Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  336 427012
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Setter pris på omtanken folkens. Siden denne tråden er blitt en slags potensiel-junkie-in-the-making dokumentar tenkte jeg å gi en oppdatering. Er blitt noe fysisk avhengig, får en medium-sterk forkjølelse når jeg går 2-3 dager uten. Er ikke uutholdelig, men når jeg presterer dårlig på jobb pga angst (som var der før heroinen og) er det lett å unnskylde at jeg bare skal ta litt. Noe annet jeg har merket er at jeg ikke gidder å skrive på forumet, eller chatte med folk, med mindre jeg har noe innabords. Som regel bruker jeg "bare" 2-3 dager i uken, så schedulet mitt er å ha det chill halve uka, og så dritt resten. Siden forbruket mitt er såppas lite er det ikke for vanskelig å slutte eller ta pauser, men problemet er at jeg ikke har lyst. Men husarbeid er jeg fremdeles flink til

Angående inntaksmåte, så bytter jeg på mellom skyting og snorting. Syns faktisk ikke snorting er så kjipt selvom nåla er bedre, det har sin sjarm og jeg slipper strevet med sprøyter og koking osv. Men hovedgrunnen til at jeg ikke skyter fast er fordi årene blir fucked til helvette om de ikke får hvile en gang i blant. Hmm, etter fredagen skal jeg prøve meg på en pause frem til lillejulaften.
Vis hele sitatet...
Jeg vet AKKURAT hvordan du har det og hva du tenker. Tankene du beskriver kunne likegodt kommet fra mitt hode for 9 måneder siden.

Jeg tipper du føler en slags lettelse hver gang du har gått uten en stund, type: "yes, jeg er jo ikke særlig avhengig i det hele tatt, jeg kuleran heller om en ukes tid".

Newsflash: Du er allerede langt forbi avhengig. Du lurer deg selv til å tro noe annet, og når du faktisk innser det selv så er du virkelig langt inni det.

Tror du vet at jeg ikke er den som moraliserer, dette er vel nesten første gang jeg gir "moralpreken" her inne. Men jeg kan garantere deg en ting:

Skjerper du deg ikke med en gang så er sannsynligvis livet ditt ødelagt.

....Sannsynligvis tenker du jeg er en arrogant idiot nå. Om noen måneder derimot..

EDIT: Må bare legge til; ta å skriv ned når du faktis får i deg heroin. Du kommer til å innse at "halve uken på, halve uken av" kun er hodet ditt som føkker med deg. Du har sannsynligvis heroin i omløp langt mer enn du liker å tro.

Om litt så begynner du å telle timer... "klarer meg fint 18 timer uten, er ikke særlig avhengig da..." osv osv osv..
Sist endret av Tøffetom; 13. desember 2013 kl. 21:15.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Håper du har økonomi til å holde på med dette. Det er som regelt det som gjør at folk havner på kjøret. Har man god råd, så får man som regelt varer med god kvalitet og kan leve et normalt liv.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke ha god råd, holder med gode kontakter man stoler på.
Det er stor forskjell på narkiser. Noen ligger syk lenge og gir deg de 300 kronene tilbake. Andre ligger syk og driter i deg. Hva mennesker du stoler på gjelder fremdeles.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Ikke for å være respektløst, men for alle fremstår jo, som du selv sier, denne tråden som et innblikk i en person som er på vei ned i avgrunnen.

Hva er det som gjør at du bruker heroin for å komme deg gjennom dagene?
Vis hele sitatet...
Jobb stort sett. Jeg takler å ha være dopsjuk om jeg bare sitter hjemme, men det jeg virkelig hater er å sitte i kassa og med en jævlig ryggsmerte, angst og svetting.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Kan jeg få spørre hva det er som har fått deg dit du er i dag?
Vis hele sitatet...
Det begynte med angst, paranoia og depresjon, men det var etter en joint (ja, faktisk lol) at jeg virkelig nådde bunnen. Fikk en badtrip, ble aldri den samme igjen. Orker ikke gå i detalj, men en metafor for hvordan jeg føler meg i huet er som å sitte ubehagelig 24/7.

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Hvilken selvinnsikt har du? Hvor stor anslår du selv mulighetene for at du sklir helt ut er?
Vis hele sitatet...
Jeg tror enda at jeg ikke kommer til å bli en arbeidsløs person som skyter dag inn og dag ut. Hovedproblemet er egentlig at jeg er like (lite) happy nå som jeg var før, selvom jeg går halvparten av tia i (mild) abstinens.

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Innser du selv at du trenger hjelp av noe annet enn heroin/amf?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd alt som finnes av hjelp de siste 2 årene, uten hell.

Sitat av hayer Vis innlegg
Har ingenting i mot folk som f.eks tar en joint for å slappe av ekstra, ruser seg i en gitt periode(1 uke eller lignende tidsrom) pga. de føler at de trenger det for å komme gjennom en uke med mye press på jobb, så lenge det ikke blir en fast vane.

