Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  203 101671
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Hvorfor sier folk at Holmlia er ghetto, ok, er mange innvandrere og sikkert en del små problemer knyttet til det. Men når leste dere sist om noe alvorlig kriminalitet på Holmlia? Hvor mange kriminelle organiserte gjenger som faktisk er et alvorlig samfunnsproblem og synlige i bybilde stammer fra Holmlia... Ingen.. Ok "holmlia-gjengen" eller hva de het, men veldig små saker, er ikke noe farlig på Holmlia. Er heller ikke noen områder man kan kalle ordentlige ghettoer i Oslo. Kanskje området rundt gamlebyen osv, hvor det bor mange psykisk syke og kriminelle speedfreaks.

Tenk bare hvor sinnsykt lite gjengkriminalitet det faktisk er i Oslo iforhold til andre nordiske land som Danmark og Sverige hvor gjenger begynner å bli et STORT problem. Hva har vi gjort i Norge som har forhindret gategjenger i å vokse seg store, hvis det er så mye problemer med innvandrere i Groruddalen, holmlia osv.. Noe det også til en viss grad er, så har Norge vært utrolig flinke til å integrere!

Selvfølgelig om vi fortsetter masseinnvandringen og narkotikapolitikken i samme retning i mange år til, så skal vi ikke se bort ifra Svenske eller Danske tilstander også i Oslo.
Vis hele sitatet...
Du er fra Holmlia, eller?

Rykkinn er fullt av sosialboliger.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Slenger meg på denne. At det ikke blir gjort dramatiske tiltak for å øke bokvaliteten til de som bor i dette området er en katastrofe. Til og med jeg ville vært skeptisk til å rusle rundt der på kveldstid...
Vis hele sitatet...
Faktisk gjort veldig mye her for å gjøre livskvaliteten bedre, vi har ikke hatt noen bli stukket av kniv på flere år

'Ghetto'området er avgrenset til noen blokker, jeg bor kanskje 50 meter unna. Tullingen som eiger blokkene tjente seg rik på å leie dem ut til kun folk som trenger et billig sted å bo (les: ulovlige innvandrere, rusmisbrukere etc. uten boevne), og ikke gjøre en skit for å rydde opp.

Dette har blitt tatt tak i, og han er nå pliktig til å rydde opp søppel, reparere ting etc., og ha en andel folk med god boevne.

Jeg har ikke hatt noe problem med å vokse opp her, bortsett fra en artig episode med en lite gutt fra asylmottaket over gata som ville ha min blå trehjulssykkel-traktor da jeg var ganske mye yngre

Side note: å ha et asylmottak over gata har forresten vært helt uproblematisk.
Sist endret av Mort96; 29. januar 2013 kl. 09:33.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Bjørnheim borettslag ved Høybråten kjerke! Sinsen, Holmlia og Bøler kan bare gå og legge seg!
Vis hele sitatet...
Nå som det har blitt pusset opp der vil jeg ikke si det er særlig ghetto der, men før det kan jeg være enig at det var litt slum
Virker som at folk klassifiserer getto etter hvordan det ser ut. Er det virkelig der lista går? Jeg tenker meg et større område hvor det er ekstrem arbeidsløshet, høy konsentrasjon av mennesker uten sosial status, hovedinntekt kriminalitet osv. Etter mine standarder finnes det ihvertfall ikke særlig getto tendenser i Norge. At det er områder med høy konsentrasjon innvandrere og trygdede er ikke helt det samme.
jeg har bodd på htown / hovseter hele mitt liv.
her er en forteling.. Jeg, kjell, ole og ronni pleide å ta toget til holmlia og banke lifsskiten ut av holmliakids, dette gjore vi vær helg sirka. en dag banka vi opp barnet til ett svin/purk/snut/onkelblå og da fikk jeg og gutta ubentinget fenglsen i en måned. har knivstokket to i mitt liv, ikke noe særlig deilig.. det er bedre med knytneve! holmia er søpel gheto!
Sitat av KjetilDenBarske Vis innlegg
jeg har bodd på htown / hovseter hele mitt liv.
her er en forteling.. Jeg, kjell, ole og ronni pleide å ta toget til holmlia og banke lifsskiten ut av holmliakids, dette gjore vi vær helg sirka. en dag banka vi opp barnet til ett svin/purk/snut/onkelblå og da fikk jeg og gutta ubentinget fenglsen i en måned. har knivstokket to i mitt liv, ikke noe særlig deilig.. det er bedre med knytneve! holmia er søpel gheto!
Vis hele sitatet...
Skriver du dette for å skryte av deg selv, eller er du bare en idiot?

