Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1034
Hei. Jeg har forsøkt å google etter svar, men finner lite.

Det jeg lurer på er hvor mye av mobilens innhold politiet vil få tilgang til om de "speiler/kloner" en mobiltelefon.

Vil de kunne se hva som eks. Befinner seg i apps slik som Snapchat. Vil de få tilgang til den låste private mappen på snap?

Hva med den låste privat mappen i Android systemet?

Ikke at jeg har noe ulovlige filer, eller filer som inkriminerer meg selv.

Om noen ønsker å dele erfaringer eller synspunkter så kom gjerne med innspill. Takk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
I utgangspunktet alt. Vil du unngå det? Skru på krypto og velg fornuftig nøkkel, og ikkje bruk fingeravtrykk.
^Eller ansikts gjenkjenning, sånn for sikkerhets skyld.
Så de vil ikke kunne klone mobilen om de ikke kan låse den opp?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sorteloffen Vis innlegg
Så de vil ikke kunne klone mobilen om de ikke kan låse den opp?
Vis hele sitatet...
Grovt sagt korrekt. Og android gjer at det ikkje er nok å vite koden eller passordet du har - du må ha rett device og. Det gjer offline brute force-angrep lite gjennomførbart.

The Register har ein grei gjennomgang av korleis FDE er gjennomført på Android (med eit sikkerhetshol for Qualcomm-chipper i 2016!). Kort sagt er sjølve nøkkelen låst i CPUen, og kryptert med brukeren sitt passord.

Det holet det var snakk om i ElReg-artikkelen er nok patcha på nye telefoner, men det kan finnast andre. Så krypto er ikkje idiotsikkert, men det gjer i det minste at det er mykje verre for politiet å finne noko - og at dei må ha ein fungerande fysisk telefon i hende. Knekker du telefonen i to reduserer du oddsen for at dei finn noko ekstremt mykje.