Folk som derimot ruser seg pga. "livet suger" har jeg lite til overs for.



Men OT; hvordan går det med å holde ut til lille julaften da? Hvorfor ikke vente til første juledag?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd absolutt alt av psykologer, psykiatere, medisiner og helvette, og ikke en eneste shit hjelper. Ikke en gang benzo. Heroin hjelper noe, men jeg følte meg bedre edru når den mentale helsen min var god enn jeg gjør nå stein på heroin. Ikke for å gjøre dette til en melodramatisk sippetråd, men hadde det ikke vært for at jeg har noen som bryr seg veldig om meg ville jeg tatt kvelden for lenge sia. Jeg har null mulighet til å "komme meg opp å gjøre noe med livet" eller hva annet bullshit du syns jeg bør gjøre.

Å vente til lillejulaften dreit jeg i siden jeg ble nødt til å være sosial denne helga.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg vet AKKURAT hvordan du har det og hva du tenker. Tankene du beskriver kunne likegodt kommet fra mitt hode for 9 måneder siden.

Jeg tipper du føler en slags lettelse hver gang du har gått uten en stund, type: "yes, jeg er jo ikke særlig avhengig i det hele tatt, jeg kuleran heller om en ukes tid".

Newsflash: Du er allerede langt forbi avhengig. Du lurer deg selv til å tro noe annet, og når du faktisk innser det selv så er du virkelig langt inni det.

Tror du vet at jeg ikke er den som moraliserer, dette er vel nesten første gang jeg gir "moralpreken" her inne. Men jeg kan garantere deg en ting:

Skjerper du deg ikke med en gang så er sannsynligvis livet ditt ødelagt.

....Sannsynligvis tenker du jeg er en arrogant idiot nå. Om noen måneder derimot..

EDIT: Må bare legge til; ta å skriv ned når du faktis får i deg heroin. Du kommer til å innse at "halve uken på, halve uken av" kun er hodet ditt som føkker med deg. Du har sannsynligvis heroin i omløp langt mer enn du liker å tro.

Om litt så begynner du å telle timer... "klarer meg fint 18 timer uten, er ikke særlig avhengig da..." osv osv osv..
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk innsett at jeg er avengig. Men den lettelsen du skrev om hadde jeg for bare litt over en måneds tid siden hehe. Har dog ikke gått lengre enn 3-4 dager siden den gang. Syns ikke du er arrogant i det hele tatt, du bare sier sannheten. Problemet mitt er bare at jeg ikke bryr meg om hvilken vei jeg går.
Sist endret av bloodshotEyes; 14. desember 2013 kl. 20:33.
Kort sagt så driter du i om du blir narkoman, da er det ikke så mye mer å gjøre.
27 oktober: Føler meg ganske sikker på at dette er et stoff jeg ikke kommer miste kontrollen over.
Vis hele sitatet...
14 desember: Jeg har faktisk innsett at jeg er avengig.
Vis hele sitatet...
bloodshotEyes: Har du mistet kontroll? Og hvilke sitater kommer jeg til å skrive om nye 2 måneder? eller 6? 1 år? 2 år? Viss du lever så lenge.
Hehe ser ganske retarded ut når du setter det sammen slik, men jeg har liksom ikke prøvd å ikke bli avhengig heller. (og jeg er fortsatt langt unna stadiet hvor jeg blir dødsjuk). Trodde dog ikke jeg skulle bli så glad i det som jeg er nå.
Mens du kan slutte vil du ikke, og når du er avhengig kan du ikke. Slik funker heroin, dessverre.

Blir trist av å lese om deg bloodshotEyes, men håper du lander på beina til slutt!
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hehe ser ganske retarded ut når du setter det sammen slik, men herp derp osv
Vis hele sitatet...
Dette er realiteten bloodshotEyes. Utrolig synd å lese denne tråden. En veldig god kamerat av meg døde av overdose i fjor, så det å lese dette er helt forferdelig, da han var like belyst som det du der, eller i det minste hva du tror du er.
Interessant tråd! Jeg har også tatt litt heroin før og har flere gamle venner som gjorde det samme. En døde av overdose, men de aller fleste har slutta, eller i minste fall kommet seg sånn halvveis videre. Håper du fortsetter og oppdatere tråden!
Interessant tråd ja! Her får man virkelig et innblikk i hvor fort det kan gå galt.

Til TS: Håper du klarer å slutte før det virkelig er for sent, lykke til videre
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan går det med deg, bloodshotEyes? Hva med målet ditt frem mot lille julaften? Har sjekket daglig her for en oppdatering
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Allerede fjortende desember skrev han: "Å vente til lillejulaften dreit jeg i siden jeg ble nødt til å være sosial denne helga"...
Har nådd det store vendepunktet mange snakker om; "når man kan slutte vil man ikke, når man vil slutte kan man ikke". Nå vil jeg, og jeg tror jeg har en god mulighet. Får bare en kraftig forkjølelse + ekstra dritthumør. Det som gjør dette til et problem blir å sitte i kassa i matbutikken imens. I tillegg har jeg svært lite til å motivere meg til å forbli nykter hvis jeg først skulle greie å slutte ordentlig. Hvis jeg greier det, vil jeg fremdeles prøve å bruke 1-2 ganger i mnd. Jeg har rett og slett jævlig lite å gjøre og en grei økonomi.

