Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3928
Hei folkens!
Da lurer jeg altså på om noen har en løsning på hvordan en kan lage en permanent hjemmelaget vannbong? Har sett massevis på youtube av folk som lager bonger uten vann med folie (æsj), også har jeg sett folk lage vannbonger med stilk og enden av en parabolkabel som bowl.
Dette er jeg ganske lei av, siden jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av disse weedluktende flaskene, og jeg lager en ny en hver gang jeg har mekk. Vet det er mulig å kjøpe vannbong fra nettet osv, men syns det er gøy med hjemmelaget weedstæsj

Har nemlig en ganske sexy akrylisk flaske fra jobben som jeg ønsker å transformere til en permanent vannbong.
Sist endret av four4; 4. mars 2017 kl. 18:30.
Har ikke noe godt svar, men uansett gå for glass eller annet som er mulig å rense. Bensinslanger passer fint på en maispipe, men smaker helt jævlig etter kort tid.

Selv foretrekker jeg tørrbong iform av halvlitersflaske med pipenøkkel.
Hva trudde dua
Tulipanrev's Avatar
4 3
Jeg har et par kompiser som har laget hver sin hjemmelaga, begge funker fjell. Han ene brukte en stor slushflaske, slik du får på tusenfryd og tivoli generelt. Bowlen og røret er bare en kulepenn i aliminum som er blitt demontert, den delen som blekket kommer ut av er bowlen og hele "kroppen" til kulepennen er brukt som rør, en kulepenn pleier å holde 15 cm men så lenge røret ikke går rett ned er hullet plasert ca 6 cm over bunnen. Et lite hull hvor som helst over vannet man holder over under trekkinga. 2 glass vann oppi og den er klar til adgang!

Kompis 2 lagde sin ut av en iste flaske og bruker egen bowl og rør, bare et høl og litt vann. Tror vi har røyka hvertfall 40 g på den tilsammen.

Selv så anbefaler jeg å bare kjøpe ferdig glassbong på en røyke butikk, selv investerte jeg i en bong som står 60cm over bakken på Shangri-La i en som de skulle ha 1100 for, slang med bowl, rør, piperensere, raw papir og pipescreens og fikk pruta drastisk på bongen, betalte 1200 til sammen Mye bedre med bare glass, plastikk egner seg desverre ikke til å røyke på.
Hva med å Borre hull i flaska di å lage downpipe av en hageslange.
Og bowl av ei maise som du kan dra ut av slangen når du skal kakke bowlen?
Sist endret av Aron2303; 4. mars 2017 kl. 19:50.
Kjøp deg et slikt pipesett fra biltema, så har du i allefall perfekte lumer i metall. Funker flott til bøtte og tørrbong bare du har i ei god rist (avisoler en ledning og surr sammen kopperet om du trenger ghetto-løsning).

Anngående glassflasken din så kan du bore i glass om du kjøper deg et glassborr på clas/biltema. Finn et metallrør med passende diameter du kan bruke til downstem og tre på en pipe som bowl. Kan lønne seg å forsegle hullet med en gummiring.
four4's Avatar
Trådstarter
25 1
Sitat av Aron2303 Vis innlegg
Og bowl av ei maise som du kan dra ut av slangen når du skal kakke bowlen?
Vis hele sitatet...
Hva er ei maise for noe?
Han mener vel en maiser, dette assosierte ihvertfall vi med maispipe.
Lær deg glassblåsing og lag din egen bong
Hadde jo vært ganske stilig i tillegg til at det er bedre med glass en plast.
Sitat av four4 Vis innlegg
Hva er ei maise for noe?
Vis hele sitatet...
http://www.msorensen.no/Media/Cache/Images/2/5/WEB_Image%20Maispipe%20enkel%2019401003%201675660200.Jpeg
I mine yngre dager var det 0,5l plastflasker med avkappet veistikke som ble brukt som downtube. Til bowl ble det brukt aluminiumfolie med noen små hull i.
Brant først et lite hull (noe mindre en diameteren på veistikken) ca 5cm fra bunnen, for så presse igjennom veistikken mens flaska enda er varm. Da skal det som regel bli så tett at det verken kommer luft eller vann igjennom.
Når jeg lager bowl'en brukte jeg gjerne 1-2 lag med aluminiumfolie (avhengig av type), for så forme aluminiumfolien over en finger for å få skål-formen. La så aluminiumfolien inn i veistikken, presset ned på alle siden, klipte av kantene, og teipet den fast.
Til slutt pleide jeg å lage en choke (luftehull) der jeg selv ønsket å ha den.

Men er jo ikke direkte sunt å røyke fra aluminiumfolie eller en skitten flaskebong, så jeg vil jo også anbefale deg å gå til innkjøp av en glassbong. Man får jo en glassbong til bare noen hundrelapper med frakt, så jeg ser ikke helt vitsen med en flaksebong så lenge det ikke er en nødløsning. Skaffer du deg litt Isopropylalkohol og salt, så er det jo bare en lek å få vasket en glassbong. Og er man en daglig bruker vil jeg anbefale at man vasker bongen 1-2 ganger i uka (gjerne oftere, avhengig av bruk.)
Sist endret av MikkelRæv; 6. mars 2017 kl. 03:58.
Du får jo kjøpt downpipes i løsvekt . Så er det jo bare å finne fram flotte flasker og hva du nå ønsker deg og sette igang. Du kommer langt med et diamantbor for å lage selve hullet til pipa.

Eventuelt finnes det jo fantastiske løsninger i rørlegger-shit (anbefaler dog å kjøre PVC eller kobber, smaker jo nøkler og hoppetau av stål).