Jeg tror du er et jævla troll.

Har forøvrig aldri sett på hovseter som særlig ghetto. Enkelte bygårder i oslo med stor andel kommunale leiligheter derimot.
Sist endret av gummiand; 29. januar 2013 kl. 12:27.
Sitat av KjetilDenBarske Vis innlegg
jeg har bodd på htown / hovseter hele mitt liv.
her er en forteling.. Jeg, kjell, ole og ronni pleide å ta toget til holmlia og banke lifsskiten ut av holmliakids, dette gjore vi vær helg sirka. en dag banka vi opp barnet til ett svin/purk/snut/onkelblå og da fikk jeg og gutta ubentinget fenglsen i en måned. har knivstokket to i mitt liv, ikke noe særlig deilig.. det er bedre med knytneve! holmia er søpel gheto!
Vis hele sitatet...
Du er virkelig barsk du?

Sitat av gummiand Vis innlegg
Skriver du dette for å skryte av deg selv, eller er du bare en idiot?

Jeg tror du er et jævla troll.

Har forøvrig aldri sett på hovseter som særlig ghetto. Enkelte bygårder i oslo med stor andel kommunale leiligheter derimot.
Vis hele sitatet...

Selvfølgelig er hovseter ghetto, Kjetil snakker jo til og med flytende ghettonesisk
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Hvorfor sier folk at Holmlia er ghetto, ok, er mange innvandrere og sikkert en del små problemer knyttet til det. Men når leste dere sist om noe alvorlig kriminalitet på Holmlia? Hvor mange kriminelle organiserte gjenger som faktisk er et alvorlig samfunnsproblem og synlige i bybilde stammer fra Holmlia... Ingen.. Ok "holmlia-gjengen" eller hva de het, men veldig små saker, er ikke noe farlig på Holmlia. Er heller ikke noen områder man kan kalle ordentlige ghettoer i Oslo. Kanskje området rundt gamlebyen osv, hvor det bor mange psykisk syke og kriminelle speedfreaks.

Tenk bare hvor sinnsykt lite gjengkriminalitet det faktisk er i Oslo iforhold til andre nordiske land som Danmark og Sverige hvor gjenger begynner å bli et STORT problem. Hva har vi gjort i Norge som har forhindret gategjenger i å vokse seg store, hvis det er så mye problemer med innvandrere i Groruddalen, holmlia osv.. Noe det også til en viss grad er, så har Norge vært utrolig flinke til å integrere!

Selvfølgelig om vi fortsetter masseinnvandringen og narkotikapolitikken i samme retning i mange år til, så skal vi ikke se bort ifra Svenske eller Danske tilstander også i Oslo.
Vis hele sitatet...
Norge har ikke vært flinke til å integrere, men i motsetning til de landene du nevner får innvandrerne i Norge mer enn nok penger til å leve et bra liv. De har derfor ikke like mye å kjempe for. Mange er fornøyd med å gå på NAV, ha en leilighet og få mat hver dag.
Definisjonen av ghetto til mange her er helt feil.
Ja jeg bruker ordet ghetto i uformell sammenheng til å forklare en person, en fest etc.
Uformelt så er ghetto et sted hvor det er mange utlendinger, kriminelt, farlig. Eller en person som er kriminell(selger dop, bruker dop, raner, banker folk), eller er fra et ''ghetto'' sted av byen. Jeg har ghetto tendenser hvis man tenker på det slik.