For å svare direkte på spørsmålet over, så har jeg ikke gått uten heroin mer enn 3 dager på et par måneder. Det vil si jeg er ganske hekta, selvom jeg fortsatt skyter 3 ganger så små skudd enn mer erfarne knarkere. Det sier en del for meg, da jeg allerede føler meg kjiip 2-3 dager uten hero, men i forhold til dem må det være barnemat.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Har nådd det store vendepunktet mange snakker om; "når man kan slutte vil man ikke, når man vil slutte kan man ikke". Nå vil jeg, og jeg tror jeg har en god mulighet. Får bare en kraftig forkjølelse + ekstra dritthumør. Det som gjør dette til et problem blir å sitte i kassa i matbutikken imens. I tillegg har jeg svært lite til å motivere meg til å forbli nykter hvis jeg først skulle greie å slutte ordentlig. Hvis jeg greier det, vil jeg fremdeles prøve å bruke 1-2 ganger i mnd. Jeg har rett og slett jævlig lite å gjøre og en grei økonomi.

For å svare direkte på spørsmålet over, så har jeg ikke gått uten heroin mer enn 3 dager på et par måneder. Det vil si jeg er ganske hekta, selvom jeg fortsatt skyter 3 ganger så små skudd enn mer erfarne knarkere. Det sier en del for meg, da jeg allerede føler meg kjiip 2-3 dager uten hero, men i forhold til dem må det være barnemat.
Vis hele sitatet...
Du får en kraftig forkjølelse, samt dritthumør.. Du vil slutte men du kan ikke? Ta deg sammen og gå uten heroin et par mnd. Fortsetter du slikt vil abstinensene bli veldig tunge. Følelsen av kraftig forkjølelse og dritthumør er så og si kronisk for en heavy bruker, og etter 2-3 dager vil man ligge å spy og føle deg halvdød
At du har grei økonomi og lite å gjøre er ingen god unnskyldning til å fortsette. Jeg ønsker ikke å hakke på deg på noen måte men virkelig; jeg håper du innser selv at tankegangen din er helt forvridd. En god motivatør for å slutte burde være livet ditt. Jo lenger du fortsetter, jo verre blir det å slutte (noe du allerede vet). En venn jeg kjenner, yngre enn meg, har allerede nesten dødd fire ganger. Tenk deg hvordan det var for familien hennes samlet rundt sykehussengen hver gang. Ikke minst følelsen av å vite hvor knust de er. Faren som gråter for første gang, moren som trygler. Hun har selv fortalt meg dette mens svetten rant, og abstinensene var godt i gang. Men sippe gjorde hun ikke. Å leke seg med heroin av og på er et farlig sjansespill. Å gå på sterke opiater/opioder generelt er noe man ikke vil ende opp med. Har også personlig erfarlig med dette. Ikke slik som dette, dog, men jeg har overdosert på heroin en gang og hatt abstinenser etter opioder (ikke heroin, med andre ord) som varte i nesten to uker. For min del var siste nevnte for sterke smerter men med en gang jeg sluttet merket jeg at kroppen higet etter mer selv om hjernen min fortalte meg det innlysende, logiske svaret; du ender opp i en ond spiral om dette fortsetter. Dette gjør deg syk. Ettersom jeg ikke hadde brukt opiater lenge bare bråsluttet jeg, og måtte bare levene med å ta konsekvensene av valget mitt. Nei, det er helt jævlig å ha smerter i hele kroppen, ikke kunne bevege seg en halv meter engang, å kaldsvette som en skadeskutt gris samt alle de andre tingene som følger med. Men er det ikke best å bli ferdig med det før løpet er kjørt? Jeg husker godt dokumentaren om heroinisten som hadde brukt H i så mange år at han døde da han ble sendt på rehab uten nedtrapping. Det skjedde samme døgn, faktisk. Det er en virkelig trist historie (for de som ønsker å se; http://topdocumentaryfilms.com/ben-diary-heroin-addict/ - Diary of a heroin addict)

