Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  182 47159
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av estragon
Lurer på hva komunen gjør hvis de finner ut at en universal-nøkkel til rådhus, bibbiliotek eller andere store bygg, var på aveie. 300++ nye låser?
Vis hele sitatet...
Sier du dette kommer til å skje i nærmeste framtid? (Send PM for adresse, jeg betaler porto for låsene. Smartpost!)
WARNING WARNING: det nye Datadirektivet....
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av ninja5000
Det er bra det, men det nytter ikke med et bra sett bare. Du må ha det i fingrene. Forsåvidt det samme om det er et 2-delers eller et 100-delers sett...
Vis hele sitatet...
du ser ut til og ha litt peil på dirker osv. jeg har en 240 jorde bil hvor nøkelen har blitt borte. hva anbefaler du som beste dirk til den...
Sitat av shortx
du ser ut til og ha litt peil på dirker osv. jeg har en 240 jorde bil hvor nøkelen har blitt borte. hva anbefaler du som beste dirk til den...
Vis hele sitatet...

Det er en jordebil... ta ruta bak på høyre side :P
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av shortx
du ser ut til og ha litt peil på dirker osv. jeg har en 240 jorde bil hvor nøkelen har blitt borte. hva anbefaler du som beste dirk til den...
Vis hele sitatet...
Slimjim muligens. Vis bilder!
Har lest gjennom hele tråden og vil bare si, ikke kjøp dirkesettet i Norge.
Du sparer utroligt mye i utlandet. Var bare det
Sitat av Jonta
Slimjim muligens. Vis bilder!
Vis hele sitatet...
jeg skal ha start på den også. samt vill ha alle ruter hele i og med den er i vinterbruk. men hvem auto jiggle egner seg til den type lås.....så jeg slipper og kjøpe 100 stk. og svar på spm knuse ruter er u aktuelt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Produktanmeldelse:
http://www.teknikkbutikken.com/index...dukt&produkt=3
lite fornøyd med denne. Har hatt 2stk. Skruen som holder pickene stramme når man dirker blir 'sliten' og dirkenen blir løse og dårlige å dirke med. Dessuten er det ikke "slim-set" noe som er nødvendig på europa/japan-låser, fordi vi har mindre låser enn USA. Så "Løfte dirk"en, er ALLLT for stor!det eneste den kan brukes til er hus-låser, og den er nesten for stor til det også! Den er handy å ha på lommeknippet, men er egentlig et kanske dårlig sett, pga slitasje (skruen) og at den ikker beregnet på europeiske låser

http://www.lockpicks.com/index.asp?P...ROD&ProdID=781

KJEMPE FORNØYD!
Dette er det beste lomme-dirkesettet jeg har kjøpt! nå har jeg riktignok bare kjøpt 2 sånn "sett" og et par andre dirker men...
Eneste problemet jeg har fått med dette er at pickene har begynte å prøve å lure seg ut av "esken" når jeg har det i lommeboka
Men bortsett fra det er jeg UTROLIG godt fornøyd med dette settet!
"rack"en på denne er helt utrolig god! den gjør så veldig mye jobb utrolig enkelt! Er også veldig godt fornøyd med tention-toolen på dette dirketsettet.
Tidligere hadde jeg bare det første produktet jeg skrev om, og fikk ikke til mange låser, når jeg kjøpte dette fikk jeg til en hel haug med nye låser!
ANBEFALES!
hvis du skulle lure på noe mer om produktene venligst send PM

Sitat av shortx
du ser ut til og ha litt peil på dirker osv. jeg har en 240 jorde bil hvor nøkelen har blitt borte. hva anbefaler du som beste dirk til den...
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hva en "240 jorde-bil" er.. (volvo 240???) men til å dirke bildører vil jeg anbefalle noe som dette (har ikke mye erfaring med det, ettersom fattern ikke liker at jeg prøver å dirke bildøra vår:P)

http://www.lockpicks.com/index.asp?P...ROD&ProdID=114
http://www.lockpicks.com/index.asp?P...ROD&ProdID=212
http://www.lockpicks.com/index.asp?P...ROD&ProdID=213
(du finner også billig-utgave av de 2nederste)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg vil gjerne sparke litt liv i denne tråden igjen, siden jeg er veldig interessert i dirking.

