Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4780
Hei! Min far har laget seg en ny facebook, og har noen få kjente venner i vennelista, samt noen få bilder han har lasta opp, så han er ny på fjesboka.

Det er et problem som plager han, og det begynner og plage meg også.

Når han trykker på startside knappen oppe til høyre for å få opp forsiden av facebook, så kommer det en stor figur på midten av skjermen som sier: "Personer du kanskje kjenner":

og her kommer det noen personer som han enten er uvenn med pga ting som har skjedd i fortiden, eller bare personer han ikke har sansen for, og nå begynner han å angre litt på at han laget facebook.

Er det en mulig å få vekk dette pisset fra startsiden eller noe?

Og hvorfor plager dette meg også? jo, fordi eksen min som jeg var sammen med(som jeg har blokka nå), kom blant annet opp på den "personer du kanskje" kjenner, mens feks min close buddy kommer ikke opp. WTF?

Pappa er litt sånn Noia type, da han fra barndommen har opplevd mye krig og sånt i hjemlandet han er fra, så dette er en av grunnene til at den greia må vekk.

Noen som vet hvordan?

EDIT: en liten skriveleif på overskriften til tråden, admin fiks
Sist endret av random512377; 6. januar 2019 kl. 12:01.
Tror ikke det er mulig å fjerne forslagene til folk du kanskje kjenner, men hvis han blokkerer de folka han ikke ønsker å se så vil de nok ikke dukke opp der heller.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Egen regel i uBlock Origin eller noe, kanskje? Userscript?
Sitat av afen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bruker ikke mye sånn fancy greier selv, men denne anbefaler jeg på det sterkeste. Brukt i 2+ år.

Det kan hende at han får disse anbefalingene siden Facebook mener han har få "venner" lagt til.
Tror ikke det er mulig å fjerne forslagene? What?
Alle mine forslag har kryss øverst til høyre på forslagspersonen sitt profilbilde som jeg kan bruke for å fjerne forslaget og personen blir erstattet med en ny person. Hvis jeg trykker på se alle forslag så får jeg til og med store grå knapper som sier Remove per person den foreslår i en lang vertikal liste..

Eksempel:
Sist endret av bashfoo; 6. januar 2019 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Poenget er jo at hele funksjonen er uønsket.
Vel, hvis man er så hårsår at man ikke tåler å se personer en gang ved oppstart av kontoen, så er det vel kanskje best å bare holde seg helt unna Internett og andre mennesker..
Dere ser at det er flere kryss her, ved å trykke på boksen som hører med personer du kanskje kjenner så er det et enda mindre blått kryss, da forsvinner hvertfall funksjonen fra forsiden
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Vel, hvis man er så hårsår at man ikke tåler å se personer en gang ved oppstart av kontoen, så er det vel kanskje best å bare holde seg helt unna Internett og andre mennesker..
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det fullt forståelig at mange ikke kan fordra denne funksjonen. Hvis du sitter på Facebook og det konstant popper opp folk du ikke kan fordra eller har dårlige/traumatiske minner med, gir det jo negative vibber.

Er det verdens ende? Vel kanskje ikke, men det er fortsatt et stort irritasjonsmoment for mange. Hvem vet, kanskje faren har PTSD og får tilbakevendende traumer av å se visse personer.

Påstanden "best om du holder deg unna internett og andre mennesker" ser ut til å passe deg bedre, da du enkelt kunne holdt deg unna tråden istedenfor skrive innlegg som dette for å lage kvalm.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Vel, hvis man er så hårsår at man ikke tåler å se personer en gang ved oppstart av kontoen, så er det vel kanskje best å bare holde seg helt unna Internett og andre mennesker..
Vis hele sitatet...
Nå er det strengt tatt du som er litt hårsår, men:

Sitat av giroud2 Vis innlegg
Pappa er litt sånn Noia type, da han fra barndommen har opplevd mye krig og sånt i hjemlandet han er fra, så dette er en av grunnene til at den greia må vekk.
Vis hele sitatet...
Gjest
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Dere ser at det er flere kryss her, ved å trykke på boksen som hører med personer du kanskje kjenner så er det et enda mindre blått kryss, da forsvinner hvertfall funksjonen fra forsiden
Vis hele sitatet...
Tingen er at det kommer opp igjen når du logger inn på facebook på nytt ..
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Tingen er at det kommer opp igjen når du logger inn på facebook på nytt ..
Vis hele sitatet...
Når jeg gjorde det ble jeg kvitt den for godt? Nå er den funksjonen også fjernet fra startsiden så nå må du innom venner for å få den fram
En ting som er greit med att face kommer med venneforslag er at den går ut fra posisjon også. Så hvis du henger med nye mennesker dukker de som regel også opp der.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
En ting som er greit med att face kommer med venneforslag er at den går ut fra posisjon også. Så hvis du henger med nye mennesker dukker de som regel også opp der.
Vis hele sitatet...

Kontakter som har registrert tlf nr på sin facebook dukker opp, hvis andre har lagt til mennesker du har mange felles venner med dukker opp, de 3 siste besøkende dukker opp på toppen. Mange grunner til at de kommer opp, også som du sier har posisjon mye å si