Ønsker deg lykke til uansett, og håper det kommer til å ordne seg for deg! Og for all del, husk på skadereduksjon når du går så langt at du skyter dette. http://freak.no/forum/showthread.php?t=260521.
Sist endret av Lucy In The Sky; 29. desember 2013 kl. 14:26.
TS: Kom deg til legen, han kjører deg opp på subutex, evt dolcotin og angstdempende/beroligende.
Og slutt å skyt, man blir jo like glad i å skyte som man blir i stoffet.
Problemet med hero er jo at du aldri vet hvor sterkt det er,har ved en anledning delt en null to strek med buddy og blitt så grisestein som jeg hadde blitt av gjerne en grammer i en smell.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Nå begynner du leke litt med ild her, spør du meg. Håper du vet hva driver med.
Vis hele sitatet...
Selvsagt vet han ikke hva ham driver med. En ungdom som av tilsynelatende frivillige årsaker begynner å lefle med heroin, vet åpenbart ikke hva han driver med.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan går det bloodshotEyes? Sjekker stadigvekk etter update..
Sitat av surf's up Vis innlegg
Hvordan går det bloodshotEyes? Sjekker stadigvekk etter update..
Vis hele sitatet...
Han kommenterer nå i andre tråder stadig vekk, så han lever hvertfall.
Er svært lite som har endret seg i livet mitt etter noen måneder som sprøytenarkis. Grunnen til det er vel fordi jeg har penger og et sted å bo, og at jeg ikke levde et "givende" liv fra før. Vil faktisk si at jeg har det bedre nå, fordi humøret mitt går i bølger, i stedet for en monoton strek på bunnen slik det var før. Dette vil endre seg når toleransen blir større og jeg bare bruker for å ikke bli syk, men jeg føler jeg enda har et stykke til jeg når det punktet, siden jeg kan lett gå 1-2 dager uten å bli spessielt dårlig. Fysisk sett har jeg gått ned noen kilo pga jeg har slutta å trene og spiser litt mindre. Begynner å få færre årer å skyte i, som er litt kjipt. Skulle tatt bedre vare på dem i begynnelsen. Føler meg litt teit som nærmest skriver blogg her, men folk virker nå interessert så what the hell.
Halla bloodshot Ja vi er intresert i å se hvordan du har det og åssen det går, hva som er planen fremover osv.

Hvordan er opplevelsen for en som har vært sprøytenarkoman å røyke/sniffe heroin istedet for å sette sprøyter? Må du ha ekstremt høy dosering eller er ikke den "gode" rusen der ved røyking? Hva gjør du på om dagene? Har du noen nyttårsforsett? Noen mål fremover?

Veldig interesert i å høre hvordan du har det, hva du skal gjøre for å komme deg dit du vil. Du kan gjøre hva du vil, du er din egen lykkes smed! Med nok banking, svetting og hardt arbeid når du så langt som du ønsker!

Vi blir her selfølgelig og følger med deg, heier på deg og ønsker deg lykke til med hva enn du har på tapetet!

Kansje du burde ta en tur på vidda, planlegg en liten uke på vidda med en kamerat som er rusfri ( Eller trask i vei alene) Mellom bakkar og berg kan du finne deg sjøl og kansje tilogmed en livslyst og gnist du aldri har sett før, såklart etter sjukå e vekk itte heroinen. Reis opp, bruk kroppen og hodet å bevis din nytte og bruk.

Kjenner folk som har vært sprøytenarkoman i over 20 år, en liten gnist av vilje fra oven eller inni deg selv gjorde det mulig å slutte, noen har blitt høytidelig kristen noe jeg tviler du har lyst til ( vet aldri ) men kom deg ut i naturen, det var der vi var først. Skriver løst her, så ikke hat meg for mine ord. Men ingen ønsker å leve et liv hvor vi sliter med å finne blodårer å skyte heroin i... Jeg kjenner deg ikke, men jeg ønsker deg ikke et sånt liv.

Ha det godt !
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan går det med deg?
Tiden du kan gå uten heroin uten særlige konsekvenser blir stadig kortere, og du teller nok snart timer, som Tøffetom sa. Skikkelig trist tråd, men allikevel interresant(fælt å si). Skulle gjerne skrevet ned alt pisset jeg tenker om deg, men det er jo tydelig at ikke det har påvirkning. Du har bestemt deg. Ønsker deg lykke til videre, og håper selvfølgelig at du får snudd om situasjonen.

Du aner ikke hvor lik du er en kamerat av meg, som sitter dypere inn i det. Når jeg leser innleggene dine smiler jeg litt, da du minner så veldig om ham. Uten å si at du direkte beskytter heroinen, så er det ganske tydelig for meg at det er akkurat det du gjør.
Nok "moralpreken" fra meg, håper ikke dette ble for mye - du skal høre mye.


Lykke til, bloodshotEyes. Hadde jeg vært kristen skulle jeg bedt for deg.
Begynner å bli lei av å bruke alle pengene mine på dette her, så nå ønsker jeg virkelig å slutte. Skal kjøpe en god del Subutex straks, og håper jeg har kjøpt min siste bag med heroin som avhengig. Hvis jeg kjøper for 1000 kroner går det max 2 dager før det er tomt. Ikke fordi jeg trenger å sette 4 skudd på en dag, men så lenge jeg har, greier jeg ikke å holde meg unna. Har også blitt jævlig mye mindre forsiktig angående "injiserings-etikkete", i går slang jeg oppi litt knust Imovane etter jeg hadde kokt opp, og tok i bruk en gammel nål etter å ha skyldt den så godt jeg kunne.. Og da var jeg ikke syk en gang.