Men om man skal diskutere om det finnes en ghetto i Norge så vil jeg tro man mener en ordentlig ghetto, sånn som EpicSnusBox fint forklarer hva er:
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Virker som at folk klassifiserer getto etter hvordan det ser ut. Er det virkelig der lista går? Jeg tenker meg et større område hvor det er ekstrem arbeidsløshet, høy konsentrasjon av mennesker uten sosial status, hovedinntekt kriminalitet osv. Etter mine standarder finnes det ihvertfall ikke særlig getto tendenser i Norge. At det er områder med høy konsentrasjon innvandrere og trygdede er ikke helt det samme.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig vil ikke tro det finnes en ekte ghetto i Norge, siden Norge er ett såpass rikt land.
Derfor kan folk heller få penger fra f.eks NAV isteden for å ty til kriminalitet, i motsetning til i Amerika.
Bortsett fra Kolstad i Trondheim som noen nevnte, er det andre "ghettoer" enten i barteby eller andre byer i Trøndelag der man har "farlige strøk"?
Sitat av Pope Vis innlegg
Du er fra Holmlia, eller?

Rykkinn er fullt av sosialboliger.
Vis hele sitatet...
det er jo et rikmannsstrøk...trodde jeg....dyre leiligheter der da

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Virker som at folk klassifiserer getto etter hvordan det ser ut. Er det virkelig der lista går? Jeg tenker meg et større område hvor det er ekstrem arbeidsløshet, høy konsentrasjon av mennesker uten sosial status, hovedinntekt kriminalitet osv. Etter mine standarder finnes det ihvertfall ikke særlig getto tendenser i Norge. At det er områder med høy konsentrasjon innvandrere og trygdede er ikke helt det samme.
Vis hele sitatet...
nei men nå sier du jo grunnen selv...siden dette ikke er så utbredt i norge så bedømmer man etter hvor det "ser mest jævlig ut"

det pleier dog å henge sammen gjør det ikke

Sitat av heihallohade Vis innlegg
Noen som husker narkomanhuset i gamlebyen? Ved siden av rampen?
Vis hele sitatet...
hvordan ser dere oslo kjennere GAMLEBYEN i forhold til møkkaområdene som sinsen,holmlia,bøler ect...enda verre?
Sitat av alanapoli Vis innlegg
det er jo et rikmannsstrøk...trodde jeg....dyre leiligheter der da



nei men nå sier du jo grunnen selv...siden dette ikke er så utbredt i norge så bedømmer man etter hvor det "ser mest jævlig ut"

det pleier dog å henge sammen gjør det ikke



hvordan ser dere oslo kjennere GAMLEBYEN i forhold til møkkaområdene som sinsen,holmlia,bøler ect...enda verre?
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det dyrt. Du finner ikke billige boliger i Asker og Bærum.
Kommunen har likevel flust med sosialboliger der.
Ammerudhellinga: Google maps
Sist endret av bronsky; 29. januar 2013 kl. 15:08.
Regner egentlig med at de fleste som fyrer løs med stedsnavn egentlig ikke vet hva de snakker om. Bare fordi steder som Romsås og Holmlia har et skabbete rykte gjør ikke det automatisk stedene til Ghetto.

"OI se, en blokk! dette stedet må da være ghetto!"
Kolstad i Trondheim, og alt rundt der egentlig. Saupstad også (imo).

Edit: Buran, syns selv plassen der er ganske gåen, kan vel ansees til å være litt ghetto-yo.
Thug niggaz!
Sist endret av drinkalone; 29. januar 2013 kl. 15:39.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Ammerudhellinga: Google maps
Vis hele sitatet...
Ammerud er ikke så altfor verst. Bodde der fra 1995 - 2000, og har aldri havnet i trøbbel. Det skal nevnes at det bor mye rusk i blokkene der og at det desverre er en del sosiale problemer, men å kalle det ghetto er jeg ikke enig i.
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Ammerud er ikke så altfor verst. Bodde der fra 1995 - 2000, og har aldri havnet i trøbbel. Det skal nevnes at det bor mye rusk i blokkene der og at det desverre er en del sosiale problemer, men å kalle det ghetto er jeg ikke enig i.
Vis hele sitatet...
Sånn rent teknisk er jeg enig med deg, men den blokka jeg har linket til er ikke mye koselig. Hele Grorud er egentlig litt trist, med alle Selvaag-blokkene som OBOS bygde etter krigen.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Ingen som har nevnt Romsås?
ArbeidsledigProletar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Bortsett fra Kolstad i Trondheim som noen nevnte, er det andre "ghettoer" enten i barteby eller andre byer i Trøndelag der man har "farlige strøk"?
Vis hele sitatet...
Saupstad

