Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 950
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Har innstalert Xp (igjen) og har fortsatt litt problemer med å bruke det. Jeg har innstalert Service Pack 1 på XP og venter på at jeg skal få en automatisk update, men den kommer ikke. I mellom tiden forsvinner logoer på programmer som er innstalert på PC'en, noe som er sinnsykt irriterendes. En annen ting er at når jeg velger at filtypen skal vises bak navnet på filen, f.eks. .txt .cue osv. Det forsvinner støtt og stadig. Noen som har en villeste anelse av hva jeg kan gjøre.

(ikke kom med at jeg må formatere eller hive innpå 2k igjen) Formaterte for 2 dager siden, så det er ikke nødvendig, og dette med at filnavnet forsvant begynte å skje i 2k også.
Begynner å bli mektig irritert nå.

FAEN!!!
bruk windows update istedenfor automatiske oppdateringer. sjekk om det funker.

en ting du kan prøve er å finne ut hvilken registry entrie det med filetternavn er, og få enten en regfil eller et vbscript til å endre den riktig.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Nichotin
bruk windows update istedenfor automatiske oppdateringer. sjekk om det funker.

en ting du kan prøve er å finne ut hvilken registry entrie det med filetternavn er, og få enten en regfil eller et vbscript til å endre den riktig.
Vis hele sitatet...
Sist jeg skulle oppdatere Xp så skulle jeg gjøre det manuelt, og da var det ca. 20 mb som skulle lastes ned, og det rekker jeg ikke på 1. time. Så hvordan kan jeg da fikse det?

Hvordan gjør man det med navnene da? Jeg skjønner ikke helt sånne ting.
Sist endret av Hofsoe; 4. mai 2003 kl. 18:51.
Så vidt jeg vet er ikke oppdateringene noe annerledes fra automatiske greia til manuelle greia... så det er vel uansett 20mb som skal lastes ned
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Men jeg sitter ikke så lenge på at jeg får lastet ned 20 mb i et strek, vil det da si at jeg må starte på nytt hver gang eller?

Sjekket nå hvor mye det var. Det vart 25. 7 mb det.
Sist endret av Hofsoe; 4. mai 2003 kl. 19:36.
err...så sitt så lenge at du får lastet det ned!

mm
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Problemet er at det blir litt dyrt i lengden. Spesielt når man betaler regninga selv.

Ingen som har noen litt mer hjelpende svar å komme med?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
/me & VuGGuM slapps Hofsoe with a big $4.99 box of spam.

Seriøst, en time overtid eller to koster bare en tier eller så. Event så kan du faktisk instalerer win2k som jeg vet du har liggende.
tias, man trenger fortsatt oppdateringene da. og hofsoe, det blir jo like mye å laste ned uansett. og windowsupdate finner jo bare de oppdateringene du ikke har. så for eksempel kan du laste ned 10 og 10 mb ved å bare merke av noen oppdateringer av gangen.
Sist endret av Nichotin; 4. mai 2003 kl. 21:01.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Vel, nå har jeg avinnstalert Service Pack og satser på at det er det som fucker opp PC'en. Poster mer her om det ikke er det.
Det at .txt og .cue blir borte er helt normalt, Windows bare skjuler dem. Du kan skru av denne funksjonen i Tools/folderoptions/view/hide extensions for known file types
Jeg anbefaller deg å ikke installere SP1, har prøvd selv men etter at jeg kjempa mye med maskina måtte jeg bare formater...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Zalderach
Det at .txt og .cue blir borte er helt normalt, Windows bare skjuler dem. Du kan skru av denne funksjonen i Tools/folderoptions/view/hide extensions for known file types
Vis hele sitatet...

Jeg kan den der, men det er så sinnsykt irriterendes at de forsvinner igjen, men det er vel bare en vane sak antar jeg.
bushman og hofsoe, ang. sp1, hvis du har en cd med slipstreamed sp1 skal det funke. alle som har hatt problemer er for det meste folk som har installert den separat.
Hmm, laster ikke den automatiske oppdateringssaken ned etterhvert som den har internett og når den blir koblet fra, og koblet til igjen så fortsetter den der den slapp?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
OI OI OI OI OI OI OI OI!!!

Det er automatisk downloading hos meg nå. Dæven, det var noe nytt. Det tok bare 3 dager. hmmm!?
Sist endret av Hofsoe; 6. mai 2003 kl. 20:37.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Min norton anti virus vart updatea i dag. Så gikk den berserk. Den fantr virus på vær jævla mappe på PC'en

Etter jeg avinnstalerte det så begynte liksom den liveupdaten å ta over mange av de innstallerte programmene mine. F.eks som opera og nero. Hva i huleste helvete er det som er feil. Nå er jeg forbanna irritert og sur. SVARTE FAEN I HELVETE!!
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Opprinnelig postet av Hofsoe
Jeg kan den der, men det er så sinnsykt irriterendes at de forsvinner igjen, men det er vel bare en vane sak antar jeg.
Vis hele sitatet...
Trykk bruk på alle mapper.
Opprinnelig postet av Hofsoe
Min norton anti virus vart updatea i dag. Så gikk den berserk. Den fantr virus på vær jævla mappe på PC'en

Etter jeg avinnstalerte det så begynte liksom den liveupdaten å ta over mange av de innstallerte programmene mine. F.eks som opera og nero. Hva i huleste helvete er det som er feil. Nå er jeg forbanna irritert og sur. SVARTE FAEN I HELVETE!!
Vis hele sitatet...
Tror feilen kan oppsummeres i to bokstaver, men utifra dine tidligere poster vil du vel ikke høre det svaret?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Zpeef
Trykk bruk på alle mapper.
Vis hele sitatet...
Har gjort det også jeg, men det funker ikke.


Opprinnelig postet av necro
Tror feilen kan oppsummeres i to bokstaver, men utifra dine tidligere poster vil du vel ikke høre det svaret?
Vis hele sitatet...
XP antar jeg.
Skal formatere en dag i nærmeste fremtid. Men må bare få rippet en DVD først.
Men jeg må få lanet med Tias en gang så han kan ta de tingene jeg trenger, så skal jeg få formatert hele PC'en.
nope, faktisk ikke. XP er microsoft's BESTE os siden windows 3.11.

Du har beskrevet feilen. og den er så simpel at det ikke er sant.

Du bruker Norton Antivirus. Fjern det, ikke bruk noe som heter norton på maskinen din og du vil li en lykkelig bruker.
Bare synd at det er omtrent som et virus selv og er så og si komplett umulig å fjerne. Så finner du antivirus løsningen fra TREND MICRO, og bruker den. Nå har jeg snakket med en fyr som driver med installasjon og support av grafisk/cad programvare (tro meg, det krever litt mere av maskinen enn vanlig)
Og i følge han så hørtes det ut som om de fleste av problemene dine stammer fra NAV. (disse problemee begynte først å oppstå etter at de lanserte 2001/2 versjonene)

mm
det er jo mulig det har skjedd en skikkelig bøgg under install. mulig du bør vurdere å reinstallere xp.

faktisk så bør du også sjekke at cd'ene funker
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Slettet mappen som var igjen etter at jeg hadde avinnstalert Norton og siden da har det ikke føkket seg noe særlig. (banker 3 ganger i bordet) Det hjalp det sannsynligvis.

Jeg skal reinstalle XP igjen i morgen eller noe sånt eller når jeg har tid de nærmeste dagene.Faktisk så tror jeg at jeg har innstallert Norton vær gang jeg har innstalert XP, kan hende at det er det som har gjort at XP har føkket seg hele tiden.
jaja, tiden vil vise fremover hvordan det går!