Ellers så går det helt greit med meg, jeg søker jobber som bare det, og har ingen problemer med å showe up på praksisplassen/matbutikken jeg er på. Faktisk er det enklere å komme meg opp om mårran, da jeg tross alt bruker den ultimate søvnmedisinen og jeg har store søvnproblemer. Er ikke blitt noe verre psykisk sett enn jeg var før. Skulle nesten ønske jeg hadde noen saftigere nyheter å komme med, men det har jeg altså ikke.
Monoxide:
Hvordan er opplevelsen for en som har vært sprøytenarkoman å røyke/sniffe heroin istedet for å sette sprøyter? Må du ha ekstremt høy dosering eller er ikke den "gode" rusen der ved røyking? Hva gjør du på om dagene? Har du noen nyttårsforsett? Noen mål fremover?
Vis hele sitatet...
Jeg har alltid vært elendig på å røyke hero, så jeg har aldri fått god rus av det. Har kun brukt det for å bli frisk når jeg ikke hadde sprøyter tilgjengelig. Jeg vet ikke hvordan sniffing er nå i forhold til før, og jeg ønsker ikke å sløse så mye som et korn på å finne ut av det.. Målet fremover er å bli clean, trene og få ordentlig jobb. Tragisk som det høres ut har jeg også lyst til å ha et casual forhold til heroin når abstinensene er long gone. Siden jeg nå vet (noe av) hvor kjipt det er å være avhengig føler jeg at jeg faktis vil greie å nekte meg å bruke mer enn 1 dag på rad.

Neste gang jeg er innom denne tråden er det forhåpentligvis for å si at jeg har vært clean for opiater i noen uker, peace.
Dette er ikke moralpreken. Dette er realitetsorientering. Du klarte det. Du er nå hekta på heroin. Den kommer til å være en del av livet ditt så lenge du lever, selv om du klarer i perioder å slutte.
Det var da voldsomt til generalisering, reklame. Det å si heroinen kommer til å være en del av livet hans resten av livet blir da virkelig feil å si. Han har brukt heroin i en veldig kort periode, sammenlignet med andre. Husk at han bare er hekta, ikke avhengig.

Fattern har klart å leve i 10 år uten heroin. Heroin er ikke en del av livet hans lengre?
Hekta vs avhengig. Hva er forskjellen?

Og de jeg vet om som har vært hekta på heroin, må jobbe med seg selv og russuget resten av livet.
Ja, de du kjenner, Reklame. Selv om dette skulle være allmenngyldig karakteristikk betyr det ikke at man skal tenke svart/hvitt om absolutt alt og alle. Jeg personlig mener også at et slikt innlegg som dette er passende på noen som helst måte. For det første er det utallige eksempler på at slike systematiske innsamlinger og oppstillinger i tabeller faktisk ikke gjelder alle, og det hjelper ikke noen at man kommer for å regel rett sparke de som sliter. Medmenneskelighet, mann. Jeg mener på ingen måte at man skal dulle, pakke inn alt i sukkerspinn og den slags. Men dette her? "Du kommer aldri til å bli et helt menneske igjen. Der fikk du!". Her deler Bloodshot lavpunktet i livet sitt, og jeg tror at alle her vet at han på ingen måte er stolt av dette. Hvis man ikke har noe fornuftig å komme med er det best å bare la være. Sånt som dette er faktorer som gjør at man sår enda mer tvil i andre.

Alle vet at dette er en situasjon som krever seriøse tiltak og endringer. Har det ikke kommet tydelig nok frem fra før? Herre min hatt...

Bloodshot, stå på. Gjør alt som står i din makt for å få tilbake en normal tilværelse.

Mvh
Lucy
Sist endret av Lucy In The Sky; 10. februar 2014 kl. 17:24.
Du kommer med et sitat som ikke engang ligner på det jeg har skrevet. Du tilegner meg meninger jeg ikke har. Jeg har på ingen måte ytret skadefryd, eller påstått at han aldri blir et helt menneske. Jeg har sagt at han kommer til å slite med dette resten av livet. Det er min spådom.


Videre mener jeg at denne tråden er medaljens bakside med dette forumet. En mann står og banker på en dør til helvete, og vi slipper han inn med å gi han informasjon. Man kan alltid si at det er bedre at han får korrekt informasjon fremfor å prøve seg frem selv, fordi han uansett vil gjøre det likevel. Jeg mener det blir som å velge pest fremfor kolera.

Og ja. Jeg generaliserer. Jeg har ennå til gode å treffe noen som ikke angrer på at de satt første sprøyten. Kanskje det er min uvitenhet eller for få kontakter som gjør det.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg er enig med det i at han kanskje kommer til å slite store deler av livet med suget, uten at jeg har noe erfaring som kvalifiserer uttalelsen min. Jeg tror også man kan komme seg ganske bra, og man kan uten tvil ha et godt og fullverdig liv som tidligere minusfreak.

