Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 5787
Adhd har ingenting med autismespekterforstyrrelse å gjøre
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Har adhd, så er vel på spekteret?
Vis hele sitatet...
Spekteret er autismespekterforstyrrelser eller hva de kaller det, ikke ADHD.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Har adhd, så er vel på spekteret?

Jeg har sikkert litt autisme også, men det er såpass svakt at jeg fremstår som en helt vanlig person, helt frem til jeg åpner opp den skjulte personligheten min.

Ikke vits i mine øyne, folk ser ned på en som er autist.

I tillegg er det like gøy hver gang noen blir kjent med meg og sier "faen du er jo jævlig smart jo" "du er jo faktisk ganske god i matte"



Det rare er at jeg gjør gode handlinger som stort sett ikke vil gi meg noen gevinst, men jeg mistenker at jeg gjør dette for å fremstå som en veldig bra person. Folk liker snille folk, når folk ser på meg som en snill person så er de mindre skeptisk til meg.

Ringer politiet, ambulanse og brannvesen om jeg ser noe fælt skje, men jeg kunne lett snudd meg og dratt hjem uten en eneste vondt følelse for at jeg ikke ringte.

Men å kunne fortelle at "igår måtte jeg ringe politiet fordi jeg hørte/så ett barn bli utsatt for osv osv.."

Da høres man veldig empatisk ut, også får jeg ett lite dopamin rush av å ringe nødnummer
Vis hele sitatet...
Tja, en ting folk med autisme er god på er det som heter maskering, ala fremstå som et A4 menneske for å passe inn, og dermed unngå ubehagelige sosiale situasjoner. You never know, godt mulig jeg projecter hardt her
Sitat av kamelia Vis innlegg
Tja, en ting folk med autisme er god på er det som heter maskering, ala fremstå som et A4 menneske for å passe inn, og dermed unngå ubehagelige sosiale situasjoner. You never know, godt mulig jeg projecter hardt her
Vis hele sitatet...
Jenter er ofte gode på dette. Gutter not so much. Derfor mange jenter ikke får diagnosen før de er blitt eldre. Gutter spotter man ofte raskt
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Håper du tar imot hjelp så de rundt deg slipper å bli nedbrutt psykisk av din hensynsløse fremferd
Vis hele sitatet...
Det ble noe rar quote litt her oppe men ja. Jeg håper også det. Jeg lider til de grader av dette. Men de rundt meg? De lider enda mer og jeg skjønner ikke hvorfor de gidder. Hadde det vært meg hadde jeg "hoppet av toget" for mange år siden, likevel så blir de med meg, jeg setterpris på dette men jeg forstår dem ikke. Hvorfor faen gidder de

Sitat av DigDug Vis innlegg
Kan aldri psykopatologi være bra?

Det er bra å være kontrollerende hvis man er leder?
Bra å være manipulerende hvis man er politiker?

Alle har tendensene?
Vis hele sitatet...
Jo det kan være bra og det har alltid vært med oss, hele veien fra hulene når vi bodde der og frem til dagens samfunn. Som du sier så er en psykopatisk(selv at jeg hater begrepet men alle skjønner) være veldig bra. Historisk sett er det denne typen individ som har vært ansvarlig for vår utvikling
Snilt? Nei så absolutt ikke. Se designet på pyramidene eller templer verden over. Hvem satt bak dette? Med sikkerhet ikke en person som var snill, men heller slem

Sitat av NokErNok Vis innlegg
Spekteret er autismespekterforstyrrelser eller hva de kaller det, ikke ADHD.
Vis hele sitatet...
Jeg ville mye heller hatt asperger på papiret enn denne dritten her. De har mye til felles med differansen at en med Asperger kanskje ikke er like bevisst over handling. Men en med aspd er definitivt bevisst og bruker dette mot absolutt alle. Jeg tror en venn har førstnevnte, ingen tro på ironisk - alt er fakta uansett hva
Åpenbare vitser som er ironiske kan bli alvorlige, jeg har utallige eksempler her. Jeg kan også gå på kronikk og det tror jeg gjelder oss alle, men min humor beseirer det ironiske i alle tilfeller og det er det eneste redskap jeg bruker for å bli godt likt

Sitat av noguhso Vis innlegg
Det ble noe rar quote litt her oppe men ja. Jeg håper også det. Jeg lider til de grader av dette. Men de rundt meg? De lider enda mer og jeg skjønner ikke hvorfor de gidder. Hadde det vært meg hadde jeg "hoppet av toget" for mange år siden, likevel så blir de med meg, jeg setterpris på dette men jeg forstår dem ikke. Hvorfor faen gidder de



