Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2235
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har tatt oxycontin og oxynorm av og på i en lang periode, kanskje mer på en av i det siste. Det er ikke snakk om mer enn maks 40 mg om dagen. Nå i de siste ukene har jeg opplevd sterke magesmerter som kan oppstå når som helst på dagen, oftest om kvelden. Jeg er veldig bekymret for hva det kan være, i går var det så ille at jeg måtte dra hjem fra jobb, ligge på gulvet til jeg ble henta. Sist gang jeg tok oxynorm var altså i går, 30 mg tidligere på dagen. Grunnen til at jeg ikke vil dra til legen er jo nettopp fordi jeg ikke vil forklare at jeg har tatt medisiner som ikke er utskrevet til meg og som jeg ikke trenger. Er redd for konsekvensene av å fortelle dette eller at de evt skal finne det ut selv via blodprøver. Får veldig angst av tanken og at det kanskje er noe alvorlig som for eks magesår eller verre, derfor jeg skriver dette innlegget. Vil ikke ha noe moralpreken eln, trenger bare råd om hva jeg skal gjøre. Om jeg skal dra til legen nå, eller vente noen døgn og bare ikke ta noe og så se om jeg ikke opplever det igjen. Ps: våkna nå og føler meg helt fin. Ikke tegn til vondt. Hjelp
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Kan det være forstoppelse? Opiater kødder med dritinga.
Kan jo være blødende magesår eller lignende. Jeg ville prioritert helsa fremfor straffeforfølgelse imo.
Anonym bruker
"Halvfylt Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som det NodSquad sier her, er egentlig must med avføringsmiddel om du bruker opiater rekreasjonelt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har tatt oxycontin og oxynorm av og på i en lang periode, kanskje mer på en av i det siste. Det er ikke snakk om mer enn maks 40 mg om dagen. Nå i de siste ukene har jeg opplevd sterke magesmerter som kan oppstå når som helst på dagen, oftest om kvelden. Jeg er veldig bekymret for hva det kan være, i går var det så ille at jeg måtte dra hjem fra jobb, ligge på gulvet til jeg ble henta. Sist gang jeg tok oxynorm var altså i går, 30 mg tidligere på dagen. Grunnen til at jeg ikke vil dra til legen er jo nettopp fordi jeg ikke vil forklare at jeg har tatt medisiner som ikke er utskrevet til meg og som jeg ikke trenger. Er redd for konsekvensene av å fortelle dette eller at de evt skal finne det ut selv via blodprøver. Får veldig angst av tanken og at det kanskje er noe alvorlig som for eks magesår eller verre, derfor jeg skriver dette innlegget. Vil ikke ha noe moralpreken eln, trenger bare råd om hva jeg skal gjøre. Om jeg skal dra til legen nå, eller vente noen døgn og bare ikke ta noe og så se om jeg ikke opplever det igjen. Ps: våkna nå og føler meg helt fin. Ikke tegn til vondt. Hjelp
Vis hele sitatet...
Gå til legen, få dette undersøkt. Ingen skal forsøke å ta deg for narkotikabruk der. Du trenger ikke å nevne Oxy. De eventuelle blodprøver som blir tatt der kommer ikke til å avsløre din bruk, fordi legen må krysse av på et skjema hva laboranter skal se etter i blodprøven. Ingen leger tester folk for opiater bare fordi de har en mistanke, det er ikke politi du har med å gjøre.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gå til legen, de kommer ikke til å fortelle det til noen. Legen min er klar over at jeg i perioder har brukt medisiner jeg ikke har resept på, og det har ikke vært noe problem å få ordentlig hjelp av den grunn. Eneste du skal være obs på er om du har førerkort.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gå til legen, de kommer ikke til å fortelle det til noen. Legen min er klar over at jeg i perioder har brukt medisiner jeg ikke har resept på, og det har ikke vært noe problem å få ordentlig hjelp av den grunn. Eneste du skal være obs på er om du har førerkort.
Vis hele sitatet...
Eller barn. I tillegg er det nesten aldri lurt å fortelle om bruk av sterkt vanedannende medisiner, eller andre ting som regnes for å være narkotika, utenfor medisinsk kontekst. Ikke helt optimalt å ha slike opplysninger i legejournalen.