Saupstad består av single foreldre, kurdere og en fin miks med andre innvandere.
Sist endret av Batabusa; 29. januar 2013 kl. 18:29.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Regner egentlig med at de fleste som fyrer løs med stedsnavn egentlig ikke vet hva de snakker om. Bare fordi steder som Romsås og Holmlia har et skabbete rykte gjør ikke det automatisk stedene til Ghetto.

"OI se, en blokk! dette stedet må da være ghetto!"
Vis hele sitatet...
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Ingen som har nevnt Romsås?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, alle steder har jo snart blitt nevnt
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Akerselva.
Vis hele sitatet...
What!? Akerselva er ikke mye til ghetto. Sikkert skummelt å gå der for rikmansfolk fra vestkanten, men akerselva er ikke så skummel.

Folk må serr slutte å slenge ut stedsnavn på måfå bare fordi de har hørt et rykte eller to om et sted.
Et godt eksempel er Holmlia. Mange har hørt rykter om at Holmlia er farlig og proppa med utledninger. En viss periode vil jeg si at det var ganske mye kriminalitet på Holmlia, derfor har det et slikt rykte. Men sånn som CountDrugula sier, så er ikke Holmlia noe mer farlig en andre steder idag. Jeg har selv dratt til Holmlia alene kledd som en sossegutt, og det har aldri skjedd meg noe.
Rykkinn (ironisk navn) i Bærum, Borgen i Asker.
I Norge per. i dag finnes det mange steder over hele landet som kan se ut som gettoer.

Men, nei det finnes ikke hele bydeler som går for å være "rene ghettoer". Har selv reist litt Brasil å sett noen av favelaene der. Da snakker vi hardcore ghetto.
Men, i Norge jeg snakker da først å fremst om Oslo (da dette er byen min) har vi områder med som på folkemunne blir kalt ghettoer, men disse bygårdene, komnaleboliger(trygdeboliger), hospits, asylmottak osv. men disse er ikke store nok til å falle under den internasjonale standaren for ghetto.

Men, spør du meg om vi ghettolingene steder i Norge så er svare ja. Har selv bodd og besøkt mange rare nabolag rundt omkring her i dette landet hvor det har vært det vi fra gamelt av kaller "lovløse" tilstander. Blitt tilbytt alt fra softdrugs til hardcore drugs. Blitt overfalt på åpen gate(på dagtid og natterstid), andgrepet med balltre, fått tilbud om prostitusjon(fra kvinnelig og mannlige prostituerte) kommet over illegale våpen, blitt truet av gjenger, fått grisebank, blitt huka inn av politi og lagt i jern og kjørt til legevakta,(i Oslo) og blitt satt på gata uten grunn.

Alt det jeg nevner over har skjedd her i Norge hvor vi jo har dette så fint og flott, verdens beste land å bo i. Tro det eller ei. Jeg er en voksen mann og har opplevd engod dell, men det værste jeg har opplevd er at barna mine har blitt truet på livet. Alt det jeg har ramset opp her er selv opplevd i et land som offsielt sett ikke har ghetto men har mye skult fattigdom, truseler og ondsinnete rykter, bakvasking, jeg har opplevd vold fra tjenstemann(norsk politi) og mye mye mer. Endell ting har heldig viss aldri vært ut satt for som foreksempel drap og voldtekt, men herregud, det skjer jo også her hjemme i verdens beste land å bo i.

Og uoffsiet så er jo de tinga jeg never i tråen her inndikatorer på nettopp ghetto. Men, her til lands har vi bare ett annet navn på ting.

Viss du ikke kjenner deg igjenn i noe av det jeg skriver, så har du vært heldig og kan forsette å leve i troen på at Norge er verdens tryggeste land å bo i. Ja, men det er en sannhet med forbehold.

