Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 8643
Heisann alle mann, jeg har nå mulighet til å begynne som security expert hos verisure, jeg må bare vite om noen har erfaring fra å jobbe der? Han jeg snakket med sa at de fleste ansatte ligger mellom 4-10 salg pr mnd, å 4 salg pr mnd gir meget gunstig lønn. Men om du ikke selger en dritt sitter du kunn igjen med 10000 i mnd. Og jeg sitter her å vurderer om jeg tør fordi jeg har en leilighet, bil og snøscooter inkl. Andre utgifter på ca. 12000 tilsammen hver mnd. Som da betyr at hvis jeg går på en smell så sitter jeg i saksa.. noen med gode råd?
Det er vel ikke uten grunn at den stillingstittelen dukker opp på Luksusfellen.. Nå som du sier at det gjelder salg (med kommisjonslønn) og ikke noe faktisk security fagfeltrelatert så gir det og litt mer mening egentlig.. Selgere er jo enda mer overrepresentert i den serien..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Are you verisure at du vil dette? Som han ovenfor nevner så er dette med selgerjobber noe som virker rimelig dritt.
Det er vanskelig å svare på, husk salg er ikke for alle. Selgere må gi mye for å til det man ønsker. Hva sier du og dine venner om deg? er du den "typiske selger" har du jobbet med salg før? hvis du er en bekjeden og innesluttet person så er kanskje ikke salg for deg, men det vet du best. Er veldig viktig å være en selvsikker og selvgående person som selger. Nå vet jeg ikke om dette er dør/tlf salg eller Møtebooking. Uansett så er det viktig at du er god på kjemi med mennesker. pluss at du må ha en plan med salget, lede kunden til å ta den rette avgjørelsen i din fordel. Salg går mye ut på kunde psykologi.

Husk at hvis man intet våger, så vinner man ikke.
Helt grei jobb. Var det selv for noen år siden. Mulighet for å tjene gode penger. Lå i snitt på rundt 60k brutto i måneden. Veldig bra for noen som fortsatt gikk vgs. Men sluttet ganske kjapt pga du har 0 fritid. Jobber hele ettermiddagen så du kan aldri henge med venner og slikt.
Sitat av Dennaisem Vis innlegg
jeg har nå mulighet til å begynne som security expert hos verisure
Vis hele sitatet...
Beklager min uvitenhet, men jeg har ikke hørt om dette før.
Hva går stillingen ut på, og hva slags kompetanse/utdanning kreves for å være security expert i Verisure?
Sist endret av Realist1; 27. juni 2019 kl. 00:02.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Beklager min uvitenhet, men jeg har ikke hørt om dette før.
Hva går stillingen ut på, og hva slags kompetanse/utdanning trenger du for å være security expert i Verisure?
Vis hele sitatet...
I mitt hode så høres det bare ut som en fin tittel for alarmselger, enten på stand på sentre og/eller på døra.
Sitat av Sjanten Vis innlegg
I mitt hode så høres det bare ut som en fin tittel for alarmselger, enten på stand på sentre og/eller på døra.
Vis hele sitatet...
Er bare selger ja. Kan være man deltar på stand en skjelden gang, men meste parten er dørsalg og avtalte møter tildelt fra hovedkontoret.

Jeg jobber som tekniker i verisure, så har blitt kjent med noen av de som har Security Expert stillingen. Og Ja, det er lite fritid virker det som. Men selvfølgelig så kan man tjene GODe penger, kan man faget
Trådstarter
4 0
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Beklager min uvitenhet, men jeg har ikke hørt om dette før.
Hva går stillingen ut på, og hva slags kompetanse/utdanning kreves for å være security expert i Verisure?
Vis hele sitatet...

