Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3359
Skal ha det stilleste skjermkortet

Gainward "Phantom"
MSI "Twin Frozr II" eller "Lightning"
Gigabyte "Windforce"

Andre forslag?
Asus blir for stort
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Msi lighthtning eller twinfrozer
Hvem av dem?
twin frozr II og clock den selv
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
twin frozr II og clock den selv
Vis hele sitatet...
Jeg ville valgt lightning Mtp ekstra minne
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Jeg ville valgt lightning Mtp ekstra minne
Vis hele sitatet...
Det ekstra minnet har jeg ikke behov for

Jeg skal bare ha et kjempestille grafikkort, ytelse har ingenting å si
Hvis ytelse ikke har noe å si har du ingen grunn til å kjøpe GTX 580.
Sitat av iMoan Vis innlegg
Hvis ytelse ikke har noe å si har du ingen grunn til å kjøpe GTX 580.
Vis hele sitatet...
Du kødder nå!?
Sitat av Mr. D Vis innlegg
Du kødder nå!?
Vis hele sitatet...
GTX 580 er ett av de sterkeste og mest ytelsesrike skjermkortene på markedet
Sist endret av iMoan; 24. september 2011 kl. 23:43.
Sitat av iMoan Vis innlegg
GTX 580 er ett av de sterkeste og mest ytelsesrike skjermkortene på markedet
Vis hele sitatet...
Ytelsen på et av de GTX 580 kortene har ikke en dritt å si for meg, skjønner? Jeg skal ha 580 kort pågrunn av ytelsen, men når jeg skal velge hvilke av de kortene så har ikke ytelsen en dritt å si
Sist endret av Mr. D; 25. september 2011 kl. 00:00.
Det "Mr. D" mener å si, at så lenge han har et 580 kort (som er stille) er han fornøyd. Han bryr seg ikke om et kort er litt raskere enn det andre.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Det "Mr. D" mener å si, at så lenge han har et 580 kort (som er stille) er han fornøyd. Han bryr seg ikke om et kort er litt raskere enn det andre.
Vis hele sitatet...
Takk! Du er en veldig vis mann
Sist endret av Mr. D; 25. september 2011 kl. 00:01.
Sorry for offtopic her, men når temaet først er oppe vil jeg ta dette som jeg har lurt på i hele dag.

Skal kjøpe ny maskin, og er litt ute av dataverdenen. Er 570 Phantom bra nok til å drive BF3/MW3? Burde jeg brukt en ekstra tusenlapp?
Maskinen koster 11,5k ink skjerm og utstyr, og vil aller helst slippe å gå opp mer i pris. Er 570'n grei nok?

edit: 570 Phantom'en koster 2650 hos Komplett.
Sist endret av enanthate; 25. september 2011 kl. 00:09.
Sitat av enanthate Vis innlegg
Sorry for offtopic her, men når temaet først er oppe vil jeg ta dette som jeg har lurt på i hele dag.

Skal kjøpe ny maskin, og er litt ute av dataverdenen. Er 570 Phantom bra nok til å drive BF3/MW3? Burde jeg brukt en ekstra tusenlapp?
Maskinen koster 11,5k ink skjerm og utstyr, og vil aller helst slippe å gå opp mer i pris. Er 570'n grei nok?

edit: 570 Phantom'en koster 2650 hos Komplett.
Vis hele sitatet...
GTX 580 klarer ikke å kjøre BF3 på full grafikk. MW3 er dritt grafikk så det holder med 570, er du grafikkhore som meg så kjøp 580

Utenom det så kjører den alle andre spill på fullt knirkefritt
Sitat av Mr. D Vis innlegg
GTX 580 klarer ikke å kjøre BF3 på full grafikk.
Vis hele sitatet...
Har du dette fra faktiske uttalelser, eller fra tåpelige rykter? Anbefalte specs for spillet i følge EA er GeForce 560, eller tilsvarende HD6950, hvilket sannsynligvis vil si at et 580 vil klare BF3 med god margin.
Sitat av Taake Vis innlegg
Har du dette fra faktiske uttalelser, eller fra tåpelige rykter? Anbefalte specs for spillet i følge EA er GeForce 560, eller tilsvarende HD6950, hvilket sannsynligvis vil si at et 580 vil klare BF3 med god margin.
Vis hele sitatet...
okey, ikke skyt meg nå siden jeg ikke kan linke dette, men har scannet nettet etter hardware de siste dagene og kom over på en side at for å kjøre bf3 på ultra trengs det to gtx 580.

skal sjekke history og se om jeg finner stedet jeg leste dette på.
Sist endret av surzco; 25. september 2011 kl. 01:10.
Sitat av surzco Vis innlegg
okey, ikke skyt meg nå siden jeg ikke kan linke dette, men har scannet nettet etter hardware de siste dagene og kom over på en side at for å kjøre bf3 på ultra trengs det to gtx 580.

skal sjekke history og se om jeg finner stedet jeg leste dette på.
Vis hele sitatet...
For alt på internett er sant!