Jeg er ikke enig i at denne tråden er noen skamplett på forumet. Det er snarere en viktig, men tragisk, tråd. Du sier det jo selv: det er bedre å gi korrekt informasjon enn å frykte amatørmessig feiling. Tråden er også viktig på et annet plan. Neste gang noen ønsker informasjon om å skyte heroin vil de kanskje finne akkurat denne tråden, forhåpentligvis lese hele og få litt større mulighet for refleksjon rundt sine fremtidige handlinger.

Jeg vil takke deg, bloodshoteyes, for at du har oppdatert og "blogget" her. Ønsker deg lykke til av hele mitt hjerte.
Jeg er dels enig i at riktig informasjon kan være viktig, spesielt med et stoff som heroin og dosering. Samtidig ser jeg etiske problemstillinger knyttet til tråden. Nyanse kan man kalle det.

Jeg vet det ikke er det samme og jeg skal ikke trekke direkte paraleller, men se for deg følgende: En bruker oppretter en tråd der han ønsker å ta sitt eget liv. Dette ønsker han å gjøre med tabletter og etterspør egnede medikamenter og dosering. Han ønsker tilstrekkelig informasjon, og vil unngå å våke opp hjerneskada på sykehus etter noen måneder. Hjelper vi han?

Det åpner noe av den samme diskusjonen jeg av og til savner på forumet. Viktig med riktig informasjon-ja, men riktig informasjon til å bli sprøytenarkoman? Ser dere overhode ingen etiske problemstillinger i det hele tatt? Er verden virkelig så svart/hvit?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg vet det ikke er det samme og jeg skal ikke trekke direkte paraleller, men se for deg følgende: En bruker oppretter en tråd der han ønsker å ta sitt eget liv. Dette ønsker han å gjøre med tabletter og etterspør egnede medikamenter og dosering. Han ønsker tilstrekkelig informasjon, og vil unngå å våke opp hjerneskada på sykehus etter noen måneder. Hjelper vi han?
Vis hele sitatet...
Dette har skjedd her på bruket flere ganger, og slike tråder slettes, vi hjelper ingen å ta sitt eget liv. Ingen av trådene har startet med at noen sier de tar livet sitt, de prøver å vinkle det som et hypotetisk scenario, eller "lure" svaret ut av oss.
Jeg fortsetter. Er det greit dersom trådstarter er en 13 år gammel jente? Hadde dere lært denne jenta hvordan mam skyter heroin dersom hun hadde komt og spurt dere på gaten? Og dersom trådstarter ikke er en 13 år gammel jente, har hun tilgang til dette forumet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg fortsetter. Er det greit dersom trådstarter er en 13 år gammel jente? Hadde dere lært denne jenta hvordan mam skyter heroin dersom hun hadde komt og spurt dere på gaten?
Vis hele sitatet...
Ja. Om tretten år gamle jenter har tilgang til heroin i utgangspunktet er det langt betre at dei veit korleis dei nytter det rett, enn at dei drep seg med idioti. Prinsippet er omtalt som harm reduction, eller skadereduksjon. Det er m.a. difor ein deler ut reine kanyler.

Informasjonen finst i rikt monn på nettet, og å tilgjengeleggjere den fører neppe til at markant fleire nyttar heroin, som trass alt ikkje er noko dei fleste av oss har dagleg kontakt. Mao. er nok største barriera for heroinbruk det å anskaffe det og brukerutstyr, ikkje å få tilgang til informasjon.
Med det resonnementet må man jo ikke slette tråder der trådstarter ønsker å ta livet av seg med overdose!? Dersom da vedkommende allerede har tilgang til tabletter som ved høyt inntak gir dødsfall, bør man vel forklare hvor grensen mellom død og et liv som grønnsak går? Det er jo harm reduction fra mitt ståsted.

Jeg forøvrig ikke utelukka uenig med dere, jeg vil bare belyse evt etiske problemstillinger med tråden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av reklame Vis innlegg
Med det resonnementet må man jo ikke slette tråder der trådstarter ønsker å ta livet av seg med overdose!?
Vis hele sitatet...
Men så har ikkje vi eit sjølvmordsforum. Om du er interessert i det kan t.d. alt.suicide.holiday vere eit brukbart alternativ.

