Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2043
Hvis jeg f.eks har 100 kr igjen på kortet mitt og bestiller noe på peppes til f.eks 400 kr. Vil det funke eller blir pengene trukket med en gang?

Man drar ikke kortet i en maskin, men man taster inn kortnr osv på hjemmesiden.

Vært greit med raskt svar, sulten
Det skader vel ikke å bare prøve det?
Vis du kan gå i gjeld på kortet burde det å gå an
Sist endret av Blanko; 11. januar 2009 kl. 21:55.
Og viss det ikke går ann så får du vel ikke bestilt noe?
nei, regner med at ikke går da.
Trådstarter
Sitat av Blanko Vis innlegg
Vis du kan gå i gjeld på kortet burde det å gå an
Vis hele sitatet...
Hvordan kan jeg finne ut om at jeg har et sånt type kort?

Og joda, jeg kan godt prøve. Men kjipt å få en telefon fra peppes der dem sier at det ikke funker.. Bra svar fra min side? nei..
På vanlige debit visakort fungerer det ikke. Imotsetning til f.eks offline taxiterminaler så blir pengene trukket med en gang om du bestiller og betaler på nett.
Sitat av shonny Vis innlegg
Hvordan kan jeg finne ut om at jeg har et sånt type kort?

Og joda, jeg kan godt prøve. Men kjipt å få en telefon fra peppes der dem sier at det ikke funker.. Bra svar fra min side? nei..
Vis hele sitatet...
Om det ikke funker vil jeg tro at det er selvsagt at bestillingen ikke går igjennom.. Ingen tlf fra Peppes eller no.
Trådstarter
Takk for raske svar. Har vanlig visa fra DNB Nor, så da blir det nok ikke pizza til kvelds..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tidligere hadde Peppes offline visa iallefall, husker jeg spiste mye der som student uten penger.

Dette er dog 8år siden, hvordan det er idag vet jeg ikke.
Ved bestilling fra norske nettbutikker blir så og si alle kort sjekket. Du får ikke igjennom en bestilling uten penger.
Peppes opererer med online autorisasjon av alle kort. Dvs at de sjekker beløpet som skal debiteres din konto via kortet ditt opp mot disponibelt beløp på aktuelle konto.
Kilde: Spurt Peppes og erfaring!
har du visa electron (skriveleif?) så kan man ikkje bruke dette på mange peppes og du sier bare at du skal gå å ta ut penger og kommer aldri igjenn. funket ver gang til no vertfal.
Sitat av freddyfish Vis innlegg
har du visa electron (skriveleif?) så kan man ikkje bruke dette på mange peppes og du sier bare at du skal gå å ta ut penger og kommer aldri igjenn. funket ver gang til no vertfal.
Vis hele sitatet...
Dette er jo alltid en slager for servitøren da det ofte er nettopp han/hun som må dekke tapet. Vet ikke om det er slik på Peppes, men en servitørkompis av meg må i alle fall punge ut hvis kunden stikker av fra regningen, da det er hans ansvar at pengene blir samlet inn.
Sitat av compurhythm Vis innlegg
Dette er jo alltid en slager for servitøren da det ofte er nettopp han/hun som må dekke tapet. Vet ikke om det er slik på Peppes, men en servitørkompis av meg må i alle fall punge ut hvis kunden stikker av fra regningen, da det er hans ansvar at pengene blir samlet inn.
Vis hele sitatet...
Joda, det stemmer det. Jeg jobber for Dolly Dimple's og rutinene i de to kjedene er veldig like. Og du kan ta deg faen på du ikke kan komme tilbake på den kjeden uten minst en kjedelig samtale, om ikke en velfortjent neve i tennene.
Hvis Peppes benytter seg av bankaxpet så trekkes pengene direkte og det sjekkes om det faktisk er penger på kortet. Det er også forskjell på et debetkort og kredittkort. Debetkort kan kun gå negativt hvis man handlet i en offline terminal, og da opp til et forhåndsbestemt beløp. Kredittkort kan gå i kreditt like mye som du og kortselskapet har avtale om.
Eneste som skjer er at du går i minus på konto da:P

er vel bare å teste
Trådstarter
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Eneste som skjer er at du går i minus på konto da:P

er vel bare å teste
Vis hele sitatet...
Hele poenget med tråden var jo fordi jeg hadde lite penger på konto og ville bestille noe som kostet mer enn hva jeg hadde på kortet. Da ville jeg selvfølgelig gått i minus.

men hva er vitsen med å teste når folk sier det ikke funker? Er en idè å lese hele tråden før man svarer
Sist endret av shonny; 13. januar 2009 kl. 19:04.