Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7262
Hei.
Leker litt med Facebook API.
Jeg henter frem feeden til en gruppe.
Jeg har lagt inn et innlegg som en vanlig bruker, og så slettet innlegget igjen som administrator.

API-et henter fremdeles det slettede innlegget, selv om det ikke er synlig i gruppa. Jeg har prøvd å sjekke om is_hidden er true, men det er den ikke. Den er false uansett hva. Det samme skjer med is_published.

Dette skaper et problem, da jeg kjører et skript for å lete etter visse ord i innleggene. Dersom ordet ligger der, får jeg varsel. Når jeg så sletter innlegget, får jeg likevel fortsatt varsel, fordi Fuckbook henter fremdeles inn samme innlegg.

Hjeeeeeeeeeeeeeeeeelp?
Sist endret av Stingray; 18. juli 2020 kl. 15:56.
Jeg har ingen erfaring med Facebook api, men forsvinner problemet om du gjør requests med en ikke-admin bruker? Om det i det hele tatt lar seg teste.

Jeg antar du har api tokens knyttet til bruker eller noe?
Sist endret av i_et_nøtteskall; 18. juli 2020 kl. 22:58.
Stingray's Avatar
Trådstarter
Jeg tenkte faktisk på det rett etter å ha laget dette innlegget Skal prøve å finne en måte å få kjørt API-calls som et vanlig medlem, og ikke som en administrator. Utfordringen er bare å finne ut hvordan...
Korleis ser objektet for kvart innlegg ut? Har du sjekka eit vanleg opp mot eit sletta og sett om det er ein eller anna verdi som er endra?
Sist endret av snegler; 19. juli 2020 kl. 00:03.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg mistenker at det har noe med caching og replikering å gjøre. Det tar litt tid før opplysningen om at posten er slettet blir oppdatert der API kjører.
Stingray's Avatar
Trådstarter
Hei!
snegler: Jeg har nettopp undersøkt grundigere, brukt absolutt alle verdier som var mulig å bruke. Det er dessverre samme innhold i begge objektene.

datagutten: Jepp, enten så er det cache, eller så er det fordi det skal være mulig for administratorer å gjenopprette posten innen en viss tidsperiode, synd at Facebook ikke har en mulighet i API-et til å vise hvilke innlegg som er slettet og ikke.

Mitt neste steg blir å prøve å få appen publisert, for så å logge inn som et vanlig medlem og få et access-token som kan brukes. Håper at API-et isåfall ikke returnerer slettede innlegg.