Pkake
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Hvorfor sier folk at Holmlia er ghetto, ok, er mange innvandrere og sikkert en del små problemer knyttet til det. Men når leste dere sist om noe alvorlig kriminalitet på Holmlia? Hvor mange kriminelle organiserte gjenger som faktisk er et alvorlig samfunnsproblem og synlige i bybilde stammer fra Holmlia... Ingen.. Ok "holmlia-gjengen" eller hva de het, men veldig små saker, er ikke noe farlig på Holmlia. Er heller ikke noen områder man kan kalle ordentlige ghettoer i Oslo. Kanskje området rundt gamlebyen osv, hvor det bor mange psykisk syke og kriminelle speedfreaks.

Tenk bare hvor sinnsykt lite gjengkriminalitet det faktisk er i Oslo iforhold til andre nordiske land som Danmark og Sverige hvor gjenger begynner å bli et STORT problem. Hva har vi gjort i Norge som har forhindret gategjenger i å vokse seg store, hvis det er så mye problemer med innvandrere i Groruddalen, holmlia osv.. Noe det også til en viss grad er, så har Norge vært utrolig flinke til å integrere!

Selvfølgelig om vi fortsetter masseinnvandringen og narkotikapolitikken i samme retning i mange år til, så skal vi ikke se bort ifra Svenske eller Danske tilstander også i Oslo.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt jeg, men når jeg tenker "Holmlia" anser jeg det for å være et ganske dårlig strøk. Jeg tror ikke det faller inn under kategorien "Ghetto", men de fleste vennene mine som bor der sier det et ukoslig område. Da tenker jeg spessielt på Holmlia skole, den er dritt.

To av de jeg kjenner derfra som er etnisk norske og hvite i huden ble trakkasert av de andre elevene. Sier litt at det i en klasse med 30 elever er to etnisk norske. Slåsskamper og truende situasjoner hvor enkeltelever har ringt og kalt sammen familie, og skytevåpen har vært innblandet har også skjedd. En av de jeg kjenner ble også banket opp fordi vedkommende byttet skole... Artig strøk med andre ord...

No offence, men jeg er fortsatt glad for at jeg ikke bor der

Peace
Sitat av Zetta Vis innlegg
Folk må serr slutte å slenge ut stedsnavn på måfå bare fordi de har hørt et rykte eller to om et sted.
Et godt eksempel er Holmlia. Mange har hørt rykter om at Holmlia er farlig og proppa med utledninger. En viss periode vil jeg si at det var ganske mye kriminalitet på Holmlia, derfor har det et slikt rykte.
Vis hele sitatet...
Jeg bor ikke på vestkanten, men Holmlia er et sted jeg ikke drar til.

Og jo, det er mye kriminalitet der. Se her fra KRIPOS sin siste rapport som ble gitt ut i dag:

Noen av de tidligere medlemmene skal nå imidlertid stå sammen med ungdomsmiljøet på Holmlia i Oslo. Disse skal ifølge Kripos være den andre hovedparten i gjengmiljøet i Oslo i dag.
Vis hele sitatet...
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Bortsett fra Kolstad i Trondheim som noen nevnte, er det andre "ghettoer" enten i barteby eller andre byer i Trøndelag der man har "farlige strøk"?
Vis hele sitatet...
Flatåsen, buran, saupstad og kolstad ble nevnt..
er det virkelig så mye ghetto i Trondheim, eller er det litt overdrivelse her? Hvem område er isåfall værst?
Sist endret av Novice; 30. januar 2013 kl. 16:40.
Er nok mange nabolag med en majoritet av innvandrere, yrkesnavere og andre vanskeligstilte som det så pent heter men dette er faen meg ikke mye til ghetto sammenlignet med hva en ghetto er i andre land.

joda det er større kjangs for å havne i bråk på "sørsia" i trondheim enn mange andre områder, men selv her er kriminalitetsraten myye mindre enn i f.eks. sør-øst london som kan være drøyt kjipe områder å gå i på nattestid, om jeg går gjennom kolstad eller kattem så skal jeg innrømme at jeg ser over skuldra mi en gang ekstra men de gangene jeg har vandra rundt i f.eks. hackney og croydon i London hvor jeg faktisk følte meg skikkelig utrygg til tider.

