Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 869
gentleman #1
ViceR's Avatar
Hei freaks

Om noen dager får jeg en macbook air, men den er uten OS, så jeg må installere snow leopard. men siden denne air'en ikke har cd-rom, så må jeg gjøre noe fiks? Jeg har hørt om det remote disc greiene, men funker det selv når det ikke er et OS på Mac'en? Takk på forhånd!
minnepenn kanskje
Sist endret av Mathsterk; 31. mars 2010 kl. 23:34.
1. ekstern dvd-spiller
2. del dvd-spilleren fra en annen mac i samme nettverk
3. legg inn snow leopard-dvden på en usb-stick og boot installen fra den (ved å holde inne alt når du booter macen)
Sist endret av liasis; 31. mars 2010 kl. 23:41.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Trådstarter
Stress å legge ut på minnepenn, så håper at det er noen som vet litt om det.
Minnebrikke/HDD skal fungere utmerket. Dog kommer du til å trenge en mac for å få speilet innholdet riktig fra en snow leopard disk til HDDen.

Mitt råd er som føler:

Du drar på nærmeste elkjøp og henter deg en usb DVD drivverk, som er laget til macbook air og leverer denne tilbake etter at du har innstalert osx. De har også snow leopard dvder der. Men den får du nok ikke levert tilbake, men er uansett ganske rimelig.
Du kan fint installere OSX via Remote Disc. Fyr opp en annen maskin med Windows (krever at du laster ned Remote Disc-programvaren fra Apple) eller OSX og legg i Snow Leopard-disken.

Du kan derimot ikke installere andre operativsystemer via Remote Disk. Da er du avhengig av minnepinne, eksternt drev eller harddisk.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Trådstarter
Ok, takk for svaret. Da slipper jeg å stresse mer med det!