Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 984
Så jeg har en blogg som kuker litt om dagen med tanke på oppgradering av grunnfiler og slikt, så jeg lurer på om noen har erfaringer rundt å Innstalere wp til en eksisterende db?

Det jeg lurer på å gjøre er rett å slett å slette alle filer fra webhotellet og så laste opp alt på nytt..

Noen erfaringer med dette?
Eventuelt kan du jo ta vare på konfigurasjonen og innholdet via eksporter modulen i wordpress.

I værstefall kan du vel også skippe installasjonen og skrive inn verdiene i wp-config.php manuelt
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Jeg kan jo selvsagt ta vare på cfg filen, men vil det funke?
Wordpress pleier å oppdage om det allerede ligger en wordpress database på serveren du kobler til når du installerer, og spør om du vil benytte den.
Sist endret av lor3ntz; 8. februar 2013 kl. 07:09.
Såvidt jeg vet skal det fungere uten nevneverdige problemer. Har selv brukt eksisterende databaser på nye WP-installasjoner for å ta i bruk backups o.l. Bare pass på at du ikke overskriver noe.
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Ok, så det skal funke å bare slette unna alt av filmer og laste opp på ny igjen å kjøre gjennom installasjonen?
Kjører du gjennom installasjonen er jeg usikker på om den vil overskrive. Laster du derimot opp gammel config og sletter install-filene, så skal det gjerne være ok. Husk at dersom du har noe i databasen som peker til spesielle filer (feks. du har lagt ved en film i en post, som så er lastet opp på serveren), må dette lastes opp på samme sted for å være tilgjengelig.

Jeg tar dog ingen ansvar. Jeg vil anbefale deg å lage en ny database hvor du kopierer over gjeldene og tester (gjør du dette må du bytte Site URL -> http://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL ).