Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 65993
Hei.

Dette er min guide til å lage et tilsagt perfekt fake leg. Måten er den gode gamle skrapemåten på bankkort/ elektron etc men mye mer fyldig og dette er en teknikk jeg har brukt 3 år på å opparbeide meg. Vet det er tatt opp i mange tråder tidligere, men jeg synes at noen av dem ikke er veldig utfyllende på akkurat hva man skal gjøre. Jeg synes heller ikke at de presiserer hvor viktig det er å være forsiktig når man behandler bankkortet. (Dette gjelder leg med bursdags dato som slutter på 92(90) 93(90) 94(91) 95(93). Altså de siffer som kan bli gjort om til andre lavere siffer.)

Jeg begynner først med utstyrslisten.

- Elektriker teip, helst en annen farge enn svart.
- Vannbasert tusj, 0,1 mm (fåes kjøpt på Ark, Notabene osv.)
- Fyrstikker
- Q- tips
- Tannpirkere
- Handsfree forstørrelsesglass (Hvis du vil ha det veldig nøyaktig)
- Veldig fin stålull
- Skalpell
- Hårspray (Define rosa er perfekt til dette)

1. Det første trinnet i å lage et falskt leg er å skrape vekk alt det som er unødvendig på tallet. Eksempel på dette kan være fra 4 til 1 (Bruker dette utgangspunktet i hele guiden.) I dette tilfellet teiper man over streken i firetallet, som skal bli stammen i 1 tallet. På andre siden av teipen skal trekanten i firetallet være, som stikker ut på venstre side. Ta litt elektriker teip over nabotallet mot venstre slik at dette ikke blir skadet når man skal begynne å pusse. Når man er ferdig med å maskere tar men en fyrstikk med hodet og dypper den i vann. Da får fyrstikken akkurat den samme funksjonen som veldig fint sandpapir. Forsiktig ta og skrap det som er unødvendig vekk. Det blir litt brunt vann, dette tørker du vekk når du samtidig som du progresserer. Hvis det fortsatt er litt på stammen som stikker ut flytter du teipen mer til høyre. (Grunnen til at man bruker teip er at man får da de mest rette linjene og ikke får stygge skavanker på stammen.)
Jeg vil bare få sagt at grunnen jeg bruker fyrstikker er at overflaten blir matt og fin. Det kommer ingen riper i den originale lamineringen. Hvis det kommer riper, legger blekket seg fort nedi dem og det blir shady rundt hele tallet.
Når stammen bare er en rett strek tar du teip på skrått opp i venstre hjørne av stammen og skrap med fyrstikken vekk en liten del slik at stammen sin høyre side av toppen snevrer innover. Se på andre 1 tall på kortet og se hvor mye dem snevrer innover.
(På høyre side av 4 tallene på enkelte bankkort er det en liten nupp som stikker ut. Denne kan du enkelt fjerne med en skalpell. Det gjør ingenting om det kommer noen riper der nede, fordi du skal ikke tegne der senere.)

2. Denne delen er tegnedelen. Her er det utrolig viktig og være nøyaktig. Ta en teipbit på cirka samme høyde med alle de små strekene høyre side av 1 tallene på hele kortet. Teipen må være hardt festet så press kraftig på teipen. Hvil tusjen forsiktig på teipen og tegn en strek som omtrent er litt lengre enn de andre strekene(1 tallene) mot venstre. Når du har fått en fin strek tar du og tegner buen som er på 1 tallet mellom streken til venstre og stammen. La teipen fortsatt være på når du gjør dette. Dette kan ta flere forsøk, hele tegnedelen. Hvis du gjør noen feil, isoler den delen som ble stygg med teip og ta en tannpirker med vann og visk det vekk. Hvis det er en liten bagatell venter du til neste stadiet. Når du har fått et fint 1 tall, isoler ytterdelen av tuppen som peker mot venstre med en teip bit loddrett. Ta og visk vekk med en våt tannpirker. (Grunnen til dette er at når man tegner er det som oftest slutten på delen litt rund. Når man gjør det skikkelig skal alle deler være kantet )

3. Del 3 er finpussen. Ta et forstørrelsesglass og sjekk om det er noe som må vekk eller om man må fylle på med litt blekk enkelte steder. Hvis du har vært uheldig og fått en ørtynn strek med svart blekk ut ifra buen, ta den forsiktig vekk med skalpell. Gjør bevegelsen i bueformer. De stedene kortet er shady, altså grått og man ser at her har det vært tegnet, ta skalpellen og skrap dette forsiktig vekk. Det er veldig lett at det blir shady i for eksempel null tall. Da tar man enkelt og skraper inni null tallet. Hvis det er store områder som er shady, ta Q-tipen med vann og vask det forsiktig vekk. På noen kort kan man se at lamineringen er vekke og at det er fargeforskjell der det er skrapt og ikke skrapt. Et godt eksempel kan være over 1(4) tallet når man skulle skrape innsnevringen. Da tar du enkelt og teiper så vidt over hele fødselsdatoen slik at den blir isolert og tar den utrolig fine stålullen og gnir det forsiktig frem og tilbake. Da vil den skrape vekk lamineringen over et større område som gjør at fargeforskjellen blir veldig vanskelig å legge merke til. Dette kan du gjøre der det er tydelige skrape ”skader”, bare husk å isoler tallet med teip, fordi det er veldig skjørt. Se litt på andre 1 tall på kortet. Hvis det ikke ligner mye, kan du skrape litt over forskjellen på alle tallene slik at man ikke har noe å sammenligne med. Til slutt kan du ta stålullen over hele kortet forsiktig, husk å isoler hele fødselsdatoen. Jeg synes det får en litt mer naturlig slitt look da.

4. Til slutt tar du en teip over magnetstripen. Så koster du vekk alt av små støvbiter og smuss vekk ifra kortet. Spray hårsprayen utover kortet. Ikke voldsomme mengder, men slik at hele kortet blir dekket. Helst ikke stå hvor det er mye støv i luften når du gjør dette. Når det er tørket ta stålullen litt over slik at hårpray overflaten også blir litt slitt. Husk å ha kortet i kontakt med vann så lite som mulig. Den Define hårsprayen tåler litt fuktighet ala noen små dråper uten at den blir klissete.

Voila du har et nytt fake leg. Husk og vær nøyaktig og ta deg GOD tid.

- På de som skal ha 0 tall, ta vekk det som ikke skal være der på akkurat samme måte. Ta en teipbit på utsiden til ditt tenkte nulltall for å lage veggene til nulltallet på akkurat samme måte. Når det har komt et fint 0 tall. Skrap med skalpell i alle kantene for å få det så symmetrisk og rundt som mulig. Håper dere skjønner prinsippene i ”oppskriften”



Har hørt en del snakke om blacklight og at det er lett å se det på denne måten. Bruker vektere blacklight på kortet ditt ikke få panikk. Uv lamineringen på kortet blir ikke ødelagt. Denne er kun for å sjekke at det faktisk er et ekte bank kort. Hvis de ser etter skjær i lysbrytningen er det den eneste måten de merker det på.

Laget leg en liten periode og solgte til de nærmeste. Ingen har blitt tatt av dem.

(Bilde oppe ifra 010394, ble ikke helt fornøyd med resultat. litt slurv.)
(Bilde nede ifra 080792, helt grei fornøyd.)
Etter bilde å dømme så er det nok bare du sjøl som synes at dette er bra. Sorry....
leg nr 1 var dårlig men det andre er ganske bra. En veninne har brukt det på utesteder i over 1 år i storbyen. Ingen konsekvenser så langt så det funker nå?
Hadde vært kult om du kunne lage en video tutorial på dette Uansett, etter bildene og dømme må jeg si meg litt skuffet dog.
Det er mulig at dere syns det ser meget bra ut, men for meg som sjekker legitimasjon så hadde jeg sett det med en gang. Ihvertfall det der. Hvis jeg er i tvil om legg, så spør jeg om å få se annen legitimasjon.
Det er jo ikke PERFEKT, men er person som kaster et kjapt blikk på det ville nok ikke merket det.
Sist endret av PerPerPerPer; 9. november 2011 kl. 23:55.
Tallene på det siste bildet er jo sykt utydelige, synes ikke det ser så legit ut akkurat.. Men mye mulig det funker. Er dessverre for pysete jeg, så får heller vente 1 år til jeg er myndig.
Eh, har du et bedre bilde? Dette så jo dårlig ut.
Jeg lagde fake leg en gang, skannet kortet, endra dato på pc'en, printet ut på tynt fotopapir (1:1), limte det over orginalen, og laminerte på nytt, DET er "perfekt", ikke skrape og tegne... Det så forresten ikke så bra ut...
Blir litt irritert når dere sier det er dårlig. Var de eneste jeg hadde tatt bilder av som lå på pcen. De er ganske gamle.
Her er ihvertfall mitt eget. Fortell meg hva som er feil.

Skrapt ifra 93.

Vet det er elendig kvalitet.
Sist endret av pumkin22; 10. november 2011 kl. 01:06.
Sitat av pumkin22 Vis innlegg
Blir litt irritert når dere sier det er dårlig. Var de eneste jeg hadde tatt bilder av som lå på pcen. De er ganske gamle.
Her er ihvertfall mitt eget. Fortell meg hva som er feil.

Skrapt ifra 93.

Vet det er elendig kvalitet.
Vis hele sitatet...
jeg kan ikke se at det fake.
Men siden du sier det er 93 orginalt så så jeg godt etter og kunne se konturene fra 3 tallet. hadde nok ikke sett hvis jeg så kjapt på det
Sitat av pumkin22 Vis innlegg
Blir litt irritert når dere sier det er dårlig. Var de eneste jeg hadde tatt bilder av som lå på pcen. De er ganske gamle.
Her er ihvertfall mitt eget. Fortell meg hva som er feil.

Skrapt ifra 93.

Vet det er elendig kvalitet.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke mulighet til å se at dette er fake på noen måte.. Nesten så jeg tror det er bullshit.. At det kortet egentlig originalt er 90 :P

dog så er det sikkert noen med et LITT mer trent øye enn meg
Det siste der var bedre ja... tror jeg

Men fy skamme seg da!
010394 som ble til 010390 var 1000 ganger bedre en min metode...
som var:
Klippe 1 tall fra et annet legitimasjon, deretter file med neglefil under på 1 tallet som er klipt ut, deretter bare klistre den over 93 til 91 feks.
hehe vet, ELENDIG at det fungerte... ble tatt 1 gang, men tok bare kortet fra ho å stakk til helvete.
så brukte den i 1 år, men brukte den mest mot innvandrere, får dem har ikke så god erfaring
Har vektere tid til å studere legitimasjon såpass nøye at de legger merke til et par pixler, eller er de mest opptatt av å la folk slippe inn?

Ser helt greit ut etter min mening ...
kan ha uflaks på utesteder/konserter, men hvis det bare er for å kjøpe øl på butikken kan man så og si ha hvilket som helst leg så lenge det står at du er over 18
Sitat av pumkin22 Vis innlegg
Blir litt irritert når dere sier det er dårlig. Var de eneste jeg hadde tatt bilder av som lå på pcen. De er ganske gamle.
Her er ihvertfall mitt eget. Fortell meg hva som er feil.

Skrapt ifra 93.

Vet det er elendig kvalitet.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke seriøst mene at dette er bra, du ser jo de gamle tallene bak
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Du kan ikke seriøst mene at dette er bra, du ser jo de gamle tallene bak
Vis hele sitatet...
kanskje jeg er blind men jeg ser iallefall ikke noen gamle tall? det er 0'en i det øverste tallet som er endret. De andre tallene du ser nede er jo de tallene som er på fremsiden av kortet, slike trykkte tall som stikker opp på fremsiden...
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Du kan ikke seriøst mene at dette er bra, du ser jo de gamle tallene bak
Vis hele sitatet...
På 131290 så må du MER enn gjerne påpeke hvor du ser de gamle tallene, for da har du et supermannsyn.
Sitat av pumkin22 Vis innlegg
Blir litt irritert når dere sier det er dårlig. Var de eneste jeg hadde tatt bilder av som lå på pcen. De er ganske gamle.
Her er ihvertfall mitt eget. Fortell meg hva som er feil.

Skrapt ifra 93.

Vet det er elendig kvalitet.
Vis hele sitatet...
Synes dette var bra jeg, skjønner ikke hva andre klager på.

Men støtter at du lager en video tutorial, for jeg hadde ikke klart å følge guiden din uten å gjøre feil.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Den øverste av de to du postet først var den beste etter min mening, men som mange andre har kommentert tror jeg ikke noen av de er bra nok til å lure noen som faktisk tar en nærmere titt. Sier ikke at jeg kunne gjort noe bedre selv, det står sikkert mye arbeid bak å få det slik, men jeg tror dessverre ikke det er bra nok, da den andre av de første to du postet, og det du kaller ditt eget, er veldig lette å se at det er noe alvorlig galt med.
Det siste (90) var meget bra.

Ser det er jævla mange som prøver å ta en raske utveien og skrape litt på kortet sitt, og for ca ALLE som er født i 90/91/93 så spør jeg om en annen ID. Overraskende mange som plutselig må hjem da.
Er det bare å sette i gang å skrape, eller må man rive av plasten på legget først?
Sitat av noerandom Vis innlegg
Tallene på det siste bildet er jo sykt utydelige, synes ikke det ser så legit ut akkurat.. Men mye mulig det funker. Er dessverre for pysete jeg, så får heller vente 1 år til jeg er myndig.
Vis hele sitatet...
Tallene er ikke skrevet på en plan flate. Det er uthevede tall på baksiden.

Sitat av AXiMe Vis innlegg
[…] jeg tror dessverre ikke det er bra nok, da den andre av de første to du postet, og det du kaller ditt eget, er veldig lette å se at det er noe alvorlig galt med.
Vis hele sitatet...
Hvor ser du at det er noe galt?
Har folk egentlig skjønt hvilket tall som er endret på? Jeg ser ingen andre tall bak på noen av bildene, men jeg ser at 1-tallet i det øverste bildet ikke ser helt likt ut som det andre.

Ellers flott jobb syns nå jeg!
Sist endret av burka_m_bart; 11. november 2011 kl. 21:05.
Ja. Jeg vurderer å lage en video toturial. Men må gjøre det når jeg får et nytt leg jeg kan fikse. Hvis jeg begynner å lage en business av det, hvor mye synes dere jeg skal ta for det da?
Sitat av nightLook Vis innlegg
Det siste (90) var meget bra.

Ser det er jævla mange som prøver å ta en raske utveien og skrape litt på kortet sitt, og for ca ALLE som er født i 90/91/93 så spør jeg om en annen ID. Overraskende mange som plutselig må hjem da.
Vis hele sitatet...
Hvilke konsekvenser får det egentlig hos deg som dørvakt hvis noen kommer med et opplagt skrapa legg, eller hva om de kommer med et hvor man ser at det er en annen person på bilde?

Ellers så kvaliteten på det du la ut veldig bra ut, jeg hadde ikke hatt sjans på å se at disse var skrapt.
Sitat av Isbiten Vis innlegg
Hvilke konsekvenser får det egentlig hos deg som dørvakt hvis noen kommer med et opplagt skrapa legg, eller hva om de kommer med et hvor man ser at det er en annen person på bilde?

Ellers så kvaliteten på det du la ut veldig bra ut, jeg hadde ikke hatt sjans på å se at disse var skrapt.
Vis hele sitatet...
Dokumentforfalskining.
Sitat av Isbiten Vis innlegg
Hvilke konsekvenser får det egentlig hos deg som dørvakt hvis noen kommer med et opplagt skrapa legg, eller hva om de kommer med et hvor man ser at det er en annen person på bilde?
Vis hele sitatet...
På skrapt/falsk ID er det dokumentforfalskning. Tror straffen på dette er ifra bot til 2 år i fengsel. Tror man vanlig får 5000 i bot og prikk på rullebladet med skrapt leg.
Tror det er litt mer alvorlig hvis man bruker falsk pass.

På lånt legitimasjon er det identitetstyveri. Er litt usikker på straffen

Sitat av Ziggity Vis innlegg
Er det bare å sette i gang å skrape, eller må man rive av plasten på legget først?
Vis hele sitatet...
Det er bare til å begynne å skrape med en gang.
Utrolig bra måte synes jeg da! Har ikke tenk å prøve dette selv med tanke på at jeg ikke orker rulleblad..
Anyhow, dere som klager, ta en titt på dette; http://www.youtube.com/watch?v=Ajtve...eature=related

Tro nok får kompis Pumik kan ting bedre!
ts, lager du en video er du herren vår på freak
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg jobber for det meste som bartender så jeg sjekker ikke legg så ofte, men sitter i døra avogtil å jeg hadde ikke sett at det var fake.
Husk på at det er ikke alltid det er så bra belysing på utesteder, avogtil tar dj'n av med røykmaskinen, du stresser litt å det er mye folk som skal inn, folk flest er fulle å du vil helst ikke ha så mye med de å gjøre.

Men det er jo bare mine tanker om utesteder da.

Veldig bra.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Det siste (90) var meget bra.

Ser det er jævla mange som prøver å ta en raske utveien og skrape litt på kortet sitt, og for ca ALLE som er født i 90/91/93 så spør jeg om en annen ID. Overraskende mange som plutselig må hjem da.
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle som tar med seg flere forskjellige legitimasjoner på byen, selv blant oss over 20.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Det siste (90) var meget bra.

Ser det er jævla mange som prøver å ta en raske utveien og skrape litt på kortet sitt, og for ca ALLE som er født i 90/91/93 så spør jeg om en annen ID. Overraskende mange som plutselig må hjem da.
Vis hele sitatet...
er fødd i 91, hadde blitt lit småirritert om du hadde bedd om et anna leg om jeg ikke hadde tatt med det. veit det er endel som ikke liker å dra med seg mange kort utpå byen siden de er flinke til å miste ting. Har vanligvis førerkort, men hadde vært drykt om jeg var ute med kompisser og en ikke får inn fordi han ikke har med 2 leg. :/

Andre bildet ser definetivt bra ut. vannskelig å se at det er fake, er ikke alltid dørvakter tar seg tid til å studere kort nøye heller.
vært på flere utesteder i oslo og da de sjekker legg så er det bare en snar titt på talla så får du det igjen så er det bare og tusle inn!

stort sett veldig få vakter som er intr i og sjekke legget ditt i 10-15 min for og se om det er forfalsket de tar en kjapp avgjørrelse.. og det er vel ikke rart med 50+ andre gjester bak deg som ønsker seg inn..
Sist endret av mr-martinss; 22. november 2011 kl. 09:15.
Det du må tenke på er at du må ha det gjort ordentlig, for det er veldig lett å se når de "flekser" kortet opp mot lyset.
Jeg må si at dette var et veldig utfyllende innlegg om fake-leg. Men må da si at jeg forventet MYE bedre enn det bildet du satt i innlegget. Jeg klarer bedre enn det der med bare en lighter og en nål...
Kordan lage man 95 til 93 da?
Sitat av LP88 Vis innlegg
Jeg lagde fake leg en gang, skannet kortet, endra dato på pc'en, printet ut på tynt fotopapir (1:1), limte det over orginalen, og laminerte på nytt, DET er "perfekt", ikke skrape og tegne... Det så forresten ikke så bra ut...
Vis hele sitatet...
Men det som gjør skraping forskjellig fra Photoshop eller annen form for redigering av dokumenter, er at skraping ikke er dokumentforfalsking. Men photoshop er.


Strafferammen:

Etter gjeldende rett er den øvre strafferammen for dokumentfalsk og forfalsking av offentlig protokoll bot eller fengsel inntil 2 år, men inntil 4 år hvis dokumentet er et offentlig dokument. Link
Vis hele sitatet...
Bare sånn at du vet hvilke straffer og risker du tar ved å photoshoppe.


- Serenity
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Det er mulig at dere syns det ser meget bra ut, men for meg som sjekker legitimasjon så hadde jeg sett det med en gang. Ihvertfall det der. Hvis jeg er i tvil om legg, så spør jeg om å få se annen legitimasjon.
Vis hele sitatet...
Er enig Donkeybrain.kan se akuratt hvor forandringene har blitt kødda med.blir ikke rik på den måten.finnes andre måter som funker i banken.
www.arcadiaid.com -- der får du utstyr - om du kan noe photoshop vil det ikke være noe særlig problem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Men du kan vel ikke bli tatt for å ha skrapt litt på kortet?? ingen har bevis på at du har gjort det med vilje vell!
▼ ... over et år senere ... ▼
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Vman17 Vis innlegg
Men du kan vel ikke bli tatt for å ha skrapt litt på kortet?? ingen har bevis på at du har gjort det med vilje vell!
Vis hele sitatet...
Good luck with that.