Jo det kan være bra og det har alltid vært med oss, hele veien fra hulene når vi bodde der og frem til dagens samfunn. Som du sier så er en psykopatisk(selv at jeg hater begrepet men alle skjønner) være veldig bra. Historisk sett er det denne typen individ som har vært ansvarlig for vår utvikling
Snilt? Nei så absolutt ikke. Se designet på pyramidene eller templer verden over. Hvem satt bak dette? Med sikkerhet ikke en person som var snill, men heller slem



Jeg ville mye heller hatt asperger på papiret enn denne dritten her. De har mye til felles med differansen at en med Asperger kanskje ikke er like bevisst over handling. Men en med aspd er definitivt bevisst og bruker dette mot absolutt alle. Jeg tror en venn har førstnevnte, ingen tro på ironisk - alt er fakta uansett hva
Åpenbare vitser som er ironiske kan bli alvorlige, jeg har utallige eksempler her. Jeg kan også gå på kronikk og det tror jeg gjelder oss alle, men min humor beseirer det ironiske i alle tilfeller og det er det eneste redskap jeg bruker for å bli godt likt
Vis hele sitatet...
Ikke helt ute av poenget, men jeg hadde angivelig add/adhd lenge før jeg "fikk" dette

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jenter er ofte gode på dette. Gutter not so much. Derfor mange jenter ikke får diagnosen før de er blitt eldre. Gutter spotter man ofte raskt
Vis hele sitatet...
Fordi jenter er mye mer psykiske enn vi gutta som er mer fysiske. Likevel et godt poeng du kommer med her, fordi det er tilnærmet 10x flere menn enn kvinner som har dette. Og det kommer av vold og styrke, hvilket kjønn leder som da? Jo menn/male. Så du har helt rett. Men av alt jeg har lært er dyssosial=psykisk antisosial=fysisk selvom de har mye til felles.

Det jeg glemte legge til er at jeg skal se en psykiater og en psykolog i ca to timer i morgen før de tar ferie. Jeg skal diskutere, drøfte og forhåpentligvis skape en skepsis om nevnt tema i denne tråden. Jeg er sikker på at det kommer til å ha en stor innvirkning. Jeg kan holde dere up to date
Sist endret av noguhso; 12. juli 2023 kl. 16:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Adhd har ingenting med autismespekterforstyrrelse å gjøre
Vis hele sitatet...
Bortsett fra påfallende vanlig komorbiditet og en del overlapp i symptomer, da.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Bortsett fra påfallende vanlig komorbiditet og en del overlapp i symptomer, da.
Vis hele sitatet...
Jeg må si meg enig. Det er i hovedsak velig mye som overlapper med adhd og da spesielt autisme, og innenfor dette de høyt-fungerende sånn som asperger syndrom.
Sitat av robhol Vis innlegg
Bortsett fra påfallende vanlig komorbiditet og en del overlapp i symptomer, da.
Vis hele sitatet...
Joa. Men det kan man si om fryktelig mange diagnoser. Men stemmer det du sier. Føler likevel de ikke har noe med hverandre å gjøre selv om noe overlapper og det er noe komorbiditet.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Joa. Men det kan man si om fryktelig mange diagnoser. Men stemmer det du sier. Føler likevel de ikke har noe med hverandre å gjøre selv om noe overlapper og det er noe komorbiditet.
Vis hele sitatet...
Kompis. Du aner ikke hva du snakker om. Du bruker begreper fra psy1 faget noe du heller ikke vet hva er. Yrket jeg har størst respekt for er 3n spesialisering innenfor psykiatri og det er 13 år av livet ditt, og det har. Du ikke. Jeg kan ikke se for meg at du erjwg kan ikke se for. Meg at du er 45 år gammel og har mestret dette

Vi har klart å skille d. Stramonium eller bare datura eller belabonna atropa inn til atropin med en yeald på rundt 66 ut av100. Såklart vi kan gjøre det om til 99, men det må bestå av HCLz som alt annet.

En psykiater må ta opp botanikk. I minimumto år. Om.du vet hva det i det hele tatt betyr
Sist endret av noguhso; 13. juli 2023 kl. 01:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvor kommer 061 fra, er det diagnosekoden? Hvilken manual, isåfall? I ICD10, som vel fortsatt er i bruk rundtom, er 6.01 schizoid, ikke dyssosial pf. I oppfølgeren ICD11 skiller man ikke ut spesifikke personlighetsforstyrrelser, bortett fra en egen akse borderline-trekk. Har psykolog/psykoater faktisk sagt at det er dyssosial pf du har?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg forstår er Antisosial personlighetsforstyrrelse først og fremst fokusert på i det
amerikanske diagnosesystemet DSM-5, ikke i ICD-10.
Sist endret av vindaloo; 13. juli 2023 kl. 02:11.
Folie à deux
Trådstarter
Update; etter samtale med dps og psyater så er det det siste vil å fjerne dette. Riktig eller galt gjort? Jeg sier fallt.men dette er feil av dem så jeg beholder dette og må fjerne det på annen måte

