Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3235
Noen her med tips, eller har erfaringer med kjøp av ekstralys til bil, bred type ca 90- til 130 cm?

Nytter jo ikke å se på sånt her i landet, av disse prisene blir man jo ruinert

Hvor bør man kjøpe slike plank?
Hvis du ikke er opptatt av kvalitet, garanti og effekt kan du handle på Ebay / wish osv.

Skal du derimot ha ordentlig greier så koster det penger. Som alt annet.

Finnes bl.a en norsk nettbutikk som selger "skikkelig gode LED barer", faktisk en på hele 900W og 900,000 Lumen!
Google ohms lov før du kjøper sånt, du trenger nemlig kabler på størrelse med underarmen din for å kjøre sånn effekt på bilen din.
Så kan du jo legge på minnet at en LED chip kan maks levere 100lumen per 1W, så hvis du kjøper en 50W led bar til 299,- og de oppgir 5000lumen så kan jeg love deg at det ikke stemmer.
En LED chip som er 100% utnyttet koster mye, kjenner ikke til noen lysprodusenter som bruker det pga nettopp prisen.
Er veldig fornøyd med min eBay lysbjelke.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er veldig fornøyd med min eBay lysbjelke.
Vis hele sitatet...

51,624 results for led bar

Jaggu..
Sitat av Dough Vis innlegg
51,624 results for led bar

Jaggu..
Vis hele sitatet...
Vist du leser lenger oppe så blir det skrevet. At vist ikke kvalitet er viktig så kan han kjøpe på wish/eBay. Har intrykk av at alle billige LED bjelker på eBay som kommer fra Kina er like men med annet navn og styrke oppnevnt. Gidder ikke linke til noe Bjerke når jeg regner med di fleste som er kompetente nok til og handle fra eBay klarer og søke LED bar finne ønsket bredde som er billig og leveres fra Kina.
Har en rigrid ledbar E20 til salgs. Ny pris 14k���� Selges for 5000kr hvis du vil ha noe skikkelig kvalitet. Hvis ikke det er utafor budsjett da


Ellers så funker Kina ledbar, fra eBay greit. Opplevd og fått fukt og dog i di tidlig. Og en annen eg kjøpe har jeg brukt i 2år uten problem.
Lykke til!
Sist endret av roocketman; 14. januar 2019 kl. 00:32. Grunn: Skrive feil
Har du link til den du hadde brukt i 2år uten problem?
Har en Auxbeam 5D series på vei i posten nå.
Kan gi en rapport når jeg får montert den.

https://www.auxbeam.com/5d-series-co...-led-light-bar
Trådstarter
99 3
Er nok dessverre helt enig i sannheten om hva man finner på eBay etc. sider. "E-20" er vel et anerkjent godkjenning land eller er det tilfelle: her er lista over land med godkjente og tilhørende tall verdi: 1 for Tyskland, 12 for Østerrike, 2 for Frankrike, 13 for Luxembourg, 3 for Italia, 17 for Finland, 4 for Nederland, 18 for Danmark, 5 for Sverige, 21 for Portugal, 6 for Belgia, 23 for Hellas, 9 for Spania, IRL for Irland,
11 for Det forente kongerike. !20" må de dermed rett og sletten ha glemt(?)

Kjøper jeg noe "IP67" fra Kina, da er det frem med TEC-7, skal utstyret være jordet-sjekker alltid den tilkoblingen med chassis og jordpunkt stikket i enden av kabel. Det stemmer, i Kina har vi da slike LED BAR med 3000W! Og kjører man da på med 32V som det sies at slike skal tåle, så har vi likevel et MEGA strømtrekk. Der P(-effekt)=U-spenning x I-strøm, med vekt på I, snakker vi om 93.75A! Ja, det blir enda verre for 12V anlegg, så her må man ha kabeldimensjon, biceps størrelse.

Så, det er nok mer korrekt som Sittnduck hevder at hver LED i bjelka er på 1W (noen skryter av spes. linser osv. for forbedret lysstyrke), 300 stk=300W, men som likevel er 25A ved 12Vdrift. Det nærmeste kabeltverrsnitt er vel 6mm2(?). Wipeout ser jeg har handlet fra USA, og til omkring 500 kr+mva behandling+mva får man en 52", ser jeg. Legger merke til at opplyste wattverdier virker fortrolige/bar i forskjellige størrelser.