Det fins ikke gjengvirksomhet i norge på nivået du finner i mange andre europeiske land, heller ikke fattigdom.

forøvrig så nevner noen svartlamon også, dette er vel nærmere en fristad enn ghetto IMO, joda mye elendige hus men folk flytter faktisk til svartlamon for at det er svartlamon og ikke fordi at det er kun der de har råa til å bo.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Novice Vis innlegg
Flatåsen, buran, saupstad og kolstad ble nevnt..
er det virkelig så mye ghetto i Trondheim, eller er det litt overdrivelse her? Hvem område er isåfall værst?
Vis hele sitatet...
Vel. Buran er ikke SÅ ille. Saupstad, Kolstad og Flatåsen er jo alle på sørsiden av Trondheim og ikke så langt fra hverandre.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Vel. Buran er ikke SÅ ille. Saupstad, Kolstad og Flatåsen er jo alle på sørsiden av Trondheim og ikke så langt fra hverandre.
Vis hele sitatet...
Hah, Risvollan også, kom jeg på! I allefall før i tida. Ved sentret der og rundt det falleferdige biblioteket rusler det løsfugler, smånarkiser og mange eldre.

Vet det, siden jeg bodde en periode i nærheten. Ikke én eneste innvandrer var å se riktignok, men mye av byen egne "løse" ungdom. For en tid siden forbød politiet 14-isene/16-åringene å frese med mopeder der på parkeringsplassen under høyblokka, fordi det var sykt masse en periode og vanlige folk kunne nesten ikke bruke butikken pga ungdommene. De drev og nasket på Rimi'en også.

Men også, Bunnpris 200 meter nedi Stubban-sida ble jo rana av en 18-åring for litt over et halvår siden.http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...m-3794117.html
I alle høyeste grad, ja. Ikke lenge siden jeg var i et... Forferdelig...
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg bor ikke på vestkanten, men Holmlia er et sted jeg ikke drar til.

Og jo, det er mye kriminalitet der. Se her fra KRIPOS sin siste rapport som ble gitt ut i dag:
Vis hele sitatet...
det jeg ikke forstår er hvorfor det er drit dyrt med leiligheter i disse områdene...folk burde vell ikke akkuratt løpe ned dørene.........

Sitat av nilsern Vis innlegg
Rykkinn (ironisk navn) i Bærum, Borgen i Asker.
Vis hele sitatet...
syntes jeg husker det var en relativt stort greie som skjedde der i nyhetene for noen år siden....noe drap/gisselgreier o.l

i en av disse lav-blokkene

da rykkerviinn

Sitat av Novice Vis innlegg
Flatåsen, buran, saupstad og kolstad ble nevnt..
er det virkelig så mye ghetto i Trondheim, eller er det litt overdrivelse her? Hvem område er isåfall værst?
Vis hele sitatet...
har problemer med å svelge den ghetto greia itrondheim fult ut selv

det føles bare ikke riktig............hehe
Sist endret av alanapoli; 31. januar 2013 kl. 22:06.
Sitat av Novice Vis innlegg
Flatåsen, buran, saupstad og kolstad ble nevnt..
er det virkelig så mye ghetto i Trondheim, eller er det litt overdrivelse her? Hvem område er isåfall værst?
Vis hele sitatet...
Jeg bor på flatåsen å må si det er lite ghetto med 12 åringer som står utenfor ica'n å spørr folk om å kjøpe snus.
Var verre før
Jeg som er fra en mye mindre plass enn Oslo syns igrunn store deler av Oslo ser ghetto ut, uteliggere, søppel, jævlige bakgårder, halve Somalia som springer etter deg og vill enten selge dop eller seg selv samtidig som 14 år gamle kids står i større grupper og ser ut som de er med i 50 Cent sin nye musikkvideo.
Sist endret av cookiesRGood; 31. januar 2013 kl. 23:22.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Hovseter i Oslo tør jeg påstå at er det nermeste man kommer en ghetto i Norge. Masse grå blokker, mange uten tette tak, en ekstrem mengde innvandrere og trygdemennesker, tyrkersjapper, kebabsjappe, grønnsakstorg og masse butikker som er stengt ned pga. ran.
Vis hele sitatet...
Gikk på Hovseter ungdomsskole. Kan nevne at jeg i de årene så mitt første og hittil eneste ille tilrette lik. Han hadde hoppet eller ramler fra "88 blokka" som var regnet som den verste.

