Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 814
Hei sveis, har nettopp gått til innkjøp av en S-videokabel, og tenkte jeg skulle koble TV'n og Pc'n sammen.
Men det som er problemet er at jeg ikke får noe bilde på TV'n, det skal være sagt at jeg måtte koble kabelen via dvdspilleren min først, siden jeg ikke har noen S-videoutgang på tv'n.

Utstyret jeg har er:
1 S-video-kabel
1 Samsung TV
1 PC med ett Geforce 8500GT kort
1 Akai DVD-spiller.

Noen som kan hjelpe meg å stille inn så alt blir riktig?

Takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Husk at du kan ikke koble til fra DATA -> SVHS utgang på dvdspiller (signalet går bare UT på dvdspilleren).

Dersom du har SVHS inn på TV\VHS\DVD kan du koble på den måten, men du må aktivere tvutgangen etter at skjermkortet har merket at det er signal på linjen (mao link mellom skjermkort og tv\vhs\dvd).
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Er bare ett sted på DVD-spilleren hvor jeg kan koble til, og på den står det: S-video DVD
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom denne er på baksiden av DVDspilleren kan jeg med 98% sikkerhet si at det er en SVHS utgang og tar ikke imot signaler inn.
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Meeeh, kjipt, merkelig at TV'n ikke har S-video inngang, den er ikke så gammel. Jeg får ta en titt på den andre DVD-spilleren som er her ett sted.
Kjøp deg et scart-adapter type denne.
Det sure er jo at du da må bytte mellom kablene når du skal se DVD/PC på TV-en, om du ikke har 2 scart-innganger på den.
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Ooh, takk Mushy. Har tre scart-innganger, så er ikke noe problem-=)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom TV'en din har scart men ikke SVHS kan det hende du må ha en signalkombinator for å få farge på TV'en, men dette merker du fort når du kobler i kabelen.
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Hvis du kan forklare hva SVHS er så kan jeg finne ut om jeg har det. :P

Så var det det å finne en av butikkene i nærheten som har en adapter da. Fant den med en gang på komplett, mens elkjøp og lefdal er idioter.
Sist endret av BigFigWasp; 9. juli 2007 kl. 16:39.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
SVHS = Svideo = gul kabel med 4 pinner + jord på skjerm
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Aha, ja, men da har jeg det ikke.

Fant ihvertfall en adapter på pcutstyr, og det passer meg bra siden det er rett borti gata.
Sist endret av BigFigWasp; 9. juli 2007 kl. 16:44.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Da kan det hende du trenger en slik :
http://www.movida.no/default.asp?pid=940190

I tillegg til scartovergangen for å få farger.
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Må si jeg likte denne.
Henting, Fredrikstad Frakt & omkostninger kr 59,00,- Totalt kr 127,00,-

De skal altså ha 59 kroner for å gå bak på lageret og hente den når jeg kommer for å hente den.
Sitat av AtXbYeA
Da kan det hende du trenger en slik :
http://www.movida.no/default.asp?pid=940190

I tillegg til scartovergangen for å få farger.
Vis hele sitatet...
Jeg får ikke farge på min tv med s-video kabel gjennom pc og scart.
Får jeg farger med denne helt sikkert da?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Freaky 47
Jeg får ikke farge på min tv med s-video kabel gjennom pc og scart.
Får jeg farger med denne helt sikkert da?
Vis hele sitatet...
98% sikker ja, problemet er som nevnt at siden din TV ikke støtter at signalet kommer i to deler (lys og farge) så kobler du denne i mellom som gjør at signalet presses sammen til en kanal.
Greit, for jeg har en tjukk tv uten noe s-video inngang bare scart.

Nå ligger den snart i postkassa
▼ ... over et år senere ... ▼
nettopp gjort samme greia, Kjøpte meg nytt skjermkort med S-Video utgang, og Adapter til T'ven, Får alt i posten, kobler til alt... Men nejda, Ingen farge. Så bestillte nettopp en slik http://www.movida.no/default.asp?pid=940190