Viare så er det ein viss skilnad, ettersom sjølvmord har eit anna føremål enn rusmiddelbruk.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men så har ikkje vi eit sjølvmordsforum. Om du er interessert i det kan t.d. alt.suicide.holiday vere eit brukbart alternativ.
Vis hele sitatet...
Du siterer første setning av innlegget mitt og unngår å svare på problemstillingen jeg tar opp. Dersom du leser innleggene i tråden, finner du fort ut at jeg ikke har behov for et forum for å diskutere selvmord. Jeg er ute etter grensen for hjelp en person kan få på dette forumet. Jeg skal uansett sjekke ut siden du viser til, slik at jeg har et alternativ om jeg skulle ombestemme meg :-)
Sitat av slashdot Vis innlegg
Viare så er det ein viss skilnad, ettersom sjølvmord har eit anna føremål enn rusmiddelbruk.
Vis hele sitatet...
Tja. Dette mener jeg også kan diskuteres i denne sammenheng. Her snakker vi om injesjering av heroin. Målet er rus. Konsekvensen er (veldig ofte) sterk avhengighet som ødelegger livet ditt på mange plan. Fysiske og psykiske, sosiale og kulturelle, etterhvert (som også trådstarter nevner i denne tråden) dårlig sprøytehygiene og smittefare som kan medføre seg alvorlig sykdom - og konstant fare for overdosering etter variabler som renhet i stoffet og toleranse.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har nå vært clean i 3 dager og 2 timer. Spart 1500 kroner allerede (jeg er fortsatt i gjeld..) Og jeg er ikke særlig sjuk lenger. Brukte bare 0,5 hver dag, kan ikke tenke meg hvordan det er å slutte etter 2+ gram om dagen.. Jeg følte meg seff bedre når jeg var stein, men det er noe digg ved å være edru og. Jeg har liksom fått tilbake følelser, musikk som var behagelig å høre på som stein er dritvakkert nå som jeg er edru. Gleder meg til å gå spise ordentlig for første gang siden jeg slutta og så gå ut en tur.

Jeg var heldig å slippe unna med bare en svak avhengighet noen småfucka årer etter å skyti heroin 6 måneder. Tror det her var punktet jeg var nødt til å slutte før det det gikk helt til helvete.

Nå er jeg ikke sjuk lenger, men rastløs som et helvette. Tok nettopp 2mg subutex faen.. jaja kunne vært verre.
Sist endret av bloodshotEyes; 5. april 2014 kl. 20:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Pervalicious
Eurydike's Avatar
18 7
Bra jobba, Bloodshoteyes! Håper du har en nedtrappingsplan på Subutex eller annet av medikamenter/preparater du bruker. Ellers kan det jo godt hende at du blir avhengig av dette også? Man vil ikke ha slike A-preparater (eller B, for den del) hengende over livet sitt hvis man ikke nødvendigvis . Det er svært lett å bli avhengig av også. Bare pass på, mann! Håper du oppdaterer underveis om det går bra eller ikke. Det er mange her på freak som kan støtte deg.

Sist endret av Eurydike; 25. april 2014 kl. 22:35.
Hmmm...jobbet på sprøyterommet som sykepleier en periode, men måtte gi det opp- det ble rett og slett for krevende for min "sarte" sjel, men ja- det ligger i Storgata, en litt usynlig dør på en rød vegg like før Gaasa. Jeg undres hvorfor det å advare, be et menneske tenke seg om- se om det finnes andre måter for å oppnå ro, smertelindring, ekstase eller hva man er ute etter, oppfattes som moralistisk! I mitt hode er det empati- et ønske om at du finner bedre løsninger med mindre risiko for aldri mer oppleve det nyktre livet som verdifullt, fordi jeg har sett så mange ekstremt syke og lidende heroinister. Finnes den glade mestrende heroinist???? Hva med å ty til noe som gir åndelig fostring istede???
TS: Hvordan går det? Fremdeles clean?
Jeg sprakk et par dager etter den forrige posten.. Jeg driver og går av og på med Subutex for tiden. Tar en uke med dop etter lønning (hver 14. dag) og så en uke på Subutex.. Hoppa over til Subutex i dag og tror jeg kommer til å gå lenger enn en uke på det denne gangen. Dop er rett og slett ikke verdt penga, og å stresse med å få ordne så man ikke blir sjuk er bare det kjipeste i verden. Jeg ser jo på de litt eldre i gamet at dette ikke er noe en kan fortsette med, man går til slutt tom for årer å sette i og da må man sette i muskelen som ikke er like digg og har stor sjanse for infeksjoner osv..

Dessuten, jeg er så gjerrig at jeg sjeldent skyter nok til å bli ordentlig stein. Og når jeg blir det er det faen ikke så digg en gang!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg sprakk et par dager etter den forrige posten.. Jeg driver og går av og på med Subutex for tiden. Tar en uke med dop etter lønning (hver 14. dag) og så en uke på Subutex.. Hoppa over til Subutex i dag og tror jeg kommer til å gå lenger enn en uke på det denne gangen. Dop er rett og slett ikke verdt penga, og å stresse med å få ordne så man ikke blir sjuk er bare det kjipeste i verden. Jeg ser jo på de litt eldre i gamet at dette ikke er noe en kan fortsette med, man går til slutt tom for årer å sette i og da må man sette i muskelen som ikke er like digg og har stor sjanse for infeksjoner osv..

