekontroll hvor du snakker direkte med en fra "U.S. Customs and Border Protection" som stiller deg noen spørsmål. Bare svar på de, de spør ofte om hvor mye penger du har med deg i kontanter, om du har vært i landet før og om du har tilknytning til narkotika. Bare svar nei på siste så går det veldig fint.

U.S. Customs and Border Protection har heller ikke mulighet for å sjekke opp i ditt rulleblad. Da må de først ringe til Norge for å få utlevert dette, noe som igjen Norge ikke alltid etterkommer (Snakker av erfaring).

Så dette går helt fint så lenge din ESTA søknad er i orden.

Også kan det selvfølgelig skje at du blir tatt ut i en tilfeldig kontroll på gardemoen der de sjekker din historikk bedre.
Men det er kun når de har mistanke, opptre normalt så går også det fint.
Sist endret av 4asd13; 10. desember 2018 kl. 10:09.
Send mail til den amerikanske ambassaden og hør. Jeg ble kasta ut av USA i 2003 pga noe formaliteter, så da jeg skulle tilbake i 2008 måtte jeg inn på ambassaden for "forhør" før jeg fikk visum. Null problem så lenge ambassaden har gitt grønt lys. Bedre å bli nekta der enn når du har reist heile veien dit og må gjøre slukøret retur.
Det er ikke alltid bedre å sjekke opp med ambassaden først. En jeg kjenner gjorde dette. Avslag. Og nå er han ‘flagget’ der. Hadde han bare reist hadde det gått bra.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Hadde han bare reist hadde det gått bra.
Vis hele sitatet...
Siden du tydeligvis kan se fremtiden, du kunne ikke hjulpet med noen fremtidige lotto-tall eller si noe om om hvilke selskaper man bør kjøpe aksjer i?

Det er ikke uten grunn at landene med i Visa Waiver programmet (hvor en ESTA kan søkes om) forandrer seg av og til. Grunnen til at ESTA eksisterer er fordi visse land (per dags dato 38) har sikkerhetssamarbeid med hverandre og det ikke er nødvendig for å en grensevakt å ringe et annet land for å høre hva den personen har og ikke har på rullebladet. Visse (forhåndsdefinerte) ting vil Kongeriket Noreg informere USA om når du søker om ESTA og du vil få ESTA avslått. Du trenger ikke ha ha gjort noe jævelskap innad i USA for å få ESTA'en avslått, det er mer enn nok å ha gjort visse ting over en viss alvorsgrense i Norge for at du iløpet av få minutter får avslag på ESTA-søknaden på nett. Det samme gjelder sikkerhetsklarering, er du ifra et land hvor Norge ikke har sikkerhetssamarbeid, så kan sikkerhetsklareringen ta ett år hvis du i det hele tatt får den innvilget, for da er det ikke mulig for automatikken å bare innhente bakgrunnsinfoen din (eller dine nærmeste pårørende sin).
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Det er ikke alltid bedre å sjekke opp med ambassaden først. En jeg kjenner gjorde dette. Avslag. Og nå er han ‘flagget’ der. Hadde han bare reist hadde det gått bra.
Vis hele sitatet...
Om du egentlig mente, "det ville mest sannsynlig godt bra" er vi enig. Jeg hadde innførsel av narkotika, men kun forenkla forelegg. Sa ingenting på ESTA søknaden siden spørsmålet var om jeg var dømt for noe.. Var chille 3 uker i Florida...
Sjansen for å bli stoppet og tatt inn for ekstra kontroll når du kommer fra Norge =0!!! Sjangsen for å komme inn viss du søker via ambassaden og legger kortene på bordet er MYE mer tvilsome for å si det sånn
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Om du egentlig mente, "det ville mest sannsynlig godt bra" er vi enig. Jeg hadde innførsel av narkotika, men kun forenkla forelegg. Sa ingenting på ESTA søknaden siden spørsmålet var om jeg var dømt for noe.. Var chille 3 uker i Florida...
Vis hele sitatet...
Du må nødvendigvis minst ha fått et forelegg hvis det gjaldt innførsel. I motsetning til forenklet forelegg er forelegg i utgangspunktet en sak man ville fått en dom for i en domstol hvis man blir funnet skyldig.