Tror vi nesten må vente på BF3 for å teste hva det krever.
Sist endret av Kalender; 25. september 2011 kl. 01:12.
Sitat av surzco Vis innlegg
okey, ikke skyt meg nå siden jeg ikke kan linke dette, men har scannet nettet etter hardware de siste dagene og kom over på en side at for å kjøre bf3 på ultra trengs det to gtx 580.

skal sjekke history og se om jeg finner stedet jeg leste dette på.
Vis hele sitatet...

FANT!! lol vel her er linken http://www.pcgamer.com/2011/09/23/ba...ltra-settings/
Har i grunnen vanskelig for å tro at BF3 vil trenge to 580-kort, men jeg skal ikke uttale meg for bastant. Grafikken er tross alt ikke _så_ banebrytende.
Poenget mitt var vel heller at jeg ikke ser nødvendigheten i å betale tusenlappen ekstra for et 580-kort om det ikke er supernødvendig å kjøre alt på fullt med alt av antialiasing på. Om du ønsker dette; go for it. Det er dine penger.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kommer nok en god del tweaks og slikt til BF3 som gjør at det kjører mye smoothere, og ikke trenger en styrke på 10 menn for å kjøre på max.

Ser uansett ikke vitsen med 32X Antialiasing, 200+ fps og masse eyecandy aktivert.

Ville valgt Twin Frozr II, så får du heller endre viftestyringen litt, da det ikke skader å ha litt høy idle temp, på load blir det nok litt mer støy.

Om du virkelig hater støy og har endel penger å rutte med, så ville det optimale vært å hatt komplett vannkjøling med 1-2 radiatorer samt et par stille vifter.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
For og faktisk kommentere saken så er nok msi sitt det mest stillestående vurdert vann?
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
For og faktisk kommentere saken så er nok msi sitt det mest stillestående vurdert vann?
Vis hele sitatet...
Har MSI sitt GTX 560 med TwinFrozr3 kjøleren. Den er enten veldig stille eller bråker som et helvete.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
For og faktisk kommentere saken så er nok msi sitt det mest stillestående vurdert vann?
Vis hele sitatet...
gidder ikke å betale for mye, du tenker på EVGA?

Noen som har erfaring med et av disse?

Gainward "Phantom"
MSI "Twin Frozr II" eller "Lightning"
Gigabyte "Windforce"
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Mr. D Vis innlegg
gidder ikke å betale for mye, du tenker på EVGA?

Noen som har erfaring med et av disse?

Gainward "Phantom"
MSI "Twin Frozr II" eller "Lightning"
Gigabyte "Windforce"
Vis hele sitatet...
nei jeg tenker ikke på eVGA sitt kort tenker og kjøpe det rimligste 580 kortet og kjører det under en "åpen" vannkjørlingsløsning så slenger du på cpu'en og noen veldig stille vifter på radiatoren, og du har en pc du knapt nok hører noe til
Sist endret av Frufsa; 25. september 2011 kl. 19:24.
Sitat av Mr. D Vis innlegg
gidder ikke å betale for mye, du tenker på EVGA?

Noen som har erfaring med et av disse?

Gainward "Phantom"
MSI "Twin Frozr II" eller "Lightning"
Gigabyte "Windforce"
Vis hele sitatet...
Bruker selv phantom sitt, og jeg har ikke noe problemer med støy. Dog har jeg ikke noe OC atm.

Dog skal det sies at jeg enten har høy musikk, eller sitter med headset. Så om du kommer til å sitte stille for å høre på PCen din jobbe, så er nok Twin Frozr II det rette valget


For øvrig er jeg veldig enig i det Fleff sa her.
Sitat av Mr. D Vis innlegg
Ytelsen på et av de GTX 580 kortene har ikke en dritt å si for meg, skjønner? Jeg skal ha 580 kort pågrunn av ytelsen, men når jeg skal velge hvilke av de kortene så har ikke ytelsen en dritt å si
Vis hele sitatet...
Det var jo ikke det du sa.

Når det kommer til lydnivå på de forskjellige kortene burde det ikke være noe problem, og sikkert MYE lettere, å bare google det og se på reviews...

Jeg ville foresten anbefale et billigere skjermkort atm. GTX 570 for eksempel, MSI sitt kan lett klokkes til tilsvarende ytelse som stock gtx 580 og er mye billigere. Kjøp evt ett til for SLI, så får du vill ytelse, og jeg regner nesten med det vil ta BF3 på fult. 580 gir visst ikke nok i forhold til prisen.
Sist endret av bamsegutt; 25. september 2011 kl. 19:56.
GTX 580 SKAL jeg ha, det er ikke noe å diskutere. Jeg skal kjøre ALT i så bra grafikk jeg kan med de penga jeg har. Jeg skal kjøre Metro, ArmaIII, BF3 Crysis 2 med den beste grafikken, som sagt er jeg ei grafikkhore!
Sist endret av Mr. D; 25. september 2011 kl. 20:05.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av enanthate Vis innlegg
Sorry for offtopic her, men når temaet først er oppe vil jeg ta dette som jeg har lurt på i hele dag.