Dessuten, jeg er så gjerrig at jeg sjeldent skyter nok til å bli ordentlig stein. Og når jeg blir det er det faen ikke så digg en gang!
Vis hele sitatet...
Du har så rett.

Helt utrolig at avhengighet mindfucker så jævlig.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg sprakk et par dager etter den forrige posten.. Jeg driver og går av og på med Subutex for tiden. Tar en uke med dop etter lønning (hver 14. dag) og så en uke på Subutex.. Hoppa over til Subutex i dag og tror jeg kommer til å gå lenger enn en uke på det denne gangen. Dop er rett og slett ikke verdt penga, og å stresse med å få ordne så man ikke blir sjuk er bare det kjipeste i verden. Jeg ser jo på de litt eldre i gamet at dette ikke er noe en kan fortsette med, man går til slutt tom for årer å sette i og da må man sette i muskelen som ikke er like digg og har stor sjanse for infeksjoner osv..

Dessuten, jeg er så gjerrig at jeg sjeldent skyter nok til å bli ordentlig stein. Og når jeg blir det er det faen ikke så digg en gang!
Vis hele sitatet...
Virker jo som om du har litt selvinnsikt. Man kan lære av andres feil, man trenger ikke alltid gjøre samme feil selv for å lære.
Lykke til videre, håper du greier å slutte helt med alt :-) (eller kutte det ned til sjeldnere)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er nå på dag 4 clean eller noe.. Har ikke vært i stand til å holde tellinga, ei sitte på pc'en før nå. Må nesten le av hvor naiv jeg var i starten av denne tråden. Det verste med heroin er egentlig ikke suget, men det endrer måten du tenker på. Jeg VIL være junkie. I forhold til mitt ellers labre liv var livet som junkie mye mer spennende. Og rusen var selvfølgelig et stort pluss.. Jeg vet at resten av hele livet mitt vil jeg få trangen til å kjøpe hver gang jeg er i sentrum. Det verste akkurat nå er at jeg greier faen ikke spise. Fikk nettopp i meg et halvt eple dog, som var jævlig digg. Ellers skulle jeg gitt alt for å kunne spise meg god og mett uten å spy det opp etterpå. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke kommer til å holde meg clean fremover.. Subutex er nok den eneste løsningen min. Det er ganske tragisk at et års rusmisbruk på H vil føre til et evig liv på a-preparater for mange. Så til de som var i min situasjon for et år siden og sniffa noen kvartinger her og der, bare stopp NÅ. Heroin er så digg at det river vekk alle andre gleder i livet.
Wow. Bare wow.

Trådstarter, det var virkelig rørende/interessant å følge utviklingen din. Selv om jeg bare har loka med weed, kjenner jeg meg godt igjen i måten du hele veien har rettferdiggjort forbruket. Får meg virkelig til å tenke på mitt eget bruk, og hvordan det egentlig påvirker livet mitt. Jeg innser jo selvfølgelig at weed og H er to helt forskjellige ting, men potensialet for den virkelig farlige avhengigheten, den psykiske, er jo fortsatt der. Uten at jeg har noen erfaring med H - eller for den saks skyld andre stoffer enn alko og weed - tør eg påstå at det er det mentale alt står og faller på. Er dette noe du kjenner deg igjen i?

All creds til deg for åpenheten og det faktum at du valgte å dele dette med oss. Jeg ønsker deg lykke til, og håper du finner lykken(e) i livet ditt, uansett hva det måtte være. Er heroin det eneste du tror vil gjøre livet ditt bedre, så kjør på. Jeg skal i hvert fall aldri røre det, men jeg skal gjøre alt i min makt for at du og andre som deg skal kunne ta valget selv, med loven og rent stoff/utstyr på din side.

Cheers dude, do what makes you happy man!

Jo btw, lyst til å skrive et lite innlegg angående rushistorien din? Hva som fikk deg til å starte, hva du har brukt og hvor lang tid det tok før du begynte på et nytt drug, osv. Hvis dette blir for mye så fuck it. Bare post noe, digger åpenheten din. Du er et bra menneske uansett hva faen folk måtte si om deg. Sånn, ferdig.
Prøvde selv heroin et par ganger og var så overasket over "suget" som kom med en gang. Var sånn at jeg tenkte må i hvertfall gjøre det en gang til liksom og det ble til flere ganger. Så på meg selv som tøffere sterkere osv. gav meg noe positvt. Er glad jeg på øyeblikket hadde vanskeligheter med å skaffe og ha råd til det så stoppet der. Men husker å gå å tenke på det, lengte litt etter det, i flere uker senere. I skrivende stund ser jeg ikke på det som farlig å prøve igjen, rart med det.

Og forresten tror du kan klare å slutte helt hvis du virkelig går inn for det. Har overrasket meg selv mange ganger med ting jeg har klart å fullføre selv med de problemer jeg har. En må ut på ukjent territorie og ta og føle litt på "kreftene". Ville sett på det som en utfordring, sett noen mål så du har noe å jobbe mot.