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Så vidt jeg forstår er Antisosial personlighetsforstyrrelse først og fremst fokusert på i det
amerikanske diagnosesystemet DSM-5, ikke i ICD-10.
Vis hele sitatet...
Men ikke dyssosislal, antisosial, borderline og narsissistisk lidelse er registert i Norge, dsm og icd omtaler dette
Sist endret av noguhso; 15. juli 2023 kl. 18:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Update; etter samtale med dps og psyater så er det det siste vil å fjerne dette. Riktig eller galt gjort? Jeg sier fallt.men dette er feil av dem så jeg beholder dette og må fjerne det på annen måte



Men ikke dyssosislal, antisosial, borderline og narsissistisk lidelse er registert i Norge, dsm og icd omtaler dette
Vis hele sitatet...
DPS kan innrømme å ha satt feil diagnose men du får fortsatt ikke sletta den.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Update; etter samtale med dps og psyater så er det det siste vil å fjerne dette. Riktig eller galt gjort? Jeg sier fallt.men dette er feil av dem så jeg beholder dette og må fjerne det på annen måte



Men ikke dyssosislal, antisosial, borderline og narsissistisk lidelse er registert i Norge, dsm og icd omtaler dette
Vis hele sitatet...
Litt rettskriving så skjønner folk hva du sier. Er det ikke bare å wipe systemet da? Null problem
Need for Speed
Anakonda's Avatar
7 2
Sitat av something Vis innlegg
Hadde vært ganske spesielt hvis en psykopat hadde studert til å bli psykolog på universitet.
Vis hele sitatet...
Nå benyttes vanligvis ikke termen "psykopat" lengre. Det er ulike grader av dyssosialitet/antisosialitet. Noen kan fungere i undervisning, til tross for at de lever med slike diagnoser. Btw, i den nye diagnosemanualen er det foreslått å fjerne PF-båsene og heller kategorisere dem i tre alvorlighetsgrader. Det blir interessant å se om dette vil føre til bedre behandling for mennesker med personlighetsutfordrknger. Ellers synes jeg du har fått noen gode råd, spesielt det med å være ydmyk og ta til det behandleres råd, samt trene på impulskontroll
Sist endret av Anakonda; 15. juli 2023 kl. 19:59.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Litt rettskriving så skjønner folk hva du sier. Er det ikke bare å wipe systemet da? Null problem
Vis hele sitatet...
Når du må gjennomgå over 1000 sider så er det ikke bare å gjøre det nei. Mye som står skrevet er det en verdi av, derfor ønsker jeg ikke og bør ikke viske alt sammen ut, derfor heller filtrere det jeg mener ikke stemmer. Jeg har ikke aspd så den er kun denne delen jeg må få bort.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg ville vurdert politikken,OP
Vis hele sitatet...
Jeg hater politikere, så dessverre så er hykleiet meg for lavt at engang tanken meg har streifet

Sitat av Anakonda Vis innlegg
Nå benyttes vanligvis ikke termen "psykopat" lengre. Det er ulike grader av dyssosialitet/antisosialitet. Noen kan fungere i undervisning, til tross for at de lever med slike diagnoser. Btw, i den nye diagnosemanualen er det foreslått å fjerne PF-båsene og heller kategorisere dem i tre alvorlighetsgrader. Det blir interessant å se om dette vil føre til bedre behandling for mennesker med personlighetsutfordrknger. Ellers synes jeg du har fått noen gode råd, spesielt det med å være ydmyk og ta til det behandleres råd, samt trene på impulskontroll
Vis hele sitatet...
Jeg har eksponert til grader i denne tråden, jeg har selv å skylde. Såpass ærlig må jeg være.jeg er den eneste i klassen på 300-350 som tør å spørre og jeg snakket med foreleser om dette. Hun nevnte NPD som en mulig tilstand på måten jeg har oppført meg i undervisning så etter kan være mer riktig.

Klassen suger. De er så svake og tør ingen ting. Jeg velger likevel å få gjengen med, jeg forstår dem og jeg kan mer enn foreleser selvom de er leger og psykologer. Jeg står over den på alle måter, de er meg ikke i nærheten, jeg kan faget deres i større grad og har ingen respekt. Vi er en stor klasse, og jeg undres over hvordan de skal kunne klare seg. Jeg ble skuffet da jeg fant ut at en elev ligger over meg i snittet jeg trodde var for meg høyest
Sist endret av noguhso; 16. juli 2023 kl. 02:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Når du må gjennomgå over 1000 sider så er det ikke bare å gjøre det nei. Mye som står skrevet er det en verdi av, derfor ønsker jeg ikke og bør ikke viske alt sammen ut, derfor heller filtrere det jeg mener ikke stemmer. Jeg har ikke aspd så den er kun denne delen jeg må få bort.


