Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 693
Jeg driver mye med DJ jobbing med midikontroller.
Jeg kjøpte meg en Acer pc for 5-6mnd siden, til rundt 6000-7000.
Det har vist seg i ettertid at dette var en dum invistering.
Jeg har hatt flere pc failures på jobber, og jeg har nå bestemt meg for å kjøpe Macbook pro.

Det jeg egentlig lurer på er om jeg burde kjøpe nå, eller vente på ny modell?
Hva vil bli oppgradert på den nye modellen?

En kompiss linket meg til en side der det viste antall dager siden siste modell var kommet (180dager) og gjennomsnittet (320 dager ca)

Så jeg ble veldig i tvil om jeg skal vente litt, eller bare kjøpe nå.
Min personlige mening er at mac er så overprisa at du fint kan kjøpe en nå, bruke den til den nye kommer, så selger du den og spytter i en brøkdel selv så kan du kjøpe den nye
Siden det ikke er snakk om å bare vente "litt", å du har flere problemer med din nåværende pc - så vil jeg mene at den siste modellen av MP er et veldig bra alternativ.
Du kan også sjekke ut nye Air, som har blitt kraftig oppgradert.

Har selv hatt en Acer, det er den desidert dårligste dataen jeg noensinne har rørt.
MacBook Pro er definitivt et godt kjøp. Har en selv, og alle andre jeg vet om som bruker er strålende fornøyde. Når det kommer til kjøp, så pleier jeg å se på Macrumors. De pleier å være veldig treffsikre. I følge dem så bør du kun kjøpe den hvis du trenger den, ettersom det nærmer seg en oppgradering etterhvert.

http://buyersguide.macrumors.com/

Hvis du uansett ikke trenger ekstra grafikk, så er MB Air dritfet.
Sist endret av Restyle; 24. august 2011 kl. 14:09.
Har Macbook Pro selv og kan anbefale den som en kjapp og stødig laptop som sjelden/aldri får problemer. Batterilevetiden er også meget god og diverse andre ting gjør at den er verdt pengene. Det som derimot ikke er apples beste ide er OSX Lion, det kræsjer ofte og gir ikke bedre ytelse enn Snow Leopard. Det eneste det gir er en haug av idiotiske muligheter som apple kastet inn for å kunne kalle det ett nytt OS istedenfor en service pack. Utseendet til Lion er også veldig merkelig og uvant, det er som en iPad og føles ikke som en mac i det hele tatt.

Anbefaler deg å kjøpe Macbook pro 15" med Snow Leopard.
Har også en MacBook Pro 15 strålende fornøyd. ingen problemer i det hele tatt! har heller ikke hatt noen problemer med lion. Beste maskinen jeg noen gang har hatt! kjøpte den "Billigste" av 15 modellene den kjører Counter Stike:source og minecraft uten lagg, men det er vell ikke de mest krevende spillene! min gamle PC hadde tonnevis med problemer "virket" i en måned og så gikk et eller annet i stykker! Beste investeringen på lenge. brukte dog en uke eller to for å endre Windows vaner!
maskinen er også veldig stabil pluss designet er noe av det peneste jeg har sett på en laptop!
Sist endret av veghov; 24. august 2011 kl. 15:22.