Ingen spesiell kompetanse, du får kurs og opplæring før du begynner, og jobben utgår på at du både selger og monterer alarmer.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Helt grei jobb. Var det selv for noen år siden. Mulighet for å tjene gode penger. Lå i snitt på rundt 60k brutto i måneden. Veldig bra for noen som fortsatt gikk vgs. Men sluttet ganske kjapt pga du har 0 fritid. Jobber hele ettermiddagen så du kan aldri henge med venner og slikt.
Vis hele sitatet...
Sååå... om man ikke har skole å tenke på betyr dette 4-6 timer jobb på ettermiddager mot en mnd. lønn på 60k brutto? I snitt? Det vil jeg si er en utrolig heftig lønn selv om man ikke går vgs. Det er jo faktisk på høyde med mange ingeniørutdanninger
Sitat av iColdman Vis innlegg
Helt grei jobb. Var det selv for noen år siden. Mulighet for å tjene gode penger. Lå i snitt på rundt 60k brutto i måneden. Veldig bra for noen som fortsatt gikk vgs. Men sluttet ganske kjapt pga du har 0 fritid. Jobber hele ettermiddagen så du kan aldri henge med venner og slikt.
Vis hele sitatet...
Så du sier altså at du hadde en ettermiddagsjobb utenom skolen der du tjente over 700 000,- i året? Right.
Sitat av Gobity Vis innlegg
Sååå... om man ikke har skole å tenke på betyr dette 4-6 timer jobb på ettermiddager mot en mnd. lønn på 60k brutto? I snitt? Det vil jeg si er en utrolig heftig lønn selv om man ikke går vgs. Det er jo faktisk på høyde med mange ingeniørutdanninger
Vis hele sitatet...
Jeg har en master, lang arbeidserfaring, fast ansettelse i Staten - kommer neppe noensinne til å tjene så mye :-p
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Så du sier altså at du hadde en ettermiddagsjobb utenom skolen der du tjente over 700 000,- i året? Right.
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer, tok dog ofte fri midt i skoledagen for å dra på befaringer og jobbet til klokken 2100 hver dag. Tingen er at provisjonen per saøg er ganske bra, i tillegg til utrolig gode bonus ordninger hvis du selger x antall alarmer. De beste selgerene lå på godt over millionen i året.
Sitat av domingo Vis innlegg
Jeg har en master, lang arbeidserfaring, fast ansettelse i Staten - kommer neppe noensinne til å tjene så mye :-p
Vis hele sitatet...
Jeg har 3,5 år tertiær utdanning utover fagbrev, og mitt gjennomsnitt ligger rett over 60k brutto per mnd, også ansatt i staten. Min nærmeste leder (ingen tertiær utdanning, nesten 60 år, 24 års erfaring) ligger rundt 1mill brutto for sin nivå 4 lederstilling i staten. En annen leder på samme nivå (4) har ingeniørmaster (de to svarer til samme person) og var nærmere 3 mill brutto i fjor med 16 års erfaring (akkurat fyllt 50). Alt kommer ann på hvor viktig din erfaring er (hvor kritisk du er) og hvor lett du er å erstatte (til en lavere sum). At du har Master betyr ikke at du er garantert god lønn. At du jobber i staten betyr ikke at du er garantert dårlig lønn.
Trådstarter
4 0
Hvis jeg husker rett så sa han at 4 salg i mnd når jeg er fullt opplært =50k. Å han mente at alle ansatte lå på ca 4-10 salg i mnd og at han bare hadde sett en gang at en gikk under 4 salg, så jeg bør jo føle meg ganske trygg. Men så er der ett annet problem som er å slutte i gamle jobben for jeg jobber hos min «sviger onkel», som jeg har ett jævla godt vennskap til men jeg tjener rett å slett ikke nok nå som kjæresten ikke har jobb foreløpig
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Dennaisem Vis innlegg
Hvis jeg husker rett så sa han at 4 salg i mnd når jeg er fullt opplært =50k. Å han mente at alle ansatte lå på ca 4-10 salg i mnd og at han bare hadde sett en gang at en gikk under 4 salg, så jeg bør jo føle meg ganske trygg. Men så er der ett annet problem som er å slutte i gamle jobben for jeg jobber hos min «sviger onkel», som jeg har ett jævla godt vennskap til men jeg tjener rett å slett ikke nok nå som kjæresten ikke har jobb foreløpig
Vis hele sitatet...
Tenker at han ville neppe vinklet deg negativt til deg, om det er så lukrativt å jobbe der så hadde vell flere gjort det - Eller beholdt jobben lengre.
Sitat av Dennaisem Vis innlegg
Hvis jeg husker rett så sa han at 4 salg i mnd når jeg er fullt opplært =50k. Å han mente at alle ansatte lå på ca 4-10 salg i mnd og at han bare hadde sett en gang at en gikk under 4 salg, så jeg bør jo føle meg ganske trygg. Men så er der ett annet problem som er å slutte i gamle jobben for jeg jobber hos min «sviger onkel», som jeg har ett jævla godt vennskap til men jeg tjener rett å slett ikke nok nå som kjæresten ikke har jobb foreløpig
Vis hele sitatet...
Uansett hva du velger så bør du forklare situasjonen for din kjærestes onkel først.
Om han har økonomisk handlingsrom nok i bedriften så kan det hende han er villig til å gi deg bedre vilkår.

Men om du selv vet at du kan selge og er fornøyd med vilkårene så er det vel ikke noe å lure på?
Trådstarter
4 0
Sitat av Rosander Vis innlegg
Uansett hva du velger så bør du forklare situasjonen for din kjærestes onkel først.
Om han har økonomisk handlingsrom nok i bedriften så kan det hende han er villig til å gi deg bedre vilkår.