Jeg hater politikere, så dessverre så er hykleiet meg for lavt at engang tanken meg har streifet



Jeg har eksponert til grader i denne tråden, jeg har selv å skylde. Såpass ærlig må jeg være.jeg er den eneste i klassen på 300-350 som tør å spørre og jeg snakket med foreleser om dette. Hun nevnte NPD som en mulig tilstand på måten jeg har oppført meg i undervisning så etter kan være mer riktig.

Klassen suger. De er så svake og tør ingen ting. Jeg velger likevel å få gjengen med, jeg forstår dem og jeg kan mer enn foreleser selvom de er leger og psykologer. Jeg står over den på alle måter, de er meg ikke i nærheten, jeg kan faget deres i større grad og har ingen respekt. Vi er en stor klasse, og jeg undres over hvordan de skal kunne klare seg. Jeg ble skuffet da jeg fant ut at en elev ligger over meg i snittet jeg trodde var for meg høyest
Vis hele sitatet...
Tjommi, de er studenter haha. Altså hvor mye har de hatt tid til å oppleve. Det å føle seg over de er ikke noe helt ufattelig som du er alene om. Du legger vekt på helt feile ting. Jeg er ganske sikker på om du hadde et par tre måneder med rusfri så ville denne psykopatigreien din dabbe helt fint av.
Sist endret av Jorg; 16. juli 2023 kl. 03:39.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Jorg Vis innlegg
Tjommi, de er studenter haha. Altså hvor mye har de hatt tid til å oppleve. Det å føle seg over de er ikke noe helt ufattelig som du er alene om. Du legger vekt på helt feile ting. Jeg er ganske sikker på om du hadde et par tre måneder med rusfri så ville denne psykopatigreien din dabbe helt fint av.
Vis hele sitatet...
Jeg jeg vet dette. Det er heller ikke snakk om en periode på 3 måneder. Jeg bruker nå i dag ikke rusmidler. Men jeg har hatt dette i nesten 32 år. Men gitt tema ble oppdaget ved en feil og jeg skal være ydmyk ovenfor dette. Jeg kunne kunne fortalt nye mer av hva jeg gjort. Her er problemet at jeg blir gjenkjent. Jeg har alt blitt gjenkjent og da her inne. Jeg blir både og samtidig sett på som kanskje kynisk som svært snill. Begge begrep er riktig. Hva er mest riktig? Jeg vil møte mange av dere, og dere ville likt meg. En mer omgjengelig og hyggelig person vet jeg ikke om eksisterer, i allefall ikke på dette forum. Det er mange historier her inne, min overgår de fleste. Jeg har ferie nå og mye fritid, jeg er åpen for et møte med de som skulle ønske

Sitat av noguhso Vis innlegg
Jeg jeg vet dette. Det er heller ikke snakk om en periode på 3 måneder. Jeg bruker nå i dag ikke rusmidler. Men jeg har hatt dette i nesten 32 år. Men gitt tema ble oppdaget ved en feil og jeg skal være ydmyk ovenfor dette. Jeg kunne kunne fortalt nye mer av hva jeg gjort. Her er problemet at jeg blir gjenkjent. Jeg har alt blitt gjenkjent og da her inne. Jeg blir både og samtidig sett på som kanskje kynisk som svært snill. Begge begrep er riktig. Hva er mest riktig? Jeg vil møte mange av dere, og dere ville likt meg. En mer omgjengelig og hyggelig person vet jeg ikke om eksisterer, i allefall ikke på dette forum. Det er mange historier her inne, min overgår de fleste. Jeg har ferie nå og mye fritid, jeg er åpen for et møte med de som skulle ønske
Vis hele sitatet...
Og Kort, takk for at du er med meg, og ikke mot meg. Vi deler samme mening på litt forskjellige plan men vi snakker samme språk her eller jeg
Sist endret av noguhso; 16. juli 2023 kl. 04:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
...med deg eller mot deg.. enten eller. Mr ultimatum..

Med en historie som overgår oss alle. Både snill og kynisk.

Jeg legger merke til måten du skriver.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Det kommer jo litt an på,
var det blant granskog i midnattssol..
Eller var det kansje motsatt for elgen,

men det ville vært rart
om seks giraffer sa til en elg…
øhhhh- du har no brede skuldre……..
Vis hele sitatet...
Nei det har gjen episoder her og der