Om Hovseter er en ekte ghetto vet jeg ikke, men mindre sjarmerende sted enn det skal man lete lenge etter her i Norge.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Gikk på Hovseter ungdomsskole. Kan nevne at jeg i de årene så mitt første og hittil eneste ille tilrette lik. Han hadde hoppet eller ramler fra "88 blokka" som var regnet som den verste.

Om Hovseter er en ekte ghetto vet jeg ikke, men mindre sjarmerende sted enn det skal man lete lenge etter her i Norge.
Vis hele sitatet...
Går der nå. Har hørt om denne episoden, husker du når den var?

Edit: Bare for å legge til, på Hovseter finner du også en "restaurant" som brukes rent til hvitvasking. Herlig sted.
Sist endret av Ketenna; 1. februar 2013 kl. 00:32.
Hvordan definerer dere egentlig en ghetto? Ser ut til at det er mye forskjellig her.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hvordan definerer dere egentlig en ghetto? Ser ut til at det er mye forskjellig her.
Vis hele sitatet...
Mange niggums.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Gikk på Hovseter ungdomsskole. Kan nevne at jeg i de årene så mitt første og hittil eneste ille tilrette lik. Han hadde hoppet eller ramler fra "88 blokka" som var regnet som den verste.

Om Hovseter er en ekte ghetto vet jeg ikke, men mindre sjarmerende sted enn det skal man lete lenge etter her i Norge.
Vis hele sitatet...
jeg trodde dere kødda jeg....hovseter ligger jo i holmenkollen jo...ullhuer ,)

Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Jeg som er fra en mye mindre plass enn Oslo syns igrunn store deler av Oslo ser ghetto ut, uteliggere, søppel, jævlige bakgårder, halve Somalia som springer etter deg og vill enten selge dop eller seg selv samtidig som 14 år gamle kids står i større grupper og ser ut som de er med i 50 Cent sin nye musikkvideo.
Vis hele sitatet...
hehe...ja det er vell noe i det

Sitat av Susanna Vis innlegg
Hvordan definerer dere egentlig en ghetto? Ser ut til at det er mye forskjellig her.
Vis hele sitatet...
mange arb ledige,narkomane...at det ser jævlig ut der....løene blokker ect...mye krim...og gangstere slengene rundt...m.m
ArbeidsledigProletar
Sitat av alanapoli Vis innlegg
mange arb ledige,narkomane...at det ser jævlig ut der....løene blokker ect...mye krim...og gangstere slengene rundt...m.m
Vis hele sitatet...
Det er jo regelrett FEIL. Ghetto er en del av en by hvor av forskjellige grunner en eller flere minoriteter bor samlet.

F.eks. Nazistene lagde en ghetto i Warzava hvor de samla alle jødene. Var ikke spes. mange narkomane der.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
hvilket området anser DU for å være Norges ghetto området?første tanken går vell til gamle oslo og området rundt der...men finnes det noe annet forøvrig? "Bad neighberhood"
Vis hele sitatet...

Gamlebyen er jo absolutt ikke en ghetto, er vel et av stedene boligprisene stiger mest i Oslo..