Skal kjøpe ny maskin, og er litt ute av dataverdenen. Er 570 Phantom bra nok til å drive BF3/MW3? Burde jeg brukt en ekstra tusenlapp?
Maskinen koster 11,5k ink skjerm og utstyr, og vil aller helst slippe å gå opp mer i pris. Er 570'n grei nok?

edit: 570 Phantom'en koster 2650 hos Komplett.
Vis hele sitatet...
Hvis du føler du har råd til å bruke 1000kr mer for 10% ytelse så gå for GTX580. Sistnevnte har egentlig mye e-penisfaktor og gir svært lite ytelse for pengene så er du smart kjører du heller GTX570 med alternativ PCB og god kjøleløsning. Da kan du overklokke kortet til 580-nivå hvis det skorter på ytelsen. Med det sagt, det spillet GTX570 vil slite med vil også GTX580 slite med, bare bittelitt mindre Videre er det ingen genistrek å bruke masser av kroner på nytt skjermkort nå om dagen mtp. nært forestående release av AMDs 7xxx-serie og Nvidias Kepler. Sistnevnte kan nok drøye til Q1 2012.
Om du er grafikkhore eller ei, det er fortsatt et dårlig valg, men for all del, dine penger du kaster bort <3 Som jeg sa, mye bedre å spare de 1000kr og heller kjøpe et GTX 570 til når BF3 kommer ut, da skal du se du får god ytelse!
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Om du er grafikkhore eller ei, det er fortsatt et dårlig valg, men for all del, dine penger du kaster bort <3 Som jeg sa, mye bedre å spare de 1000kr og heller kjøpe et GTX 570 til når BF3 kommer ut, da skal du se du får god ytelse!
Vis hele sitatet...
w00t? er det bedre å kjøpe to GTX 570 istedenfor en 580?
Sitat av Mr. D Vis innlegg
w00t? er det bedre å kjøpe to GTX 570 istedenfor en 580?
Vis hele sitatet...
Absolutt, kjøper du MSI GTX 570 kan du overklokke den til ca. GTX580 ytelse uansett og vil da få meget god ytelse for pengene
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Absolutt, kjøper du MSI GTX 570 kan du overklokke den til ca. GTX580 ytelse uansett og vil da få meget god ytelse for pengene
Vis hele sitatet...
Med tanke på alle pengene jeg bruker så er jeg uenig, da kan jeg like greit kjøpe en GTX 590 nå, istedenfor å drive med sånt tull.

SLI har sine ulemper
Sist endret av Mr. D; 26. september 2011 kl. 00:11.
GTX 590 vil ha akkurat de samme ulempene ettersom det er et kort som kjører i SLI, på en måte. Problemene vil være de samme Men for all del, gjør som du vil. Jeg prøver bare å hjelpe
Sist endret av bamsegutt; 26. september 2011 kl. 00:16.
Er ikke HELT det samme som SLI, også er det samme ytelse og mindre strømforbruk, mindre tull, tar mindre plass
Sist endret av Mr. D; 26. september 2011 kl. 00:20.
Sitat av Mr. D Vis innlegg
Med tanke på alle pengene jeg bruker så er jeg uenig, da kan jeg like greit kjøpe en GTX 590 nå, istedenfor å drive med sånt tull.

SLI har sine ulemper
Vis hele sitatet...
er ikke 590 bare to sammensatte 580 a?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
er ikke 590 bare to sammensatte 580 a?
Vis hele sitatet...
Jo nesten, men chippene er på samme.....hva heter det? kort

http://www.techspot.com/articles-inf...s/Image_02.jpg
Sist endret av Mr. D; 26. september 2011 kl. 00:23.
Sitat av Mr. D Vis innlegg
Jo nesten, men chippene er på samme.....hva heter det? kort

http://www.techspot.com/articles-inf...s/Image_02.jpg
Vis hele sitatet...
tenkte meg det
offtopic: skal du ha 580 kan du jo prøve å oppdrive ett sånt
GTX 590 er på en måte to underklokkede gtx 580. Dermed får du bedre ytelse med to GTX 570 i SLI Google that shit!
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
tenkte meg det
offtopic: skal du ha 580 kan du jo prøve å oppdrive ett sånt
Vis hele sitatet...
Haha, kan du glemme! 11 000,- for et kort er drøyt

Sitat av bamsegutt Vis innlegg
GTX 590 er på en måte to underklokkede gtx 580. Dermed får du bedre ytelse med to GTX 570 i SLI Google that shit!
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke ha no SLI.
Sitat av Mr. D Vis innlegg
Haha, kan du glemme! 11 000,- for et kort er drøyt



Jeg skal ikke ha no SLI.
Vis hele sitatet...
Si det litt tidligere da, så slipper jeg å kaste bort tid på å forklare deg hva som faktisk er best
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Si det litt tidligere da, så slipper jeg å kaste bort tid på å forklare deg hva som faktisk er best
Vis hele sitatet...
Tråden handler jo om at jeg skal ha GTX 580!