MEN, jeg søkte litt omkring her i Norge, flere nettoperatører hevder sine bjelker som E-godkjente, ned til omkring 2.000 for 52" bar. Også Jula har "noe". Men som opplyst om over her, du betaler nok for det man får, der jeg trekker fra merkevarer i kategorien "Porsche m.fl.". Om ikke noen av dere kan linke til noe som dere har erfaringer med, så kan saktens også jeg Google videre
Jeg tar også strømstyrkene med en klype salt, men jeg har andre ting å bruke penger på enn ledbarer til mange tusen og tenker at jeg kan like gjerne prøve en "billig" en. Bestilte den via eBay så får vi se hva det ender opp på totalt.

Grunnen til at jeg gikk for Auxbeam var etter en anbefaling av en venn.
Uvaksinert 👍
Sitat av roof55 Vis innlegg
Er nok dessverre helt enig i sannheten om hva man finner på eBay etc. sider. "E-20" er vel et anerkjent godkjenning land eller er det tilfelle:
Vis hele sitatet...
E-20 betyr at lykta er E merket, noe den må være for å kunne brukes lovlig, 20 er referansetallet og har ikke noe med godkjenning eller noe land å gjøre. Vet ikke hvordan det er med de nye reglene, men før så kunne man jo ikke ha mer enn totalt referansetall på 100, så derfor må/måtte man sjekke hva som står på lyktene man allerede har og finne ut hva man har til gode så man kan ha på ekstralysa.
Trådstarter
99 3
[quote=daffe;3485477]E-20 betyr at lykta er E merket, noe den må være for å kunne brukes lovlig, 20.... Det er korrekt, men E i seg selv er ikke godt nok, lykten skal ha en trekant med ett tall i seg=hvilket land kommer godkjennelsen i fra. 20 er ikke et "godkjent referanse tall", det er enten 25, 37,5 eller 50.

Før i tiden, hadde kjøretøyet påstemplet 25 ganges dette med 2, og man kunne sette på ekstralys påstemplet 25 (X2)=100 samlet.

Dersom ei lykt bare har en bokstav "E", uten at det er en trekant med et landskode nr i, er trolig dette "E" merket noe annet.

Glemte faktisk 25, 37,5 eller 50, +12.5.
Sist endret av roof55; 14. januar 2019 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
99 3
Kommet ett steg videre.

Jeg har funnet frem til en LED Bjelken: Lazer Triple-R 16
Den selges en rekke steder her i Norge, bl.a. her
https://www.geimport.no/products/lazer-led-triple-r-16

Pris: 10.900!!

Er dette ei bjelke som folk vil kunne anbefale?
Fukt og dugg blir det i en LED lampe. Gode lamper får fukten ut, dårlige lamper ikke.

Strømstyrke kan ikke "tas med en klype salt", oppgir butikken 500W og det følger med ledningsnett med 15A sikring så stemmer det såklart ikke. Det betyr egentlig bare at, dersom lampa vi selger hadde hatt verdens beste LED chip og kjørt på med 500W, DA hadde den hatt 50000 Lumen.

Jeg mente ikke at LED chipen i en Kinalampe har 1w per diode. Men en chip, uansett merke kan maks levere 100Lumen per 1w.
Så da er det bare å regne seg fram til om det er brukt gode eller dårlige chiper.
Lazern du nevner feks, 180W kan maks ha 18000 Lumen, har målt effekt på 16400 = gode chiper.


Så til anbefalingen, Lazern du nevner er ikke godkjent fjernlys, den er heller ikke optimal for Norges svingete veier pga det smale "spot" lysbilde hvis ikke du kjører på stort sett lange strekker rett fram

Se heller etter lamper med "driving" lysbilde, eks Rigid sr20.
Om du ikke er opptatt av at det skal være godkjent så er "kombo" lysbilde veldig kurant.

Send meg gjerne en PM så kan prisen fort endre seg også
Trådstarter
99 3
...
Send meg gjerne en PM så kan prisen fort endre seg også [/quote]

-Har PM dg, leser du?