Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1914
hei!
Vil gjerne ha litt kontruktiv kritikk på min hjemmeside...

min portfolio

Dette er den første siden jeg har faktisk jobbet litt seriøst med...
synes hjemmesiden din var flott og kreativ!
Sitat av Centurius
synes hjemmesiden din var flott og kreativ!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for den raske tilbakemeldingen
Bytt skrift. Umulig å lese noen ganger.

Edit: Jeg tenkte selvfølgelig på "menyen".

Og index-siden din heter Untitled-1.

Ellers en god idè med forbedringspotensiale.
Sist endret av Starra; 3. februar 2007 kl. 21:29.
Du bør fikse lik farge på bakgrunnen rundt menyen og bakgrunnen på selve siden.
Den grønnfargen var vel kanskje en smule for grønn?
Men ellers en veldig lett lest side. Starra har alt påpekt skriften som er en smule uttydelig til tider.
Lagd CSS koden med InDesign?

Siden er grei nok, men ikke utrolig! Når du blar mellom de forskjellige sidene endrer størrelsen på fanene seg og på kontaktsiden ser den fanen helt til venstre rar ut.

Jeg ville prøvd å lagd siden litt bedre med å sette inn teksten ordentlig, ikke via bildene. Dessuten ser det ikke bra ut med de forskjellige bakgrunnsfargene...
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Prøv og lær deg CSS, du tjener på det og. Og det er veldig mye enklere en og bygge siden opp i tables.
Kunne ikke lese skriften på menyen. Noen av fargene ble jo litt skarpe kanskje...
Sitat av devotio
Lagd CSS koden med InDesign?
Vis hele sitatet...
Har laget alt i photoshop og delt det opp med sliceTool og fikset resten med dreamweaver
Eneste jeg kan si er at du kanskje demper ned litt på fargene, for det var ikke så behagelig å lese. Ellers er det ganske kreativt og morsom ide
Fonten du har brukt er veldig vanskelig å lese og den røde copyright skrifta kan du fjerne spilinga på, så blir det ihvertfall litt lettere ålese. Forsiden før du kommer inn på siden er ihvertfall evig kul!
Dropp splash-screen.
Misliker at galleriet er i pop-up. Resulterer i ny loading for hvert album. I tillegg var det alt for mange forstyrrende effekter på det galleriet. Misliker flash.
Og bytt font på menyen.

Ellers helt greit.
Har du lagt tilskriften i photoshop også?
tilskrift? :S
Hvis du mener teksten som står i bla. annet arbeid? så nei... lagt på med fireworks...
"Copyright Christoffer Pedersen" er alt for stort. Det lyser opp nede i høyre hjørnet og blir litt slitsomt!
1) Fargen på teksten er vanskelig å tyde, spesiellt på den blå og røde "siden"
2) Menyen din er rotete når man begynner å bla i den. Det er ikke gitt at de forskjellige menypunktene kommer etter hverandre osv når man begynner å bla.

Jeg ville muligens forsøkt å sette hele greia på høykant. det er ikke noe særlig å lese tekst som er vertikal.
Velldig bra, Men prov og demp fargene litt,og bruk vannlig font som arial blir mye finere.
Kan jeg faa link til Gudien du har brukt ? Husker aa ha lest den paa www.pixel2life.com
Du er min venn
niigu's Avatar
Først og fremst; hva er dette portfolio for?
Chrispo's Avatar
Trådstarter
foto, bilder som jeg har tatt/tar... har nå laget et nytt design, ettorsom jeg har lært meg litt mer om CSS og Html...
jeg mener, har du skrivd inn f.eks My Work i dreamweaver?

Hvis jeg lager et design i photoshop, og skriver inn i boksene i menyen så forsvinner bare slicene.. =\

kan du ikke si enkelt og greit hvordan du gjør det, sikkert fler som luerr på det !
Kom igjenn nå Cristoffer, step by step
Chrispo's Avatar
Trådstarter
My Work har jeg skrevet i photoshop... men jeg kan prøve å forklare hvordan du gjøre di i Dreamweaver uten at slicen forsvinner...

1. skriv det du skal (da vil slicen bli borte)
2. nederst på properties feltet står det bg også er det et felt du kan skrive noe i, i dette feltet skriver du URL'en til den slicen du vil ha bak teksten...

Hvis det var det du mente...
Sist endret av Chrispo; 11. februar 2007 kl. 21:29.
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hva du mener? Om du gidder å søke på google finner du mange guider

http://www.duclaux.net/blog/how-to-c...ns/2006/02/08/

http://www.google.co.uk/search?hl=en...G=Search&meta=
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei. Hvordan fikk du til det albumet?
Hvordan får du tak i plugins?
- Mvh Linn
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
«Galleriet» som er brukt er lightbox, en javascript-basert bildeviser.

Forøvrig: Hva kommuniserer du med siden? For meg ser dette ut som noe neo-pop greier som ikke har noen sammenheng overhodet. Temaet på siden er Dal City, og miljøet du beskriver er et rånemiljø med litt interesser for data. Kan du på noen måte knytte dette designet til dette? Jeg ser ihvertfall ikke linken til det designet som er nå (ikke at siden skal flomme over med mopeder, men dette designet er kanskje litt for feminint?). Du har òg to vidt forskjellige fargetema på selve rammeverket for siden og bakgrunnen, for meg fungerer de to fargesammensetningene overhodet ikke. Og hva er greien med den lysende animasjonen i banneren?

I tillegg ville jeg tenkt litt over fargene i navigasjonen. Pr nå betyr de absolutt ingenting, vanligvis opplever man forskjellige farger i navigasjon som funksjoner som enten a:hover, a:active eller a:visited.
Takk Devine
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg syntes det var en utrolig flott side. dette er vel en stund siden du laget den nå, ettersom du har rettet opp alle "feilene" som folk har kommentert her nå ser jeg. Resultatet er utrolig bra. keep going
Skriften (i menyen) er vanskelig og lese, også er den ikke dynamisk. (Skifter bilde når du beveger musen over)
Siden er ikke den samme, totalt nytt! (Så fremt jeg kan huske) Den nye var bedre, men for fargefull i min smak. Litt "Barne-TV"...