Men om du selv vet at du kan selge og er fornøyd med vilkårene så er det vel ikke noe å lure på?
Vis hele sitatet...
Er jo det som er greia, jeg er veldig flink å prate og er utadvent som bare det men aner ikke om jeg er flink å selge men tror det er verdt ett forsøk.
Om du nå faktisk tjener 10k brutto per salg du har, så burde du fint klare å oppnå en grei lønn i løpet av 20-30 arbeidsdager.

Men spør du meg, så høres det ut som ekstremt mye i honorar. Spesielt med tanke på at det koster rundt 500 kr per mnd å ha Verisure.
De må med andre ord ha kunden i 1 1/2 år før de begynner å tjene på kunden....
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Om du nå faktisk tjener 10k brutto per salg du har, så burde du fint klare å oppnå en grei lønn i løpet av 20-30 arbeidsdager.

Men spør du meg, så høres det ut som ekstremt mye i honorar. Spesielt med tanke på at det koster rundt 500 kr per mnd å ha Verisure.
De må med andre ord ha kunden i 1 1/2 år før de begynner å tjene på kunden....
Vis hele sitatet...
Da jeg jobba der fikk vi 15k for 4 salg de første månedene. Etter måtte vi ha 6 salg for å få 15k. Men havner du på en 15-20 salh i måneden sitter du med en saftig lønning pga du får mange bonuser. Hvert salg får du rundt 2k om jeg ikke husker feil + evt provisjon for mersalg. Men så er det mange trinn med bonus feks på 4/6 salg, 10 salg, osv. Da tjener man fett.

Verisure sa selv at det tok flere år før de tjente penger på kunden.

Til OP: Du kan også spørre verisure om å få prøve deg litt på kveldstid i noen uker for å se hvordan det går. Selger du bra da vil det være en enklere besluttning å ta.
Det prates til stadigheter om hvor godt noen selgere tjener eller hvor mye de kan tjene på en god måned. Men sånn det var der jeg jobba var det sjeldent at toppselgerne greide å holde det gående lenge. De hadde en kjempemåned etterfulgt av en gjennomsnittlig eller dårlig måned; det gikk alltid i rykk og napp.

Ingen av de gode selgerne jeg kjente hadde en usedvanlig høy gjennomsnittslønn, men de kunne vise til måneder der de tjente ekstremt godt. Og alltid når de pratet om hva de kunne tjene, dro de fram deres beste måneder som eksempler. Det gir ga et villedende og ukorrekt bilde.

De beste selgerne var både de som var mest kyniske, og de som hadde flest kunder som ringte for å benytte seg av angrefristen. De pyntet på sannheten eller unnlot å fortelle om viktige detaljer.

Jeg var en helt gjennomsnittlig selger og er glad for at jeg slutta. Dette var riktignok telefonsalg, men vi hadde også relativt høy fortjeneste for telefonselgere å være.

Husk innen salgsbransjen så må du være sharp og på hugget vær eneste dag. Har du en dårlig dag er det mest sannsynligvis en dag uten lønn. Det er knekken i lengden. Og for å selge bra, må du ha evnen til å gi litt faen og ikke tenke hva som virkelig er til det beste for kunden. Du må tenke på deg selv og lommeboka di.
Sist endret av pmprsrgr; 27. juni 2019 kl. 23:24.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Jeg har 3,5 år tertiær utdanning utover fagbrev, og mitt gjennomsnitt ligger rett over 60k brutto per mnd, også ansatt i staten. Min nærmeste leder (ingen tertiær utdanning, nesten 60 år, 24 års erfaring) ligger rundt 1mill brutto for sin nivå 4 lederstilling i staten. En annen leder på samme nivå (4) har ingeniørmaster (de to svarer til samme person) og var nærmere 3 mill brutto i fjor med 16 års erfaring (akkurat fyllt 50). Alt kommer ann på hvor viktig din erfaring er (hvor kritisk du er) og hvor lett du er å erstatte (til en lavere sum). At du har Master betyr ikke at du er garantert god lønn. At du jobber i staten betyr ikke at du er garantert dårlig lønn.
Vis hele sitatet...
Godt sagt. Jeg var ikke sikker nok på meg selv og tok en utdanning uten særlig mål, men dog med mye mening. Det er en kjent sak at ingen i etaten jeg arbeider kan frvente etter spesielt god lønn, selv med et tåpelig krav om master og lang erfaring med gode resultater. En mastergrad innen samfunnsfaget må jo være en av de minst sosialøkonomisk forsvarlige oppfordringene vi har innen utdanning, all den tid så og si alle ender opp i offentlig sektor hvor arbeidet du utfører er irrelevant med hensyn til hvorvidt du har en master eller bachelor. Så jeg er helt enig i det du sier. Beklager, en avsporing her som sikkert hadde egnet seg bedre i en annen tråd :-)