Er det fortsatt noen som driver med det her?
yes, jeg gjør det litt
Dealextreme selger jo, som dere sikkert vet, lockpicks. Er dette noe å satse på? Jeg er egentlig ute etter et billig sett for å sjekke om dette er en hobby jeg vil drive på med.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Starra Vis innlegg
Dealextreme selger jo, som dere sikkert vet, lockpicks. Er dette noe å satse på? Jeg er egentlig ute etter et billig sett for å sjekke om dette er en hobby jeg vil drive på med.
Vis hele sitatet...
Skulle tro det. Husk å gå for de tynne, og ikke de beregnet for amerikanske låser.
interessant. hvilket dirkesett har du? hvilket låser klarer du?
Kan Muligens finne litt mer info om hvordan ting fungerer her
http://home.howstuffworks.com/home-i...ck-picking.htm
Det var noen greie animasjoner på side 2 og på side 3 om hva som skjer.

Det var også litt generell info om forskjellige type låser.
Takk, men jeg vet godt hva som skjer i de fleste låser.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
saroth: Matter of interest; hvem var det du mente med "du"?
tja, si det :-) kan spørre både deg, jonta, og fyllerør.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg har et 12-delers southord (for amerikanske låser though. Som er større. Argh. Derfor jeg anbefaler de europeiske til alle og enhver.). For å begynne kan du prøve merket "Master"
Lag heller selv, man lærer mye mer da!
Bare å google "lockpick template" om du trenger bilder du kan slipe/kutte dem etter
▼ ... over et år senere ... ▼
Bare et kjapt spørsmål: noen tips om hva som er en "god" lås for nybegynnere å prøve seg på? Den må jo typisk ikke ha for mange pinner, men samtidig være så stor at man får puttet sin hjemmelagde redskap inni den. Sitter og knoter med en Abus 55/40 hengelås, men vanskelighetsgraden på denne er nok litt høy for meg ennå (flaut).

Mvh,
Myoxocephalus
Her sitter det og en rooky. Dette har jeg tenkt å lære meg. Kjøpte 20-delers settet fra SouthOrd så jeg har noe det er fint å begynne med, og så evt ta i bruk det mer avanserte etter hvert. Jeg har sittet og lekt med en hengelås av ukjent merke, men den sliter jeg med fordi keywayen er så trang at jeg ikke får plass til både tensionwrench og dirk. Kanskje de er litt store de som følger med settet http://www.lockpickshop.com/MPXS-20.html jeg har slimline utgaven... noe alternativt jeg kunne brukt for tension? et mikro-flathode skrujærn kanskje.. Hadde vært sykt fett om jeg kunne dirket opp en Trioving av en bestemt sort i (sikkert temmelig fjærn) framtid . Men jeg skal ta meg tid til å lese og se på filmer. Jeg lurer imidlertid på om noen her har vært borti noe av dette slaget http://www.ukbumpkeys.com/product_Hi...1871_index.php

Den shappa synes jeg er en smule dyr, men jeg fant de ikke på SouthOrd sine sider - noe jeg selvsagt synes er uhyre merkelig. Først hadde jeg tenkt å skaffe meg noe jigglere bare, men så så jeg disse. Jeg tror dette blir en morsom hobby
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Sitter og knoter med en Abus 55/40 hengelås, men vanskelighetsgraden på denne er nok litt høy for meg ennå (flaut).
Vis hele sitatet...
Tja, du skriver det jo selv
Dette er en relativt enklel lås å få opp, og enkleste måte er å bruke en rake.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Husk at det ikke skal så mye trykk på tension wrenchen heller Featherlight touch
har abloy lås. noen i røyken området som vil ha den?
En god ide er å skaffe seg ca. 6 gamle sylindere. så kan man ha et sett med stifter i den første, to sett i den andre osv.
Da lærer du åssen det føles når stiften(ne) setter seg i riktig possisjon.
Og når du føler at du takler den du holder på med, så flytter du videre til neste trinn/lås

Om du vil ha det ekstra lett, så kan du ha slitte(ikke for slitte) stifter i, det er som regel enklere å dirke
▼ ... over et år senere ... ▼
Åssen er det å direktør opp en tenningslås på en Suzuki jimny ? Noen som kan noe om dette ? , hadde en slik bil som ble stjelt men hadde begge nøkler selv
Sitat av roadster68 Vis innlegg
Åssen er det å direktør opp en tenningslås på en Suzuki jimny ? Noen som kan noe om dette ? , hadde en slik bil som ble stjelt men hadde begge nøkler selv
Vis hele sitatet...
Kommer jo an på hva slags direktør vi snakker om her.
Noen som har en YT video om temaet?
Sorry skulle stå dirke opp
Sist endret av roadster68; 5. mai 2013 kl. 23:33.
Noen som har gode tips til hvor en kan skaffe seg sylindre gratis/superbillig?
Og gjerne en billig bordskrustikke
▼ ... over et år senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har sett den låsen(filmen) for litt siden, og det er synd sånne ikke selges.

Må jo nesten være umulige å dirke opp.