Nærmeste ghetto man kommer i Norge er små områder.. I Oslo er noen få steder på grønland, litt ved grunerløkka/legevakta(hausmans gate opp langs akerselva, der hausmania lå)

Eller så er det Romsås og Groruddalen, bøler(noen områder), og resten av de drabantbyene.. I "Sentrum" altså senter av Oslo er det ingen ghetto steder.. Da har dere ikke vært noe sted som faktisk er ghetto, f.eks NYC, eller bangkok, india, afrika, eller bare i Danmark.. Der har de steder som er ghettoer.. Ikke her.. (Med unntak av romleierne)
Haugenstua var rimeig ghetto, om det fremdeles er det vet jeg ikke, men rart om ikke.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Haugenstua var rimeig ghetto, om det fremdeles er det vet jeg ikke, men rart om ikke.
Vis hele sitatet...
rimelig slitent, men langt fra ghetto det og
Sier bare fyllingsdalen i Bergen. Er sikkert fine områder der også, men er så mye pakk, for mange ungdommer som ruser seg, og jævla mange småkriminelle drittunger som drømmer å bli heftig i den kriminelle underverden.. Vel, kan tenkes det bor nok av viktige ledd i den kriminelle verden der og...

Allt i allt, et søppelsted hvor solen ikke en gang vil vise seg, som får meg til å tenke både ytre arna og indre... Ennå et av Bergens søppel steder..


Ellers har vi flaktveit i Åsane bydel i Bergen, som riktignok imo har kommet seg.. Tidligere var det forresten tagget "Negerlandsbyen" over flaktveit skiltet..



Men nei, ingen av disse "ghettoene" kan måle seg med med bronx, compton eller andre drittsteder rundtom i denne ville verden.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hvordan definerer dere egentlig en ghetto? Ser ut til at det er mye forskjellig her.
Vis hele sitatet...
Min definisjon på en ghetto er alt jeg kan forbinde med tv-serien The Wire !
Utlendinger, shady bygninger, drugs, kriminalitet og forsøpling.
I The Wire og i disse andre amerikanske ghettoene noen refererer til er de vel strengt tatt afroamerikanere og ikke utlendinger..

Brodern bodde i de blokkene på Hovseter. Han ble knivstukket av naboen under en narkodeal.
Sitat av sh9 Vis innlegg
Min definisjon på en ghetto er alt jeg kan forbinde med tv-serien The Wire !
Utlendinger, shady bygninger, drugs, kriminalitet og forsøpling.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke spesielt mange utlendinger (fra et amerikansk perspektiv) i The Wire?

Vil ikke si det finnes noen ghettoer her i Oslo. Finnes shady miljøer spredt utover hele byen. Folk flest har dog jobb og en OK inntekt. Sagene for 10-20 år siden var sosialt dumpingplass, men har blitt gentrifisert (altså forfina) no voldsomt de siste åra. Samme gjelder vel mesteparten av Oslo indre øst.

Kjenner ikke drabantbyene så godt, men synes alltid det er hyggelig på Holmlia osv.
ArbeidsledigProletar
Sitat av EoT Vis innlegg
Er vel ikke spesielt mange utlendinger (fra et amerikansk perspektiv) i The Wire?

Vil ikke si det finnes noen ghettoer her i Oslo. Finnes shady miljøer spredt utover hele byen. Folk flest har dog jobb og en OK inntekt. Sagene for 10-20 år siden var sosialt dumpingplass, men har blitt gentrifisert (altså forfina) no voldsomt de siste åra. Samme gjelder vel mesteparten av Oslo indre øst.

Kjenner ikke drabantbyene så godt, men synes alltid det er hyggelig på Holmlia osv.
Vis hele sitatet...
EN minoritet trenger ikke komme fra utenlands, samer er da norske de?
Sitat av Batabusa Vis innlegg
EN minoritet trenger ikke komme fra utenlands, samer er da norske de?
Vis hele sitatet...
Jo, jeg er enig det. Akkurat som svarte i USA ikke er utlendinger i USA.
Som nevnt tidligere. Grorud,romsås,furuset,høybråten++ er det mye rart. Men, vil tør å påstå at vi er såpass heldige her til lands at "ghetto" blir litt i drøyeste laget uansett sted og forhold. For så ille er det ikke her til lands ennå
Holmlia!
Jeg skjønner ikke hvor Hovseter kommer fra? det finnes ikke roligere strøk med så mange vest kant unger.
Holmlia må jeg si er helt klart det mest ''ghetto'' stedet.