Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1185
Hei

I de siste 2-3 ukene har min andre skjerm lagget endel når eg har f.eks en loading screen på wow, så vist eg ser på youtube på skjerm nr 2 lagger bildet mens loadingen holder på.

Nokon som veit ka problemet kan være?

Hovedskjerm - Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278Q
2nd skjerm - BenQ 24" LED RL2455HM

GPU - EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+
Sjekka loaden på gpu'en og cpu'en under spilling?
Evt om tempen går for høyt?
Veit ikkje korleis eg ser loaden på Gpu'en men Cpu'en var på 50-60% under loading og opp mot 97% når loadingen er ferdig og eg innpå spillet, men det er bare for de første sekundene til alt er ferdig å loade og etter da går det ned til 60-70%.

Temp ser bra ut, har vannkjøling på Cpu'en.
Temp
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Du bør først oppdatere driveren til grafikkortet, hvis det ikke fungerer må problemet feilsøkes. Se først etter om instillingene på NVIDIA sitt kontrollpanel eller operativsystemet sitt Display Settings er feil.

Deretter kan du bytte om kontaktene fra skjermene til grafikkortets porter for å se om lagginga flytter seg til den andre skjermen eller om den kun kommer fra den ene porten. En vanlig gjenganger er at en av skjermene er koblet til HDMI eller DisplayPort og at operativsystemet ikke klarer å håndtere det. Den enkleste løsningen er å bytte om alle kablene til DVI. Hvis grafikkortet kun har en DVI-port kan du kjøpe en overgang fra DVI til DisplayPort eller HDMI. Grafikken blir dessverre noe dårligere, men problemet kan være løst. Dette er klundrete, men jeg har dessverre aldri funnet ut hvorfor Windows i noen tilfeller ikke aksepterer DisplayPort eller HDMI.

Siden du kun får lag på en skjerm tror jeg du kan finne problemet med den feilsøkinga som er nevnt ovenfor.
Har nettop kjøpt meg ny g-sync skjerm selv og fikk samme problem med tvn som er kobla til. Mistenker at det kan være at g-sync er aktiv på ene skjermen men ikke andre.
Eg skal prøve meg litt når eg kommer heim fra jobb imorgen tidlig!

Eg har hatt skjermen i over 1 år og problemet har nettopp startet så eg trur ikkje det e g-sync på en skjerm som er problemet, men det kan selvfølgelig være.

Eg byttet fra Hdmi til Dvi på Skjerm nr 2 og problemet var vekke! Rart at noko så lite kan gjør så mykje... Men takk for hjelpen!
Sist endret av CPKross; 9. oktober 2016 kl. 11:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.