Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 953
Anonym bruker
"Definert Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For 5-6 uker siden bestilte jeg 3 forskjellige reseptfrie medisiner fra xlhelse.com. Jeg bestilte det som tilsvarer Imodium, Zetrizin og Ibux.

Det tok lang tid før jeg mottok noe så jeg purret på kundeservice og fikk beskjed om at det hadde oppstått en forsinkelse. Så gikk det ytterligere 3 uker før jeg fikk rev fra posten i går om at varen hadde blitt plukket ut av tollen og sendt til destruksjon pga forbudte stoffer.
De hadde da listet opp virkestoffene Brufen, Okacet og Roko.

Noen som har noen erfaringer rundt lovligheten av det som blir solgt på xlhelse.com?
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er totalforbud mot å importere alle slags medisiner, tilskudd og sådan fra utlandet.

https://www.vg.no/forbruker/i/ejx1g/...r-fra-utlandet

** Produkter som inneholder legemiddelsubstanser.

** Produkter som inneholder urter.

** Produkter som inneholder vitaminer i døgndoser som overstiger maksimumsgrensene.

** Produkter som utgir seg for å være legemidler.

** Produkter til injeksjon, unntatt produkter som er CE-merket medisinsk utstyr eller produkter regulert av forskrift om tatoveringsprodukter.

** Produkter til bruk i øynene.

** Homøopatiske midler.

** Narkotiske stoffer. Disse reguleres også av forskrift om narkotika og er ikke tillatt å privatimportere. Dette inkluderer også syntetiske stoffer som ligner stoffer oppført på narkotikalisten, men som ikke omfattes av narkotikaforskriften.
** Dopingmidler. Disse reguleres også av forskrift om hva som er dopingmidler og er ikke tillatt å privatimportere.